LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO
APLINKOS APSAUGOS KOMITETAS
PAGRINDINIO KOMITETO KOMISIJOS PAPILDOMA IŠVADA (1)
DĖL GAUTŲ NAUJŲ PASTABŲ IR PASIŪLYMŲ DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS GYVŪNŲ GEROVĖS IR APSAUGOS ĮSTATYMO NR. VIII-500 4, 10, 12 IR 19 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO
ĮSTATYMO PROJEKTO
NR. XIVP-2606 (2)
2024-07-10 Nr. 107-P-30
Vilnius
1. Komiteto posėdyje dalyvavo: komiteto pirmininkė Aistė Gedvilienė, komiteto nariai: Kasparas Adomaitis, Aidas Gedvilas, Ligita Girskienė, Linas Jonauskas, Tomas Tomilinas, Justinas Urbanavičius, Romualdas Vaitkus.
2. Seimo kanceliarijos Teisės departamento išvados ir kitų ekspertų pasiūlymai: negauta.
3. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai:
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pastabos |
Pasiūlymo turinys |
Komiteto sprendimas |
Argumentai, pagrindžiantys sprendimą |
||
str. |
str. d. |
p. |
||||||
1. |
Seimo nariai: Aidas Gedvilas, Mindaugas Puidokas, Kęstutis Mažeika, Viktoras Pranckietis, Ričardas Juška, Valius Ąžuolas, Juozas Varžgalys, Remigijus Žemaitaitis, Ieva Kačinskaitė-Urbonienė 2024-03-19 |
5 |
3 |
|
|
Argumentai: Įvežimas į Lietuvos teritoriją veislinių gyvūnų, kuriems atliktos veterinarinės procedūros, siekiant pakeisti gyvūnų išvaizdą ar fiziologines funkcijas nėra uždraustas, todėl šalies veislynai gali teisėtai šiuos gyvūnus įvežti ir jeigu tam tikros veislės standarte ir kilmės šalyje šios veterinarijos procedūros leidžiamos - gyvūnai registruojami kinologijos klubuose. Šie gyvūnai iki šiol galėjo dalyvauti tiek nacionalinėse, tiek tarptautinėse parodose ir galėjo būti veisiami. Lietuvos kinologų draugijos šunų veislynų savininkai privalo atlikti visus veisimui būtinus sveikatos tyrimus, laikytis griežtų augintinių priežiūros reikalavimų, todėl neracionalu uždrausti jiems veisti sveikus gyvūnus, kuriems jau atliktos aukščiau minėtos, išvaizdą keičiančios veterinarijos procedūros arba pasikeitus sąlygoms ir/ar praradus galimybę toliau rūpintis turimais gyvūnais neleisti jų parduoti ar kitais perleisti nuosavybes teises.
Pasiūlymas: Pakeisti įstatymo projekto 5 straipsnio 3 dalį ir ją išdėstyti taip: „3. Šio įstatymo 1–4 straipsniuose išdėstytos Lietuvos Respublikos gyvūnų gerovės ir apsaugos įstatymo 4 straipsnio 2 dalies 9 punkto, 10 straipsnio 5 dalies, 12 straipsnio 5¹ dalies ir 19 straipsnio 5 dalies nuostatos netaikomos gyvūnams augintiniams, kuriems Gyvūnų gerovės ir apsaugos įstatymo 4 straipsnio 2 dalies 9 punkte išvardytos veterinarinės procedūros, padarytos siekiant pakeisti gyvūnų augintinių išvaizdą ar jų fiziologines funkcijas, buvo atliktos iki 2024 m. sausio 1 d.“ |
Nepritarti |
Argumentai: 1. Pasiūlymas prieštarauja įstatymo pakeitimu siekiamam tikslui. Gyvūnų gerovės ir apsaugos įstatymo 4 straipsnio 2 dalies 9 punkto nuostatos, apimančios draudimą atlikti veterinarines procedūras, siekiant pakeisti gyvūnų išvaizdą ar fiziologines funkcijas – vieną iš žiauraus elgesio su gyvūnais formų, įsigaliojo 2013 m. sausio 1 d. ir 2024 m. sausio 1 d. nustatymas būtų nepriimtinas ir nepagrįstas. Pagal nuo 2013 m. galiojantį teisinį reglamentavimą veterinarinės procedūros, atliktos siekiant pakeisti gyvūnų išvaizdą ar fiziologines funkcijas, Lietuvoje jau daugiau kaip 11 metų yra neteisėtos. 2. Pasitaiko atvejų, kad gyvūnų savininkai, veisėjai prisidengdami gyvūnų įvežimu ar turizmu iš trečiųjų šalių, nelegaliai atlieka draudžiamas veterinarines procedūras ir, pritarus Seimo narių pasiūlymui būtų sudaryta galimybė gyvūnų savininkams, veisėjams nelegaliai atlikusiems draudžiamas veterinarines procedūras per 2013-2023 m., legalizuotis, o tai prieštarautų dabartiniam galiojančiam teisiniam reglamentavimui. Įstatymo projekto Nr. XIVP-2606(2) nuostatomis neuždraudžiama iš užsienio šalių įvežti gyvūnų, kuriems atliktos veterinarinės procedūros, siekiant pakeisti gyvūnų išvaizdą ar fiziologines funkcijas, bet Lietuvoje siekiama uždrausti juos veisti, parduoti ar kitaip perleisti, eksponuoti, kad gyvūnų savininkams ir veisėjams nebūtų paskatų atlikti atitinkamų veterinarinių procedūrų naudojantis turizmu ir nebūtų propaguojamas neetiškas ir neteisėtas elgesys su gyvūnais.
3. Pasiūlymas gali paskatinti žiaurų elgesį su gyvūnais ir gyvūnų laikytojai ar savininkai, kurie nesilaiko Gyvūnų gerovės ir apsaugos įstatymo, dar galės suspėti atlikti draudžiamas veterinarines procedūras ar perleisti nuosavybę ar eksponuoti tokius gyvūnus visą gyvūno gyvenimą, t. y. 10 m.
4. Pasiūlymu išplečiamas Įstatymo projekto Nr. XIVP-2606(2) 5 straipsnio turinys ir reikėtų pakartotinai notifikuoti projektą Europos Komisijai bei stabdyti svarbaus gyvūnų gerovei įstatymo projekto priėmimo procedūrą dar 3 mėn.
5. Pasiūlymo argumentuose nurodyta, kad „jeigu tam tikros veislės standarte ir kilmės šalyje šios veterinarijos procedūros leidžiamos - gyvūnai registruojami kinologijos klubuose“. Pažymėtina, kad Tarptautinės kinologų federacijos (FCI) tinklalapyje skelbiamų veislių, kurioms trečiosiose šalyse dažniausiai atliekamos draudžiamos veterinarinės procedūros, standartų tekstuose yra atsižvelgta į tai, kad „šalys, kuriose įstatymų leidėjas draudžia uodegos kirpimą uodega turi likti natūrali“. Panašios nuostatos yra dėl ausų. Taigi tarptautiniai standartai skatina gyvūnų laikytojus ir savininkus palikti natūralias gyvūno kūno dalis ir nekeisti gyvūnų išvaizdos.
Balsavimo rezultatai: už – 2, prieš – 0, susilaikė – 4.
|
Komiteto pirmininkė (Parašas) Aistė Gedvilienė