PASIŪLYMAS

DĖL ODONTOLOGIJOS PRAKTIKOS IR BURNOS PRIEŽIŪROS PRAKTIKOS ĮSTATYMO NR. I-1246 2, 5 ir 12 straipsnių pakeitimo įstatymo projektO nr. xivp-164(2)

Vilnius

 

Eil. Nr.

Siūloma keisti

Pasiūlymo turinys

str.

str. d.

p.

1.

1

1

 

     Argumentai: atsižvelgiant į tai, kad Valstybinė akreditavimo sveikatos priežiūros veiklai tarnyba prie Sveikatos apsaugos ministerijos (toliau – VASPVT) dalyvauja formuojant valstybės politiką dėl asmenų licencijavimo sveikatos priežiūros veiklai, licencijuoja asmenis sveikatos priežiūros veiklai, organizuoja medicinos normų, reglamentuojančių visų asmens sveikatos priežiūros  specialistų praktiką, rengimą, tvarko valstybinį Sveikatos priežiūros ir farmacijos specialistų praktikos licencijų registrą, kuriame registruojamos visų asmens sveikatos priežiūros specialistų, įskaitant gydytojus odontologus ir burnos priežiūros specialistus, licencijos, taip pat atsižvelgiant į tai, kad VASPVT  jau nuo 2020 m. gegužės 1 d. vykdo gydytojų odontologų ir burnos priežiūros specialistų (bei odontologinės priežiūros (pagalbos) įstaigų) licencijavimo funkciją ir turi sukūrę šiai funkcijai vykdyti reikiamą infrastruktūrą, siūloma, kad ne tik Lietuvos Respublikos odontologų rūmai, bet ir VASPVT toliau vykdytų gydytojų odontologų ir burnos priežiūros specialistų licencijavimą ir asmuo turėtų teisę pasirinkti, kur kreiptis dėl licencijos išdavimo.

 

      Pasiūlymas: Pakeisti 1 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip:

,,Pakeisti įstatymo 2 straipsnio 12 dalį ir ją išdėstyti taip:

         ,,12. Licencijas išduodanti institucija – Lietuvos Respublikos odontologų rūmai (toliau – Odontologų rūmai) arba Valstybinė akreditavimo sveikatos priežiūros veiklai tarnyba prie Sveikatos apsaugos ministerijos.“

2.

3

 

 

Argumentai: Konstitucija leidžia įstatymais nustatyti privalomą narystę asociacijose tik profesijų, kurios vykdo tam tikras valstybės ar valstybei svarbias funkcijas ir yra valstybės kontroliuojamos, atstovams, nes tai yra siejama su valstybės pareiga kontroliuoti tokių funkcijų atlikimą. Šiame kontekste pažymėtina, kad odontologai ir burnos priežiūros specialistai nėra laikytini valstybės funkcijas vykdančiais asmenimis. Atsižvelgiant į tai, Lietuvos Respublikos odontologijos praktikos ir burnos priežiūros praktikos įstatymo Nr. I-1246 2, 5 ir 12 straipsnių pakeitimo įstatymo projekte Nr. XIVP-164(2) siūloma atsisakyti imperatyvios nuostatos dėl privalomos narystės Odontologų rūmuose.

 

      Pasiūlymas: 1. Išbraukti įstatymo projekto 3 straipsnį (buvusius įstatymo projekto 4-5 straipsnius atitinkamai laikyti 3-4 straipsniais):

,,3 straipsnis. 12 straipsnio pakeitimas.

Papildyti įstatymo 12 straipsnį nauju 12 punktu ir šį punktą išdėstyti taip:

„13) tapti Odontologų rūmų nariu teisės aktų nustatyta tvarka.“

Buvęs straipsnio 12 punktas laikytinas 13 punktu.

3.

5

1

 

Argumentai: atsižvelgiant į tai, kad prieš įstatymo įsigaliojimą turi būti priimti poįstatyminiai teisės aktai bei sušauktas visuotinis Odontologų rūmų susirinkimas, suformuoti Odontologų rūmų organai, patvirtinti Odontologų rūmų veiklą reglamentuojantys dokumentai, Odontologų rūmams suteikta prieiga prie Sveikatos priežiūros specialistų ir farmacijos specialistų praktikos licencijų registro, t. y. Odontologų rūmai turi suderinti informacines sistemas, siūloma numatyti vėlesnę įstatymo įsigaliojimo datą.

Pasiūlymas: Pakeisti 5 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip:

,,1.  Šis įstatymas, išskyrus šio įstatymo 5 straipsnio 12 dalį, įsigalioja 2021 m. gegužės 1 d. 2026 m. sausio 1 d.

4.

5

2

 

Argumentai: tie patys.

Pasiūlymas: Pakeisti 5 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip:
,,2.  Lietuvos Respublikos Vyriausybė ir Lietuvos Respublikos Ssveikatos apsaugos ministras iki 2021 m. rugpjūčio 1 d. 2025 m. gruodžio
31 d. priima šio įstatymo įgyvendinamuosius teisės aktus.“

 


 

 

Teikia

Seimo narys                                                    (Parašas)                                  Antanas Matulas