LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO
SVEIKATOS REIKALŲ KOMITETAS
PAGRINDINIO KOMITETO IŠVADA
DĖL SEIMO NUTARIMO
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS 2019 METŲ PRIVALOMOJO SVEIKATOS DRAUDIMO FONDO METINIŲ KONSOLIDUOTŲJŲ ATASKAITŲ RINKINIO PATVIRTINIMO PROJEKTO (XIIIP-5264)
2020-11-25 Nr. 111-P-33(2)
Vilnius
1. Komiteto posėdyje dalyvavo: Komiteto pirmininkas A. Matulas, komiteto nariai M. Danielė, V. Giraitytė, P. Kuzmickienė, O. Leiputė, J. Sejonienė, L. Slušnys, Z. Streikus, R. Šalaševičiūtė, A. Veryga.
Komiteto biuras: Biuro vedėja J. Bandzienė, patarėjai A. Astrauskas, K. Civilkienė, E. Jankauskas, V. Valainytė, padėjėja D. Žukauskė.
Kviestieji asmenys: Sveikatos apsaugos ministras A. Veryga, Finansu ministro patarėjas Edmundas Žilevičius, Valstybinės ligonių kasos atstovai G. Kacevičius, S. Adamkevičiūtė, Valstybės kontrolės atstovė Danguolė Krištopavičienė, Lietuvos rajonų ligoninių asociacijos atstovas V. Sudaris, Lietuvos ligoninių asociacijos atstovai R. Rastauskas, D.Vaiginas, Lietuvos gydytojų vadovų sąjungos atstovai K. Štaras, V. Grigas, D. Staponkus, Lietuvos medikų sąjūdžio atstovė Ž. Gudlevičienė, Nacionalinės sanatorijų ir reabilitacijos įstaigų asociacijos atstovai A. Salda, L. Noisevič, LAWG atstovė Rūta Pumputienė,, Vaistų gamintojų asociacijos atstovai R. Bričkienė, J. Poderis, Inovatyvios farmacijos pramonės asociacijos atstovai A. Gaižauskienė, A. Kučinskas, J. Smilgaitė, Lietuvos pacientų forumo atstovė I. Drėgvienė.
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pasiūlymo turinys
|
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
str. |
str. d. |
p. |
|||||
1. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2020-10-13 |
|
|
|
Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklėms, pastabų neturime. |
Atsižvelgti |
|
3. Piliečių, asociacijų, politinių partijų, lobistų ir kitų suinteresuotų asmenų pasiūlymai: negauta.
4. Valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų pasiūlymai:
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pasiūlymo turinys
|
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
str. |
str. d. |
p. |
|||||
1. |
Lietuvos Respublikos valstybės kontrolė, 2020-10-01 Nr. FAE-5
|
|
|
|
Besąlyginė nuomonė dėl konsoliduotųjų finansinių ataskaitų rinkinio Mes atlikome Privalomojo sveikatos draudimo fondo 2019 metų konsoliduotųjų finansinių ataskaitų rinkinio auditą. Mūsų nuomone, Privalomojo sveikatos draudimo fondo 2019 metų konsoliduotųjų finansinių ataskaitų rinkinys parodo tikrą ir teisingą 2019 m. gruodžio 31 d. finansinę būklę, 2019 metų veiklos rezultatus, grynojo turto pokyčius ir pinigų srautus pagal Lietuvos Respublikos viešojo sektoriaus apskaitos ir finansinės atskaitomybės standartus. Besąlyginė nuomonė dėl konsoliduotųjų biudžeto vykdymo ataskaitų rinkinio Mes atlikome Privalomojo sveikatos draudimo fondo 2019 metų konsoliduotųjų biudžeto vykdymo ataskaitų auditą. Mūsų nuomone, Privalomojo sveikatos draudimo fondo 2019 metų konsoliduotųjų biudžeto vykdymo ataskaitų rinkinys visais reikšmingais atžvilgiais parengtas ir pateiktas pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus, reglamentuojančius šio rinkinio sudarymą. <...> |
Atsižvelgti |
|
5. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai: negauta.
6. Seimo paskirtų papildomų komitetų :
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pastabos |
Pasiūlymo turinys |
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
str. |
str. d. |
p. |
||||||
1. |
Seimo Audito komitetas, 2020-11-04 |
1 |
|
|
|
6.1. Sprendimas: atsižvelgiant į Valstybės kontrolės 2020 m. spalio 1 d. valstybinio audito išvadoje Nr. FA-5 pateiktą besąlyginę nuomonę, kad Privalomojo sveikatos draudimo fondo 2019 metų konsoliduotųjų finansinių ataskaitų rinkinys parodo tikrą ir teisingą 2019 m. gruodžio 31 d. finansinę būklę, 2019 metų veiklos rezultatus, grynojo turto pokyčius ir pinigų srautus pagal Lietuvos Respublikos viešojo sektoriaus apskaitos ir finansinės atskaitomybės standartus bei į tai, kad Privalomojo sveikatos draudimo fondo 2019 metų konsoliduotųjų biudžeto vykdymo ataskaitų rinkinys visais reikšmingais atžvilgiais parengtas ir pateiktas pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus, reglamentuojančius šio rinkinio sudarymą, pritarti pateiktam Lietuvos Respublikos Seimo nutarimo „Dėl Lietuvos Respublikos 2019 metų Privalomojo sveikatos draudimo fondo metinių konsoliduotųjų ataskaitų rinkinio patvirtinimo“ projektui Nr. XIIIP-5264 ir pasiūlyti pagrindiniam komitetui jį tobulinti, atsižvelgiant į Seimo Audito komiteto pasiūlymus. |
Pritarti iš dalies |
Seimo Audito komiteto pasiūlymai patikslinti |
2. |
Seimo Audito komitetas, 2020-11-04 |
|
|
|
B |
Argumentai: Siekiant, kad Privalomojo sveikatos draudimo išlaidos būtų tikslinės, o Privalomojo sveikatos draudimo fondo (PSDF) lėšos valdomos efektyviai ir racionaliai, nepriklausomai nuo to, kad Valstybės kontrolė, atlikusi PSDF 2019 metų ataskaitų rinkinių auditą pateikė besąlygines nuomones dėl konsoliduotųjų finansinių ir biudžeto vykdymo ataskaitų rinkinių, siūlytina Seimo nutarimo „Dėl Lietuvos Respublikos 2019 metų Privalomojo sveikatos draudimo fondo metinių konsoliduotųjų ataskaitų rinkinio patvirtinimo“ projektą Nr. XIIIP-5264 papildyti preambule.
Pasiūlymas: Papildyti nutarimo projekto Nr. XIIIP-5264 preambulę ir ją išdėstyti taip: „Lietuvos Respublikos Seimas, pažymėdamas, kad sveikata yra viena svarbiausių visuomenės vertybių, o jos apsauga – konstituciškai svarbus tikslas ir viešas interesas, kuriuos privalo užtikrinti valstybės nustatyta asmens sveikatos priežiūros ir ekonominių priemonių sistema – privalomasis sveikatos draudimas; siekdamas, kad gydymo įstaigų teikiami duomenys sveikatos priežiūros paslaugų kainai apskaičiuoti būtų teisingi ir palyginami; atkreipdamas dėmesį į tai, kad mokamų medicininių paslaugų sąrašai patvirtinti 1996 metais ir 1999 metais, o naujos paslaugos juose paskutinį kartą buvo įtrauktos 2000 metais ir 2010 metais; akcentuodamas, kad mokslo, technologijų pažanga, nuolat besikeičiantys gydymo ir tyrimo metodai, pacientų poreikiai lemia tai, kad Lietuvos nacionalinės sveikatos sistemos gydymo įstaigos pasitvirtina bei teikia ir kitas mokamas asmens sveikatos priežiūros medicinines paslaugas, ir kitomis kainomis nei yra patvirtinusi Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerija; siekdamas prisidėti prie efektyvaus ir racionalaus Privalomojo sveikatos draudimo fondo lėšų valdymo, n u t a r i a priimti šį Lietuvos Respublikos Seimo nutarimą:“
|
Pritarti iš dalies |
Pasiūlymas: pakeisti preambulę ir ją išdėstyti taip: „Lietuvos Respublikos Seimas, pažymėdamas, kad sveikata yra viena svarbiausių visuomenės vertybių, o jos apsauga – konstituciškai svarbus tikslas ir viešas interesas, kuriuos privalo užtikrinti valstybės nustatyta asmens sveikatos priežiūros ir ekonominių priemonių sistema – privalomasis sveikatos draudimas; siekdamas, kad gydymo įstaigų teikiami duomenys sveikatos priežiūros paslaugų kainai apskaičiuoti būtų teisingi ir palyginami; atkreipdamas dėmesį į tai, kad Mokamų asmens sveikatos priežiūros paslaugų, teikiamų valstybės ir savivaldybių asmens sveikatos priežiūros įstaigose, sąrašas ir kainos, patvirtintos 1999 m. liepos 30d., o nauja redakcija išdėstytos 2014 m. rugsėjo 1 d. ; akcentuodamas, kad mokslo, technologijų pažanga, nuolat besikeičiantys gydymo ir tyrimo metodai, pacientų poreikiai lemia tai, kad Lietuvos nacionalinės sveikatos sistemos gydymo įstaigos patvirtina bei teikia ir kitas mokamas asmens sveikatos priežiūros paslaugas, ir kitokiomis kainomis, negu yra patvirta Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro įsakymu; siekdamas prisidėti prie efektyvaus ir racionalaus Privalomojo sveikatos draudimo fondo lėšų valdymo, n u t a r i a :”
|
3. |
Seimo Audito komitetas, 2020-11-04 |
2 |
|
|
N |
Argumentai: Pažymėtina, kad šalies gydymo įstaigų vadovai mokamas medicinines paslaugas ir jų kainas pasitvirtinti gali tik laikantis galiojančių įstatymų, neviršydami savo įgaliojimų ir paisydami konstitucinio teisinės valstybės principo. Tik gydymo įstaigoms vienodai taikant mokamų asmens sveikatos priežiūros paslaugų teikimą reguliuojančius teisės aktus, pacientams būtų užtikrinamas vienodas šių paslaugų prieinamumas. Kita vertus, akcentuotina, kad Sveikatos apsaugos ministerija turi laiku atnaujinti teikiamų mokamų medicininių paslaugų sąrašus ir vykdyti paslaugų teikimo pagal sąrašus kontrolę. Įvertinant Valstybės kontrolės ataskaitoje „Privalomojo sveikatos draudimo fondo 2019 metų konsoliduotųjų finansinių ir biudžeto vykdymo ataskaitų rinkinių teisingumo bei lėšų ir turto valdymo, naudojimo ir disponavimo jais teisėtumo vertinimas“ pateiktą pastebėjimą, kad 70 proc. (14 iš 20) visų tikrintų gydymo įstaigų neteisingai paskirsto sąnaudas pagrindinei ir kitoms veikloms, todėl klaidingi duomenys pateikiami ir Valstybinei ligonių kasai atlygiui už teikiamas gydymo paslaugas apskaičiuoti ir sumokėti, tikslinga patobulinti sąnaudų priskyrimą veikloms. Taip pat reikalinga tobulinti Valstybinės ligonių kasos jau sukurtą informacinį įrankį – sąnaudų apskaitos informacinę sistemą, kuri jau išbandyta asmens sveikatos priežiūros įstaigų. Atsižvelgiant į tai, kas išdėstyta, siūloma papildyti projektą Nr. XIIIP-5264 nauju 2 straipsniu.
Pasiūlymas: Papildyti nutarimo projektą Nr. XIIIP-5264 2 straipsniu ir jį išdėstyti taip: „2 straipsnis. Pasiūlyti Lietuvos Respublikos Vyriausybei pavesti Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerijai: 1) sukurti ir nustatyti atitinkamas kontrolės priemones, kurios užtikrintų detalių ir tikslių duomenų apie sąnaudas įvedimą į Detalios paciento lygiu sąnaudų apskaitos sistemą; 2) atnaujinti teisės aktų projektus, reglamentuojančius pacientų apmokamas medicinines paslaugas ir jų kainas, nustatyti šių paslaugų ir jų kainų atnaujinimo ir peržiūrėjimo periodiškumą, bei užtikrinti paslaugų teikimo pagal sąrašus reguliarią priežiūrą.“
|
Pritarti iš dalies |
Pasiūlymas: Papildyti 2 straipsniu ir j5 i6d4styti taip: “2 straipsnis. Pasiūlyti Lietuvos Respublikos Vyriausybei : 1) sukurti ir nustatyti atitinkamas kontrolės priemones, kurios užtikrintų detalių ir tikslių duomenų apie sąnaudas įvedimą į Detalios paciento lygiu sąnaudų apskaitos sistemą; 2) pakeisti teisės aktus , reglamentuojančius mokamas asmens sveikatos priežiūros paslaugas ir jų kainas, nustatyti šių paslaugų ir jų kainų atnaujinimo ir peržiūrėjimo periodiškumą, bei užtikrinti šių asmens sveikatos priežiūros paslaugų teikimo atititikties teisės aktams reguliarią priežiūrą.
|
4. |
Seimo Biudžeto ir finansų komitetas, 2020-11-04 |
|
|
|
|
6.1. Sprendimas: pritarti Lietuvos Respublikos Seimo nutarimo „Dėl Lietuvos Respublikos 2019 metų Privalomojo sveikatos draudimo fondo metinių konsoliduotųjų ataskaitų rinkinio patvirtinimo“ projektui Nr. XIIIP-5264 ir komiteto išvadoms. |
Pritarti iš dalies |
Seimo nutarimo projektas papildytas preambule ir 2 straipsniu |
7. Komiteto sprendimas ir pasiūlymai:
7.1. Sprendimas (pagal Lietuvos Respublikos Seimo statuto 150 straipsnį. Jeigu siūlomas sprendimas numatytas Seimo statuto 150 straipsnio 1 dalies 3–6 punktuose, pateikiami šio sprendimo argumentai): pritarti Komiteto patobulintam Seimo nutarimo projektui Nr. XIIIP-5264(2) ir Komiteto išvadai.
7.2. Pasiūlymai: nėra.
8. Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu.
9. Komiteto paskirti pranešėjai: A. Matulas.
10. Komiteto narių atskiroji nuomonė: nėra.
PRIDEDAMA. Komiteto siūlomas Seimo nutarimo projektas.
Komiteto pirmininkas Antanas Matulas
Sveikatos reikalų komiteto biuro patarėja Kristina Civilkienė