LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO

Audito komitetas

 

 

PAPILDOMO KOMITETO IŠVADA

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS BIUDŽETO SANDAROS ĮSTATYMO Nr. I-430 2, 5, 6, 10, 14, 18, 19, 20, 26, 27, 30, 31, 32, 33 IR 34 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO ir 7 straipsnio pripažinimo netekusiu galios ĮSTATYMO PROJEKTO NR. XIVP-749

 

2021-09-29  Nr. 141-P-23

Vilnius

 

 

1. Komiteto posėdyje dalyvavo:

Komiteto pirmininkas Zigmantas Balčytis, komiteto pirmininko pavaduotoja Rasa Budbergytė, komiteto nariai: Sergejus Jovaiša, Asta Kubilienė, Jurgis Razma, Artūras Skardžius.

Komiteto biuras: vedėja Laura Pranaitytė, patarėjos: Diana Andriūnaitė, Eglė Jonevičienė, Rūta Petrukaitė, vyriausioji specialistė Aurita Buragienė, padėjėja Akvilė Raudeliūnienė.

Kviestieji asmenys: Finansų ministerijos Biudžeto departamento direktorė Daiva Kamarauskienė, Valstybės kontrolierius Mindaugas Macijauskas, Valstybės kontrolieriaus pavaduotojas Audrius Misevičius, Valstybės kontrolės Finansinio audito 1-ojo departamento vadovė Danguolė Krištopavičienė.

2. Ekspertų, konsultantų, specialistų išvados, pasiūlymai, pataisos, pastabos (toliau – pasiūlymai):

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

 

Pasiūlymo turinys

 

Komiteto nuomonė

Argumentai,

pagrindžiantys nuomonę

str.

str. d.

p.

1.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas,

2021-09-09

1

1

 

Siekiant teisinio aiškumo bei siekiant išvengti galimų taikymo problemų, siūlytina projekto 1 straipsnio 1 dalimi keičiamo įstatymo 2 straipsnio 7 dalyje esančioje formuluotėje „<...> ir kurios įmokamos į valstybės biudžetą <...>“ vietoje esančio žodelio „ir“ rašyti kablelį.

Pritarti    

Žr. Audito komiteto 1 pasiūlymą.

2.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas,

2021-09-09

3

2

 

Įstatymo projekto 3 straipsnio 2 dalimi keičiamo įstatymo 6 straipsnio 1 punkte siūloma, be kita ko, nustatyti, kad ,,asignavimai darbo užmokesčiui yra maksimalūs ir gali būti naudojami tik su darbo užmokesčiu susijusioms išlaidoms ir darbdavių teikiamai socialinei paramai (išmokoms, kurios pervedamos ne per socialinio draudimo sistemą, t. y. institucijų ir įstaigų mokama socialinė parama pinigais arba teikiama natūra savo darbuotojams (arba darbuotojų, gaunančių socialinę paramą, paveldėtojams ir išlaikytiniams)) pagal ekonominę klasifikaciją finansuoti“. Pažymėtina, kad iš siūlomo reguliavimo neaišku, kokia darbdavių teikiama ar institucijų ar įstaigų mokama socialinė parama turima omenyje, kadangi nei keičiamame įstatyme, nei kituose įstatymuose  sąvoka „darbdavių socialinė parama“ nėra apibrėžta. Pabrėžtina, kad tiek Valstybės tarnybos įstatyme, tiek Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių įstaigų darbuotojų darbo apmokėjimo ir komisijų narių atlygio už darbą įstatyme biudžetinių įstaigų darbuotojams numatytas tik materialinės pašalpos mokėjimas. Kartu atkreiptinas dėmesys į tai, kad keičiamo įstatymo 14 straipsnyje yra nustatyta, kad valstybės biudžeto asignavimai yra naudojami įstatymams įgyvendinti, todėl neaišku, kokius įstatymus įgyvendins darbdaviai teikdami tokią socialinę paramą savo darbuotojams.

Pritarti

Žr. Audito komiteto 2 pasiūlymą.

3. Piliečių, asociacijų, politinių partijų, lobistų ir kitų suinteresuotų asmenų pasiūlymai: negauta.

4. Valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų pasiūlymai: negauta.

5. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai: negauta.

6. Komiteto sprendimas ir pasiūlymai:

6.1. Sprendimas: pritarti iniciatorių pateiktam Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymo Nr. I-430 2, 5, 6, 10,14, 18, 19, 20, 26, 27, 30, 31, 32, 33 ir 34 straipsnių pakeitimo ir 7 straipsnio pripažinimo netekusiu galios įstatymo projektui Nr. XIVP-749 ir siūlyti pagrindiniam komitetui jį tobulinti, atsižvelgiant į Seimo kanceliarijos Teisės departamento pateiktas pastabas, kurioms Audito komitetas pritarė, ir Audito komiteto pateiktus pasiūlymus.

6.2. Pasiūlymai:

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

 

Pasiūlymo turinys

 

Komiteto nuomonė

Argumentai,

pagrindžiantys nuomonę

str.

str. d.

p.

1.

Audito komitetas,

2021-09-29

 1

1

 

   Argumentai:

   Atsižvelgiant į tai, kad visos įstatymo projekte nurodytas biudžetinių įstaigų pajamas sudarančios lėšos (t. y. pajamos, gautos už turto nuomą, teikiamas paslaugas (išskyrus tam tikras išimtis), taip pat kitos pajamos, kurių panaudojimo paskirtis įtvirtinta teisės aktuose) yra įmokėtinos į valstybės ar savivaldybių biudžetus ir naudotinos šių įstaigų vykdomoms programoms finansuoti, siekiant nuostatų aiškumo ir pritariant Teisės departamento 1 pastabai, siūlytina įstatymo projekto 1 straipsnio 1 dalyje pateiktą „biudžetinių įstaigų pajamų“ apibrėžimą atitinkamai patikslinti.

 

   Pasiūlymas:

   Pakeisti įstatymo projekto 1 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip:

„1. Pakeisti 2 straipsnio 7 dalį ir ją išdėstyti taip:

   7. Biudžetinių įstaigų pajamos – biudžetinių įstaigų gautos pajamos už trumpalaikio ir ilgalaikio materialiojo turto nuomą, teikiamas paslaugas (išskyrus paslaugas, už kurias mokama valstybės rinkliava ir žyminis mokestis), ir kitos gautos pajamos, kurių panaudojimo tikslinė paskirtis nustatyta Europos Sąjungos teisės aktuose, įstatymuose arba Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimuose, ir kurios įmokamos į valstybės biudžetą ar savivaldybių biudžetus ir naudojamos vadovaujantis įstatymais arba Vyriausybės nutarimais, savivaldybės tarybos sprendimais šių įstaigų vykdomoms programoms finansuoti.

Pritarti

 

2.

Audito komitetas,

2021-09-29

3

2

 

   Argumentai:

   Atsižvelgiant į tai, kad įstatymo projekto 3 straipsnio 2 dalyje nurodoma, jog nustatomi maksimalūs asignavimai darbo užmokesčiui gali būti naudojami tik darbo užmokesčio išlaidoms ir kitoms su darbo santykiais susijusioms išmokoms, t. y. tiek apmokestinamoms, tiek neapmokestinamoms valstybinio socialinio draudimo įmokomis, finansuoti, siekiant nuostatų aiškumo ir pritariant Teisės departamento 2 pastabai, siūlytina šią dalį atitinkamai patikslinti. 

 

   Pasiūlymas:

Pakeisti įstatymo projekto 3 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip:

„2. Pakeisti 6 straipsnio 1 punktą ir jį išdėstyti taip: 

1) biudžetiniais metais keisti patvirtintų jo vadovaujamos įstaigos, jam pavaldžių biudžetinių įstaigų ir kitų subjektų vykdomoms programoms patvirtintų biudžetų lėšų pagal ekonominę klasifikaciją paskirtį (valstybės biudžeto asignavimų valdytojas Vyriausybės nustatyta tvarka praneša apie tai Finansų ministerijai, o savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojas – savivaldybės administracijai jos nustatyta tvarka), neviršydamas patvirtintų tam tikrai programai bendrųjų asignavimų, iš jų darbo užmokesčiui, sumų. Asignavimai darbo užmokesčiui yra maksimalūs ir gali būti naudojami tik su darbo užmokesčiu susijusioms išlaidoms ir darbdavių teikiamai socialinei paramai (išmokoms, kurios pervedamos ne per socialinio draudimo sistemą, t. y. institucijų ir įstaigų mokama socialinė parama pinigais arba teikiama natūra savo darbuotojams (arba darbuotojų, gaunančių socialinę paramą, paveldėtojams ir išlaikytiniams)) pagal ekonominę klasifikaciją finansuoti. Nepanaudota asignavimų tęstinei veiklai, išskyrus asignavimus darbo užmokesčiui, suma, jeigu nėra įsiskolinimų, gali būti naudojama investicijų projektams, kurie finansuojami iš tęstinės veiklos lėšų, o nesant investicijų projektų – pažangos priemonėms, jeigu investicijų projektams ar pažangos priemonėms numatyta skirti lėšų atitinkamų metų valstybės arba savivaldybių biudžetuose, papildomai finansuoti, išskyrus kituose įstatymuose, reglamentuojančiuose savivaldybių biudžetų lėšų naudojimą, nustatytus atvejus.

Pritarti

 

7. Balsavimo rezultatai: už – 6, prieš – 0, susilaikė – 0.

8. Komiteto paskirti pranešėjai: R. Budbergytė.

 

 

 

Komiteto pirmininkas                                                                                                                                                              Zigmantas Balčytis

 

 

 

 

 

Komiteto biuro patarėja Diana Andriūnaitė