AIŠKINAMASIS RAŠTAS
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS
GAMTINIŲ DUJŲ NR. VIII-1973 ĮSTATYMO
9 STRAIPSNIO 15 ir 16 DALIŲ PAKEITIMO
1. Įstatymo projekto rengimą paskatinusios priežastys, parengto projekto tikslai ir uždaviniai Sparčiai keičiantis gamtinių dujų kainoms rinkose, greičiau į tuos pasikeitimus turi reaguoti ir visuomeniniai tiekėjai. Šiuo metu kainų peržiūra vykdoma kas pusę metų ar metus, o tai netenkina vartotojų, kadangi dažniausiai jie turi mokėti žymiai didesnę kainą už suvartojamas gamtines dujas, nei ji yra perkama rinkoje. Tokiu būdu už suvartotas gamtines dujas gali susidaryti permokos, kurias tiekėjui sunku iš karto grąžinti, kadangi jis taip pat planuoja investicijas į tinklų plėtrą.
2. Įstatymo projekto iniciatoriai (institucija, asmenys ar piliečių įgalioti atstovai) ir rengėjai
Įstatymų projektą inicijavo ir parengė Lietuvos Respublikos Seimo narės Guoda Burokienė, Aušrinė Norkienė, Deividas Labanavičius.
3. Kaip šiuo metu yra reguliuojami įstatymo projekte aptarti teisiniai santykiai
Galiojantis teisės aktas nenumato greitesnio nei kas pusę metų kainų peržiūros vartotojams.
4. Kokios siūlomos naujos teisinio reguliavimo nuostatos ir kokių teigiamų rezultatų laukiama
Įstatymo projektu siūloma suteikti galimybę Valstybinei energetikos reguliavimo tarnybai peržiūrėti gamtinių dujų kainas vartotojams kas tris mėnesius ir taip greičiau reaguoti į kainų pasikeitimus rinkoje.
5. Numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimo rezultatai (jeigu rengiant Įstatymo projektą toks vertinimas turi būti atliktas ir jo rezultatai nepateikiami atskiru dokumentu), galimos neigiamos priimto įstatymo pasekmės ir kokių priemonių reikėtų imtis, kad tokių pasekmių būtų išvengta
Teisinio reguliavimo vertinimas nebuvo atliktas.
Numatomas teisinio reguliavimo pokytis leis greičiau reaguoti į teikiamas gamtinių dujų kainas rinkoje ir taip apsaugos vartotojus nuo didelių permokų ateityje.
6. Kokią įtaką priimtas įstatymas turės kriminogeninei situacijai, korupcijai
Priimtas įstatymas kriminogeninei situacijai įtakos neturės.
7. Kaip įstatymo įgyvendinimas atsilieps verslo sąlygoms ir jo plėtrai
Priimtos įstatymo pataisos neigiamos įtakos verslo plėtrai neturės.
8. Ar įstatymo projektas neprieštarauja strateginio lygmens planavimo dokumentams
Įstatymo projektas neprieštarauja strateginio lygmens planavimo dokumentams.
9. Įstatymų inkorporavimas į teisinę sistemą, kokius teisės aktus būtina priimti, kokius galiojančius teisės aktus reikia pakeisti ar pripažinti netekusiais galios
Priėmus įstatymą, kitų teisės aktų papildomai priimti nereikės.
10. Ar įstatymo projektas parengtas laikantis Lietuvos Respublikos valstybinės kalbos, Teisėkūros pagrindų įstatymų reikalavimų, o įstatymo projekto sąvokos ir jas įvardinantys terminai įvertinti Terminų banko įstatymo ir jo įgyvendinančių teisės aktų nustatyta tvarka
Įstatymo projektas parengtas laikantis Lietuvos Respublikos valstybinės kalbos įstatymo, Teisėkūros pagrindų įstatymų reikalavimų ir atitinka bendrinės lietuvių kalbos normas.
11. Ar įstatymo projektas atitinka Žmogaus teisių ir pagrindinių laisvių apsaugos konvencijos nuostatas ir Europos Sąjungos dokumentus
Įstatymo projektas atitinka Žmogaus teisių ir pagrindinių laisvių apsaugos konvencijos nuostatas bei Europos Sąjungos dokumentus.
12. Jeigu įstatymui įgyvendinti reikia įgyvendinamųjų teisės aktų, – kas ir kada juos turėtų priimti
Įgyvendinamųjų teisės aktų priimti nereikės.
13. Kiek valstybės, savivaldybių biudžetų ir kitų valstybės įsteigtų fondų lėšų prireiks įstatymui įgyvendinti, ar bus galima sutaupyti (pateikiami prognozuojami rodikliai einamaisiais ir artimiausiais 3 biudžetiniais metais)
Papildomų lėšų nereikės.
14. Įstatymo projekto rengimo metu gauti specialistų vertinimai ir išvados
Nėra.
15. Reikšminiai žodžiai, kurių reikia šiam projektui įtraukti į kompiuterinę paieškos sistemą, įskaitant Europos žodyno „Eurovoc“ terminus, temas bei sritis
„Nepriklausomas elektros energijos tiekėjas“.
16. Kiti, iniciatorių nuomone, reikalingi pagrindimai ir paaiškinimai
Nėra.
Teikia
Seimo nariai: Guoda Burokienė
Aušrinė Norkienė