LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO
ekonomikos komitetas
PAGRINDINIO KOMITETO PAPILDOMA IŠVADA (2)
DĖL GAUTŲ NAUJŲ PASTABŲ IR PASIŪLYMŲ DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS ALKOHOLIO KONTROLĖS ĮSTATYMO NR. I-857 2, 10, 12, 17, 22, 28, 29 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO IR ĮSTATYMO PAPILDYMO 101 STRAIPSNIU ĮSTATYMO PROJEKTO NR. XIVP-1086(3)
2024-09-03 Nr. 108-P-50
Vilnius
1. Komiteto posėdyje dalyvavo: Komiteto pirmininko pavaduotojas Gintautas Paluckas; Komiteto nariai: Andrius Bagdonas; Viktoras Fiodorovas; Andrius Kupčinskas; Deividas Labanavičius; Laima Vyskupaitytė-Mogenienė; Ieva Pakarklytė; Rasa Petrauskienė; Jonas Pinskus; Lukas Savickas; Mindaugas Skritulskas, Kazys Starkevičius.
Komiteto biuro vedėja Rima Petkūnienė, patarėjai: Raimonda Danė, Rasa Ona Duburaitė, Laura Jasiukėnienė, Irina Jurkšuvienė, Darius Šaltmeris, padėjėja Zita Jodkonienė.
Kviestieji asmenys: Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerijos Tvarios žemės ūkio gamybos ir maisto pramonės direktorius Saulius Jasius, Maisto pramonės ir kokybės skyriaus patarėja Lilija Tepelienė, vyr. specialistė Agnė Digaitienė, Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerijos Vidaus politikos prekybos skyriaus vedėja Inga Burlėgienė.
2. Seimo kanceliarijos Teisės departamento išvados ir kitų ekspertų pasiūlymai:
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pastabos |
Pasiūlymo turinys |
Komiteto sprendimas |
Argumentai, pagrindžiantys sprendimą |
||
str. |
str. d. |
p. |
||||||
1. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2024-08-02 |
1 (2) |
(281) |
|
|
Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklėms, teikiame šias pastabas. 1. Atsižvelgiant į tai, kad ministerijos kompetencijai priklausančiais klausimais privalomos galios administracinius teisės aktus priima ministras, o ne ministerija, projekto 1 straipsniu keičiamo Alkoholio kontrolės įstatymo (toliau – keičiamas įstatymas) 2 straipsnio 281 dalyje vietoj formuluotės „žemės ūkio ministerijos“ įrašytina formuluotė „žemės ūkio ministro“. Atitinkamai tikslintini keičiamo įstatymo 10 ir 101 straipsniai.
|
Nepritarti |
Argumentai: Pastaba dėl poreikio patikslinti projekto 1 straipsniu keičiamo Įstatymo 2 straipsnio 281 dalį vietoj formuluotės „žemės ūkio ministerijos“ įrašant formuluotę „žemės ūkio ministro“ nebeaktuali, kadangi Ekonomikos komitetas 2024 m. kovo 26 d. posėdyje Nr. 108-P-15 pritarė Seimo nario K. Starkevičiaus 2024 m. kovo 20 d. pasiūlymui dėl sąvokos patikslinimo pagal Valstybinės lietuvių kalbos komisijos pastabas.
Nepritarti Teisės departamento pastabai ir dėl įstatymo projekto 2 straipsnio, kuriuo keičiamas Įstatymo 10 straipsnis, patikslinimo, vietoj formuluotės „žemės ūkio ministerijos“ įrašant formuluotę „žemės ūkio ministro“. Pastaba nebeaktuali, kadangi Ekonomikos komitetui 2024 m. kovo 26 d. posėdyje Nr. 108-P-15 pritarus Seimo nario K. Starkevičiaus 2024 m. kovo 20 d. pasiūlymui, nuostata tikslintina iš esmės – patikslintoje nuostatoje žodžių junginio „žemės ūkio ministerijos“ neliko.
Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu (dalyvavo 9 Komiteto nariai).
|
1.1. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2024-08-02 |
3 (101) |
1 |
|
|
<...> vietoj formuluotės „žemės ūkio ministerijos“ įrašytina formuluotė „žemės ūkio ministro“. Atitinkamai tikslintini keičiamo įstatymo 10 ir 101 straipsniai.
|
Pritarti |
Argumentai: Atsižvelgiant į Seimo nario K. Starkevičiaus 2024 m. kovo 20 d. pasiūlymą, kuriam Ekonomikos komitetas 2024 m. kovo 26 d. posėdyje Nr. 108-P-15 pritarė bei Teisės departamento šią ir nr. 11 pastabą dėl poreikio tikslinti įstatymo projekto 3 straipsnį, kuriuo Įstatymas papildomas 101 straipsniu, siūloma pakeisti įstatymo projekto 3 straipsnio, kuriuo Įstatymas papildomas 101 straipsniu, 1 dalį: „1. Ūkininkams, apibrėžtiems Ūkininko ūkio įstatyme, nuosavybės teise priklausančioje kaimo turizmo sodyboje teikiantiems kaimo turizmo reikalavimus atitinkančias paslaugas, užtikrinantiems kaimo turizmo paslaugų prieinamumą asmenims su negalia ir
Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu (dalyvavo 9 Komiteto nariai).
|
2. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2024-08-02 |
2 (10) |
|
|
|
2. Projekto 2 straipsniu keičiamo įstatymo 10 straipsnyje antras sakinys išbrauktinas kaip perteklinis. Pažymėtina, jog nepritarus šiai pastabai būtų neaiškus keičiamo įstatymo 10 ir 101 straipsnių santykis. |
Nepritarti |
Argumentai: Atsižvelgiant į tai, kad Ekonomikos komitetas 2024 m. kovo 26 d. Komiteto posėdyje Nr. 108-P-15 pritarė Seimo nario K. Starkevičiaus 2024 m. kovo 20 d. pasiūlymui, Teisės departamento pastaba nebeaktuali – pasiūlymu teikiamoje nuostatoje 10 straipsnį sudaro tik vienas sakinys.
Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu (dalyvavo 9 Komiteto nariai).
|
3. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2024-08-02 |
2 (10) |
|
|
|
3. Projekto 2 straipsniu keičiamo įstatymo 10 straipsnio dėstomoji dalis derintina su šio straipsnio pavadinimu, pirmame jos sakinyje po žodžių „Lietuvos Respublikoje leidžiama gaminti“ įrašant žodį „naminius“. Pastebėtina, kad priešingu atveju projektu siūlomas teisinis reguliavimas suponuotų bendrojo pobūdžio taisyklę, kad Lietuvos Respublikoje tiek fiziniai, tiek juridiniai asmenys turėtų teisę gaminti tik šiame straipsnyje nurodytos tūrinės etilo alkoholio koncentracijos alkoholinius gėrimus ir tik savo ar šeimos poreikiams tenkinti. |
Pritarti |
Pasiūlymas: Pakeisti įstatymo projekto 2 straipsnį po žodžių „Lietuvos Respublikoje leidžiama gaminti“ įrašant žodį „naminius“: „2 straipsnis. 10 straipsnio pakeitimas Pakeisti 10 straipsnį ir jį išdėstyti taip: ,,10 straipsnis. Naminių alkoholinių gėrimų gamybos valstybinis reglamentavimas
Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu (dalyvavo 9 Komiteto nariai).
|
4. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2024-08-02 |
3 (101) |
|
|
|
4. Projekto 3 straipsniu keičiamo įstatymo 101 straipsnyje ir kitose keičiamo įstatymo nuostatose nenuosekliai vartojama sąvoka „ūkininko pagamintas tradicinis alkoholinis gėrimas“ vietoj šios sąvokos vartojant formuluotes „ūkininko gaminamas tradicinis alkoholinis gėrimas“, „tradicinis alkoholinis gėrimas“. Siekiant teisinio aiškumo šios sąvokos vartojimas vienodintinas visame projekte. Tuo atveju, jeigu yra reikalinga, įvestinas sąvokos „ūkininko pagamintas tradicinis alkoholinis gėrimas“ trumpinys. |
Nepritarti |
Komiteto argumentai: Nepritarti pastabai, kad reikalingas sąvokos trumpinys. Sąvokos yra suprantamos ir aiškios, jų vartojimas Įstatymo tekste priklauso nuo konkretaus straipsnio sakinio turinio ir konteksto. Tai yra, vienur kalbama kaip apie galutinį produktą (pvz., ūkininkų pagaminti tradiciniai alkoholiniai gėrimai turi būti nedelsiant išpilstyti į ne mažesnę kaip 0,2 litro, bet ne didesnę kaip vieno litro stiklinę tarą), kitur – kaip apie procesą (pvz., ūkininkai, gaminantys tradicinius alkoholinius gėrimus, privalo užtikrinti, kad degustacijų kaimo turizmo sodybose metu asmenys iki 20 metų nevartotų naminių alkoholinių gėrimų).
Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu (dalyvavo 9 Komiteto nariai). |
5. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2024-08-02 |
3 (101) |
3 |
|
|
5. Projekto 3 straipsniu keičiamo įstatymo 101 straipsnio 3 dalyje siūloma nustatyti, kad įranga, naudojama gaminant tradicinius alkoholinius gėrimus, turi būti ūkininko pažymėta identifikaciniu numeriu, taip pat siūloma nustatyti, kas sudaro šį identifikacinį numerį – vietovės, kurioje vykdoma gamyba, pašto indeksas, įrangos žymėjimo einamieji metai, mėnuo, diena. Teikiamas siūlymas svarstytinas. Nors įrangos identifikacinis numeris skirtas identifikuoti konkrečią įrangą, tam tikrais atvejais dėl projekte pasiūlyto įrangos identifikacinio numerio sudarymo įrangą identifikuoti gali būti sudėtinga – jeigu ūkininkas naudoja ne vieną įrangą ir jas pažymėtų tą pačią dieną arba jeigu tą pačią dieną toje pačioje vietovėje keli ūkininkai žymėtų įrangą – visa tokia įranga bus pažymėta tokiu pačiu identifikaciniu numeriu. Taip pat svarstytina, ar įrangos identifikacinio numerio sudarymas turi būti nustatytas įstatymu, pavyzdžiui, ar nepakaktų šio teisinio reguliavimo nustatyti įstatymą įgyvendinančiame teisės akte. Taip pat atkreiptinas dėmesys, jog vietovėms yra nustatomi pašto kodai, o ne pašto indeksai.
|
Pritarti iš dalies |
Argumentai: Nepritarti pastabos daliai, kad įrangos identifikacinio numerio sudarymas galėtų būti nustatytas įstatymą įgyvendinančiame teisės akte. Įrangos identifikacinis numeris yra aiškiai ir išsamiai reglamentuotas Įstatymo projekte. Be to, įstatymo projektas po svarstymo Seime jau buvo notifikuotas Europos Komisijai.
Pritarti pastabai, jog vietovėms yra nustatomi pašto kodai, o ne pašto indeksai. Pasiūlymas: Pakeisti Projekto 3 straipsniu keičiamo įstatymo 101 straipsnio 3 dalį ir ją išdėstyti taip: „3. Įranga, naudojama gaminant tradicinius alkoholinius gėrimus, turi būti ūkininko pažymėta identifikaciniu numeriu. Numeris turi būti aiškiai matomas. Jį sudaro 13 skaitmenų: vietovės, kurioje vykdoma gamyba, pašto
Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu (dalyvavo 9 Komiteto nariai).
|
6. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2024-08-02 |
3 (101) |
4 |
|
|
6. Projekto 3 straipsniu keičiamo įstatymo 101 straipsnio 4 dalyje siūloma nustatyti, kad prieš 48 valandas iki tradicinio alkoholinio gėrimo gamybos pradžios ūkininkas raštu ar elektroninių ryšių priemonėmis apie tai informuoja Valstybinę maisto ir veterinarijos tarnybą, nurodydamas šio produkto gamybos vietos adresą, tikslią gamybos datą, planuojamą gamybos pradžios ir pabaigos laiką bei kitus duomenis. Atsižvelgiant į tai, kad tradicinio alkoholinio gėrimo gamybos procesas trunka ne vieną dieną, iš projekto nuostatų nėra aišku, ką konkrečiai reiškia „tiksli gamybos data“, kai tuo pačiu reikalaujama nurodyti „planuojamą gamybos pradžios ir pabaigos laiką“. Be to, šioje dalyje formuluotė „įrangos numerį“ tikslintina nurodant „įrangos identifikacinį numerį“. |
Pritarti |
Argumentai: Ūkininkas, pagal Įstatymo 101 straipsnio 4 punktą, turi informuoti Valstybinę maisto ir veterinarijos tarnybą (VMVT) apie tikslią gamybos datą ir planuojamą gamybos pradžios bei pabaigos laiką. VMVT pagal Įstatymo 101 straipsnio 9 punktą, turi teisę dalyvauti ūkininko gaminamo tradicinio alkoholinio gėrimo gamybos procese. Siekiant išvengti papildomos administracinės naštos ūkininkams, atsižvelgiant į nedidelį leidžiamo pagaminti tokio produkto kiekį (ne daugiau kaip 100 litrų per kalendorinius metus), bei, į tai, kad gamybos data ir laikas neturi įtakos galutinio produkto saugai ir kokybei, manytina, kad reglamentavimas yra pakankamas ir VMVT turės pakankamą informaciją, kad galėtų dalyvauti gamybos procese.
Pritarti pastabai žodžių junginį „įrangos numerį“ pakeisti į formuluotę „įrangos identifikacinį numerį“. Pasiūlymas: Pakeisti įstatymo projekto 3 straipsnio 4 dalį ir ją išdėstyti taip: „4. Prieš 48 valandas iki tradicinio alkoholinio gėrimo gamybos pradžios ūkininkas raštu ar elektroninių ryšių priemonėmis apie tai informuoja Valstybinę maisto ir veterinarijos tarnybą, nurodydamas šio produkto gamybos vietos adresą, tikslią gamybos pabaigos datą, planuojamą gamybos pradžios ir pabaigos laiką, planuojamą pagaminti šio produkto kiekį, naudojamos įrangos identifikacinį numerį, kaip jis apibrėžiamas šio straipsnio 3 dalyje. Per 24 valandas po gamybos pabaigos ūkininkas raštu ar elektroninių ryšių priemonėmis informuoja Valstybinę maisto ir veterinarijos tarnybą apie tikslų pagamintą šio produkto kiekį.“
Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu (dalyvavo 9 Komiteto nariai).
|
7. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2024-08-02 |
3 (101) |
8 |
|
|
7. Projekto 3 straipsniu keičiamo įstatymo 101 straipsnio 8 dalyje vartojama formuluotė „nesaugios priemaišos“. Atkreiptinas dėmesys, jog iš projekto nuostatų nėra aiškus šios formuluotės turinys, todėl projektas atitinkamai tikslintinas. |
Pritarti |
Pasiūlymas: Pakeisti Įstatymo projekto 3 straipsnio 8 dalį ir ją išdėstyti taip: „8. Tradicinių alkoholinių gėrimų gamyboje draudžiama naudoti nesaugias priemaišas, kurios neatitinka teisės aktų nustatytų reikalavimų, ir kitų subjektų pagamintą spiritą.“
Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu (dalyvavo 11 Komiteto narių).
|
8. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2024-08-02 |
3 (101) |
9 |
|
|
8. Projekto 3 straipsniu keičiamo įstatymo 101 straipsnio 9 dalyje siūloma nustatyti, kad Valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba turi teisę dalyvauti tradicinio alkoholinio gėrimo gamybos procese ir ūkininkas privalo tam sudaryti tinkamas sąlygas. Iš projekto nuostatų ir kitų keičiamo įstatymo nuostatų nėra aišku, kokia apimtimi aptariama tarnyba dalyvautų gamybos procese – ar ūkininkas privalėtų atskleisti tarnybai patį gamybos procesą ir ar jis privalėtų keisti gamybos procesus, jeigu dėl jų specifikos tarnybos atstovai negalėtų dalyvauti ir kuo skirtųsi tarnybos dalyvavimas gamybos procese šiuo atveju nuo įprastai tarnybos atliekamų patikrinimų. Atsižvelgus į tai, projektas tikslintinas. |
Nepritarti |
Argumentai: Ūkininkų gaminamų tradicinių alkoholinių gėrimų gamyba reglamentuojama Įstatymo projekto 101 straipsnyje. Valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba, kaip oficiali maisto kontrolės institucija, kontrolės procese dalyvauja pagal bendruosius maisto teisės principus, todėl, manytina, kad reglamentavimas yra pakankamas.
Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu (dalyvavo 11 Komiteto narių).
|
9. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2024-08-02 |
4 (12) |
3 (2) |
|
|
9. Pažymėtina, jog 2024 m. birželio 1 d. įsigaliojo Alkoholio kontrolės įstatymo Nr. I-857 1, 2, 12, 13, 14, 16, 17, 18, 28, 29, 33, 34, 341, 38, 38 straipsnių, III skyriaus ketvirtojo skirsnio, priedo pakeitimo ir įstatymo papildymo 151 straipsniu įstatymas Nr. XIV-2621, kuriuo buvo pakeistos ir projektu siūlomos keisti keičiamo įstatymo struktūrinės dalys – 12 straipsnio 1 dalis, 17 straipsnio 2 dalies 3 punktas, 28 straipsnio 1 dalies 3 punktas ir 29 straipsnio 2 dalis. Atsižvelgus į tai, atitinkamai tikslintinas projektas – pakeičiant projekto 4 straipsnį, projekto 5 straipsnio 3 dalį, projekto 7 straipsnio 2 dalį ir projekto 8 straipsnį. |
Pritarti |
Argumentai: ta pati pastaba aktuali keliems Įstatymo straipsniams ir/ar jų dalims: projekto 4 straipsniui, projekto 5 straipsniui, projekto 7 straipsnio 2 daliai ir projekto 8 straipsniui.
Pasiūlymas: Dėl Įstatymo 12 str. 1 dalies: Atsižvelgiant į pastabą, jog dėl naujai priimto įstatymo pasikeitė įstatymo 12 straipsnio struktūrinės dalys, reikalinga pakeisti įstatymo projekto 4 straipsnį: „4 straipsnis. 12 straipsnio pakeitimas Pakeisti 12 straipsnio „
Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu (dalyvavo 11 Komiteto narių).
|
9.1. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2024-08-02 |
5 (17) |
(2) |
(3) |
|
9. Pažymėtina, jog 2024 m. birželio 1 d. įsigaliojo Alkoholio kontrolės įstatymo Nr. I-857 1, 2, 12, 13, 14, 16, 17, 18, 28, 29, 33, 34, 341, 38, 38 straipsnių, III skyriaus ketvirtojo skirsnio, priedo pakeitimo ir įstatymo papildymo 151 straipsniu įstatymas Nr. XIV-2621, kuriuo buvo pakeistos ir projektu siūlomos keisti keičiamo įstatymo struktūrinės dalys – 12 straipsnio 1 dalis, 17 straipsnio 2 dalies 3 punktas, 28 straipsnio 1 dalies 3 punktas ir 29 straipsnio 2 dalis. Atsižvelgus į tai, atitinkamai tikslintinas projektas – pakeičiant projekto 4 straipsnį, projekto 5 straipsnio 3 dalį, projekto 7 straipsnio 2 dalį ir projekto 8 straipsnį. |
Pritarti |
Pasiūlymas: Dėl Įstatymo 17 str. 2 d. 3 p.: Pakeisti įstatymo projekto 5 straipsnį, kuriuo keičiamas įstatymo 17 straipsnio 2 dalies 3 punktas, ir jį išdėstyti taip: „3) alkoholinius gėrimus,
Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu (dalyvavo 11 Komiteto narių).
|
9.2. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2024-08-02 |
7 (28) |
2 (1) |
(3) |
|
9. Pažymėtina, jog 2024 m. birželio 1 d. įsigaliojo Alkoholio kontrolės įstatymo Nr. I-857 1, 2, 12, 13, 14, 16, 17, 18, 28, 29, 33, 34, 341, 38, 38 straipsnių, III skyriaus ketvirtojo skirsnio, priedo pakeitimo ir įstatymo papildymo 151 straipsniu įstatymas Nr. XIV-2621, kuriuo buvo pakeistos ir projektu siūlomos keisti keičiamo įstatymo struktūrinės dalys – 12 straipsnio 1 dalis, 17 straipsnio 2 dalies 3 punktas, 28 straipsnio 1 dalies 3 punktas ir 29 straipsnio 2 dalis. Atsižvelgus į tai, atitinkamai tikslintinas projektas – pakeičiant projekto 4 straipsnį, projekto 5 straipsnio 3 dalį, projekto 7 straipsnio 2 dalį ir projekto 8 straipsnį. |
Pritarti |
Pasiūlymas: Dėl Įstatymo 28 str. 1 d. 3 p.: pakeisti įstatymo projekto 7 straipsnio 2 dalį, kuria keičiamas 28 straipsnio 1 dalies 3 punktas ir jį išdėstyti taip: „3) organizuoti alkoholinių gėrimų pavyzdžių platinimą nemokamai, išskyrus degustacijas parodose, mugėse
Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu (dalyvavo 12 Komiteto narių).
|
9.3. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2024-08-02 |
8 (29) |
(2) |
|
|
9. Pažymėtina, jog 2024 m. birželio 1 d. įsigaliojo Alkoholio kontrolės įstatymo Nr. I-857 1, 2, 12, 13, 14, 16, 17, 18, 28, 29, 33, 34, 341, 38, 38 straipsnių, III skyriaus ketvirtojo skirsnio, priedo pakeitimo ir įstatymo papildymo 151 straipsniu įstatymas Nr. XIV-2621, kuriuo buvo pakeistos ir projektu siūlomos keisti keičiamo įstatymo struktūrinės dalys – 12 straipsnio 1 dalis, 17 straipsnio 2 dalies 3 punktas, 28 straipsnio 1 dalies 3 punktas ir 29 straipsnio 2 dalis. Atsižvelgus į tai, atitinkamai tikslintinas projektas – pakeičiant projekto 4 straipsnį, projekto 5 straipsnio 3 dalį, projekto 7 straipsnio 2 dalį ir projekto 8 straipsnį. |
Pritarti |
Pasiūlymas: Dėl Įstatymo 29 str. 2 dalies: Pakeisti įstatymo projekto 8 straipsnį, kuriuo keičiama įstatymo 29 straipsnio 2 dalis, papildant ją 8 punktu: „ „8) ūkininkų gaminamų tradicinių alkoholinių gėrimų pavadinimai, pateikiami ant ūkininkų kaimo turizmo sodybų ir valdomo transporto, ūkininkų gaminamų tradicinių alkoholinių gėrimų eksponavimas degustacijai, taip pat informacija apie ūkininkų gaminamus tradicinius alkoholinius gėrimus, pateikiama ūkininkų kaimo turizmo sodybų interneto svetainėse.”
Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu (dalyvavo 12 Komiteto narių).
|
10. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2024-08-02 |
5 (17) |
1
|
|
|
10. Atsižvelgiant į tai, kad „ūkininko“ trumpinys yra įvestas projekto 3 straipsniu keičiamo įstatymo 101 straipsnio 1 dalyje, šis trumpinys turėtų būti nuosekliai naudojamas projekto 5 straipsnio 1 ir 4 dalyse, kaip perteklinių atsisakant „ūkininko“ trumpinio turinį detalizuojančių nuostatų „kurie atitinka šio Įstatymo 101 straipsnyje nustatytus reikalavimus“, „laikomus ir vartojamus tik tradicinius alkoholinius gėrimus pagaminusiam ūkininkui priklausančioje kaimo turizmo sodyboje“. |
Pritarti |
Pasiūlymai: 1. Pakeisti 17 straipsnio 1 dalies 8 punktą ir jį išdėstyti taip: „8) naminius alkoholinius gėrimus ir ūkininkų 2. Pakeisti 17 straipsnio 2 dalies 7 punktą ir jį išdėstyti taip: „7) naminius alkoholinius gėrimus, išskyrus ūkininkų
Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu (dalyvavo 12 Komiteto narių).
|
11. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2024-08-02 |
5 (17) |
(1) |
(8) |
|
11. Projekto 5 straipsniu keičiamo įstatymo 17 straipsnio 1 dalies 8 punkte siūloma nustatyti, kad Lietuvos Respublikoje parduoti draudžiama naminius alkoholinius gėrimus ir ūkininkų, kurie atitinka šio Įstatymo 101 straipsnyje nustatytus reikalavimus, pagamintus tradicinius alkoholinius gėrimus, laikomus ir vartojamus tik tradicinius alkoholinius gėrimus pagaminusiam ūkininkui priklausančioje kaimo turizmo sodyboje. Pažymėtina, jog ūkininkų gaminamų tradicinių alkoholinių gėrimų gamybos valstybinis reglamentavimas nustatomas keičiamo įstatymo 101 straipsnyje, tačiau šiame straipsnyje nėra nustatoma, kad kaimo turizmo sodyba turi „priklausyti“ ūkininkui. Atsižvelgus į tai, projektas tobulintinas vienodinant vartojamą teisinę terminiją. Taip pat ši pastaba taikytina ir projekto 5 straipsnio 2 dalimi keičiamo įstatymo 17 straipsnio 2 dalies 7 punktui ir projekto 8 straipsniu keičiamo įstatymo 29 straipsnio 2 daliai. |
Pritarti |
Argumentai: Žr. Komiteto pasiūlymą dėl įstatymo projekto 3 straipsnio 1 dalies.
Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu (dalyvavo 12 Komiteto narių).
|
12. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2024-08-02 |
6 (22) |
(4) |
|
|
12. Tikslintina projekto 6 straipsniu keičiamo įstatymo 22 straipsnio 4 dalis nustatant, jog ūkininkai, gaminantys tradicinius alkoholinius gėrimus, privalo užtikrinti, kad degustacijų kaimo turizmo sodybose metu asmenys iki 20 metų nevartotų ne naminių alkoholinių gėrimų, o ūkininko pagamintų tradicinių alkoholinių gėrimų. |
Pritarti |
Pasiūlymas: „6 straipsnis. 22 straipsnio pakeitimas Papildyti 22 straipsnį 4 dalimi: „4. Ūkininkai, gaminantys tradicinius alkoholinius gėrimus, privalo užtikrinti, kad degustacijų kaimo turizmo sodybose metu asmenys iki 20 metų nevartotų
Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu (dalyvavo 12 Komiteto narių).
|
13. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2024-08-02 |
9 |
|
|
|
Projekto 9 straipsnyje nustatytos datos tikslintinos atsižvelgus į tai, kad jos jau yra praėjusios. |
Pritarti |
Pasiūlymas: Pakeisti įstatymo projekto 9 straipsnį: „9 straipsnis. Įstatymo įsigaliojimas ir įgyvendinimas 1. Šis įstatymas, išskyrus šio straipsnio 2 dalį, įsigalioja 2024 m. 2. Lietuvos Respublikos Vyriausybė ar jos įgaliota institucija iki 2024 m.
Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu (dalyvavo 12 Komiteto narių).
|
14. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2024-08-02 |
10 |
2 |
|
|
14. Siekiant teisinio aiškumo projekto 10 straipsnio 2 dalyje vartojama formuluotė „ūkininko pagamintų tradicinių alkoholinių gėrimų“ tikslintina ją vartojant su nuoroda į įstatymo 1 straipsnyje išdėstyto Alkoholio kontrolės įstatymo 2 straipsnio 281 dalį. |
Pritarti |
Pasiūlymas: „2. Atliekant ex post vertinimą, turi būti įvertinta, ar ūkininko
Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu (dalyvavo 12 Komiteto narių). |
3. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai: nėra.
Komiteto pirmininko pavaduotojas Gintautas Paluckas
Ekonomikos komiteto biuro patarėja Raimonda Danė