LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO
aplinkos apsaugos komitetas
PAGRINDINIO KOMITETO IŠVADA
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS ARCHITEKTŪROS ĮSTATYMO NR. XIII-425 7, 10, 11, 13, 15, 17 IR 18 STRAIPSNIŲ
PAKEITIMO ĮSTATYMO NR. XIV-2416 13 STRAIPSNIO PAKEITIMO
ĮSTATYMO PROJEKTO NR. XIVP-3465
2024-03-20 Nr. 107-P-07
Vilnius
1. Komiteto posėdyje dalyvavo: Komiteto pirmininkė Aistė Gedvilienė, Komiteto nariai: Aidas Gedvilas, Kasparas Adomaitis, Ligita Girskienė, Linas Jonauskas, Tomas Tomilinas, Justinas Urbanavičius, Romualdas Vaitkus.
Komiteto biuro vedėja Birutė Pūtienė, biuro patarėja Aistrida Latvėnė, biuro padėjėja Vida Katinaitė.
Kviestieji asmenys: aplinkos viceministrė Daiva Matusevičė.
2. Ekspertų, konsultantų, specialistų išvados, pasiūlymai, pataisos, pastabos (toliau – pasiūlymai):
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pasiūlymo turinys |
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
str. |
str. d. |
p. |
|||||
1. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2024-02-08 |
1(4), N(8) |
(3) |
|
Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklėms, teikiame šias pastabas. 1. Atkreiptinas dėmesys, kad projektu keičiamas Lietuvos Respublikos architektūros įstatymo Nr. XIII-425 7, 10, 11, 13, 15, 17 ir 18 straipsnių pakeitimo įstatymas Nr. XIV-2416 (toliau – keičiamas įstatymas) 13 numeriu pažymėto straipsnio neturi. Iš siūlomų pakeitimų turinio darytina išvada, kad turėtų būti keičiamas šio įstatymo 4 straipsnis, kuriame dėstomi atitinkami Architektūros įstatymo 13 straipsnio pakeitimai (papildymai). Atsižvelgiant į tai, projekto pavadinime vietoj skaičiaus „13” įrašytinas skaičius „4”, o projekto 1 straipsnio pavadinimą reikėtų išdėstyti taip: „1 straipsnis. 4 straipsnio pakeitimas”. Projektu siūlomas Architektūros įstatymo 13 straipsnio naujas pavadinimas turėtų būti dėstomas projekto 1 straipsnio 1 dalyje dėstomoje naujoje keičiamo įstatymo 4 straipsnio 1 dalyje, projekto 1 straipsnio 2 dalimi turėtų būti keičiama esamų keičiamo įstatymo 4 straipsnio struktūrinių dalių numeracija, o projekto 1 straipsnio 3 dalimi turi būti keičiama jau pernumeruota keičiamo įstatymo 4 straipsnio 4 dalis (buvusi 3) – joje dėstant teikiamo projekto 1 straipsnio 2 dalyje dėstomą Architektūros įstatymo 13 straipsnio 9 dalies redakciją. Pritarus šiai pastabai ir pernumeravus keičiamo įstatymo 4 straipsnio struktūrines dalis, atitinkamai projektu reikėtų tikslinti ir keičiamo įstatymo 8 straipsnio 3 dalyje pateiktą nuorodą „4 straipsnio 3 dalyje“. |
Pritarti |
Pasiūlymai: 1. Projekto 1 straipsnį išdėstyti taip: „1 straipsnis. 4 straipsnio pakeitimas 1. Pakeisti Lietuvos Respublikos architektūros įstatymo 13 straipsnio pavadinimą ir jį išdėstyti taip: „13 straipsnis. 2 „2. Šio straipsnio 1 dalyje nurodytais objektais, gavus regioninės architektūros tarybos rekomendaciją, savivaldybės tarybos sprendimu pripažįstami:“. 3 „5. Šio straipsnio 4 dalyje nurodyti subjektai, vykdydami konkursus, privalo pagal Lietuvos Respublikos architektų rūmų nustatytą tvarką parengti konkurso sąlygas ir iki konkurso pradžios raštu jas suderinti su Lietuvos Respublikos architektų rūmais. Lietuvos Respublikos architektų rūmai konkurso sąlygas derina, jeigu jos suderintos su savivaldybės vyriausiuoju architektu ir neprieštarauja šio straipsnio 1 dalyje nurodytiems konkursų rengimo tikslams ir architektūros kokybės siekiui, atsižvelgdami į šio įstatymo 11 straipsnyje nurodytus architektūros kokybės kriterijus.“
„7. Šio straipsnio 3 ir 4 dalyse nurodyti subjektai, rengdami šio straipsnio 1 dalyje nurodytus konkursus, objektus turi įvertinti pagal pirkimo dokumentuose ar konkurso sąlygose nustatytus kriterijus, kurie turi remtis kainos ar sąnaudų ir kokybės santykiu, kaip tai suprantama Viešųjų pirkimų įstatyme. 8. Jeigu statinio projektavimo paslaugoms pirkti rengiami šio straipsnio 1 dalyje nurodyti konkursai, numatomos lėšos šio statinio meno kūriniams sukurti ir (ar) įsigyti. Jeigu statinio statybai skiriamos valstybės biudžeto lėšos, numatoma ne mažiau kaip 1 procentas lėšų nuo statinio statybos sąmatinės vertės meno kūriniams sukurti ir (ar) įsigyti. 9. Jeigu pagal statinio projektavimo
paslaugų pirkimo apimtį numatoma rengti statinio projekto architektūrinę dalį, pasirenkamas statinio projektuotojas, pateikęs
ekonomiškai naudingiausią pasiūlymą, kuris suprantamas taip, kaip jis
apibrėžiamas Viešųjų pirkimų
2. Papildyti projektą 2 straipsniu ir jį išdėstyti taip: „2 straipsnis. 8 straipsnio pakeitimas Pakeisti 8 straipsnio 3 dalį ir ją išdėstyti taip: „3. Šio įstatymo 4
straipsnio |
2. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2024-02-08 |
1(4) |
(1) |
|
2. Projekto 1 straipsnio 1 dalimi siūloma pakeisti Architektūros įstatymo 13 straipsnio pavadinimą ir jį išdėstyti taip: „13 straipsnis. Architektūriniai konkursai ir architektūros paslaugos”. Atkreiptinas dėmesys, kad sąvoka „architektūros paslaugos“ galiojančiame Architektūros įstatyme nėra vartojama, jos turinys nėra apibrėžtas. Ši sąvoka nėra vartojama ir projektu keičiamo įstatymo 4 straipsnyje, kuriuo keičiamos atitinkamos Architektūros įstatymo 13 straipsnio struktūrinės dalys ir šis straipsnis pildomas naujomis dalimis. Pažymėtina, kad galiojančio Architektūros įstatymo 13 straipsnio 3 dalyje vartojamos sąvokos „teritorijų planavimo paslaugos“ ir „statinio projektavimo paslaugos“. Sąvoka „statinio projektavimo paslaugos“ vartojama keičiamo įstatymo 4 straipsnio 3 dalyje dėstomose Architektūros įstatymo 13 straipsnio 8 ir 9 dalyse. Atsižvelgiant į tai, svarstytina, ar projektu siūlomas Architektūros įstatymo 13 straipsnio pavadinimas dera su šio straipsnio turiniu, nes minėto straipsnio turinyje sąvoka „architektūros paslaugos” nėra vartojama. Jeigu sąvoka „architektūros paslaugos” apimtų teritorijų planavimo paslaugas ir statinio projektavimo paslaugas, tai Architektūros įstatymo 13 straipsnio nuostatose tai turėtų būti aiškiai įvardinta. |
Pritarti |
Žr. Komiteto pateiktą pasiūlymą prie TD 1 pastabos.
|
3. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2024-02-08 |
|
|
* |
3. Atsižvelgiant į Architektūros įstatyme nustatytą Vyriausybės kompetenciją, manytina, kad dėl teikiamo projekto reikėtų gauti Vyriausybės išvadą. |
Nepritarti |
Komitetas nusprendė neprašyti Vyriausybės išvados. |
3. Piliečių, asociacijų, politinių partijų, lobistų ir kitų suinteresuotų asmenų pasiūlymai: negauta.
4. Valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų pasiūlymai: negauta.
5. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai: negauta.
6. Seimo paskirtų papildomų komitetų / komisijų pasiūlymai: nepaskirta.
7. Komiteto sprendimas ir pasiūlymai:
7.1. Sprendimas: pritarti Komiteto pagal Seimo kanceliarijos Teisės departamento pastabas patobulintam įstatymo projektui ir Komiteto išvadai.
7.2. Pasiūlymai: nėra.
8. Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu.
9. Komiteto paskirti pranešėjai: Romualdas Vaitkus.
10. Komiteto narių atskiroji nuomonė: nepateikta.
PRIDEDAMA. Komiteto siūlomas įstatymo projektas, jo lyginamasis variantas.
Komiteto pirmininkė (Parašas) Aistė Gedvilienė
Biuro patarėja
Aistrida Latvėnė