2018-03-09
PASIŪLYMAS
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VALSTYBĖS TARNYBOS ĮSTATYMO nR. viii-1316 PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTUI nR. xIIIP-1596
Siūloma keisti |
Pasiūlymo turinys |
||
str. |
str. d. |
p. |
|
27 |
1 |
|
Argumentai: Projekto nuostata leistų subjektyviai padidinti darbdavio galias, kadangi neaišku, kuo remiantis būtų nustatoma valstybės tarnautojo alga iš pareigybei nustatyto pareiginės algos koeficientų intervalo. Straipsnis taip pat nenurodo, kad tai turi būti nustatyta ir darbdavio bei darbuotojo sutarta prieš įsidarbinant, taigi paliekama galimybė, kad valstybės tarnautojo pareiginė alga galės būti keičiama jam jau dirbant. Tokiu atveju algos iš pareigybei nustatyto pareiginės algos koeficientų intervalo nustatymas sudarytų sąlygas šališkam darbuotojų protegavimui arba baudimui. Projekte nebelieka priedų skyrimo reglamentavimo (galiojančiame Valstybės tarnybos įstatyme apibrėžta, kokiais atvejais gali būti skiriamas priedas). Iš Projekto panašu, kad priedai „palenda“ po pareiginės algos koeficientų intervalais, tačiau neaišku, kaip bus nustatoma, kokio intervale esančio dydžio atlyginimo tarnautojas nusipelnė. Siekiant skaidrumo, aiškumo ir nešališkumo, Projekto nuostatą siūloma tobulinti. Be to, toks reglamentavimas reikštų grįžimą prie įstatyminių nuostatų, kurias Seimas jau yra ištaisęs, t.y. būtų sudaromos sąlygos tą patį darbą dirbantiems valstybės tarnautojams mokėti skirtingą atlyginimą.
Pasiūlymas: Pataisyti Projekto 27 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip: „1. Valstybės tarnautojo pareiginė alga nustatoma pagal
šio Įstatymo priede valstybės tarnautojo pareigybei nustatytą pareiginės
algos koeficientą, laikantis nuostatos, kad už tą pačią valstybės
tarnautojo pareigybę skirtingose institucijose negali būti mokama skirtinga
pareiginė alga
|
Teikia
Seimo narys Rimantas Jonas Dagys