2022-02-28 

 

PASIŪLYMAS

 

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS DIPLOMATINĖS TARNYBOS ĮSTATYMO NR. VIII-1012 3, 5, 8, 16, 17, 23, 25, 28, 30, 35, 37, 39, 41, 42, 43, 44, 45, 48, 49, 60, 61, 62, 64, 65, 66, 67, 68, 70, 71, 84, 85, 86, 87, 89, 90, 92, 95, 96, 97 STRAIPSNIŲ, ĮSTATYMO 1 PRIEDO PAKEITIMO, ĮSTATYMO PAPILDYMO 161 ,711 IR 901 STRAIPSNIAIS IR ĮSTATYMO 3 PRIEDO PRIPAŽINIMO NETEKUSIU GALIOS ĮSTATYMO PROJEKTO

NR. XIVP-1229

 

 

Siūloma keisti

Pasiūlymo turinys

Straipsnis

Straipsnio dalis

Punktas

3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

12

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

13

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

14

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

15

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

16

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

22

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

23

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

26

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

29

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

34

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

37

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

39

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

40

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

42

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

47

 

 

Pasiūlymas:

 

Pakeisti projekto 3 straipsnį ir jį išdėstyti taip:

 

„3 straipsnis. 8 straipsnio pakeitimas

Pakeisti 8 straipsnį ir jį išdėstyti taip:

„8 straipsnis. Diplomatų atestacijos komisija

Diplomatų atestacijos komisija (toliau – Atestacijos komisija) užsienio reikalų ministro nustatyta tvarka svarsto diplomato tarnybos sutarties ir terminuotos diplomato tarnybos sutarties sudarymo, nutraukimo, diplomatų tarnybinės veiklos vertinimo klausimus, taip pat diplomatų skyrimo į kitas pareigas, šio įstatymo ir užsienio reikalų ministro nustatytais atvejais – diplomato tarnybos sutarties ar terminuotos diplomato sutarties sudarymo ir nutraukimo,  rotacijos ir laikino perkėlimo, diplomatų siuntimo tobulinti kvalifikaciją, dalyvauti mokymuose ar stažuotėse užsienio valstybėse, diplomatinių rangų suteikimo ar atėmimo ir kitus užsienio reikalų ministro pavestus diplomatų karjeros klausimus ir teikia motyvuotas rekomendacijas šiais klausimais užsienio reikalų ministrui. Atestacijos komisijos nuostatus ir jos sudėtį tvirtina užsienio reikalų ministras. Daugiau nei pusė Atestacijos komisijos narių sudaro pagal diplomato tarnybos sutartį dirbantys turi būti diplomatai. Ne mažiau kaip vienas Atestacijos komisijos narys turi būti darbuotojų atstovas. Atestacijos komisijos nariais turi būti ne mažiau kaip po vieną darbuotojų interesus atstovaujančių ministerijos organizacijų atstovą. Jei darbdavio lygmeniu veikia kelios profesinės sąjungos, savo atstovą į Atestacijos komisiją jos gali deleguoti bendru sutarimu. Į Atestacijos komisijos posėdžius stebėtojo teisėmis gali būti kviečiami dalyvauti ir nepriklausomi ekspertai. Užsienio reikalų ministras ar jo įgaliotas asmuo užtikrina galimybę visiems diplomatams susipažinti su Atestacijos komisijos posėdžių protokolais ir ginčyti jų atžvilgiu priimtus sprendimus ir rekomendacijas ginčų komisijoje užsienio reikalų ministro nustatyta tvarka.

 

 

Pasiūlymas:

 

Papildyti projekto 5 straipsnio pavadinimą ir papildyti jį 3 dalimi ir išdėstyti taip:

 

„161 straipsnis. Diplomatinės atstovybės, konsulinės įstaigos ir specialiosios misijos saugumo vertinimas ir rotacijos sąlygų sudėtingumo

 

3. Diplomatinių atstovybių, konsulinių įstaigų ir specialiųjų misijų rotacijų sąlygų sudėtingumas vertinamas užsienio reikalų ministro nustatyta tvarka.

 

 

Pasiūlymas:

 

Papildyti projekto 12 straipsnį 3 dalį 6 punktu ir ją išdėstyti taip:

 

6) raštu pavedus laikinai atlikti kito diplomato pareigybei nustatytas funkcijas, nustatomas pareigybės, kurios funkcijos laikinai atliekamos, pareiginės algos koeficientų intervale esantis pareiginės algos koeficientas, tačiau ne mažiau kaip 0,5 didesnis nei diplomatui nustatytas pareiginės algos koeficientas.

 

 

Pasiūlymas:

 

Pakeisti projekto 13 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip:

 

„2. Priemokų dydį, jų skyrimo tvarką nustato užsienio reikalų ministras. Šio straipsnio 1 dalies 1 ir 2 punktuose nurodytos priemokos negali viršyti 40 procentų pareiginės algos, o šio straipsnio 1 dalies 3 punkte nurodyta priemoka negali viršyti 20 procentų diplomato pareiginės algos. Priedų ir priemokų suma negali viršyti 70 procentų diplomatui nustatytos pareiginės algos. Į šią sumą neįskaitomas šio straipsnio 1 dalies 4 punkte nustatytas mokėjimas už darbą poilsio ir švenčių dienomis, nakties, viršvalandinį darbą, budėjimą. Šio straipsnio 1 dalies 1 punkte nustatytas priedas ir 39 straipsnio 1 dalies 3 punkte nustatyta priemoka.

 

 

Pasiūlymas:

 

Pakeisti projekto 14 straipsnio 4 dalį ir jas išdėstyti taip:

 

„4. Kai diplomato tarnybinė veikla įvertinama labai gerai arba tris kartus iš eilės įvertinama gerai, Atestacijos komisijos siūlymu užsienio reikalų ministras priima vieną iš šių sprendimų:

1) nustatyti diplomatui didesnę pareiginę algą, taikant ne mažiau kaip 0,5 didesnį pareiginės algos koeficientą, negu jam iki tarnybinės veiklos vertinimo nustatytas pareiginės algos koeficientas, tačiau neviršijant tai pareigybei nustatyto didžiausio pareiginės algos koeficiento;

2) perkelti diplomatą į nuosekliai aukštesnes pareigas (išskyrus politikos direktoriaus, generalinio inspektoriaus, ambasadoriaus ypatingiems pavedimams, generalinio konsulo, konsulo – konsulinės įstaigos vadovo, padalinio vadovo, padalinio vadovo pavaduotojo pareigas, į kurias užsienio reikalų ministro nustatyta tvarka turi būti organizuojama atranka) ir nustatyti ne mažiau kaip 0,5 didesnį pareiginės algos koeficientą, negu jam iki perkėlimo nustatytas pareiginės algos koeficientas, bet ne didesnį negu tai pareigybei, į kurią diplomatas perkeliamas, nustatytas didžiausias koeficientas ir ne mažesnį negu tai pareigybei nustatytas mažiausias koeficientas;

3) suteikti nuosekliai aukštesnį diplomatinį rangą, atsižvelgiant į šio įstatymo 61 straipsnio 2 dalies nuostatas;

3 4) taikyti šio įstatymo 68 straipsnio 1 dalies nurodytas skatinimo priemones.

 

 

Pasiūlymas:

 

Pakeisti projekto 15 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip:

 

„2) esant tarnybinei būtinybei, diplomatas gali būti iš karto skiriamas į kitą diplomatinę atstovybę ar konsulinę įstaigą, įskaitant atvejus, kai pirmojo paskyrimo metu neišdirbo 3 metų arba išdirbo 4 metus, tačiau bendras nuoseklaus paskyrimo dviejose diplomatinėse atstovybėse ar konsulinėse įstaigose terminas negali būti ilgesnis negu 6 8 metai,. o tais atvejais, kai bent vienas iš dviejų paskyrimų yra į aukšto ar vidutinio grėsmių ir rizikų lygmens aplinkoje veikiančią diplomatinę atstovybę ar konsulinę įstaigą – ne ilgesnis negu 7 metai;

 

 

 

Pasiūlymas:

 

Pakeisti projekto 16 straipsnio 2, 3 ir 6 dalis ir jas išdėstyti taip:

 

„2. Diplomatas į aukštesnes pareigas gali būti perkeltas ar paskirtas tarnybinės veiklos vertinimo arba atrankos būdu. Diplomatas į politikos direktoriaus, generalinio inspektoriaus, ambasadoriaus ypatingiems pavedimams, generalinio konsulo, konsulo – konsulinės įstaigos vadovo, padalinio vadovo ir padalinio vadovo pavaduotojo pareigas gali būti perkeltas ar paskirtas tik atrankos būdu. Su gauta kompetentingos institucijos išvada apie galimas rizikas nacionaliniam saugumui, supažindinamas diplomatas.

3. Atranką į laisvas diplomato pareigas vykdo Atestacijos komisija užsienio reikalų ministro nustatyta tvarka. Atrankos metu įvertinama visų kandidatų išreiškusių valią vykti į atsilaisvinančias rotacines pareigybes Lietuvos Respublikos diplomatinėse atstovybėse pagal užsienio reikalų ministerijos pateiktų šalių ir pareigybių sąrašą atitiktis pareigybės aprašyme nustatytiems specialiesiems reikalavimams, taip pat kompetentingos institucijos išvada apie galimas rizikas ir grėsmes nacionaliniam saugumui, kurias galėtų kelti kandidato paskyrimas į pareigas diplomatinėje atstovybėje, konsulinėje įstaigoje ar specialiojoje misijoje, jeigu tokios išvados paprašo užsienio reikalų ministras ar jo įgaliotas asmuo. Kompetentinga institucija išvadą pateikia per 7 darbo dienas nuo užsienio reikalų ministro ar jo įgalioto asmens motyvuoto prašymo dienos.

„6. Esant tarnybinei būtinybei, diplomatas gali būti laikinai perkeltas į kitas diplomato pareigas Užsienio reikalų ministerijoje. Perkėlimo laikotarpis negali būti ilgesnis negu 3 metai. Laikinai perkeltam į kitas pareigas diplomatui mokamas ne mažesnis kaip iki perkėlimo nustatytas darbo užmokestis. Laikino perkėlimo laikotarpiu diplomatui nustatomas aukštesnis pareiginės algos koeficientas, bet ne didesnis negu pareigybei, į kurią jis skiriamas, nustatytas didžiausias ir ne mažesnis negu tai pareigybei nustatytas mažiausias pareiginės algos koeficientas.“

 

 

Pasiūlymas:

 

Pakeisti projekto 22 straipsnio 1, 2 ir 3 dalis ir jas išdėstyti taip:

 

„1. Asmeniui, su kuriuo sudaryta terminuota diplomato tarnybos sutartis parengiamajam laikotarpiui, taip pat asmeniui, sėkmingai išdirbusiam parengiamąjį laikotarpį, suteikiamas žemiausias diplomatinis rangas. Nuosekliai aukštesnis negu turėtas trečiojo sekretoriaus, antrojo sekretoriaus ir pirmojo sekretoriaus diplomatinis rangas suteikiamas ne anksčiau kaip po 4 3 metų, išskyrus trečiojo sekretoriaus, antrojo sekretoriaus ir pirmojo sekretoriaus diplomatinius rangus, kurie nuosekliai suteikiami ne anksčiau kaip po 3 metų, nuo turimo diplomatinio rango suteikimo (į šį laikotarpį įskaitomas parengiamasis laikotarpis), jeigu diplomatas neturi galiojančių tarnybinių nuobaudų. Ši rangų teikimo eilė taikoma ir diplomatams, laikinai perkeltiems dirbti į tarptautines ir Europos Sąjungos institucijas ar užsienio valstybės institucijas. O patarėjo, ministro patarėjo, Lietuvos Respublikos nepaprastojo pasiuntinio ir įgaliotojo ministro, Lietuvos Respublikos nepaprastojo ir įgaliotojo ambasadoriaus diplomatiniai rangai – po 4 metų nuo turimo diplomatinio rango suteikimo (į šį laikotarpį įskaitomas parengiamasis laikotarpis ir laikotarpis, kurį asmuo išdirbo Užsienio reikalų ministerijoje iki diplomato tarnybos sutarties sudarymo laikotarpis, kai diplomatas išeina tikslinių atostogų, ir laikotarpis, kai diplomatas, diplomato sutuoktinis nutraukia diplomato tarnybos sutartį pagal šio įstatymo 92 straipsnio 9 dalį dėl to, kad išvyko kartu su sutuoktiniu diplomatu, paskirtu dirbti į diplomatinę atstovybę ar konsulinę įstaigą arba perkeltu į pareigas tarptautinėje ir Europos Sąjungos institucijoje ar užsienio valstybės institucijoje), jeigu diplomatas neturi galiojančių tarnybinių nuobaudų ir jei jo tarnybinė veikla už paskutinius vienus metus yra vertinama labai gerai arba gerai. Ši rangų teikimo tvarka taikoma ir diplomatams, laikinai perkeltiems dirbti į tarptautines ir Europos Sąjungos institucijas ar užsienio valstybės institucijas.

2. Sprendimas suteikti nuosekliai aukštesnį diplomatinį rangą pirma laiko priimamas diplomato tarnybinės veiklos vertinimo būdu ne anksčiau kaip po 2 metų nuo turimo diplomatinio rango suteikimo dienos, o šio įstatymo 68 straipsnio 1 dalies numatytu skatinimo būdu ne anksčiau kaip po vienų metų nuo turimo diplomatinio rango suteikimo dienos, išskyrus šio įstatymo 60 straipsnio 1 dalyje nurodytus diplomatinius rangus.

3. Asmeniui, skiriamam diplomatiniu atstovu, taip pat asmeniui, su kuriuo sudaroma terminuota diplomato tarnybos sutartis, išskyrus atvejus, kai terminuota diplomato tarnybos sutartis sudaroma šio įstatymo 24 straipsnyje nustatyta tvarka, diplomatinis rangas suteikiamas neatsižvelgiant į šio straipsnio 1 ir 2 dalių nuostatas. Šiems asmenims diplomatinis rangas suteikiamas atsižvelgus į jų einamas pareigas, kompetenciją ir darbo užsienio ir (ar) Europos Sąjungos politikos srityje patirtį.“

 

 

Pasiūlymas:

 

Pakeisti projekto 23 straipsnio 3 dalį, o 6 dalį išbraukti ir jas išdėstyti taip:

 

„3. Diplomato statusas užsienio reikalų ministro nustatyta tvarka gali būti atkurtas atkuriamas buvusiems diplomatams (išskyrus diplomatus, dirbusius pagal terminuotas diplomato tarnybos sutartis), jeigu jie per 5 metus nuo diplomato tarnybos sutarties nutraukimo pareiškia norą atkurti diplomato statusą ir diplomato tarnybos sutartis su jais nebuvo nutraukta šio įstatymo 92 straipsnio 1 dalies 1–9, 11 ir 12 punktuose ir 2 dalies 1, 3 ir 4 punktuose nustatytais pagrindais.

6. Esant tarnybinei būtinybei užsienio reikalų ministro nustatyta tvarka diplomato statusas gali būti atkurtas užsienio reikalų ministro sprendimu netaikant šio straipsnio 3 dalyje nustatyto 5 metų termino buvusiems diplomatams, kurie pastaruosius 3 metus nepertraukiamai ėjo su užsienio ir (arba) Europos Sąjungos politikos įgyvendinimu susijusias pareigas, jeigu diplomato tarnybos sutartis su jais nebuvo nutraukta šio įstatymo 92 straipsnio 1 dalies 1–9, 11 ir 12 punktuose, 2 dalies 1, 3 ir 4 punktuose ir 13 dalyje nustatytais pagrindais.

 

 

 

 

Pasiūlymas:

 

Pakeisti projekto 26 straipsnio 5 dalį ir ją išdėstyti taip:

 

„5. Pakeisti 65 straipsnio 1 dalies 19 punktą ir jį išdėstyti taip:

„19) kitiems karjeros valstybės tarnautojams ir statutiniams valstybės tarnautojams ar pareigūnams, buvusiems pareigūnams, šio įstatymo 17 straipsnio 1 dalies 2 ir 3 punktuose nurodytam diplomatinių atstovybių, konsulinių įstaigų ir specialiųjų misijų personalui kitais šioje dalyje nenumatytais išimtiniais atvejais – užsienio reikalų ministro sprendimu, kai tai būtina įgyvendinant Seimo priimtuose teisės aktuose numatytus užsienio politikos ir nacionalinio saugumo tikslus.“

 

 

Pasiūlymas:

 

Pakeisti projekto 29 straipsnio 1 dalies 2 punktą ir ją išdėstyti taip:

 

„2) nuo vienos iki dviejų pareiginių algų dydžio pinigine išmoka už asmeninį išskirtinį indėlį įgyvendinant Užsienio reikalų ministerijai ir (ar) diplomatinei atstovybei, konsulinei įstaigai ar specialiajai misijai nustatytus tikslus arba pasiektus rezultatus bei įgyvendintus uždavinius (tačiau ne dažniau kaip 2 kartus per kalendorinius metus) diplomatas, dirbantis aukšto ar vidutinio grėsmių ir rizikų lygmens aplinkoje veikiančioje ar sudėtingos rotacijos diplomatinėje atstovybėje, konsulinėje įstaigoje ar specialiojoje misijoje,   nustatant 0,5 didesnį pareiginės algos koeficientą, tačiau ne didesnį negu tai pareigybei, į kurią diplomatas perkeliamas, nustatytas didžiausias koeficientas ir ne mažesnį negu tai pareigybei nustatytas mažiausias koeficientas;“

 

 

Pasiūlymas:

 

Pakeisti projekto 34 straipsnį 2 ir 5 dalis ir jas išdėstyti taip:

 

„2. Kai su diplomatu, dirbančiu diplomatinėje atstovybėje ar konsulinėje įstaigoje, kartu gyvena šio įstatymo 18 straipsnio 1 dalies 2, 3, 4 ir 5 punktuose nurodyti šeimos nariai – vaikai (įvaikiai), už kiekvieną vaiką (įvaikį) diplomatui kartu su pareigine alga mokama kompensacija, kurią sudaro 0,3 per mėnesį diplomato gaunamos su darbu užsienyje susijusių išlaidų kompensacijos. Diplomato arba kartu su juo gyvenančio sutuoktinio prašymu ši kompensacija gali būti mokama jiems abiem lygiomis dalimis.

5. Kai su diplomatu, dirbančiu diplomatinėje atstovybėje ar konsulinėje įstaigoje, kartu gyvena šio įstatymo 18 straipsnyje nurodyti išlaikytiniai, diplomatui kartu su pareigine alga už kiekvieną išlaikytinį mokama kompensacija, kurią sudaro 0,25 diplomato per mėnesį gaunamos su darbu užsienyje susijusių išlaidų kompensacijos. Diplomato ar kartu su juo gyvenančio sutuoktinio prašymu ši kompensacija mokama tam iš jų, kuris yra paskirtas išlaikytinio globėju.“

 

 

Pasiūlymas:

 

Papildyti projekto 37 straipsnio 8 ir 13 dalis ir jas išdėstyti taip:

 

„8. Kartą per metus, skaičiuojant nuo paskyrimo dirbti į diplomatinę atstovybę, konsulinę įstaigą arba specialiąją misiją, diplomatui ir kartu gyvenantiems jo šeimos nariams apmokamos ar kompensuojamos kelionės į Lietuvos Respubliką ar kitą pasirinktą valstybę, kurioje gyvena šeimos nariai ir atgal išlaidos, vienam asmeniui neviršijančios 2 minimaliosios mėnesinės algos dydžių, o kartu negyvenantiems diplomato šeimos nariams – nurodytos sumos neviršijančios kelionės pas diplomatą ir atgal į Lietuvos Respubliką išlaidos. Jeigu sutuoktiniai diplomatai yra paskirti dirbti į skirtingas priimančiąsias valstybes arba skirtingus tos pačios priimančiosios valstybės miestus, diplomato pasirinkimu vietoj šioje dalyje nurodytos kelionės į Lietuvos Respubliką ir atgal apmokamos ar kompensuojamos jo ir kartu su juo gyvenančių šeimos narių kelionės į kitą priimančiąją valstybę ar kitą tos pačios priimančiosios valstybės miestą, kur paskirtas dirbti kitas sutuoktinis, ir atgal išlaidos. Jeigu dėl nenumatytų objektyvių aplinkybių diplomatas ir (ar) jo šeimos nariai negalėjo įgyvendinti šioje dalyje nustatytos teisės per nurodytą terminą, esant motyvuotam diplomato prašymui, užsienio reikalų ministro ar jo įgalioto asmens sprendimu  šios teisės įgyvendinimo terminas pratęsiamas 6 mėnesiams. Šioje dalyje nustatytos garantijos taikomos ir tais atvejais, kai diplomato sutuoktinis yra profesinės karo tarnybos karys ar žvalgybos pareigūnas, įstatymų nustatyta tvarka atliekantis tarnybą užsienyje, arba asmuo, deleguotas į pareigas tarptautinėje ir Europos Sąjungos institucijoje ar užsienio valstybės institucijoje Asmenų delegavimo į tarptautines ir Europos Sąjungos institucijas ar užsienio valstybių institucijas įstatymo nustatyta tvarka.

13. Diplomatinėje atstovybėje, konsulinėje įstaigoje ar specialiojoje misijoje dirbančiam diplomatui užsienio reikalų ministro nustatyta tvarka apmokamos ar kompensuojamos važiavimo tarnybos tikslais keleivių vežimą vietinio (miesto ir priemiestinio) reguliaraus susisiekimo maršrutais vykdančiomis transporto priemonėmis išlaidos tais atvejais, kai toks važiavimas nėra laikomas komandiruote. Šioje dalyje nurodytos išlaidos neapmokamos ir nekompensuojamos, jeigu diplomatas gauna šio straipsnio 12 dalyje nurodytą kompensaciją. Esant karo padėčiai, nepaprastai padėčiai, paskelbtai ekstremaliajai situacijai ar ekstremaliajam įvykiui Lietuvos Respublikoje ar diplomatinės atstovybės buvimo ar akreditacijos valstybėje diplomatinės atstovybės darbuotojams gali būti kompensuojamos nenuolatinio pobūdžio tarnybinės kelionės keleivių vežimą vykdančiomis priemonėmis. Kompensuojamų išlaidų dydį, jų kompensavimo sąlygas ir tvarką nustato užsienio reikalų ministras.“

 

 

Pasiūlymas:

 

Pakeisti projekto 39 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip:

 

„1. Jeigu su diplomatinėje atstovybėje, konsulinėje įstaigoje ar specialiojoje misijoje dirbančiu diplomatu ar kitu valstybės tarnautoju, kuris atšaukiamas iš pareigų atsižvelgiant į priimančiosios valstybės pranešimą arba susidarius pavojingoms saugumui ar gyvybei sąlygoms, kartu gyvena sutuoktinis ir kartu gyvena ir mokosi šio įstatymo 18 straipsnio 1 dalies 2–5 punktuose nurodyti šeimos nariai – vaikai (įvaikiai), taip pat vaikai, kurių globėju ar rūpintoju įstatymų nustatyta tvarka yra paskirtas diplomatas ar kitas valstybės tarnautojas ar jų sutuoktiniai, atitinkamai užsienio reikalų ministro arba kitą valstybės tarnautoją perkėlusios ar paskyrusios valstybės institucijos vadovo sprendimu ir nustatyta tvarka šiems užsienio valstybėje reziduojantiems diplomato ar kito valstybės tarnautojo šeimos nariams po diplomato ar kito valstybės tarnautojo atšaukimo iš pareigų diplomatinėje atstovybėje, konsulinėje įstaigoje ar specialiojoje misijoje, kol jie įgis vidurinį išsilavinimą, bet ne ilgiau iki jiems sueis 20 metų ir ne ilgiau kaip iki einamųjų mokslo metų pabaigos gali būti mutatis mutandis taikomos šio įstatymo 85 straipsnio 1–5 dalių, 86 straipsnio 2 dalies, 87 straipsnio, 89 straipsnio 7 dalies nuostatos.“

 

 

 

Pasiūlymas:

 

Pakeisti projekto 40 straipsnio 3 dalį ir ją išdėstyti taip:

 

„3. Pakeisti 92 straipsnio 13 dalį ir ją išdėstyti taip:

„13. Jeigu diplomatas tampa valstybės politiku arba pradeda eiti politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojo pareigas, diplomato tarnybos sutartis turi būti nutraukta, išskyrus atvejus, kai asmuo, užsienio reikalų ministro skiriamas užsienio reikalų viceministru ar Užsienio reikalų ministerijos kancleriu, jo skyrimo metu yra sudaręs diplomato tarnybos sutartį. Šie asmenys turi teisę atkurti diplomato statusą šio įstatymo 62 straipsnio 5 dalyje nustatyta tvarka.“

 

 

Pasiūlymas:

 

 Papildyti projekto 42 straipsnio 1 dalies 1 punktą ir jį išdėstyti taip:

 

1. Diplomatų darbui, išskyrus diplomatinius atstovus, taikomi tokie rotacijos principai:

 

1) priimtas į diplomatinę tarnybą diplomatas Užsienio reikalų ministerijoje paprastai dirba 3 metus (į šį laikotarpį įskaitomas parengiamasis laikotarpis). Vėliau diplomatas, jam savo prašyme išreiškus valią vykti į atsilaisvinančias rotacines pareigybes Lietuvos Respublikos diplomatinėse atstovybėse pagal užsienio reikalų ministerijos pateiktą šalių ir pareigų sąrašą, paprastai 3 metams užsienio reikalų ministro įsakymu paskiriamas dirbti į diplomatinę atstovybę ar konsulinę įstaigą,. iš kurios užsienio reikalų ministro įsakymu grąžintas į Užsienio reikalų ministeriją Iš paskyrimo diplomatas užsienio reikalų ministro įsakymu grąžinamas į Užsienio reikalų ministeriją ir joje vėl paprastai dirba 3 metus iki kito paskyrimo. Į darbo Užsienio reikalų ministerijoje laikotarpį įskaitomas laikino perkėlimo į karjeros ar statutinio valstybės tarnautojo pareigas kitoje valstybės institucijoje ar įstaigoje laikotarpis;

 

Pasiūlymas:

 

 Papildyti projekto 47 straipsnį 51 dalimi ir ją išdėstyti taip:

 

47 straipsnis. Įstatymo įsigaliojimas ir taikymas

 

51. Jeigu iki šio įstatymo įsigaliojimo diplomato pareigybei nustatytas pareiginės algos koeficientas buvo didesnis negu pareiginės algos koeficientų intervalo žemiausias koeficientas, diplomatui nustatoma pareiginė alga pridedant prie pareiginės algos koeficiento skirtumą, kuriuo tai pareigybei minimalus pareiginės algos koeficientas buvo padidintas.“

 

Pasiūlymas:

Pakeisti įstatymo 1 priedą ir išdėstyti jį taip:

Diplomatų pareigybių grupė

Diplomatų pareigybės Užsienio reikalų ministerijoje

Diplomatų pareigybės diplomatinėse atstovybėse, konsulinėse įstaigose ir specialiosiose misijose

Pareiginės algos koeficientai

1.

Politikos direktorius

14,8–19,5

2.

Departamento direktorius,

Grupės vadovas,

Ambasadorius, reziduojantis Lietuvos Respublikoje,

Generalinis inspektorius

Ambasadorius

13,4–18,0

3.

Ambasadorius ypatingiems pavedimams (struktūrinio padalinio sudėtyje),

Departamento direktoriaus pavaduotojas,

Departamento patarėjas,

Grupės patarėjas

 

Ambasadorius ypatingiems pavedimams,

Laikinasis reikalų patikėtinis,

Generalinis konsulas,

Įgaliotasis ministras

11,0–16,5

 

4.

Skyriaus, kuris nėra kitame struktūriniame padalinyje, vedėjas

 

Konsulas – konsulinės įstaigos vadovas,

Ministras patarėjas

10,5–15,5

11,6 – 15,5

5.

Patarėjas

Patarėjas

9,5 - 15

11,2 - 14

6.

Pirmasis sekretorius

Pirmasis sekretorius,

Konsulas

8,1 – 14,5

10,2 -11,2

 

7.

Antrasis sekretorius

Antrasis sekretorius,

Vicekonsulas

7,7 – 13,5

9,2 – 10, 2

 

8.

Trečiasis sekretorius

Trečiasis sekretorius

6,9 – 12

8,2–9,2

 

9.

Atašė

Atašė

6,6 – 11

7,7–8,2

 

 

Teikia:

Seimo nariai                                                                  Algirdas Sysas   

  

                                                                                       Gintautas Paluckas