2022-02-28
PASIŪLYMAS
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS DIPLOMATINĖS TARNYBOS ĮSTATYMO NR. VIII-1012 3, 5, 8, 16, 17, 23, 25, 28, 30, 35, 37, 39, 41, 42, 43, 44, 45, 48, 49, 60, 61, 62, 64, 65, 66, 67, 68, 70, 71, 84, 85, 86, 87, 89, 90, 92, 95, 96, 97 STRAIPSNIŲ, ĮSTATYMO 1 PRIEDO PAKEITIMO, ĮSTATYMO PAPILDYMO 161 ,711 IR 901 STRAIPSNIAIS IR ĮSTATYMO 3 PRIEDO PRIPAŽINIMO NETEKUSIU GALIOS ĮSTATYMO PROJEKTO
NR. XIVP-1229
Siūloma keisti |
Pasiūlymo turinys |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Straipsnis |
Straipsnio dalis |
Punktas |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3
5
12
13
14
15
16
22
23
26
29
34
37
39
40
42
47 |
|
|
Pasiūlymas:
Pakeisti projekto 3 straipsnį ir jį išdėstyti taip:
„3 straipsnis. 8 straipsnio pakeitimas Pakeisti 8 straipsnį ir jį išdėstyti taip: „8 straipsnis. Diplomatų atestacijos komisija Diplomatų
atestacijos komisija (toliau – Atestacijos komisija) užsienio reikalų
ministro nustatyta tvarka svarsto diplomato tarnybos sutarties ir terminuotos
diplomato tarnybos sutarties sudarymo, nutraukimo, diplomatų tarnybinės
veiklos vertinimo klausimus, taip pat diplomatų skyrimo į kitas pareigas, šio
įstatymo ir užsienio reikalų ministro nustatytais atvejais – diplomato
tarnybos sutarties ar terminuotos diplomato sutarties sudarymo ir nutraukimo,
rotacijos ir laikino perkėlimo, diplomatų siuntimo tobulinti
kvalifikaciją, dalyvauti mokymuose ar stažuotėse užsienio valstybėse,
diplomatinių rangų suteikimo ar atėmimo ir kitus užsienio reikalų ministro
pavestus diplomatų karjeros klausimus ir teikia motyvuotas rekomendacijas
šiais klausimais užsienio reikalų ministrui. Atestacijos komisijos nuostatus
ir jos sudėtį tvirtina užsienio reikalų ministras. Daugiau nei pusė
Atestacijos komisijos narių sudaro pagal diplomato tarnybos sutartį
dirbantys
Pasiūlymas:
Papildyti projekto 5 straipsnio pavadinimą ir papildyti jį 3 dalimi ir išdėstyti taip:
„161 straipsnis. Diplomatinės atstovybės, konsulinės įstaigos ir specialiosios misijos saugumo vertinimas ir rotacijos sąlygų sudėtingumo
3. Diplomatinių atstovybių, konsulinių įstaigų ir specialiųjų misijų rotacijų sąlygų sudėtingumas vertinamas užsienio reikalų ministro nustatyta tvarka.“
Pasiūlymas:
Papildyti projekto 12 straipsnį 3 dalį 6 punktu ir ją išdėstyti taip:
„6) raštu pavedus laikinai atlikti kito diplomato pareigybei nustatytas funkcijas, nustatomas pareigybės, kurios funkcijos laikinai atliekamos, pareiginės algos koeficientų intervale esantis pareiginės algos koeficientas, tačiau ne mažiau kaip 0,5 didesnis nei diplomatui nustatytas pareiginės algos koeficientas.“
Pasiūlymas:
Pakeisti projekto 13 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip:
„2.
Pasiūlymas:
Pakeisti projekto 14 straipsnio 4 dalį ir jas išdėstyti taip:
„4. Kai diplomato tarnybinė veikla įvertinama labai gerai arba tris kartus iš eilės įvertinama gerai, Atestacijos komisijos siūlymu užsienio reikalų ministras priima vieną iš šių sprendimų: 1) nustatyti diplomatui didesnę pareiginę algą, taikant ne mažiau kaip 0,5 didesnį pareiginės algos koeficientą, negu jam iki tarnybinės veiklos vertinimo nustatytas pareiginės algos koeficientas, tačiau neviršijant tai pareigybei nustatyto didžiausio pareiginės algos koeficiento; 2) perkelti diplomatą į nuosekliai aukštesnes pareigas (išskyrus politikos direktoriaus, generalinio inspektoriaus, ambasadoriaus ypatingiems pavedimams, generalinio konsulo, konsulo – konsulinės įstaigos vadovo, padalinio vadovo, padalinio vadovo pavaduotojo pareigas, į kurias užsienio reikalų ministro nustatyta tvarka turi būti organizuojama atranka) ir nustatyti ne mažiau kaip 0,5 didesnį pareiginės algos koeficientą, negu jam iki perkėlimo nustatytas pareiginės algos koeficientas, bet ne didesnį negu tai pareigybei, į kurią diplomatas perkeliamas, nustatytas didžiausias koeficientas ir ne mažesnį negu tai pareigybei nustatytas mažiausias koeficientas; 3) suteikti nuosekliai aukštesnį diplomatinį rangą, atsižvelgiant į šio įstatymo 61 straipsnio 2 dalies nuostatas;
Pasiūlymas:
Pakeisti projekto 15 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip:
„2) esant
tarnybinei būtinybei, diplomatas gali būti iš karto skiriamas į kitą
diplomatinę atstovybę ar konsulinę įstaigą, įskaitant atvejus, kai pirmojo
paskyrimo metu neišdirbo 3 metų arba išdirbo 4 metus, tačiau bendras
nuoseklaus paskyrimo dviejose diplomatinėse atstovybėse ar konsulinėse
įstaigose terminas negali būti ilgesnis negu
Pasiūlymas:
Pakeisti projekto 16 straipsnio 2, 3 ir 6 dalis ir jas išdėstyti taip:
„2. Diplomatas į aukštesnes pareigas gali būti perkeltas ar paskirtas tarnybinės veiklos vertinimo arba atrankos būdu. Diplomatas į politikos direktoriaus, generalinio inspektoriaus, ambasadoriaus ypatingiems pavedimams, generalinio konsulo, konsulo – konsulinės įstaigos vadovo, padalinio vadovo ir padalinio vadovo pavaduotojo pareigas gali būti perkeltas ar paskirtas tik atrankos būdu. Su gauta kompetentingos institucijos išvada apie galimas rizikas nacionaliniam saugumui, supažindinamas diplomatas. 3. Atranką į laisvas diplomato pareigas vykdo Atestacijos komisija užsienio reikalų ministro nustatyta tvarka. Atrankos metu įvertinama visų kandidatų išreiškusių valią vykti į atsilaisvinančias rotacines pareigybes Lietuvos Respublikos diplomatinėse atstovybėse pagal užsienio reikalų ministerijos pateiktų šalių ir pareigybių sąrašą atitiktis pareigybės aprašyme nustatytiems specialiesiems reikalavimams, taip pat kompetentingos institucijos išvada apie galimas rizikas ir grėsmes nacionaliniam saugumui, kurias galėtų kelti kandidato paskyrimas į pareigas diplomatinėje atstovybėje, konsulinėje įstaigoje ar specialiojoje misijoje, jeigu tokios išvados paprašo užsienio reikalų ministras ar jo įgaliotas asmuo. Kompetentinga institucija išvadą pateikia per 7 darbo dienas nuo užsienio reikalų ministro ar jo įgalioto asmens motyvuoto prašymo dienos. „6. Esant
tarnybinei būtinybei, diplomatas gali būti laikinai perkeltas į kitas
diplomato pareigas Užsienio reikalų ministerijoje. Perkėlimo laikotarpis
negali būti ilgesnis negu 3 metai.
Pasiūlymas:
Pakeisti projekto 22 straipsnio 1, 2 ir 3 dalis ir jas išdėstyti taip:
„1. Asmeniui, su
kuriuo sudaryta terminuota diplomato tarnybos sutartis parengiamajam
laikotarpiui, taip pat asmeniui, sėkmingai išdirbusiam parengiamąjį
laikotarpį, suteikiamas žemiausias diplomatinis rangas. Nuosekliai aukštesnis
negu turėtas trečiojo sekretoriaus, antrojo sekretoriaus ir pirmojo
sekretoriaus diplomatinis rangas suteikiamas 2. Sprendimas suteikti nuosekliai aukštesnį diplomatinį rangą pirma laiko priimamas diplomato tarnybinės veiklos vertinimo būdu ne anksčiau kaip po 2 metų nuo turimo diplomatinio rango suteikimo dienos, o šio įstatymo 68 straipsnio 1 dalies numatytu skatinimo būdu ne anksčiau kaip po vienų metų nuo turimo diplomatinio rango suteikimo dienos, išskyrus šio įstatymo 60 straipsnio 1 dalyje nurodytus diplomatinius rangus. 3. Asmeniui,
skiriamam diplomatiniu atstovu, taip pat asmeniui, su kuriuo sudaroma
terminuota diplomato tarnybos sutartis, išskyrus atvejus, kai terminuota
diplomato tarnybos sutartis sudaroma šio įstatymo 24 straipsnyje nustatyta
tvarka, diplomatinis rangas suteikiamas neatsižvelgiant į šio straipsnio 1 ir
2 dalių nuostatas. Šiems asmenims diplomatinis rangas suteikiamas atsižvelgus
į jų einamas pareigas, kompetenciją ir darbo užsienio
Pasiūlymas:
Pakeisti projekto 23 straipsnio 3 dalį, o 6 dalį išbraukti ir jas išdėstyti taip:
„3. Diplomato statusas užsienio reikalų ministro nustatyta tvarka
Pasiūlymas:
Pakeisti projekto 26 straipsnio 5 dalį ir ją išdėstyti taip:
„5. Pakeisti 65 straipsnio 1 dalies 19 punktą ir jį išdėstyti taip: „19) kitiems
karjeros valstybės tarnautojams ir statutiniams valstybės tarnautojams ar
pareigūnams, buvusiems pareigūnams,
Pasiūlymas:
Pakeisti projekto 29 straipsnio 1 dalies 2 punktą ir ją išdėstyti taip:
„2) nuo vienos iki dviejų pareiginių algų dydžio pinigine išmoka už asmeninį išskirtinį indėlį įgyvendinant Užsienio reikalų ministerijai ir (ar) diplomatinei atstovybei, konsulinei įstaigai ar specialiajai misijai nustatytus tikslus arba pasiektus rezultatus bei įgyvendintus uždavinius (tačiau ne dažniau kaip 2 kartus per kalendorinius metus) diplomatas, dirbantis aukšto ar vidutinio grėsmių ir rizikų lygmens aplinkoje veikiančioje ar sudėtingos rotacijos diplomatinėje atstovybėje, konsulinėje įstaigoje ar specialiojoje misijoje, nustatant 0,5 didesnį pareiginės algos koeficientą, tačiau ne didesnį negu tai pareigybei, į kurią diplomatas perkeliamas, nustatytas didžiausias koeficientas ir ne mažesnį negu tai pareigybei nustatytas mažiausias koeficientas;“
Pasiūlymas:
Pakeisti projekto 34 straipsnį 2 ir 5 dalis ir jas išdėstyti taip:
„2. Kai su diplomatu, dirbančiu diplomatinėje atstovybėje ar konsulinėje įstaigoje, kartu gyvena šio įstatymo 18 straipsnio 1 dalies 2, 3, 4 ir 5 punktuose nurodyti šeimos nariai – vaikai (įvaikiai), už kiekvieną vaiką (įvaikį) diplomatui kartu su pareigine alga mokama kompensacija, kurią sudaro 0,3 per mėnesį diplomato gaunamos su darbu užsienyje susijusių išlaidų kompensacijos. Diplomato arba kartu su juo gyvenančio sutuoktinio prašymu ši kompensacija gali būti mokama jiems abiem lygiomis dalimis. 5. Kai su diplomatu, dirbančiu diplomatinėje atstovybėje ar konsulinėje įstaigoje, kartu gyvena šio įstatymo 18 straipsnyje nurodyti išlaikytiniai, diplomatui kartu su pareigine alga už kiekvieną išlaikytinį mokama kompensacija, kurią sudaro 0,25 diplomato per mėnesį gaunamos su darbu užsienyje susijusių išlaidų kompensacijos. Diplomato ar kartu su juo gyvenančio sutuoktinio prašymu ši kompensacija mokama tam iš jų, kuris yra paskirtas išlaikytinio globėju.“
Pasiūlymas:
Papildyti projekto 37 straipsnio 8 ir 13 dalis ir jas išdėstyti taip:
„8. Kartą per
metus, skaičiuojant nuo paskyrimo dirbti į diplomatinę atstovybę, konsulinę
įstaigą arba specialiąją misiją, diplomatui ir kartu gyvenantiems jo šeimos
nariams apmokamos ar kompensuojamos kelionės į Lietuvos Respubliką ar kitą
pasirinktą valstybę, kurioje gyvena šeimos nariai ir atgal išlaidos, vienam
asmeniui neviršijančios 2 minimaliosios mėnesinės algos dydžių, o kartu
negyvenantiems diplomato šeimos nariams – nurodytos sumos
neviršijančios kelionės pas diplomatą ir atgal 13. Diplomatinėje atstovybėje, konsulinėje įstaigoje ar specialiojoje misijoje dirbančiam diplomatui užsienio reikalų ministro nustatyta tvarka apmokamos ar kompensuojamos važiavimo tarnybos tikslais keleivių vežimą vietinio (miesto ir priemiestinio) reguliaraus susisiekimo maršrutais vykdančiomis transporto priemonėmis išlaidos tais atvejais, kai toks važiavimas nėra laikomas komandiruote. Šioje dalyje nurodytos išlaidos neapmokamos ir nekompensuojamos, jeigu diplomatas gauna šio straipsnio 12 dalyje nurodytą kompensaciją. Esant karo padėčiai, nepaprastai padėčiai, paskelbtai ekstremaliajai situacijai ar ekstremaliajam įvykiui Lietuvos Respublikoje ar diplomatinės atstovybės buvimo ar akreditacijos valstybėje diplomatinės atstovybės darbuotojams gali būti kompensuojamos nenuolatinio pobūdžio tarnybinės kelionės keleivių vežimą vykdančiomis priemonėmis. Kompensuojamų išlaidų dydį, jų kompensavimo sąlygas ir tvarką nustato užsienio reikalų ministras.“
Pasiūlymas:
Pakeisti projekto 39 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip:
„1. Jeigu su diplomatinėje atstovybėje, konsulinėje įstaigoje ar specialiojoje misijoje dirbančiu diplomatu ar kitu valstybės tarnautoju, kuris atšaukiamas iš pareigų atsižvelgiant į priimančiosios valstybės pranešimą arba susidarius pavojingoms saugumui ar gyvybei sąlygoms, kartu gyvena sutuoktinis ir kartu gyvena ir mokosi šio įstatymo 18 straipsnio 1 dalies 2–5 punktuose nurodyti šeimos nariai – vaikai (įvaikiai), taip pat vaikai, kurių globėju ar rūpintoju įstatymų nustatyta tvarka yra paskirtas diplomatas ar kitas valstybės tarnautojas ar jų sutuoktiniai, atitinkamai užsienio reikalų ministro arba kitą valstybės tarnautoją perkėlusios ar paskyrusios valstybės institucijos vadovo sprendimu ir nustatyta tvarka šiems užsienio valstybėje reziduojantiems diplomato ar kito valstybės tarnautojo šeimos nariams po diplomato ar kito valstybės tarnautojo atšaukimo iš pareigų diplomatinėje atstovybėje, konsulinėje įstaigoje ar specialiojoje misijoje, kol jie įgis vidurinį išsilavinimą, bet ne ilgiau iki jiems sueis 20 metų ir ne ilgiau kaip iki einamųjų mokslo metų pabaigos gali būti mutatis mutandis taikomos šio įstatymo 85 straipsnio 1–5 dalių, 86 straipsnio 2 dalies, 87 straipsnio, 89 straipsnio 7 dalies nuostatos.“
Pasiūlymas:
Pakeisti projekto 40 straipsnio 3 dalį ir ją išdėstyti taip:
„3. Pakeisti 92 straipsnio 13 dalį ir ją išdėstyti taip: „13. Jeigu
diplomatas tampa valstybės politiku arba pradeda eiti politinio (asmeninio)
pasitikėjimo valstybės tarnautojo pareigas, diplomato tarnybos sutartis turi
būti nutraukta
Pasiūlymas:
Papildyti projekto 42 straipsnio 1 dalies 1 punktą ir jį išdėstyti taip:
1. Diplomatų darbui, išskyrus diplomatinius atstovus, taikomi tokie rotacijos principai:
1) priimtas į
diplomatinę tarnybą diplomatas Užsienio reikalų ministerijoje paprastai dirba
3 metus (į šį laikotarpį įskaitomas parengiamasis laikotarpis). Vėliau
diplomatas, jam savo prašyme išreiškus valią vykti į atsilaisvinančias
rotacines pareigybes Lietuvos Respublikos diplomatinėse atstovybėse pagal
užsienio reikalų ministerijos pateiktą šalių ir pareigų sąrašą, paprastai
3 metams užsienio reikalų ministro įsakymu paskiriamas dirbti į diplomatinę
atstovybę ar konsulinę įstaigą
Pasiūlymas:
Papildyti projekto 47 straipsnį 51 dalimi ir ją išdėstyti taip:
„47 straipsnis. Įstatymo įsigaliojimas ir taikymas
51. Jeigu iki šio įstatymo įsigaliojimo diplomato pareigybei nustatytas pareiginės algos koeficientas buvo didesnis negu pareiginės algos koeficientų intervalo žemiausias koeficientas, diplomatui nustatoma pareiginė alga pridedant prie pareiginės algos koeficiento skirtumą, kuriuo tai pareigybei minimalus pareiginės algos koeficientas buvo padidintas.“
Pasiūlymas: Pakeisti įstatymo 1 priedą ir išdėstyti jį taip:
|
Teikia:
Seimo nariai Algirdas Sysas
Gintautas Paluckas