1. Eil.
2. Nr.
|
Pasiūlymo teikėjas, data
|
Siūloma keisti
|
Pasiūlymo turinys
|
Komiteto nuomonė
|
Argumentai,
pagrindžiantys nuomonę
|
str.
|
str. d.
|
p.
|
1.
|
Seimo narys Simonas Gentvilas
2024-10-02
|
1
(17),
6
(28)
|
1
(4),
1
(4)
|
|
Argumentai:
Teritorijų planavimo įstatymo 17 straipsnio
1 dalyje nustatyta, kada rengiami detalieji planai (ar vietovės lygmens
bendrieji planai, kuriuose nustatomas detaliųjų planų teritorijos naudojimo
reglamentas) ir įtvirtinta, kad šio straipsnio 4 dalyje nurodytos išimtys šių
teritorijų planavimo dokumentų rengimui. Teritorijų planavimo įstatymo 17
straipsnio 4 dalyje nustatyta, kad šiais išimtiniais atvejais gali būti
rengiamos galiojančių detaliųjų planų korektūros, bet neįvertinti atvejai,
kai galiojantys teritorijų planavimo dokumentai ne koreguojami, bet keičiami
(pvz., galiojantis detalusis planas keičiamas vietovės lygmens bendruoju
planu, kuriame nustatomas detaliųjų planų teritorijos naudojimo reglamentas).
Lietuvos Respublikos teritorijų planavimo
įstatymo Nr. I-1120 17, 18, 20, 28, 45 straipsnių pakeitimo ir įstatymo
papildymo 421 straipsniu įstatymo projekto Nr. XIVP-4010 (toliau –
projektas) 1 straipsnio 1 dalyje siūloma nustatyti papildomus atvejus
Teritorijų planavimo įstatymo 17 straipsnio 1 dalyje nurodytų teritorijų
planavimo dokumentų rengimui šio įstatymo 17 straipsnio 4 dalyje nustatytais
atvejais. Atsižvelgus į išdėstytus argumentus, siūlytina papildyti projekto 1
straipsnio 1 dalį ir nustatyti papildomą išimtį – minėti dokumentai gali būti
rengiami, kai jie keičia galiojančius teritorijų planavimo dokumentus.
Projekto 4 straipsnio 1 dalyje siūloma
įtvirtinti, kad keičiant kompleksinio teritorijų planavimo dokumentą naujas
(jį keičiantis) to paties lygmens teritorijų planavimo dokumentas gali būti
rengiamas mažesnei, negu anksčiau suplanuota, teritorijai ne tik tada, kai
planuojama teritorija sumažėja pasikeitus administracinių vienetų ar
gyvenamųjų vietovių teritorijų riboms, bet ir tais atvejais, kai keičiamame
kompleksinio teritorijų planavimo dokumente suplanuotos teritorijos dalis
patenka į valstybei svarbaus projekto teritorijų planavimo dokumente
suplanuotą teritoriją. Šis pasiūlymas sietinas su keičiamo Teritorijų
planavimo įstatymo 17 straipsnio 4 straipsnio 4 dalyje įtvirtinta nuostata
dėl detaliųjų planų nerengimo „teritorijoms, kurioms parengti ir patvirtinti
valstybei svarbių projektų teritorijų planavimo dokumentai, o jų sprendiniai
yra pakankami statinių projektavimui Statybos įstatymo nustatyta tvarka arba
juose nustatytas detaliųjų planų teritorijos naudojimo reglamentas“. Pritarus
pasiūlymui papildyti projekto 1 straipsnio 1 dalį papildoma išimtimi,
projekto 4 straipsnio 1 dalyje pateiktas siūlymas pakeisti keičiamo įstatymo
28 straipsnio 4 dalį būtų neaktualus, nes keičiant galiojantį teritorijų
planavimo dokumentą pagal Teritorijų planavimo įstatymo 4 straipsnio 4 dalį valstybei
svarbių projektų teritorijų planavimo dokumentų sprendiniai privalomai
taikomi savivaldybėms rengiant, keičiant ar koreguojant savivaldybės lygmens
ir vietovės lygmens teritorijų planavimo dokumentus.
Pasiūlymai:
1. Pakeisti projekto 1 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip:
„1. Pakeisti 17 straipsnio 4 dalies nuostatą
iki dvitaškio ir ją išdėstyti taip:
„4. Detalieji planai nerengiami, jeigu
vietovės lygmens bendruosiuose planuose nustatytas detaliųjų planų
teritorijos naudojimo reglamentas. Šio straipsnio 1 dalyje nurodyti
teritorijų planavimo dokumentai nerengiami (išskyrus atvejus, kai rengiamos
šių galiojančių teritorijų planavimo dokumentų korektūros, rengiami juos keičiantys teritorijų
planavimo dokumentai arba
planuojamoje teritorijoje, kuriai rengiamas naujas teritorijų planavimo
dokumentas, esantys žemės sklypai patenka į skirtingas savivaldybės lygmens
bendrajame plane (ar vietovės lygmens bendrajame plane, jeigu jis parengtas)
nustatytas funkcines zonas (jeigu teritorijų planavimo dokumentuose
nenustatyta kitaip) ir (ar) kai numatomiems šio straipsnio 1 dalyje
nurodytiems teritorijų planavimo dokumentų sprendiniams įgyvendinti nepakanka
esamos ir (ar) suprojektuotos inžinerinės ir (ar) socialinės infrastruktūros
ir tame pačiame kompleksinio teritorijų planavimo dokumente ją reikia
planuoti neurbanizuotoje ir (ar) neurbanizuojamoje teritorijoje):“.
2. Siūlytina atsisakyti projekto 4 straipsnio 1 dalies, buvusias
projekto 4 straipsnio 2 ir 3 dalis laikyti atitinkamai 1 ir 2 dalimis.
|
Pritarti
|
|
2.
|
Seimo narys Simonas Gentvilas
2024-10-02
|
6
(28)
|
1
(6)
|
|
Argumentai:
Projekto 4 straipsnio 2 dalyje siūloma
nustatyti, kad keičiamo Teritorijų planavimo įstatymo 28 straipsnio 6 dalis
būtų papildyta nuostata dėl koreguojamo kompleksinio teritorijų planavimo
dokumento sprendinių atitikties savivaldybės lygmens bendrojo plano ar
vietovės lygmens bendrojo plano, jeigu jis parengtas, sprendiniams.
Atsižvelgus į Teritorijų planavimo įstatymo 4 straipsnyje nurodytus
teritorijų planavimo lygmenis ir teritorijų planavimo dokumentų taikymo ir jų
tarpusavio sąveikos organizacinę struktūrą, manytina, kad, pvz., prievolė
atitikti savivaldybės lygmens bendrojo plano sprendinius gali būti taikoma
tik vietovės lygmens teritorijų planavimo dokumentams (išskyrus Teritorijų
planavimo įstatymo 4 straipsnio 4 dalyje nurodytus atvejus).
Siekiant išvengti teisės normų kolizijos
siūlytina tikslinti projekto 4 straipsnio 2 dalyje pateiktą siūlymą.
Pasiūlymas
Pakeisti projekto 4 straipsnio 2 dalį ir ją
išdėstyti taip:
„2 1.
Pakeisti 28 straipsnio 6 dalį ir ją išdėstyti taip:
„6.
Kompleksinio teritorijų planavimo dokumentai, jeigu jų neprivaloma keisti
pagal šio straipsnio 5 dalį, gali būti koreguojami taisant technines klaidas,
keičiant kompleksinio teritorijų planavimo dokumento sprendinius, nustatant
papildomus sprendinius ar kai yra priimtas teismo sprendimas, kad
kompleksinio teritorijų planavimo dokumento sprendinys (sprendiniai)
neteisėtas (neteisėti), jeigu dėl teismo sprendimo neatsiranda pagrindas naikinti
arba keisti kompleksinio teritorijų planavimo dokumentą. Koreguojant
kompleksinio teritorijų planavimo dokumentą pakeisti ar papildomai nustatyti
koreguojamo kompleksinio teritorijų planavimo dokumento sprendiniai turi
atitikti galiojančio savivaldybės lygmens bendrojo plano ar vietovės
lygmens bendrojo plano, jeigu jis parengtas, aukštesnio lygmens
kompleksinio teritorijų planavimo dokumento sprendinius, įvertinus
šio įstatymo 4 straipsnio 4 dalyje nustatytas išimtis.“
|
Pritarti
|
|
3.
|
Seimo narys Simonas Gentvilas
2024-10-02
|
13
|
3
|
|
Argumentai:
Projekto 7 straipsnyje siūlytina numatyti,
kad iki šio įstatymo įsigaliojimo dienos pradėti rengti detalieji planai
(arba vietovės lygmens bendrieji planai, kuriuose nustatomas detaliųjų planų
teritorijos naudojimo reglamentas), dėl kurių rengimo kreiptasi teritorijos
planavimo sąlygų, planavimo organizatoriaus sprendimu gali būti baigiami
rengti, derinami, tikrinami ir tvirtinami pagal šio įstatymo nuostatas.
Projekte pateiktais pasiūlymais planuojama palengvinti naštą ne tik šių
teritorijų planavimo dokumentų planavimo organizatoriui – savivaldybės
administracijos direktoriui (siūloma atsisakyti keičiamo Teritorijų planavimo
įstatymo 28 straipsnio 9 dalyje nustatytos prievolės gauti visų žemės sklypo
naudotojų sutikimus, atsižvelgus į atitinkamus savivaldybės lygmens bendrųjų
planų sprendinius – numatyti papildomas galimybes rengti minėtus teritorijų
planavimo dokumentus neurbanizuotose ir neurbanizuojamose teritorijose), bet
ir ūkinę veiklą vykdantiems asmenims (siūloma atsisakyti Teritorijų planavimo
įstatymo 18 straipsnio 1 dalies, 20 straipsnio 1 dalies perteklinių
nuostatų), todėl siūlytina suteikti galimybę planavimo organizatoriui
pasinaudoti projektu siūlomais galiojančio teisinio reguliavimo
palengvinimais. Kompleksinis teritorijų planavimas – sudėtingas, apimantis
individualius atvejus procesas, todėl netikslinga siūlyti stabdyti planavimą
ir kartoti visą procesą arba rengti kelis teritorijų planavimo dokumentus,
jeigu siekiama pasinaudoti projekto nuostatomis. Vien Vilniuje pradėti rengti
8 detalieji planai (vieno jų planuojama teritorija – 33,23 ha, planuojama
apie 302 tūkst. kv. metrų gyvenamojo ploto (apie 5,5 tūkst. būstų), 80,7
tūkst. kv. metrų komercinių ir visuomeninių objektų, 4,2 km pėsčiųjų, 2,2 km
dviračių takų bei 8,25 km naujų gatvių), Vilniaus rajone – 36 detalieji
planai, kuriais reikia suplanuoti inžinerinę infrastruktūrą per
neurbanizuojamą teritoriją ir (ar) planuojama teritorija patenka į kelias
funkcines zonas ir kurie galėtų būti baigiami rengti pasinaudojant projektu
siūlomais palengvinimais.
Siekiant apsaugoti
viešąjį interesą, įstatymai gali riboti dispozityvumą, bet šis pasiūlymas
nesusijęs su viešojo intereso ribojimais. Manytina, kad nurodytais atvejais
viešoji teisė gali suteikti planavimo organizatoriui teisę spręsti ir pasirinkimo
galimybę.
Pasiūlymas
Pakeisti projekto 7 straipsnio 2 dalį ir ją
išdėstyti taip:
„2. Iki šio įstatymo įsigaliojimo dienos
pradėti rengti detalieji planai (arba vietovės lygmens bendrieji planai,
kuriuose nustatomas detaliųjų planų teritorijos naudojimo reglamentas), dėl
kurių rengimo kreiptasi teritorijos planavimo sąlygų, planavimo organizatoriaus sprendimu gali
būti baigiami rengti,
derinami, tikrinami ir tvirtinami pagal iki šio įstatymo įsigaliojimo
galiojusias nuostatas.“
|
Pritarti
|
|
4.
|
Seimo narys Simonas Gentvilas
2024-10-08
|
4N
(25)
|
(6)
|
(4)
|
Argumentai:
Lietuvos
Respublikos teritorijų planavimo įstatymo 25 straipsnio 6 dalies 4 punkte
nustatyta, kad kompleksinio
teritorijų planavimo proceso baigiamąjį
etapą, be kita ko, sudaro kompleksinio teritorijų planavimo dokumento
tvirtinimas ir registravimas Lietuvos Respublikos teritorijų planavimo
dokumentų registre (toliau – Registras). Ši nuostata neatitinka nuo 2024
m. sausio 1 d. įsigaliojusio Lietuvos Respublikos valstybės informacinių
išteklių valdymo įstatymo teisinio reguliavimo, kuriuo remiantis,
objektai registruojami ne registruose, o registro informacinėse sistemose.
Pasiūlymo tikslas: Teritorijų planavimo įstatymo 25
straipsnio 6 dalies 4 punkto nuostatas suderinti su Valstybės informacinių išteklių valdymo įstatymo nuostatomis.
Pasiūlymo esmė: nustatyti,
kad kompleksinio teritorijų planavimo dokumentai
registruojami Lietuvos Respublikos teritorijų planavimo dokumentų registro
informacinėje sistemoje (toliau – Registro informacinė sistema).
Pasiūlymas:
Papildyti
Lietuvos Respublikos teritorijų planavimo
įstatymo Nr. I-1120 17, 18, 20, 28, 45 straipsnių pakeitimo ir įstatymo
papildymo 421 straipsniu įstatymo projektą Nr. XIVP-4010 (toliau –
Įstatymo projektas) Teritorijų
planavimo įstatymo 25 straipsnio pakeitimu:
4 straipsnis. 25 straipsnio pakeitimas
Pakeisti 25 straipsnio 6 dalies 4 punktą ir jį išdėstyti taip:
„4)
kompleksinio teritorijų planavimo dokumento tvirtinimas ir registravimas
Lietuvos Respublikos teritorijų planavimo dokumentų registre registro informacinėje sistemoje.“
|
Pritarti
|
|
5.
|
Seimo narys Simonas Gentvilas
2024-10-08
|
5N
(27)
|
(6)
|
|
Argumentai:
Teritorijų
planavimo įstatymo 27 straipsnio 6 dalyje nustatyta, kompleksinio teritorijų planavimo dokumentas
įsigalioja kitą dieną po jo paskelbimo Registre, jeigu sprendime dėl kompleksinio teritorijų planavimo dokumento
patvirtinimo nenustatyta vėlesnė jo įsigaliojimo data; iki 1996 m. sausio 1 d. parengti ir Registre
įregistruoti kaip detalieji planai teritorijų planavimo dokumentai, kurie
neatitinka šiame įstatyme ir jo įgyvendinamuosiuose teisės aktuose nustatytų
teritorijų planavimo dokumentų formos ir turinio reikalavimų, vadovaujantis
kompleksinio teritorijų planavimo dokumentų sprendinių įgyvendinimo
stebėsenos išvadomis, kaip savivaldybės bendrąjį planą įgyvendinantys
žemesnio lygmens teritorijų planavimo dokumentai, gali būti pripažinti
netekusiais galios savivaldybės tarybos sprendimu; teisės aktas, kuriuo
detalusis planas pripažintas netekusiu galios, įsigalioja kitą dieną po jo paskelbimo
Registre, jeigu sprendime dėl detaliojo plano pripažinimo netekusiu
galios nenustatyta vėlesnė jo įsigaliojimo data.
Šios nuostatos dėl kompleksinio teritorijų planavimo dokumento
įregistravimo ir paskelbimo Registre neatitinka Valstybės informacinių išteklių
valdymo įstatymo teisinio reguliavimo, kuriuo remiantis, minėti veiksmai turi
būti atliekami ne registruose, o registro informacinėse sistemose.
Pasiūlymo tikslas: Teritorijų planavimo įstatymo 27
straipsnio 6 dalies nuostatas suderinti su Valstybės
informacinių išteklių valdymo įstatymo nuostatomis.
Pasiūlymo esmė: nustatyti,
kad kompleksinio teritorijų planavimo dokumentai registruojami ir paskelbiami Registro
informacinėje sistemoje.
Pasiūlymas:
Papildyti
Įstatymo projektą Teritorijų
planavimo įstatymo 27
straipsnio pakeitimu:
5 straipsnis. 27 straipsnio pakeitimas
Pakeisti 27 straipsnio 6 dalį ir ją išdėstyti taip:
„6.
Kompleksinio teritorijų planavimo dokumentas įsigalioja kitą dieną po jo
paskelbimo Lietuvos Respublikos teritorijų planavimo dokumentų registre registro informacinėje sistemoje, jeigu sprendime dėl kompleksinio teritorijų
planavimo dokumento patvirtinimo nenustatyta vėlesnė jo įsigaliojimo data.
Vyriausybės nutarimai, kuriais patvirtinti kompleksinio teritorijų planavimo
dokumentai, su nuoroda į šiuos dokumentus skelbiami Teisės aktų registre.
Oficialus informacinis pranešimas apie kompleksinio teritorijų planavimo
dokumento patvirtinimą skelbiamas kompleksinio teritorijų planavimo dokumentą
tvirtinančios institucijos interneto svetainėje ir Lietuvos Respublikos
teritorijų planavimo dokumentų rengimo ir teritorijų planavimo proceso
valstybinės priežiūros informacinėje sistemoje. Iki 1996 m. sausio 1 d. parengti ir Lietuvos
Respublikos teritorijų planavimo dokumentų registre registro
informacinėje sistemoje įregistruoti kaip detalieji planai teritorijų
planavimo dokumentai, kurie neatitinka šiame įstatyme ir jo
įgyvendinamuosiuose teisės aktuose nustatytų teritorijų planavimo dokumentų
formos ir turinio reikalavimų, vadovaujantis kompleksinio teritorijų
planavimo dokumentų sprendinių įgyvendinimo stebėsenos išvadomis, kaip
savivaldybės bendrąjį planą įgyvendinantys žemesnio lygmens teritorijų
planavimo dokumentai, gali būti pripažinti netekusiais galios savivaldybės
tarybos sprendimu. Teisės aktas, kuriuo detalusis planas pripažintas
netekusiu galios, įsigalioja kitą dieną po jo paskelbimo Lietuvos Respublikos
teritorijų planavimo dokumentų registre registro informacinėje
sistemoje, jeigu sprendime dėl detaliojo plano pripažinimo netekusiu
galios nenustatyta vėlesnė jo įsigaliojimo data. Informacija apie detaliojo
plano pripažinimą netekusiu galios skelbiama savivaldybės interneto
svetainėje ir Lietuvos Respublikos teritorijų planavimo dokumentų rengimo ir
teritorijų planavimo proceso valstybinės priežiūros informacinėje sistemoje.
Detalųjį planą pripažinus netekusiu galios, jo galiojimo metu įgyvendintiems
šio plano sprendiniams detaliojo plano pripažinimas netekusiu galios
nesukuria teisinių pasekmių.“
|
Pritarti
|
|
6.
|
Seimo narys Simonas Gentvilas
2024-10-08
|
7N
(30)
|
(7)
(9)
|
(4)
|
Argumentai:
Teritorijų
planavimo įstatymo 30 straipsnio 7 dalies 4 punkte nustatyta, kad specialiojo teritorijų planavimo proceso
baigiamąjį etapą, be kita ko, sudaro
specialiojo teritorijų planavimo dokumento tvirtinimas ir registravimas
Registre, o šio straipsnio 9 dalyje nustatyta, kad specialiojo teritorijų planavimo dokumentas įsigalioja
kitą dieną po jo paskelbimo Registre, jeigu sprendime dėl specialiojo teritorijų planavimo
dokumento patvirtinimo nenustatyta vėlesnė jo įsigaliojimo data.
Šios nuostatos dėl specialiojo teritorijų planavimo dokumento įregistravimo ir paskelbimo Registre neatitinka Valstybės informacinių išteklių valdymo
įstatymo teisinio reguliavimo, kuriuo remiantis, minėti veiksmai turi būti
atliekami ne registruose, o registro informacinėse sistemose.
Pasiūlymo tikslas: Teritorijų planavimo įstatymo 30
straipsnio 7 dalies 4 punkto ir 9 dalies nuostatas suderinti su Valstybės informacinių išteklių valdymo įstatymo nuostatomis.
Pasiūlymo esmė: nustatyti,
kad specialiojo teritorijų planavimo dokumentai registruojami ir paskelbiami
Registro informacinėje sistemoje.
Pasiūlymas:
Papildyti
Įstatymo projektą Teritorijų
planavimo įstatymo 30 straipsnio pakeitimu:
7 straipsnis. 30 straipsnio pakeitimas
1. Pakeisti 30 straipsnio 7 dalies 4 punktą ir jį išdėstyti taip:
„4) specialiojo teritorijų
planavimo dokumento tvirtinimas ir registravimas Lietuvos Respublikos
teritorijų planavimo dokumentų registre registro informacinėje
sistemoje.“
2. Pakeisti 30 straipsnio 9 dalį ir ją
išdėstyti taip:
„9. Specialiojo teritorijų
planavimo dokumentas įsigalioja kitą dieną po jo paskelbimo Lietuvos
Respublikos teritorijų planavimo dokumentų registre registro informacinėje sistemoje,
jeigu sprendime dėl specialiojo teritorijų planavimo dokumento patvirtinimo nenustatyta
vėlesnė jo įsigaliojimo data. Vyriausybės, Vyriausybės įgaliotos institucijos ar institucijų
sprendimai, kuriais patvirtinti specialiojo teritorijų planavimo dokumentai,
su nuoroda į šiuos dokumentus skelbiami Teisės aktų registre. Oficialus informacinis
pranešimas apie specialiojo teritorijų planavimo dokumento patvirtinimą
skelbiamas specialiojo teritorijų planavimo dokumentą tvirtinančios
institucijos svetainėje ir Lietuvos Respublikos teritorijų planavimo
dokumentų rengimo ir teritorijų planavimo proceso valstybinės priežiūros
informacinėje sistemoje.“
|
Pritarti
|
|
7.
|
Seimo narys Simonas Gentvilas
2024-10-08
|
8N
(31)
|
(5)
(6)
|
(2)
(3),
|
Argumentai:
Teritorijų
planavimo įstatymo 31 straipsnio 5 dalies 2 ir 3 punktuose nustatyta, kad
asmens duomenų viešinimo Registre tikslas –
kaupti duomenis apie patvirtintus teritorijų planavimo dokumentus ir
užtikrinti jų sprendinių viešumą, o asmens
duomenų viešinimo Topografijos, inžinerinės infrastruktūros teritorijų
planavimo ir statybos elektroninių vartų informacinėje sistemoje tikslas –
sudaryti galimybę per vieną informacinę sistemą pasiekti Registre
teikiamus duomenis ir su teritorijų planavimu susijusias viešąsias
ir administracines elektronines paslaugas. Be to, šio įstatymo 31
straipsnio 6 dalies 1 punkto e papunktyje nurodyta, kad Registre
viešai, iki juose skelbiami teritorijų planavimo dokumentai, be kita ko, gali
būti skelbiama ir informacija apie patvirtintą teritorijų planavimo dokumentą
Registre registruojančią instituciją.
Minėtos nuostatos neatitinka Valstybės
informacinių išteklių valdymo įstatymo teisinio reguliavimo, kuriuo
remiantis, duomenys viešinami ar teikiami bei elektroninės paslaugos
teikiamos naudojantis informacinių sistemų priemonėmis.
Pasiūlymo tikslas: Teritorijų planavimo įstatymo 31
straipsnio 5 dalies 2 ir 3 punktų bei 6 dalies ir šios dalies 1 punkto e papunkčio nuostatas suderinti su Valstybės informacinių išteklių valdymo įstatymo nuostatomis.
Pasiūlymo esmė: patikslinti
Teritorijų planavimo įstatymo 31 straipsnio 5 dalies
2 ir 3 punktų bei 6 dalies ir
šios dalies 1 punkto e papunkčio redakciją, užtikrinant šių ir Valstybės informacinių išteklių valdymo įstatymo nuostatų atitiktį.
Pasiūlymas:
Papildyti
Įstatymo projektą Teritorijų
planavimo įstatymo 31 straipsnio pakeitimu:
8 straipsnis. 31 straipsnio pakeitimas
1. Pakeisti 31 straipsnio 5 dalies 2 punktą ir jį išdėstyti taip:
„2) Lietuvos Respublikos teritorijų
planavimo dokumentų registre registro informacinėje sistemoje –
kaupti tvarkyti duomenis apie patvirtintus teritorijų planavimo
dokumentus ir užtikrinti jų sprendinių viešumą;“.
2. Pakeisti 31 straipsnio 5 dalies 3 punktą ir jį išdėstyti taip:
„3) Topografijos, inžinerinės
infrastruktūros teritorijų planavimo ir statybos elektroninių vartų
informacinėje sistemoje – sudaryti galimybę per vieną informacinę sistemą
pasiekti Lietuvos Respublikos teritorijų planavimo dokumentų registre registro
informacinėje sistemoje, Lietuvos Respublikos teritorijų planavimo
dokumentų rengimo ir teritorijų planavimo proceso valstybinės priežiūros
informacinėje sistemoje teikiamus duomenis ir su teritorijų planavimu
susijusias viešąsias ir administracines elektronines paslaugas.“
3. Pakeisti 31 straipsnio 6 dalį iki
dvitaškio ir ją išdėstyti taip:
„6. Šiame įstatyme nurodyti asmens duomenys
tvarkomi vadovaujantis 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos
reglamentu (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis
ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB
(Bendruoju duomenų apsaugos reglamentu) ir kitais teisės aktais,
reglamentuojančiais asmens duomenų apsaugą. Lietuvos Respublikos teritorijų
planavimo dokumentų registre registro informacinėje sistemoje,
Lietuvos Respublikos teritorijų planavimo dokumentų rengimo ir teritorijų
planavimo proceso valstybinės priežiūros informacinėje sistemoje, Topografijos,
inžinerinės infrastruktūros, teritorijų planavimo ir statybos elektroninių
vartų informacinėje sistemoje, savivaldybių interneto svetainėse viešai, iki
juose skelbiami teritorijų planavimo dokumentai, gali būti skelbiami šie
duomenys:“.
4. Pakeisti 31 straipsnio 6 dalies 1 punkto
e papunktį ir jį išdėstyti taip:
„e) informacija apie teritorijų planavimo
proceso dalyvius – viešuosius juridinius asmenis (planavimo sąlygas
išduodanti institucija, teritorijų planavimo dokumentą derinanti institucija,
teritorijų planavimo dokumentą tikrinanti institucija, teritorijų planavimo
dokumentą tvirtinanti institucija, patvirtintą teritorijų planavimo dokumentą
Lietuvos Respublikos teritorijų planavimo dokumentų registre registro informacinėje sistemoje registruojanti institucija):
institucijos pavadinimas, juridinio asmens kodas, buveinė (adresas),
elektroninio pašto adresas, fiksuotojo arba mobiliojo ryšio telefono numeris,
dokumentą išduodančio asmens vardas ir pavardė, jo kontaktinė informacija
(pareigos, darbo elektroninio pašto adresas, darbo fiksuotojo arba mobiliojo
ryšio telefono numeris);“.
|
Pritarti
|
|
8.
|
Seimo narys Simonas Gentvilas
2024-10-08
|
9N
|
|
|
Argumentai:
Teritorijų
planavimo įstatymo septintojo skirsnio pavadinimas – „Lietuvos
Respublikos teritorijų planavimo dokumentų registras“. Atsižvelgiant į Įstatymo projekto 4, 5,
7 ir 8 straipsniais
siūlomus pakeitimus, būtina pakeisti ir šio skirsnio pavadinimą.
Pasiūlymo tikslas: tarpusavyje suderinti Teritorijų planavimo įstatymo
nuostatas.
Pasiūlymo esmė: pakeisti Teritorijų
planavimo įstatymo septintojo skirsnio pavadinimą, kad jis atitiktų šiame
įstatyme nustatoma teisinį reglamentavimą.
Pasiūlymas:
Papildyti
Įstatymo projektą Teritorijų
planavimo įstatymo septintojo
skirsnio pavadinimo pakeitimu:
9 straipsnis. Septintojo skirsnio pavadinimo
pakeitimas
Pakeisti septintojo skirsnio pavadinimą ir jį išdėstyti taip:
„SEPTINTASIS SKIRSNIS
LIETUVOS RESPUBLIKOS TERITORIJŲ PLANAVIMO
DOKUMENTŲ REGISTRAS REGISTRO INFORMACINĖ SISTEMA“.
|
Pritarti
|
|
9.
|
Seimo narys Simonas Gentvilas
2024-10-08
|
10N
(39)
|
|
|
Argumentai:
Teritorijų
planavimo įstatymo 39 straipsnyje nustatyti Registro steigimo teisiniai pagrindai atitinka
iki 2023 m. gruodžio 31 d. galiojantį teisinį reglamentavimą. Šio įstatymo 39
straipsnio 2 dalyje nustatyta, kad Registrą steigia ir Registro nuostatus tvirtina Vyriausybė.
Nuo 2024 m. sausio 1 d. įsigaliojus naujos
redakcijos Valstybės informacinių išteklių valdymo
įstatymui, registro informacinių sistemų nuostatus tvirtina šių informacinių
sistemų valdytojai. Be to, Valstybės
informacinių išteklių valdymo įstatymo 22 straipsnio 3 ir 4 dalyse nustatyta,
kad įstatyme, kuriuo
inicijuojamas registro kūrimas, nustatomas registruojamas objektas ar
objektai, nurodomas registrą sudarantis duomenų rinkinys ar duomenų
rinkiniai, registro informacinės sistemos valdytojas ir duomenų valdytojas,
nustatomos specialiosios asmens duomenų tvarkymo sąlygos ir šių duomenų
teikimo apribojimai, jeigu tokių esama, taip pat objektų registravimo
pagrindai ir sąlygos bei kitos su tuo kuriamu registru susijusios nuostatos.
Pasiūlymo tikslas: Teritorijų planavimo įstatymo 39
straipsnio nuostatas suderinti su Valstybės informacinių
išteklių valdymo įstatymo nuostatomis.
Pasiūlymo esmė: patikslinti
Teritorijų planavimo įstatymo 39 straipsnio
nuostatas, užtikrinant, kad Registro informacinės sistemos steigimo teisiniai pagrindai atitiktų šiuo metu galiojantį
teisinį reglamentavimą.
Pasiūlymas:
Papildyti
Įstatymo projektą Teritorijų planavimo įstatymo 39 straipsnio pakeitimu:
10 straipsnis. 39 straipsnio pakeitimas
Pakeisti 39 straipsnį ir jį išdėstyti taip:
„39 straipsnis. Lietuvos Respublikos
teritorijų planavimo dokumentų registras registro informacinė sistema
1. Lietuvos Respublikos teritorijų planavimo dokumentų registrą sudaro teritorijų planavimo dokumentų duomenų rinkinys.
2. Lietuvos Respublikos teritorijų planavimo
dokumentų registras
tvarkomas šio registro informacinėje sistemoje, kurios valdytoja ir joje
tvarkomų duomenų valdytoja yra Lietuvos Respublikos aplinkos ministerija.
1.3. Teritorijų
planavimo dokumentai registruojami Lietuvos Respublikos teritorijų planavimo
dokumentų registre. Šiame registre kaupiami ir tvarkomi teisės aktai,
kuriais patvirtinti teritorijų planavimo dokumentai, ir teritorijų planavimo
dokumentų sprendiniai. Šio Lietuvos Respublikos teritorijų planavimo
dokumentų registro informacinės sistemos objektas – teritorijų
planavimo dokumentai ir teisės
aktai, kuriais tvirtinami teritorijų planavimo dokumentai. Šio registro
informacinėje sistemoje tvarkomi ir patvirtintų teritorijų planavimo dokumentų sprendiniai.
2. Lietuvos Respublikos teritorijų planavimo
dokumentų registras yra valstybės registras. Lietuvos Respublikos teritorijų
planavimo dokumentų registrą steigia ir Lietuvos Respublikos teritorijų
planavimo dokumentų registro nuostatus tvirtina Vyriausybė.
3. 4. Teritorijų planavimo
dokumentai, parengti Lietuvos Respublikos teritorijų planavimo dokumentų
rengimo ir teritorijų planavimo proceso valstybinės priežiūros informacinėje
sistemoje, ir teisės aktai, kuriais šie dokumentai patvirtinti, sprendimai
dėl detaliųjų planų pripažinimo netekusiais galios šio įstatymo 27 straipsnio 6 dalyje nurodyta tvarka automatiškai perkeliami ir įregistruojami Lietuvos
Respublikos teritorijų planavimo dokumentų registro duomenų bazėje informacinėje
sistemoje Lietuvos Respublikos teritorijų planavimo dokumentų registro
šios informacinės sistemos nuostatuose, kuriuos tvirtina aplinkos
ministras, nustatyta tvarka. Planavimo organizatoriai duomenis apie
patvirtintus teritorijų planavimo dokumentus, pradėtus rengti iki Lietuvos
Respublikos teritorijų planavimo dokumentų rengimo ir teritorijų planavimo
proceso valstybinės priežiūros informacinės sistemos sukūrimo, ir teisės
aktus, kuriais patvirtinti šie teritorijų planavimo dokumentai, Lietuvos
Respublikos teritorijų planavimo dokumentų registro informacinės sistemos
nuostatuose nustatyta tvarka privalomai pateikia registruoti ne vėliau kaip
per 5 darbo dienas nuo teritorijų planavimo dokumento patvirtinimo dienos. Lietuvos
Respublikos teritorijų planavimo dokumentų registro tvarkytojas
registruoja patvirtintą Patvirtintas teritorijų planavimo dokumentą
dokumentas ir teisės aktą aktas, kuriuo patvirtintas
teritorijų planavimo dokumentas, įregistruojamas tik tuo atveju, jeigu
yra pateikti patvirtinto teritorijų planavimo dokumento sprendiniai Lietuvos
Respublikos teritorijų planavimo dokumentų registro informacinės sistemos
nuostatuose nustatyta tvarka.
4. Lietuvos Respublikos
teritorijų planavimo dokumentų registro valdytoja – Aplinkos ministerija.
5. Lietuvos Respublikos teritorijų planavimo
dokumentų registre kaupiami registro informacinėje sistemoje
tvarkomi duomenys yra vieši, išskyrus įstatymų nustatytus apribojimus. Fiziniams
ir juridiniams asmenims, išskyrus Lietuvos Respublikos įstatymuose, Europos
Sąjungos teisės aktuose ir Lietuvos Respublikos teritorijų planavimo
dokumentų registro nuostatuose nustatytas išimtis, Lietuvos Respublikos
teritorijų planavimo dokumentų registro informacinėje sistemoje tvarkomi duomenys
teikiami už atlyginimą, kurio dydį ir mokėjimo tvarką nustato Vyriausybė
neatlygintinai. Lietuvos Respublikos teritorijų planavimo dokumentų
registro duomenys neatlygintinai teikiami valstybės ir savivaldybių
institucijoms jų tiesioginėms funkcijoms atlikti ir kitais įstatymų
nustatytais atvejais. Teritorijų planavimo dokumentų paieškos ir
peržiūros paslaugos turi būti teikiamos neatlygintinai.
6. Planavimo organizatorius turi saugoti
patvirtintus teritorijų planavimo dokumentus su visais procedūriniais
dokumentais Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo nustatyta
tvarka.“
|
Pritarti
|
|
10.
|
Seimo narys Simonas Gentvilas
2024-10-08
|
6
|
|
|
Buvusį Įstatymo projekto 4 straipsnį laikyti
Įstatymo projekto 6 straipsniu. Buvusius Įstatymo projekto 5–7 straipsnius
laikyti atitinkamai Įstatymo projekto 11–13 straipsniais.
|
Pritarti
|
|
11.
|
Seimo narys Simonas Gentvilas
2024-10-08
|
13N
|
|
|
Argumentai:
Įstatymo projekto 10 straipsniui įgyvendinti Vyriausybė turės pripažinti
netekusiu galios Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1996 m. birželio 19 d. nutarimą Nr. 721
„Dėl Lietuvos Respublikos teritorijų planavimo dokumentų registro nuostatų
patvirtinimo“, o aplinkos ministras turės patvirtinti Lietuvos Respublikos
teritorijų planavimo dokumentų registro informacinės sistemos nuostatus;
minėtus teisės aktus numatoma priimti iki 2024 m. lapkričio 30 d.
Atsižvelgiant į tai, siūloma nustatyti, kad Įstatymo projekto 4, 5 ir 7–10
straipsniai įsigaliotų 2024 m. gruodžio 1 d.
Pasiūlymas:
Pakeisti
Įstatymo projekto 13
straipsnį ir jį išdėstyti taip:
„13 straipsnis. Įstatymo
įsigaliojimas, taikymas ir įgyvendinimas
1. Šis įstatymas, išskyrus 4, 5 ir 7–10
straipsnius, įsigalioja 2024 m. lapkričio 1 d.
2. Šio įstatymo 4, 5 ir 7–10
straipsniai įsigalioja 2024 m. gruodžio 1 d.
2. 3.
Iki šio įstatymo įsigaliojimo dienos pradėti rengti detalieji planai
(arba vietovės lygmens bendrieji planai, kuriuose nustatomas detaliųjų planų
teritorijos naudojimo reglamentas), dėl kurių rengimo kreiptasi teritorijos
planavimo sąlygų, baigiami rengti, derinami, tikrinami ir tvirtinami pagal
iki šio įstatymo įsigaliojimo galiojusias nuostatas.
3.
4. Aplinkos ministras iki 2024 m. spalio 31 d. priima
šio įstatymo įgyvendinamuosius teisės aktus, išskyrus šio straipsnio 5
dalyje nurodytus šio įstatymo įgyvendinamuosius teisės aktus.
5. Lietuvos Respublikos Vyriausybė ir aplinkos
ministras iki 2024 m. lapkričio 30 d. priima šio įstatymo 10 straipsnyje
išdėstyto Lietuvos Respublikos teritorijų planavimo įstatymo 39 straipsnio
įgyvendinamuosius teisės aktus.“
|
Pritarti
|
|