1.
|
1
|
1
|
|
Argumentai: atsižvelgiant į tai, kad Valstybinė
akreditavimo sveikatos priežiūros veiklai tarnyba prie Sveikatos apsaugos
ministerijos (toliau – VASPVT)
dalyvauja formuojant valstybės politiką dėl asmenų licencijavimo sveikatos
priežiūros veiklai, licencijuoja asmenis sveikatos priežiūros veiklai,
organizuoja medicinos normų, reglamentuojančių visų asmens sveikatos
priežiūros specialistų praktiką, rengimą, tvarko valstybinį Sveikatos
priežiūros ir farmacijos specialistų praktikos licencijų registrą, kuriame
registruojamos visų asmens sveikatos priežiūros specialistų, įskaitant
gydytojus odontologus ir burnos priežiūros specialistus, licencijos, taip pat
atsižvelgiant į tai, kad VASPVT jau nuo 2020 m. gegužės
1 d. vykdo gydytojų odontologų ir burnos priežiūros specialistų (bei
odontologinės priežiūros (pagalbos) įstaigų) licencijavimo funkciją ir turi
sukūrę šiai funkcijai vykdyti reikiamą infrastruktūrą, siūloma, kad ne tik Lietuvos Respublikos odontologų rūmai, bet ir
VASPVT toliau vykdytų gydytojų odontologų ir burnos priežiūros specialistų
licencijavimą ir asmuo turėtų teisę pasirinkti, kur kreiptis dėl licencijos
išdavimo.
Pasiūlymas: Pakeisti 1
straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip:
,,Pakeisti įstatymo 2 straipsnio 12 dalį ir ją
išdėstyti taip:
,,12. Licencijas išduodanti
institucija – Lietuvos Respublikos odontologų rūmai (toliau
– Odontologų rūmai) arba Valstybinė akreditavimo sveikatos priežiūros veiklai
tarnyba prie Sveikatos apsaugos ministerijos.“
|
2.
|
3
|
|
|
Argumentai: Konstitucija
leidžia įstatymais nustatyti privalomą narystę asociacijose tik profesijų,
kurios vykdo tam tikras valstybės ar valstybei svarbias funkcijas ir yra
valstybės kontroliuojamos, atstovams, nes tai yra siejama su valstybės
pareiga kontroliuoti tokių funkcijų atlikimą. Šiame kontekste pažymėtina, kad
odontologai ir burnos priežiūros specialistai nėra laikytini valstybės
funkcijas vykdančiais asmenimis. Atsižvelgiant į tai, Lietuvos Respublikos odontologijos
praktikos ir burnos priežiūros praktikos įstatymo Nr. I-1246 2, 5 ir 12
straipsnių pakeitimo įstatymo projekte Nr. XIVP-164(2) siūloma
atsisakyti imperatyvios nuostatos dėl privalomos narystės Odontologų rūmuose.
Pasiūlymas: 1. Išbraukti įstatymo projekto 3 straipsnį
(buvusius įstatymo projekto 4-5
straipsnius atitinkamai laikyti 3-4 straipsniais):
,,3 straipsnis. 12 straipsnio
pakeitimas.
Papildyti įstatymo 12 straipsnį nauju 12 punktu ir šį
punktą išdėstyti taip:
„13) tapti Odontologų rūmų nariu teisės aktų nustatyta
tvarka.“
Buvęs straipsnio 12 punktas laikytinas 13 punktu.“
|
3.
|
5
|
1
|
|
Argumentai: atsižvelgiant į tai, kad prieš
įstatymo įsigaliojimą turi būti priimti poįstatyminiai
teisės aktai bei sušauktas visuotinis Odontologų rūmų susirinkimas, suformuoti
Odontologų rūmų organai, patvirtinti Odontologų rūmų veiklą reglamentuojantys
dokumentai, Odontologų rūmams suteikta prieiga prie Sveikatos priežiūros
specialistų ir farmacijos specialistų praktikos licencijų registro, t. y.
Odontologų rūmai turi suderinti informacines sistemas, siūloma numatyti
vėlesnę įstatymo įsigaliojimo datą.
Pasiūlymas: Pakeisti 5 straipsnio 1 dalį ir
ją išdėstyti taip:
,,1. Šis įstatymas, išskyrus šio įstatymo 5
straipsnio 12 dalį, įsigalioja 2021 m. gegužės 1 d. 2026
m. sausio 1 d.“
|
4.
|
5
|
2
|
|
Argumentai: tie patys.
Pasiūlymas: Pakeisti 5 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip:
,,2. Lietuvos Respublikos Vyriausybė ir Lietuvos Respublikos Ssveikatos
apsaugos ministras iki 2021 m. rugpjūčio 1 d. 2025 m.
gruodžio 31 d. priima šio įstatymo įgyvendinamuosius teisės
aktus.“
|