AIŠKINAMASIS RAŠTAS
1. Įstatymo projekto rengimą paskatinusios priežastys. Įstatymų projekto tikslai ir uždaviniai.
Lietuvos Respublikos užimtumo įstatymo Nr. XII-2470 2, 16, 20, 24, 25, 302, 35, 38, 41, 42, 43, 44, 45 ir 47 straipsnių pakeitimo įstatymo Nr. XIV-1390 15 straipsnio pakeitimo įstatymo projekto (toliau – Įstatymo projektas) rengimą paskatinusios priežastys – nuo 2023 m. sausio 1 d. įsigaliojusios nuostatos dėl subsidijos darbo užmokesčiui mokėjimo nutraukiamo sąlygų neužtikrina lygiateisiškumo, nes įdarbintiems subsidijuojant asmenims pradėjus dirbti savarankiškai, subsidijos darbo užmokesčiui mokėjimas nenutraukiamas, jeigu įdarbinimo subsidijuojant vykdymo ir finansavimo sutartys sudarytos po 2023 m. sausio 1 d., tačiau nutraukiamas, jeigu įdarbinimo subsidijuojant vykdymo ir finansavimo sutartys buvo sudarytos iki 2022 m. gruodžio 31 d.
Įstatymo projekto tikslas – užtikrinti lygiateisiškumą dėl subsidijos darbo užmokesčiui mokėjimo.
Įstatymo projekto uždavinys – patikslinti subsidijos darbo užmokesčiui nutraukimo sąlygas.
2. Įstatymų projektų iniciatoriai ir rengėjai.
Įstatymo projektą parengė Seimo narys Justas Džiugelis.
3. Kaip šiuo metu yra reguliuojami Įstatymų projektuose aptarti teisiniai santykiai.
Lietuvos Respublikos užimtumo įstatymo Nr. XII-2470 2, 16, 20, 24, 25, 302, 35, 38, 41, 42, 43, 44, 45 ir 47 straipsnių pakeitimo įstatymo Nr. XIV-1390 15 straipsnio 7 dalyje nustatyta, kad įdarbinimo subsidijuojant vykdymo ir finansavimo sutartims, sudarytoms iki 2022 m. gruodžio 31 d., taikomos Užimtumo įstatymo ir jo įgyvendinamųjų teisės aktų nuostatos, galiojusios sudarant sutartis. Iki 2022 m. gruodžio 31 d. galiojo nuostata, kad subsidijos darbo užmokesčiui mokėjimas nutraukiamas įdarbintam asmeniui ne tik pradėjus dirbti pagal kitą darbo sutartį arba darbo santykiams prilygintų teisinių santykių pagrindu, bet ir pradėjus dirbti savarankiškai.
4. Siūlomos naujos teisinio reguliavimo nuostatos ir kokių teigiamų rezultatų laukiama.
Įstatymo projektu siūloma pakeisti Užimtumo įstatymo Nr. XII- 2470 2, 16, 20, 24, 25, 302, 35, 38, 41, 42, 43, 44, 45 ir 47 straipsnių pakeitimo įstatymo Nr. XIV-1390 15 straipsnio 7 dalį, nustatant išimtį dėl Užimtumo įstatymo ir jo įgyvendinamųjų teisės aktų nuostatų taikymo. Šiuo pakeitimu visiems įdarbintiems subsidijuojant asmenims bus užtikrintos vienodos sąlygos.
5. Numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimo rezultatai, galimos neigiamos priimtų Įstatymų pasekmės ir kokių priemonių reikėtų imtis, kad tokių pasekmių būtų išvengta.
Galimų neigiamų priimto įstatymo pasekmių nenumatoma.
6. Galima priimtų įstatymų įtaka kriminogeninei situacijai, korupcijai.
Įstatymo priėmimas kriminogeninei situacijai ir korupcijai įtakos neturės.
7. Galima priimtų įstatymų įtaka verslo sąlygoms ir jo plėtrai.
Užimtumo įstatymo projektas verslą ir jo plėtrą veiks teigiamai, nes bus išlaikoma parama tikslinių grupių asmenų įdarbinimui, jiems pradėjus savarankišką veiklą, nepriklausomai nuo įdarbinimo subsidijuojant vykdymo ir finansavimo sutarties sudarymo datos.
8. Ar Įstatymų projektai neprieštarauja strateginio lygmens planavimo dokumentams.
Įstatymo projektas neprieštarauja strateginio lygmens planavimo dokumentams.
9. Įstatymų inkorporavimas į teisinę sistemą, kokius teisės aktus būtina priimti, kokius galiojančius teisės aktus reikia pakeisti ar pripažinti netekusiais galios.
Siekiant inkorporuoti Įstatymą į teisinę sistemą, pakeisti ar panaikinti kitų galiojančių teisės aktų nereikės.
10. Įstatymų projektų atitiktis Valstybinės kalbos, Teisėkūros pagrindų įstatymų reikalavimams, sąvokų ir terminų įvertinimas.
Įstatymo projektas atitinka Lietuvos Respublikos valstybinės kalbos įstatymo, Lietuvos Respublikos teisėkūros pagrindų įstatymo reikalavimus, o naujų sąvokų ir jas įvardijančių terminų įstatymų projektai nenustato, todėl nevertinta Lietuvos Respublikos terminų banko įstatymo ir jo įgyvendinamųjų teisės aktų nustatyta tvarka.
11. Įstatymų projektų atitiktis Žmogaus teisių ir pagrindinių laisvių apsaugos konvencijos nuostatoms ir Europos Sąjungos teisei.
Įstatymo projektas neprieštarauja Žmogaus teisių ir pagrindinių laisvių apsaugos konvencijos nuostatoms ir Europos Sąjungos teisei.
12. Įstatymų įgyvendinimui reikalingi įgyvendinamieji teisės aktai, juos priimti turintys subjektai.
Įstatymo įgyvendinimui įgyvendinamųjų teisės aktų nereikės.
13. Kiek valstybės, savivaldybių biudžetų ir kitų valstybės įsteigtų fondų lėšų prireiks įstatymams įgyvendinti, ar bus galima sutaupyti.
Papildomų valstybės, savivaldybės biudžetų ir kitų įsteigtų fondų lėšų įstatymams įgyvendinti neprireiks.
14. Įstatymų projektų rengimo metu gauti specialistų vertinimai ir išvados.
Įstatymo projekto rengimo metu konsultuotasi su Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos specialistais.
15. Reikšminiai žodžiai, kurių reikia šiems Įstatymų projektams įtraukti į kompiuterinę paieškos sistemą, įskaitant Europos žodyno „Eurovoc“ terminus, temas bei sritis.
Reikšminiai žodžiai, kurių reikia šiems Įstatymų projektams įtraukti į kompiuterinę paieškos sistemą, įskaitant Europos žodyno „Eurovoc“ terminus, temas ir sritis: „subsidija darbo užmokesčiui“.
16. Kiti, iniciatorių nuomone, reikalingi pagrindimai ir paaiškinimai.
Nėra.
Teikia
Seimo narys Justas Džiugelis