PASIŪLYMAS
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS
VIEŠOJO ADMINISTRAVIMO ĮSTATYMO NR. VIII-1234
8, 14, 18, 20, 27, 30, 31, 34, 35 IR 364 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO
ĮSTATYMO PROJEKTO NR. XIIIP-4065(2)
2020-06-08
Eil. Nr. |
Siūloma keisti |
Pasiūlymo turinys |
||
str. |
str. d. |
p. |
||
1. |
I |
|
|
Argumentai: Į Seime priimtą naujos redakcijos Viešojo administravimo įstatymą Nr. XIII-2987 reikalinga integruoti nuostatas dėl E-pristatymo sistemos įteisinimo ir jos bei kitų informacinių ir ryšių technologijų naudojimo viešojo administravimo subjektų veikloje. Dėl šios priežasties įstatymo projektas tikslinamas atsisakant iki 2020-10-31 galiojančių nuostatų keitimo ir atvaizduojant naujos Viešojo administravimo įstatymo redakcijos 9 ir 13 straipsnių keitimą. Dėl įstatymo projekto turinio pokyčių siūlome keisti ir įstatymo projekto pavadinimą. Naujos redakcijos Viešojo administravimo įstatyme siūlomos redakcijos 9 straipsnis ir 13 straipsnio 1 dalis įsigaliotų 2021-07-01. Pasiūlymas: Pakeisti įstatymo projekto pavadinimą ir jį išdėstyti taip: „LIETUVOS RESPUBLIKOS VIEŠOJO
ADMINISTRAVIMO ĮSTATYMO PAKEITIMO ĮSTATYMO NR. |
1 |
|
Argumentai: Į Seime priimtą naujos redakcijos Viešojo administravimo įstatymą Nr. XIII-2987 reikalinga integruoti nuostatas dėl E-pristatymo sistemos įteisinimo ir jos bei kitų informacinių ir ryšių technologijų naudojimo viešojo administravimo subjektų veikloje. Dėl šios priežasties įstatymo projektas tikslinamas atsisakant iki 2020-10-31 galiojančių nuostatų keitimo ir atvaizduojant naujos Viešojo administravimo įstatymo redakcijos 9 straipsnio keitimą. Naujos redakcijos Viešojo administravimo įstatymo 9 straipsnis, reglamentuojantis administracinį reglamentavimą, tapo nebeaktualus, nes jame pateikiama tik nuoroda į Teisėkūros pagrindų įstatymą, numatantį pareigą viešojo administravimo subjektams konsultuotis su visuomene. Taigi 9 straipsnyje vietoj nebeaktualių nuostatų siūlome reglamentuoti nuostatas įteisinančias E-pristatymo sistemą ir jos bei kitų informacinių ir ryšių technologijų naudojimą viešojo administravimo subjektų veikloje. Pasiūlymas: Pakeisti įstatymo projekto 1 straipsnį ir jį išdėstyti taip: „
1 straipsnis. 1 straipsnyje išdėstyto Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo 9 straipsnio pakeitimas Pakeisti 1 straipsnyje išdėstyto Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo 9 straipsnį ir jį išdėstyti taip: „9
straipsnis.
1. Viešojo administravimo subjektai rengiamus oficialius elektroninius dokumentus tarpusavyje turi, o asmenys tarpusavyje gali, siųsti ir gauti per Nacionalinę elektroninių siuntų pristatymo, naudojant pašto tinklą, informacinę sistemą (toliau – E. pristatymo sistema), išskyrus šio straipsnio 2 dalyje nurodytus atvejus. E. pristatymo sistemos elektroninė siunta turi tokią pačią teisinę ir įrodomąją galią kaip ir registruotoji pašto siunta. 2. Viešojo administravimo subjektai oficialius elektroninius dokumentus tarpusavyje gali siųsti ir gauti kitais būdais, jeigu tokią keitimosi oficialiais elektroniniais dokumentais tarp valstybės registrų ir informacinių sistemų funkciją užtikrina jų sąveika. Viešojo administravimo subjektai gali sudaryti galimybę asmenims parengti ir (ar) pateikti elektroninius dokumentus per viešojo administravimo subjektų jau sukurtas ar kitas elektronines priemones, leidžiančias identifikuoti asmenį (šis požymis netaikomas, kai asmens identifikacija nėra būtina). 3. E. pristatymo sistema yra valstybės informacinė sistema, kurios nuostatus tvirtina Vyriausybė. E. pristatymo sistemos valdytoja yra Vyriausybės įgaliota institucija, tvarkytojai – valstybės įmonė Registrų centras ir pašto paslaugos teikėjai, pristatantys pašto siuntas, atspausdintas iš E. pristatymo sistemos. Elektroninio pristatymo paslaugų teikimo E. pristatymo sistemos priemonėmis taisykles tvirtina Vyriausybė arba jos įgaliota institucija. E. pristatymo sistemos duomenys, įskaitant fizinių asmenų asmens duomenis, nėra vieši. 4. Elektroninio pristatymo paslaugos fiziniams asmenims, kai jie elektronines siuntas per E. pristatymo sistemą siunčia viešojo administravimo subjektams, teikiamos neatlygintinai. Visais kitais atvejais, išskyrus įstatymų numatytas išimtis, elektroninio pristatymo paslaugos E. pristatymo sistemos priemonėmis teikiamos pagal Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos nustatytus tarifus.“
Argumentai: Įstatymo projekte siūlau įtvirtinti Vyriausybės Seimui pateiktą projekto nuostatą dėl informacijos asmenims siuntimo prioritetinės tvarkos nustatymo: informacija pirmiausiai siunčiama per E. pristatymą, tada kitomis elektroninių ryšių priemonėmis, tik tada pašto siunta. Tokios tvarkos nustatymas iš tikrųjų paskatintų informacinės visuomenės plėtrą ir padėtų sparčiau pereiti prie elektroninių paslaugų. Pažymime, kad paliekama asmens teisė prašyti atsakymą ar informaciją gauti tam tikru būdu, kuriuo asmuo pageidauja, ir tai būtų privaloma viešojo administravimo subjektui. Ir tik jeigu šio pageidavimo asmuo nėra išreiškęs, atsakymai ir informacija būtų siunčiami pagal siūlomą prioritetinę tvarką.
Pasiūlymas: 2 straipsnis. 2 straipsnio 4 dalies pakeitimas Pakeisti 2 straipsnio 4 dalį ir ją išdėstyti taip: „4. 2021 m. liepos 1 d. įsigalioja tokia šio įstatymo 1 straipsnyje išdėstyto Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo 13 straipsnio pavadinimo ir 1 dalies redakcija: „13 straipsnis. Administracinio sprendimo ar kitos informacijos įteikimas (paskelbimas) 1. Asmeniui, pateikusiam prašymą, ar asmeniui, dėl kurio
galimai pažeistų teisių ir teisėtų interesų yra pradėta administracinė
procedūra, taip pat asmenims, kuriems administracinis sprendimas turi
tiesioginį poveikį, ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo administracinio
sprendimo priėmimo dienos raštu pranešama apie priimtą administracinį
sprendimą, pateikiant tokio sprendimo kopiją, ar, esant poreikiui apsaugoti
atitinkamų kategorijų duomenis, – nuasmenintą priimto administracinio
sprendimo nuorašą. Atvejais, kai administracinio sprendimo kopija ar nuorašas
negali būti pateikti arba kai administracinio sprendimo forma neleidžia
užtikrinti visų šio įstatymo 10 straipsnio 5 dalyje reikalaujamų duomenų
pateikimo, šie duomenys nurodytiems asmenims pateikiami raštu pranešant apie
priimtą administracinį sprendimą. Jeigu asmuo nėra nurodęs pageidaujamo
administracinio sprendimo ar kitos informacijos gavimo būdo
|
||
3. |
2 |
|
|
Argumentai: Įstatymo projekte atsisakoma nebeaktualių iki 2020-10-31 galiojančios Viešojo administravimo įstatymo straipsnių keitimo. Pasiūlymas: Išbraukti įstatymo projekto 2 straipsnį:
|
4.
|
3 |
|
|
Argumentai: Įstatymo projekte siūlau atsisakyti nebeaktualių iki 2020-10-31 galiojančios Viešojo administravimo įstatymo redakcijos atitinkamų straipsnių keitimo. Pasiūlymas: Išbraukti įstatymo projekto 3 straipsnį: „
|
5. |
4 |
|
|
Argumentai: Įstatymo projekte siūlau atsisakyti nebeaktualių iki 2020-10-31 galiojančios Viešojo administravimo įstatymo redakcijos atitinkamų straipsnių keitimo. Pasiūlymas: Išbraukti įstatymo projekto 4 straipsnį. „
|
6. |
5 |
|
|
Argumentai: Įstatymo projekte siūlau atsisakyti nebeaktualių iki 2020-10-31 galiojančios Viešojo administravimo įstatymo redakcijos atitinkamų straipsnių keitimo. Pasiūlymas: Išbraukti įstatymo projekto 5 straipsnį. „
|
7. |
6 |
|
|
Argumentai: Įstatymo projekte siūlau atsisakyti nebeaktualių iki 2020-10-31 galiojančios Viešojo administravimo įstatymo redakcijos atitinkamų straipsnių keitimo. Pasiūlymas: Išbraukti įstatymo projekto 6 straipsnį. „
|
8. |
7 |
|
|
Argumentai: Įstatymo projekte siūlau atsisakyti nebeaktualių iki 2020-10-31 galiojančios Viešojo administravimo įstatymo redakcijos atitinkamų straipsnių keitimo. Pasiūlymas: Išbraukti įstatymo projekto 7 straipsnį. „
|
9. |
8 |
|
|
Argumentai: Įstatymo projekte siūlau atsisakyti nebeaktualių iki 2020-10-31 galiojančios Viešojo administravimo įstatymo redakcijos atitinkamų straipsnių keitimo. Pasiūlymas: Išbraukti įstatymo projekto 8 straipsnį. „
|
10. |
9 |
|
|
Argumentai: Įstatymo projekte siūlau atsisakyti nebeaktualių iki 2020-10-31 galiojančios Viešojo administravimo įstatymo redakcijos atitinkamų straipsnių keitimo. Pasiūlymas: Išbraukti įstatymo projekto 9 straipsnį. „
|
11. |
10 |
|
|
Argumentai: Įstatymo projekte siūlau atsisakyti nebeaktualių iki 2020-10-31 galiojančios Viešojo administravimo įstatymo redakcijos atitinkamų straipsnių keitimo. Pasiūlymas: Išbraukti įstatymo projekto 10 straipsnį. „
|
12. |
11 |
|
|
Argumentai: Įstatymo projekte siūlau atsisakyti nebeaktualių iki 2020-10-31 galiojančios Viešojo administravimo įstatymo redakcijos atitinkamų straipsnių keitimo. Pasiūlymas: Išbraukti įstatymo projekto 11 straipsnį. „
|
Teikia Seimo narys
Jaroslav Narkevič