Projekto Nr. XIVP-2273(2)
lyginamasis variantas
LIETUVOS RESPUBLIKOS
ATSINAUJINANČIŲ IŠTEKLIŲ ENERGETIKOS ĮSTATYMO NR. XI-1375 1, 2, 3, 5, 11, 13, 14, 16, 18, 20, 201, 21, 22, 23, 26, 29, 49, 50, 55, 56, 57, 63 STRAIPSNIŲ, DVYLIKTOJO SKIRSNIO PAVADINIMO PAKEITIMO, 54 STRAIPSNIO PRIPAŽINIMO NETEKUSIU GALIOS IR ĮSTATYMO PAPILDYMO 151 STRAIPSNIU ĮSTATYMO NR. XIV-1001 10, 15 IR 27 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO
ĮSTATYMAS
2022 m. d. Nr.
Vilnius
1 straipsnis. 10 straipsnio pakeitimas
Pakeisti 10 straipsnį ir jį išdėstyti taip:
„10 straipsnis. 18 straipsnio pakeitimas
Pakeisti 18 straipsnį ir jį išdėstyti taip:
„18 straipsnis. Elektros tinklų pajėgumo padidinimas ir elektros tinklų plėtra elektrinėms ir energijos gamybos įrenginiams prijungti
1. Kai elektrinę statantis ar įrengiantis asmuo ir elektros tinklų operatorius sudaro elektrinės prijungimo prie elektros tinklų paslaugos sutartį, elektros tinklų operatorius nedelsdamas, atsižvelgdamas į esamą elektros tinklų techninę būklę, imasi visų pagrįstai reikalingų priemonių elektros tinklų operatoriaus sausumos teritorijoje valdomiems tinklams, įskaitant tinklams eksploatuoti reikalingus elektros įrenginius ir objektus, optimizuoti, išplėsti ir (ar) rekonstruoti ir didinti elektros tinklų pajėgumą tam, kad būtų galima užtikrinti saugų ir patikimą elektros energijos, pagamintos iš atsinaujinančių energijos išteklių, priėmimą, perdavimą ir paskirstymą.
2. Jeigu yra duomenų, pagrindžiančių prielaidą, kad elektros tinklų operatorius nevykdo savo įsipareigojimų pagal šio skirsnio nuostatas, elektrinę statantis ar įrengiantis asmuo turi teisę reikalauti, kad elektros tinklų operatorius pateiktų informaciją apie tai, dėl kokių priežasčių ir kokiu mastu elektros tinklų operatorius nevykdė savo įsipareigojimo optimizuoti ir plėsti savo elektros tinklų sistemą bei didinti elektros tinklų pajėgumą.
3. Šio įstatymo 22
straipsnyje numatyto konkurso laimėtojas įrengia, eksploatuoja, nuosavybės
teise valdo infrastruktūrą, reikalingą atsinaujinančius išteklius naudojančioms
elektrinėms prijungti prie elektros perdavimo tinklų, nuo šių elektrinių iki
elektros tinklų operatoriaus nurodyto prijungimo taško ir atsakomybės ribų
transformatorių pastotėje sausumos teritorijoje ir padengia transformatorių
pastotės sausumos teritorijoje plėtros, reikalingos šioms elektrinėms
prijungti, sąnaudas. “. “
2 straipsnis. 15 straipsnio pakeitimas
Pakeisti 15 straipsnį ir jį išdėstyti taip:
„15 straipsnis. 22 straipsnio pakeitimas
Pakeisti 22 straipsnį ir jį išdėstyti taip:
„22 straipsnis. Atsinaujinančių energijos išteklių naudojimas elektros energijos gamybai jūrinėje teritorijoje ir šių išteklių naudojimo skatinimas
1. Vyriausybės įgaliota institucija, atsižvelgdama
į šio įstatymo 5 straipsnio 2 dalies 17 punkte nurodytą tvarkos aprašą,
atlieka jūrinės teritorijos tyrimus ir kitus veiksmus, kurie reikalingi šio
įstatymo 5 straipsnio 1 dalies 9 punkte nurodytam Vyriausybės nutarimui dėl Lietuvos
Respublikos teritorinės jūros ir (ar) Lietuvos Respublikos išskirtinės
ekonominės zonos Baltijos jūroje jūrinės teritorijos dalių, dėl
kurių kuriose tikslinga organizuoti konkursą (konkursus)
atsinaujinančius išteklius naudojančių elektrinių plėtrai ir eksploatacijai, ir
dėl šių elektrinių didžiausių leistinų generuoti galių
ir mažiausių įrengtųjų galių nustatymo (toliau – Vyriausybės nutarimas dėl
elektrinių plėtros jūrinėje teritorijoje) priimti ir (ar) įgyvendinti:
1) organizuoja specialiojo plano teritorijų
planavimo dokumento parengimą;
2) organizuoja specialiojo plano teritorijų
planavimo dokumento strateginį pasekmių aplinkai vertinimą;
3) organizuoja planuojamos ūkinės veiklos poveikio
aplinkai ir visuomenės sveikatai vertinimą;
4) organizuoja kitų veiksmų, būtinų elektros energijos gamybos iš atsinaujinančių išteklių leistinumui ir galimybėms įvertinti, atlikimą.
2. Elektros tinklų galia ir pralaidumai rezervuojami 1,4 GW leistinos
generuoti galios atsinaujinančius išteklius naudojančioms elektrinėms,
numatomoms plėtoti Lietuvos
Respublikos teritorinėje jūroje ir (ar) Lietuvos Respublikos išskirtinėje
ekonominėje zonoje Baltijos jūroje
jūrinėje teritorijoje, iki leidimo naudoti Lietuvos Respublikos
teritorinės jūros ir (ar) Lietuvos Respublikos išskirtinės ekonominės zonos
Baltijos jūroje jūrinės teritorijos dalį (dalis) atsinaujinančius
energijos išteklius naudojančių elektrinių plėtrai ir eksploatacijai (toliau
– leidimas plėtrai ir eksploatacijai) išdavimo šiame ir 221
straipsnyje nurodyto konkurso straipsniuose nurodytų konkursų laimėtojui
laimėtojams.
3. Vyriausybės įgaliota institucija organizuoja atsinaujinančius išteklius naudojančių elektrinių, numatytų Vyriausybės nutarime dėl elektrinių plėtros jūrinėje teritorijoje, prijungimo prie perdavimo tinklų sausumos teritorijoje specialiojo teritorijų planavimo dokumentų rengimą ir jo strateginį pasekmių aplinkai vertinimą. Visi šio straipsnio 1 ir šioje dalyje numatyti tyrimai ir veiksmai gali būti finansuojami iš Vyriausybės įgaliotai institucijai skirtų valstybės biudžeto asignavimų ir (ar) lėšų, gautų iš kitų finansavimo šaltinių.
4. Jūrinės teritorijos dalis (dalys)
atsinaujinančius energijos išteklius naudojančių elektrinių plėtrai ir
eksploatacijai naudojama (naudojamos) tik turint Valstybinės energetikos
reguliavimo tarybos išduotą leidimą naudoti jūrinės teritorijos dalį (dalis)
atsinaujinančius energijos išteklius naudojančių elektrinių plėtrai ir
eksploatacijai (toliau – leidimas plėtrai ir eksploatacijai). Leidimas
plėtrai ir eksploatacijai išduodamas 41 metams. Leidime plėtrai ir
eksploatacijai nurodoma atsinaujinančius energijos išteklius naudojančių
elektrinių leistina generuoti galia ir įrengtoji galia, numatytos Vyriausybės
nutarime dėl elektrinių plėtros jūrinėje teritorijoje. Šio leidimo
galiojimo terminą pratęsia Valstybinė energetikos reguliavimo taryba neribotą
kartų skaičių valstybės, kitų asmenų veiksmų ar neveikimo ar arba
nenugalimos jėgos aplinkybių buvimo laikotarpiui, jeigu leidimo plėtrai ir
eksploatacijai turėtojas, kreipdamasis dėl leidimo galiojimo termino pratęsimo,
pateikia įrodymus, kad šio straipsnio 22 25 dalies 1 ir 2
punktuose numatytas sąlygas įvykdyti buvo vėluojama ar leidimo pratęsimo atveju
suplanuotus darbus atlikti vėluojama dėl valstybės, kitų asmenų veiksmų ar neveikimo
ar arba nenugalimos jėgos aplinkybių.
5. Leidimai Leidimus plėtrai ir
eksploatacijai Valstybinė energetikos reguliavimo taryba išduoda išduodami
konkurso būdu.
6. Vyriausybės nutarimas nutarimai dėl
elektrinių plėtros jūrinėje teritorijoje rengiamas rengiami kiekvienai
jūrinės teritorijos daliai, kurioje tikslinga organizuoti konkursą (konkursus)
atsinaujinančius išteklius naudojančių elektrinių plėtrai ir eksploatacijai, atsižvelgiant
į šio straipsnio 1 dalyje nurodytų atliktų tyrimų ir kitų veiksmų duomenis ir
Nacionaliniame pažangos plane nustatytus atsinaujinančių energijos išteklių
strateginius tikslus ir (arba) pažangos uždavinius. Išankstinės prijungimo
sąlygos išduodamos, konkursas (konkursai) organizuojamas (organizuojami) ir
leidimas (leidimai) plėtrai ir eksploatacijai šioje dalyje numatytais atvejais
išduodamas (išduodami) ne anksčiau, negu yra priimamas įsigaliojus
Vyriausybės nutarimas nutarimui dėl elektrinių plėtros
jūrinėje teritorijoje.
7. Elektros energijos gamyba atsinaujinančius energijos išteklius naudojančiose elektrinėse jūrinės teritorijos dalyje (dalyse), vykdoma Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos nustatyta tvarka, yra viešuosius interesus atitinkanti paslauga.
8. Elektrinių jūrinės teritorijos dalyje (dalyse) statyba ir elektros energijos gamyba gali būti vykdoma bendrai su kitomis valstybėmis narėmis, kaip tai numatyta šio įstatymo 59 straipsnyje.
9. Konkursas naudoti jūrinę teritoriją Vyriausybės
nutarime dėl elektrinių plėtros jūrinėje teritorijoje nustatytose dalyse
plėtojant ne didesnės negu šiame nutarime nustatytos leistinos generuoti galios
elektrines sandorio kainai, kuri turi būti didesnė už žemiausią ribą ir mažesnė
arba lygi Valstybinės energetikos reguliavimo tarybos nustatytai didžiausiai
galimai sandorio kainai, ir metiniam elektros energijos gamybos kiekiui, kuriam
konkurso dalyvis pageidauja laimėti sandorio kainą (toliau – skatinamas
kiekis), laimėti organizuojamas vadovaujantis Konkursų organizavimo ir leidimų
išdavimo tvarkos apraše nustatyta tvarka, tačiau ne vėliau kaip per
180 kalendorinių dienų nuo informacijos apie planuojamą organizuoti
konkursą paskelbimo Valstybinės energetikos reguliavimo tarybos interneto
svetainėje dienos. Šio straipsnio 1 dalyje numatytų tyrimų ir kitų veiksmų
rezultatai bei šių tyrimų ir kitų veiksmų atlikimo išlaidos viešai paskelbiami
per 2 darbo 5 kalendorines dienas nuo jų gavimo dienos, tačiau ne
vėliau, negu skelbiama informacija apie planuojamą organizuoti konkursą.
Konkurso dalyvių registracija trunka 90 kalendorinių dienų nuo informacijos
apie planuojamą organizuoti konkursą paskelbimo dienos. Valstybinė energetikos
reguliavimo taryba konkurso laimėtoją nustato per 60 kalendorinių dienų nuo
konkurso dalyvių registracijos pabaigos. Šis terminas gali būti pratęstas 30
kalendorinių dienų motyvuotu konkurso komiteto, sudaryto Konkursų organizavimo
ir leidimų išdavimo tvarkos apraše nustatyta tvarka, prašymu. Į konkurso
laimėtojo nustatymo terminus neįskaičiuojama šio straipsnio 18 dalyje numatytos
patikros dėl atitikties
nacionalinio saugumo interesams trukmė. Informacijos apie planuojamą organizuoti konkursą
paskelbimo diena nurodoma Vyriausybės nutarime dėl elektrinių plėtros jūrinėje
teritorijoje. Neįvykus konkursui šio straipsnio 10 dalyje numatytais
atvejais, Vyriausybė nustato naują konkurso paskelbimo datą.
10. Konkursas
laikomas neįvykusiu, o naują konkurso paskelbimo datą nustato Vyriausybė, šiais
atvejais:.
1) dalyvauti konkurse užsiregistruoja mažiau negu du dalyviai;
2) į konkurso dalyvių sąrašą įrašyti mažiau negu du konkurso dalyviai;
3) į potencialių konkurso laimėtojų sąrašą neįrašomas nė vienas konkurso dalyvis;
4) potencialiu konkurso laimėtoju laikomas konkurso dalyvis, vadovaujantis Nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbių objektų apsaugos įstatymu, nustatomas, kaip neatitinkantis nacionalinio saugumo interesų, arba atsisako būti konkurso laimėtoju, ir potencialių konkurso laimėtojų sąraše nėra įrašyta daugiau konkurso dalyvių.
10.
11. Konkurse turi teisę dalyvauti
Lietuvos Respublikos ir užsienio fiziniai ir (ar) juridiniai asmenys ir (ar)
kitos organizacijos ar jų padaliniai, ar jungtinės veiklos sutarties pagrindu
veikiančios asmenų grupės, atitinkantys šias sąlygas:
1) pagal Vyriausybės nustatytus reikalavimus ir
kriterijus Valstybinei energetikos reguliavimo tarybai pateikę dokumentus,
įrodančius, kad: konkurso dalyvio bei jo akcininkų ir galutinių
naudos gavėjų atitiktį europinės ir transatlantinės integracijos kriterijams, numatytiems
Lietuvos Respublikos Konstitucijos 47 straipsnio 3 dalies įgyvendinimo
konstituciniame įstatyme,
a) konkurso dalyvis atitinka europinės ir transatlantinės integracijos kriterijus, numatytus Lietuvos Respublikos Konstitucijos 47 straipsnio 3 dalies įgyvendinimo konstitucinio įstatymo 4 straipsnyje (toliau – europinės ir transatlantinės integracijos kriterijai);
b) nuosavybės teise įsigiję konkurso dalyvio akcijų, teisių, pajų ar kapitalo dalių (toliau – akcijos) fiziniai ar juridiniai asmenys arba kiti ūkio subjektai (toliau – tiesioginiai akcininkai), fiziniai ar juridiniai asmenys arba kiti ūkio subjektai, nuosavybės teise tiesiogiai neturintys konkurso dalyvio akcijų, bet galintys daryti įtaką konkurso dalyviui per savo turimas konkurso dalyvio tiesioginio akcininko akcijas ar kitų netiesioginių akcininkų (kai yra akcininkų eilė) akcijas (toliau – netiesioginiai akcininkai), ir fiziniai asmenys, kurie nuosavybės teise yra tiesiogiai arba netiesiogiai įsigiję konkurso dalyvio akcijų (toliau – galutiniai naudos gavėjai) atitinka europinės ir transatlantinės integracijos kriterijus, arba, nors ir neatitinka šių kriterijų, tačiau jų kiekvieno atskirai ar visų kartu turimų konkurso dalyvio akcijų ar balsavimo teisių dalių procentinė išraiška, vertinant pagal šio straipsnio 12 dalyje numatytus principus, nesudaro ir neviršija Lietuvos Respublikos pinigų plovimo ir teroristų finansavimo prevencijos įstatymo 2 straipsnio 14 dalyje nurodyto dydžio (toliau – kvalifikuotoji akcijų paketo dalis);
c) asmenys, kurie nėra konkurso dalyvio tiesioginiai akcininkai, netiesioginiai akcininkai ir (ar) galutiniai naudos gavėjai ir kuriems yra perleistos balsavimo teisės šio straipsnio 12 dalies 3 punkte numatytais atvejais (toliau – tretieji asmenys), atitinka europinės ir transatlantinės integracijos kriterijus, arba, nors ir neatitinka šių kriterijų, tačiau jų kiekvieno atskirai ar visų kartu turimų balsavimo teisių dalių procentinė išraiška, vertinant pagal šio straipsnio 12 dalyje numatytus principus, nesudaro ir neviršija kvalifikuotosios akcijų paketo dalies;
d) kiekvienas jungtinės veiklos sutarties pagrindu veikiančios asmenų grupės asmuo atitinka šio punkto a, b ir c papunkčių nuostatas;
2) Valstybinei energetikos reguliavimo tarybai
pateikę patvirtinimą, kad, konkurso dalyvį pripažinus konkurso laimėtoju,
laimėtojas, įgyvendindamas elektrinių plėtros jūrinėje teritorijoje projektą, laikysis
įsipareigoja laikytis Vyriausybės nustatytų reikalavimų, kurie gali
būti susiję su šiltnamio efektą sukeliančių dujų išmetimo mažinimo
tikslais, investicijomis į aplinkos apsaugą, parama, kurios dydis apskaičiuojamas dauginant praėjusiais
kalendoriniais metais pagamintą ir į elektros tinklus patiektą elektros
energijos kiekį iš 1 euro už 1 MWh ir Vyriausybės nustatyta tvarka
skiriama vietos bendruomenėms,
mažų ir vidutinių įmonių įtraukimu į projekto įgyvendinimą ir (ar)
naudojimusi infrastruktūra;
3) Valstybinei energetikos reguliavimo tarybai pateikę Konkursų organizavimo ir leidimų išdavimo tvarkos apraše nurodytus dokumentus, patvirtinančius dalyvio atitiktį Vyriausybės nustatytiems reikalavimams dėl finansinio pajėgumo ir turimos patirties įgyvendinant elektrinių plėtros jūrinėje teritorijoje projektus;
4) Valstybinei energetikos reguliavimo tarybai pateikę patvirtinimą, kad įsipareigoja prisiimti atsakomybę už prisijungimą prie elektros perdavimo tinklų sausumos teritorijoje ir atsakomybę už pagamintos elektros energijos sukeltą disbalansą;
5) pasirašę Elektros energetikos įstatymo 22 straipsnio 8 dalyje nurodytą ketinimų protokolą ir pateikę Elektros energetikos įstatymo 211 straipsnio 1 dalyje nurodytą asmens prievolių įvykdymo užtikrinimą;
6) Valstybinei energetikos reguliavimo tarybai
pateikę patvirtinimą, kad statys naujas elektrines ar įrengs anksčiau
neeksploatuotas elektrines, kurių statybai ar įrengimui bus naudojama anksčiau
neeksploatuota elektrotechninė įranga ir kurių įrengtoji galia bus yra
ne mažesnė negu Vyriausybės nutarime dėl elektrinių plėtros jūrinėje
teritorijoje Valstybinės energetikos reguliavimo tarybos skelbiamoje
informacijoje apie planuojamą organizuoti konkursą nurodyta nustatyta
mažiausia elektrinių įrengtoji galia, nustatyta atsižvelgiant į
jūrinės teritorijos tyrimus ir kitus veiksmus, o leistina generuoti
galia bus ne didesnė negu šiame punkte nurodytame nutarime nustatyta elektrinių
leistina generuoti galia;
7) Valstybinei energetikos reguliavimo tarybai sumokėję konkurso dalyvio mokestį, kuris Valstybinės energetikos reguliavimo tarybos nustatomas įvertinus konkurso organizavimo sąnaudas;
8) įrenginiams įsigyti nėra pasinaudoję šio įstatymo 20 straipsnio 24 dalyje nurodytais paramos šaltiniais. Ši nuostata netaikoma asmenims, dalyvaujantiems šio įstatymo 221 straipsnyje nurodytame konkurse;
9) nėra iškelta bankroto byla arba kreditoriai nevykdo bankroto procedūrų ne teismo tvarka;
10) nėra iškelta restruktūrizavimo byla;
11) nėra priimtas teismo, kreditorių ar juridinio asmens dalyvių sprendimas likviduoti juridinį asmenį;
12) yra vykdomi įsipareigojimai, susiję su mokesčių mokėjimu. Asmuo laikomas įvykdžiusiu įsipareigojimus, susijusius su mokesčių mokėjimu, jeigu jo neįvykdytų įsipareigojimų suma yra mažesnė kaip 50 eurų;
13) yra įvykdyti įsipareigojimai, susiję su viešuosius interesus atitinkančių paslaugų lėšų mokėjimu, arba suderintas šių įsipareigojimų įvykdymo grafikas;
14) yra vykdomi įsipareigojimai, susiję su socialinio draudimo įmokų mokėjimu. Asmuo laikomas įvykdžiusiu įsipareigojimus, susijusius su socialinio draudimo įmokų mokėjimu, jeigu jo neįvykdytų įsipareigojimų suma yra mažesnė kaip 50 eurų;
15) per pastaruosius 5 metus nėra įsiteisėjęs apkaltinamasis teismo nuosprendis už nusikalstamas veikas nuosavybei, turtinėms teisėms ir turtiniams interesams, intelektinei ir pramoninei nuosavybei, ekonomikai ir verslo tvarkai, finansų sistemai, valstybės tarnybai ir viešiesiems interesams;
16) juridinio asmens vadovas ar valdymo organo
narys (nariai), ūkinės bendrijos tikrasis narys (nariai) ar fizinis asmuo
neturi neišnykusio ar nepanaikinto teistumo arba dėl juridinio asmens vadovo ar
valdymo organo nario (narių), ūkinės bendrijos tikrojo nario (narių) ar fizinio
asmens per pastaruosius 5 metus nebuvo priimtas ir neįsiteisėjo nėra
įsiteisėjęs apkaltinamasis teismo nuosprendis už dalyvavimą nusikalstamame
susivienijime, jo organizavimą ar vadovavimą jam, kyšininkavimą, prekybą
poveikiu, papirkimą, sukčiavimą, kredito, paskolos, tikslinės paramos,
subsidijos ar dotacijos panaudojimą ne pagal paskirtį ar nustatytą tvarką,
kreditinį sukčiavimą, mokesčių nesumokėjimą, neteisingų duomenų apie pajamas,
pelną ar turtą pateikimą, deklaracijos, ataskaitos ar kito dokumento
nepateikimą, nusikalstamu būdu gauto turto legalizavimą, nusikalstamu būdu
įgytų pinigų ar turto legalizavimą;
17) nėra gauta parama, kurią Europos Komisija yra
pripažinusi kaip neteisėtą ir nesuderintą su vidaus rinka, išskyrus atvejus,
kai neteisėtą ir nesuderinamą su vidaus rinka paramą asmenys yra grąžinę ir
atlyginę nuostolius ir (ar) sumokėję palūkanas teisės aktuose nustatyta tvarka
arba yra suderintas ir vykdomas paramos grąžinimo, nuostolių atlyginimo ir (ar)
palūkanų mokėjimo grafikas;
18) 17)
pateikę informaciją apie pagrindinius planuojamo įgyvendinti elektrinių
plėtros jūrinėje teritorijoje projekto etapus, planuojamus statybų ir kitų
susijusių darbų įgyvendinimo tvarkaraščius, kuriuose įtvirtinti terminai negali
būti ilgesni negu šio straipsnio 22 25 dalyje nustatyti terminai,
planuojamus kitus, negu nurodyta šio įstatymo 20 straipsnio 24 dalyje,
finansavimo šaltinius bei kitą Vyriausybės nustatytą su elektrinių plėtros
jūrinėje teritorijoje projektu susijusią informaciją bei įsipareigojimą laiku
ir tinkamai laikytis pateiktų elektrinių plėtros jūrinėje teritorijoje projekto
įgyvendinimo terminų bei kitų teisės aktuose nustatytų įsipareigojimų;
19) 18)
pateikę Valstybinei energetikos reguliavimo tarybai patvirtinimą, kad,
laimėję konkursą, įsipareigoja per ne ilgesnį kaip 3 mėnesių laikotarpį, kai
konkurso laimėtojas yra fizinis asmuo, gauti leidimą gyventi Lietuvos
Respublikoje arba, kai konkurso laimėtojas yra juridinis asmuo, kitos
valstybės narės juridinis asmuo ar kitos organizacijos padalinys, įsisteigti
Lietuvos Respublikoje.
12. Vertinant tiesioginių akcininkų, netiesioginių akcininkų, galutinių naudos gavėjų ir trečiųjų asmenų akcijų ir balsavimo teisių procentinę išraišką, taikomi šie principai:
1) netiesioginis akcininkas ir (ar) galutinis naudos gavėjas neatitinka europinės ir transatlantinės integracijos kriterijų, jo turima akcijų paketo dalis nustatoma pagal sandaugos taisyklę, pagal kurią padauginamos konkurso dalyvio akcininkų eilėje esančios akcijų paketo dalys, pradedant nuo netiesioginio akcininko ar galutinio naudos gavėjo turimos akcijų paketo dalies, kuri padauginama iš akcijų paketo dalies, valdomos aukštesniame lygyje, ir taip tęsiama akcininkų eilėje iki tiesioginių akcininkų turimos akcijų paketo dalies;
2) du ar daugiau tiesioginių akcininkų, netiesioginių akcininkų ir (ar) galutinių naudos gavėjų neatitinka europinės ir transatlantinės integracijos kriterijų, o jų kiekvieno atskirai turima akcijų paketo dalis nesudaro ir neviršija kvalifikuotosios akcijų paketo dalies, atliekant vertinimą sudedamos tokių tiesioginių akcininkų, netiesioginių akcininkų ir (ar) galutinių naudos gavėjų turimos konkurso dalyvio akcijų paketo dalys, apskaičiuotos pagal šios dalies 1 punkte nustatytą sandaugos taisyklę;
3) tiesioginiams akcininkams, netiesioginiams akcininkams, galutiniams naudos gavėjams ir (ar) tretiesiems asmenims yra perleistos kitų tiesioginių akcininkų, netiesioginių akcininkų ir (ar) galutinių naudos gavėjų balsavimo teisės, įvertinama, ar tiesioginių akcininkų, netiesioginių akcininkų, galutinių naudos gavėjų ir (ar) trečiųjų asmenų, neatitinkančių europinės ir transatlantinės integracijos kriterijų, kiekvieno atskirai ar visų kartu turima balsavimo teisių suma nesudaro arba neviršija kvalifikuotosios akcijų paketo dalies. Netiesioginių akcininkų, galutinių naudos gavėjų ir (ar) trečiųjų asmenų turima bendra balsavimo teisių suma apskaičiuojama šios dalies 1 ir 2 punktuose nustatyta tvarka. Balsavimo teisių dalis ir akcijų paketo dalis nėra sumuojamos;
4) konkurso dalyvis, jo tiesioginiai akcininkai ir (ar) jo netiesioginiai akcininkai yra bendrovės, kurių vertybiniais popieriais prekiaujama reguliuojamoje rinkoje, vertybinių popierių dalis, kuria prekiaujama reguliuojamoje rinkoje, šios dalies 1, 2 ir 3 punktuose nustatyta tvarka vertinama tik tuo atveju, jeigu ji sudaro arba viršija kvalifikuotąją akcijų paketo dalį.
11. 13.
Šio straipsnio 10 11 dalies 1, 8–1716 punktuose
numatytus reikalavimus privalo atitikti kiekvienas jungtinės veiklos sutarties
pagrindu veikiančios asmenų grupės dalyvis.
12. 14.
Valstybinė energetikos reguliavimo taryba prieš vieną mėnesį iki
didžiausios galimos sandorio kainos paskelbimo dienos parengia ir viešai
skelbia informaciją didžiausiai galimai sandorio kainai nustatyti, prieš 6
mėnesius iki informacijos apie konkursą paskelbimo dienos nustato ir viešai
skelbia didžiausią galimą sandorio kainą ir žemiausią ribą. Valstybinė
energetikos reguliavimo taryba, nustatydama didžiausią galimą sandorio kainą,
įvertina:
1) vidutinį metinį elektros energijos gamybos kiekį;
2) vidutines kintamąsias ir pastoviąsias veiklos sąnaudas;
3) vidutines santykines investicijas į elektrinių įrengimą ir jų prijungimą prie elektros tinklų, įskaitant transformatorių pastotės sausumos teritorijoje plėtros sąnaudas;
4) paramos taikymo laikotarpį;
5) diskonto normą;
6) elektrinės naudingo eksploatavimo laikotarpį.
13. 15.
Elektros energijos gamyba skatinama 15 metų laikotarpiu elektros energija
prekiaujant pagal atsinaujinančių išteklių elektros energijos pirkimo–pardavimo
sutartis ir (ar) energetikos ministro tvirtinamose elektros energijos rinkos
Prekybos elektros energija taisyklėse nustatyta tvarka ir būdais,
Vyriausybės nustatyta tvarka vadovaujantis šiais principais:
1) kai kitos paros prekybos elektros energijos biržoje Lietuvos zonoje valandinė kaina yra mažesnė už sandorio kainą, viešuosius interesus atitinkančių paslaugų lėšų administratorius gamintojui sumoka kainos priedą, kuris apskaičiuojamas kaip sandorio kainos ir kitos paros prekybos elektros energijos biržoje Lietuvos zonoje valandinės kainos skirtumas;
2) kai kitos paros prekybos elektros energijos biržoje Lietuvos zonoje valandinė kaina yra didesnė už sandorio kainą, gamintojas viešuosius interesus atitinkančių paslaugų lėšų administratoriui sumoka kitos paros prekybos elektros energijos biržoje Lietuvos zonoje valandinės kainos ir sandorio kainos skirtumą;
3) šios dalies 1 ir 2 punktuose nurodytos lėšos už praėjusius kalendorinius metus mokamos iki einamųjų metų vasario 15 dienos už pagamintą ir į elektros tinklus patiektą elektros energijos kiekį, kuris negali būti didesnis negu konkurso metu priskirtas skatinamas kiekis. Metinis skatinamas kiekis paskirstomas vadovaujantis proporcingumo principu, atsižvelgiant į metinį pagamintą ir į elektros tinklus patiektą elektros energijos kiekį.
14. 16.
Vyriausybės nustatyta tvarka gamintojui viešuosius interesus atitinkančių
paslaugų lėšos nemokamos už laikotarpį, kurį kitos paros prekybos elektros
energijos biržoje Lietuvos zonoje valandinė kaina yra lygi gamintojo konkurse
laimėtai sandorio kainai, ir (ar) už laikotarpį, kurį kitos paros prekybos
elektros energijos biržoje Lietuvos zonoje valandinė kaina 6 valandas ar
daugiau yra mažesnė už nulį arba jam lygi, taip pat už pagamintos ir į
elektros tinklus patiektos elektros energijos kiekį, kuris viršija gamintojo
konkurse nurodytą skatinamą kiekį.
15. 17.
Konkurso dalyviai kartu su Konkursų organizavimo ir leidimų išdavimo
tvarkos apraše nurodytais dokumentais privalo pateikti pasiūlymus dėl
pageidaujamos sandorio kainos, skatinamo kiekio, elektrinės įrengtosios
galios ir pageidaujamos metinės potencialaus skatinimo apimties, kuri
apskaičiuojama kaip pageidaujamos sandorio kainos ir žemiausios ribos skirtumo
ir skatinamo kiekio sandauga. Jeigu konkurso dalyvio nurodomas skatinamas
kiekis yra lygus nuliui, konkurso dalyvis taip pat turi pateikti elektrinių
plėtros jūrinėje teritorijoje vystymo mokesčio, kurį laimėjęs konkursą
įsipareigoja sumokėti Vyriausybės nustatyta tvarka ir terminais (toliau –
vystymo mokestis), pasiūlymą. Potencialių konkurso laimėtojų sąrašas,
vadovaujantis Konkursų organizavimo ir leidimų išdavimo tvarkos apraše
nustatyta tvarka, sudaromas rikiuojant konkurso dalyvius pagal konkurso dalyvių
nurodytą mažiausią pageidaujamą metinę potencialaus skatinimo apimtį.
Potencialiu konkurso laimėtoju pripažįstamas konkurso dalyvis, nurodęs
mažiausią pageidaujamą metinę potencialaus skatinimo apimtį. Sutapus mažiausiai
pageidaujamai metinei potencialaus skatinimo apimčiai, potencialiu konkurso
laimėtoju konkurso dalyvis pripažįstamas tokia tvarka:
1) kai mažiausia pageidaujama metinė potencialaus skatinimo apimtis yra didesnė už nulį, potencialiu konkurso laimėtoju pripažįstamas konkurso dalyvis, pasiūlęs mažiausią skatinamą kiekį. Sutapus konkurso dalyvių pateiktiems skatinamo kiekio pasiūlymams, sutapusius pasiūlymus pateikę konkurso dalyviai yra kviečiami mažinti skatinamus kiekius. Jeigu konkurso dalyvio patikslintas skatinamas kiekis yra lygus nuliui, konkurso dalyvis taip pat turi nurodyti vystymo mokestį. Potencialiu konkurso laimėtoju pripažįstamas konkurso dalyvis, nurodęs mažiausią patikslintą skatinamą kiekį. Sutapus konkurso dalyvių patikslintiems skatinamiems kiekiams, potencialiu konkurso laimėtoju pripažįstamas konkurso dalyvis, anksčiausiai pateikęs visus tinkamai užpildytus dokumentus, išskyrus atvejus, kai, patikslinus skatinamus kiekius, dviejų ar daugiau dalyvių pasiūlyti skatinimo kiekiai lygūs nuliui. Šiuo atveju laimėtojas nustatomas vadovaujantis šios dalies 2 punktu;
2) kai mažiausia pageidaujama metinė potencialaus skatinimo apimtis yra lygi nuliui, potencialiu konkurso laimėtoju pripažįstamas konkurso dalyvis, nurodęs didžiausią vystymo mokestį. Sutapus konkurso dalyvių vystymo mokesčiams, sutapusius pasiūlymus pateikę konkurso dalyviai yra kviečiami didinti vystymo mokestį. Potencialiu konkurso laimėtoju pripažįstamas konkurso dalyvis, nurodęs didžiausią patikslintą vystymo mokestį. Sutapus konkurso dalyvių patikslintiems vystymo mokesčiams, potencialiu konkurso laimėtoju pripažįstamas konkurso dalyvis, anksčiausiai pateikęs visus tinkamai užpildytus dokumentus.
16. 18.
Potencialus konkurso laimėtojas pripažįstamas konkurso laimėtoju tik įsitikinus
Valstybinė energetikos reguliavimo taryba ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo
potencialaus konkurso laimėtojo nustatymo inicijuoja jo patikrą dėl atitikties
nacionalinio saugumo interesams ir potencialų konkurso laimėtoja pripažįsta
konkurso laimėtoju tik įsitikinusi, kad jis nekelia rizikos ar grėsmės
nacionalinio saugumo interesams. Vadovaujantis Nacionaliniam saugumui
užtikrinti svarbių objektų apsaugos įstatymo 12 straipsniu, Vyriausybei priėmus
sprendimą, kad potencialiu konkurso laimėtoju pripažintas konkurso dalyvis
neatitinka nacionalinio saugumo interesų, konkurso laimėtoju pripažįstamas
kitas einantis iš eilės potencialių konkurso laimėtojų sąraše esantis
potencialus konkurso laimėtojas, atitinkantis nacionalinio saugumo interesus.
19. Konkurso laimėtojas įrengia, eksploatuoja, nuosavybės teise valdo infrastruktūrą, reikalingą atsinaujinančius išteklius naudojančioms elektrinėms prijungti prie elektros perdavimo tinklų, nuo šių elektrinių iki elektros tinklų operatoriaus nurodyto prijungimo taško ir atsakomybės ribų transformatorių pastotėje sausumos teritorijoje. Konkurso laimėtojas elektros tinklų operatoriaus nustatyta tvarka padengia elektros tinklų operatoriaus patirtas transformatorių pastotės sausumos teritorijoje plėtros, reikalingos šioms elektrinėms prijungti, sąnaudas. Kai į transformatorių pastotę yra prijungiama daugiau negu viena elektrinė, transformatorių pastotės sausumos teritorijoje plėtros sąnaudos tarp elektrinių vystytojų padalijamos proporcingai jungiamų elektrinių leistinai generuoti galiai.
17. 20.
Konkurso laimėtojas, gavęs leidimą plėtrai ir eksploatacijai, įgyja teisę
naudoti jūrinės teritorijos dalį (dalis), nustatytą (nustatytas) Vyriausybės
nutarime dėl elektrinių plėtros jūrinėje teritorijoje, atsinaujinančius
išteklius naudojančių elektrinių plėtrai, statybai ir eksploatacijai. Leidimas
plėtrai ir eksploatacijai taip pat suteikia teisę naudoti jūrinę teritoriją šioms
elektrinėms reikalingos infrastruktūros įrengimui. Konkrečias jūrinės
teritorijos naudojimo sąlygas nustato Vyriausybė arba jos įgaliota (įgaliotos)
institucija (institucijos). Valstybinės žemės patikėtinio sutikimas dėl valstybinės
žemės naudojimo atsinaujinančius išteklius naudojančių elektrinių plėtros
plėtrai, statybos statybai ir eksploatacijos eksploatacijai
jūrinės teritorijos dalyje (dalyse), nustatytoje (nustatytose) Vyriausybės
nutarime dėl elektrinių plėtros jūrinėje teritorijoje, ir su jomis susijusios
šio įstatymo 18 straipsnio 3 19 dalyje nurodytos
infrastruktūros plėtros ir statybos nereikalingas ir konkurso laimėtojui
neišduodamas.
18. 21.
Vyriausybės įgaliota institucija savo interneto svetainėje šio straipsnio 1
dalyje numatytų veiksmų atlikimo išlaidas viešai paskelbia per 5 kalendorines
dienas nuo šių veiksmų atlikimo dienos. Šios Išlaidos išlaidos,
patirtos šio straipsnio 1 dalyje numatytiems tyrimams ir kitiems veiksmams
atlikti, yra kompensuojamos šiame straipsnyje ir 221 straipsnyje
nurodytą konkursą laimėjusio (laimėjusių) dalyvio (dalyvių), taikant
proporcingumo principą. Kompensacija mokama Vyriausybės įgaliotai
institucijai. Kompensacijos sumokėjimas mokėjimo ir panaudojimas
naudojimo tvarką ir terminus nustato Vyriausybė atliekamas
Vyriausybės nustatyta tvarka ir terminais.
19. 22.
Atsiradus papildomų elektros energijos gamybos pajėgumų plėtros poreikiui,
Vyriausybės įgaliota institucija įvertina jų įrengimo tikslingumą ir prireikus
peržiūri ar atnaujina šio straipsnio 1 dalyje numatytų tyrimų ir kitų veiksmų
rezultatus ir pateikia pasiūlymus Vyriausybei dėl naujo Vyriausybės nutarimo,
nurodyto šio įstatymo 5 straipsnio 1 dalies 9 punkte nurodyto
Vyriausybės nutarimo dėl elektrinių plėtros jūrinėje teritorijoje pakeitimo
priėmimo, ir tolesnės elektrinių plėtros jūrinėje teritorijoje
koncepcijos ir konkurso organizavimo modelio.
20. 23.
Leidimai plėtrai ir eksploatacijai šio įstatymo nustatyta tvarka ir
sąlygomis išduodami fiziniams asmenims, turintiems teisę gyventi Lietuvos
Respublikoje, arba Lietuvos Respublikoje įsteigtiems juridiniams asmenims,
kitų valstybių narių juridinių asmenų ar kitų organizacijų padaliniams,
įsteigtiems Lietuvos Respublikoje, kurie šio straipsnio 16 18 dalyje
nustatyta tvarka pripažinti konkurso laimėtojais ir kurie pateikia
įsipareigojimą visą leidimo plėtrai ir eksploatacijai galiojimo laikotarpį atitikti
europinės ir transatlantinės integracijos kriterijus, vadovaudamiesi šio
straipsnio 11 dalies 1 punktu ir 12 dalyje nustatytais principais. Kai
konkurso dalyvis laimėtojas, siekdamas gauti leidimą plėtrai ir
eksploatacijai, įsteigia juridinį asmenį ar kitos organizacijos padalinį
Lietuvos Respublikoje,. Leidimas plėtrai ir eksploatacijai
išduodamas konkurso laimėtojo Lietuvos Respublikoje įsteigtam juridiniam
asmeniui, kitų valstybių narių juridinio asmens ar kitos organizacijos
padaliniui. Šiuo atveju konkurso laimėtojas turi laiduoti Valstybinei
energetikos reguliavimo tarybai jos nustatyta tvarka, kad jo įsteigtas
juridinis asmuo ar kitos organizacijos padalinys vykdys šio straipsnio 10 11
dalyje nurodytas prievoles ir tinkamai įgyvendins šiame įstatyme nustatytus
reikalavimus, taikomus atsinaujinančius išteklius naudojančių elektrinių
plėtrai ir eksploatacijai jūrinėje teritorijoje. Šiam juridiniam asmeniui ar
kitos organizacijos padaliniui mutatis mutandis taikomos šioje dalyje
ir šio straipsnio 1011 dalyje nustatytos sąlygos.
21. 24.
Konkurso laimėtojo atitikties šio Šio straipsnio 20 23 dalyje
nurodyto reikalavimo nurodytiems reikalavimams įvertinimo tvarka
ir įspėjimo apie leidimo plėtrai ir eksploatacijai galiojimo sustabdymą,
galiojimo sustabdymo panaikinimo, informavimo apie galiojimo panaikinimą, sustabdymo
ir galiojimo panaikinimo pagrindų taikymo tvarka nustatoma Konkursų organizavimo
ir leidimų išdavimo tvarkos apraše.
22. 25. Asmuo, gavęs leidimą plėtrai ir eksploatacijai,
neturi teisės įgalioti kitų asmenų verstis šiame leidime nurodyta veikla arba
perduoti jiems šios teisės pagal sutartį ar kitais pagrindais ir privalo
laikytis šių veiklos sąlygų:
1) per 3 metus nuo leidimo plėtrai ir eksploatacijai gavimo dienos gauti statybą leidžiantį dokumentą;
2) per 6 metus nuo leidimo plėtrai ir eksploatacijai gavimo dienos gauti leidimą gaminti elektros energiją ketinimų protokole nurodytai elektrinės leistinai generuoti galiai;
3) nedidinti (neplėsti) leidime plėtrai ir
eksploatacijai numatytų elektrinės įrengtosios galios ir numatytos leistinos
generuoti galios, nemažinti leidime plėtrai ir eksploatacijai numatytos
įrengtosios galios bei ir neplėsti teritorijos;
4) laiku ir tinkamai vykdyti pagal šio straipsnio 1011
dalies 2 ir 18 punktus prisiimtus įsipareigojimus;
5) Vyriausybės nustatyta tvarka ir terminais
Lietuvos energetikos agentūrai teikti ataskaitas apie elektrinių plėtros
jūrinėje teritorijoje projekto įgyvendinimo eigą ir apie šio straipsnio 10 11
dalies 2 ir 18 punktuose nurodytų prisiimtų įsipareigojimų reikalavimų
vykdymą. Šio straipsnio 10 dalies 2 ir 18 punktuose nurodyti
prisiimti įsipareigojimai konkurso laimėtojo prašymu gali būti pakeisti gavus Lietuvos
energetikos agentūros rašytinį suderinimą.
23. 26.
Už leidimų plėtrai ir eksploatacijai reguliuojamos veiklos sąlygų
pažeidimus Valstybinė energetikos reguliavimo taryba įspėja šio leidimo
turėtoją apie galimą leidimo galiojimo sustabdymą šio straipsnio 24 27
dalyje nustatytais pagrindais ir šioje dalyje nustatytais terminais
nepašalinus reguliuojamos veiklos pažeidimų, sustabdo jų galiojimą arba
informuoja apie šio leidimo galiojimo panaikinimą šio straipsnio 26 29
dalyje nustatytais pagrindais. Leidimo plėtrai ir eksploatacijai turėtojui,
kuris yra įspėtas apie leidimo galiojimo sustabdymą ar kurio leidimo galiojimas
yra sustabdytas, nustatomas 30 kalendorinių dienų laikotarpis, per kurį turi
būti pašalinti reguliuojamos veiklos pažeidimai. Pažeidimams pašalinti gali
būti nustatomas ilgesnis laikotarpis, jeigu tai reikalinga dėl objektyvių
priežasčių: dėl nuo leidimo turėtojo nepriklausančių priežasčių – valstybės,
kitų asmenų veiksmų ar neveikimo ar arba nenugalimos jėgos
aplinkybių – leidimo turėtojas šio straipsnio 22 25 dalyje
nustatytais terminais negauna statybą leidžiančio dokumento ar leidimo gaminti
elektros energiją. Laikotarpis pažeidimams pašalinti nustatomas atsižvelgiant į
jiems pašalinti reikalingą laikotarpį ir negali būti ilgesnis kaip 90
kalendorinių dienų, išskyrus atvejus, kai pažeidimams, įvykusiems dėl
valstybės, kitų asmenų veiksmų ar neveikimo ar arba nenugalimos
jėgos aplinkybių, pašalinti reikalingas ilgesnis laikotarpis.
24. 27.
Leidimo plėtrai ir eksploatacijai galiojimą Valstybinė energetikos reguliavimo
taryba sustabdo, jeigu:
1) išdavus leidimą plėtrai ir eksploatacijai leidimo galiojimo laikotarpiu paaiškėja, kad konkursui pateiktuose dokumentuose pateikti netikslūs duomenys arba duomenys turi trūkumų;
2) leidimo plėtrai ir eksploatacijai turėtojas
pažeidė šio straipsnio 22 25 dalies 2 ir 3 punktuose nustatytas
reguliuojamos veiklos sąlygas, išskyrus atvejus, kai pastatoma mažesnės, negu
nurodyta ketinimų protokole, leistinos generuoti galios ir (ar)
įrengtosios galios elektrinė;
3) leidimo plėtrai ir eksploatacijai turėtojas
ilgiau negu vienus vienerius metus nevykdo įsipareigojimų,
susijusių su mokesčių, įskaitant socialinio draudimo įmokas, taip pat, kai
leidimas plėtrai ir eksploatacijai gautas šiame straipsnyje nustatyta tvarka, sandorio
kainos ir vystymo mokesčio mokėjimu, išskyrus atvejus, kai neįvykdytų
įsipareigojimų, susijusių su mokesčių, įskaitant socialinio draudimo įmokas,
mokėjimu, suma yra mažesnė kaip 50 eurų;
4) leidimo plėtrai ir eksploatacijai turėtojas leidimo galiojimo laikotarpiu neatitinka šio straipsnio 23 dalyje nurodyto reikalavimo dėl atitikties europinės ir transatlantinės integracijos kriterijams.
25. 28.
Kai leidimo plėtrai ir eksploatacijai turėtojas per Valstybinės energetikos
reguliavimo tarybos nustatytą laikotarpį pateikia dokumentus, įrodančius, kad
šio straipsnio 24 27 dalyje nurodyti pažeidimai pašalinti,
Valstybinė energetikos reguliavimo taryba ne vėliau kaip per 10 kalendorinių
dienų nuo šių dokumentų gavimo dienos panaikina šio leidimo galiojimo
sustabdymą.
26. 29.
Leidimo plėtrai ir eksploatacijai galiojimą Valstybinė energetikos
reguliavimo taryba panaikina, jeigu:
1) leidimo plėtrai ir eksploatacijai turėtojas,
kurio leidimo galiojimas jau buvo sustabdytas, pakartotinai per 12 mėnesių nuo
šio leidimo galiojimo sustabdymo dienos pažeidžia šio straipsnio 2225
dalies 3 punkte nustatytas reguliuojamos veiklos sąlygas;
2) leidimo plėtrai ir eksploatacijai turėtojas,
kurio leidimo galiojimas sustabdytas šio straipsnio 2427 dalies 1
punkte nurodytu pagrindu, per pažeidimams pašalinti nustatytą laikotarpį
nepateikia patikslintų duomenų, nepašalina netikslumų arba Valstybinė
energetikos reguliavimo taryba nustato, kad pateikti duomenys neatitinka
reikalavimų, galiojusių leidimo plėtrai ir eksploatacijai išdavimo dieną;
3) leidimo plėtrai ir eksploatacijai turėtojas,
kurio leidimo galiojimas sustabdytas šio straipsnio 2427 dalies 2,
ar 3 ar 4 punkte nurodytais pagrindais, per pažeidimams pašalinti
nustatytą laikotarpį jų nepašalino;
4) leidimo plėtrai ir eksploatacijai turėtojas, kurio leidimo galiojimas sustabdytas, vykdo leidime nurodytą veiklą;
5) leidimą plėtrai ir eksploatacijai turintis juridinis asmuo pasibaigė jį likvidavus ar reorganizavus;
6) fizinis asmuo, turėjęs leidimą plėtrai ir eksploatacijai, miršta;
7) leidimo plėtrai ir eksploatacijai turėtojas Valstybinei energetikos reguliavimo tarybai pateikia prašymą panaikinti leidimo plėtrai ir eksploatacijai galiojimą.
27. 30.
Valstybinė energetikos reguliavimo taryba prižiūri, kaip laikomasi leidime
plėtrai ir eksploatacijai nustatytų reguliuojamos veiklos sąlygų.
28. 31.
Šiame straipsnyje nurodyto konkurso dalyvis, pagal šio straipsnio 18 dalį pripažintas
konkurso laimėtoju, per 5 metus nuo leidimo gaminti elektros energiją gavimo
dienos lygiomis dalimis Vyriausybės nustatyta tvarka sumoka vystymo
mokestį į atskirą valstybės iždo sąskaitą. lėšos pervedamos šiais
atvejais ir sąlygomis:
32. Šio įstatymo 221 straipsnyje nurodyto konkurso dalyvis, pagal šio straipsnio 18 dalį pripažintas konkurso laimėtoju, per 60 kalendorinių dienų nuo paskelbimo konkurso laimėtoju dienos Vyriausybės nustatyta tvarka sumoka vystymo mokestį į atskirą valstybės iždo sąskaitą.
33. Tuo atveju, kai perdavimo sistemos operatorius Elektros energetikos įstatymo 211 straipsnyje nustatyta tvarka ir sąlygomis pasinaudoja konkurso dalyvio pateiktu prievolių įvykdymo užtikrinimu, gautas lėšas perdavimo sistemos operatorius Vyriausybės nustatyta tvarka perveda į šio straipsnio 35 dalyje nurodytą sąskaitą.
34. Vyriausybės nustatyta tvarka į atskirą valstybės iždo sąskaitą leidimo plėtrai ir eksploatacijai turėtojas lėšas perveda šiais atvejais:
1) kai leidimo plėtrai ir eksploatacijai
turėtojas nesilaikė pagal šio straipsnio 10 11 dalies
2 punktą prisiimtų veiklos sąlygų ir įsipareigojimų, išskyrus atvejus, kai
prisiimtas veiklos sąlygas ir įsipareigojimus įvykdyti vėluojama dėl valstybės,
kitų asmenų veiksmų ar neveikimo ar arba nenugalimos jėgos
aplinkybių. Šiuo atveju leidimo plėtrai ir eksploatacijai turėtojas sumoka
baudą, lygią prisiimtiems įsipareigojimams;
2) kai leidimo plėtrai ir eksploatacijai
turėtojas nesilaikė pagal šio straipsnio 10 11 dalies
18 punktą prisiimtų veiklos sąlygų ir įsipareigojimų, išskyrus atvejus,
kai prisiimtas veiklos sąlygas ir įsipareigojimus įvykdyti vėluojama dėl
valstybės, kitų asmenų veiksmų ar neveikimo ar arba nenugalimos
jėgos aplinkybių. Šiuo atveju leidimo plėtrai ir eksploatacijai turėtojas už
kiekvieną pradelstą dieną sumoka baudą, apskaičiuojamą 0,0342 Eur/kW dauginant
iš laikotarpio nuo dienos, kai leidimo plėtrai ir eksploatacijai turėtojas
turėjo įvykdyti įsipareigojimus, iki dienos, kai juos faktiškai įvykdė;
3) kai konkurso dalyvis pagal šio straipsnio 15
dalies 2 punktą pripažįstamas konkurso laimėtoju. Šiuo atveju konkurso
laimėtoju pripažintas gamintojas per 5 metus nuo leidimo gaminti elektros energiją
gavimo dienos lygiomis dalimis sumoka vystymo mokestį;
4) 3)
kai leidimo plėtrai ir eksploatacijai turėtojas nesilaikė šio
straipsnio 22 25 dalies 1 punkte nustatytų veiklos sąlygų ir per
3 metus nuo leidimo plėtrai ir eksploatacijai gavimo dienos negavo statybą
leidžiančio dokumento, išskyrus atvejus, kai prisiimtas veiklos sąlygas ir
įsipareigojimus įvykdyti vėluojama dėl valstybės, kitų asmenų veiksmų ar neveikimo
ar arba nenugalimos jėgos aplinkybių. Šiuo atveju leidimo
plėtrai ir eksploatacijai turėtojas už kiekvieną pradelstą dieną sumoka baudą,
apskaičiuojamą 0,0342 Eur/kW dauginant iš laikotarpio nuo dienos, kai leidimo
plėtrai ir eksploatacijai turėtojas turėjo gauti statybą leidžiantį dokumentą,
iki dienos, kai šis dokumentas gaunamas arba leidimas plėtrai ir eksploatacijai
panaikinamas šio straipsnio 26 29 dalyje numatytais pagrindais;
5) 4)
kai leidimo plėtrai ir eksploatacijai turėtojas nesilaikė šio
straipsnio 22 25 dalies 5 punkte nustatytų veiklos sąlygų ir
neteikė ataskaitų apie elektrinių plėtros jūrinėje teritorijoje projekto
įgyvendinimo eigą ir kitus įsipareigojimus. Šiuo atveju leidimo plėtrai ir
eksploatacijai turėtojas už kiekvieną pradelstą dieną sumoka baudą,
apskaičiuojamą 0,0342 Eur/kW dauginant iš laikotarpio nuo dienos, kai leidimo
plėtrai ir eksploatacijai turėtojas turėjo pateikti ataskaitą, iki dienos, kai
ją pateikė;
6) kai perdavimo sistemos operatorius
Elektros energetikos įstatymo 211 straipsnyje nustatyta tvarka ir
sąlygomis pasinaudoja konkurso dalyvio pateiktu prievolių įvykdymo užtikrinimu.
Šiuo atveju į šio straipsnio 30 dalyje nurodytą sąskaitą perdavimo sistemos
operatorius perveda visą gautą prievolių įvykdymo užtikrinimą;.
5) kai vykdant šio straipsnio 11 dalies 2 punkte nustatytus reikalavimus konkurso laimėtojas yra įpareigojamas pervesti lėšas į valstybės iždo sąskaitą.
29. 35.
Pagal šio straipsnio 28 dalį 31–34 dalis gautos
lėšos yra kaupiamos atskiroje valstybės iždo sąskaitoje, kuri skelbiama
Energetikos ministerijos interneto svetainėje, ir Vyriausybės nustatyta
tvarka naudojamos tikslais, susijusiais su atsinaujinančių energijos išteklių
plėtra, energijos efektyvumo didinimu, taip pat moksliniams tyrimams ir inovacijoms
atsinaujinančių išteklių energetikos sektoriuje. Pagal šio straipsnio 32
dalį gautos lėšos Vyriausybės sprendimu taip pat gali būti naudojamos galutiniams
elektros energijos vartotojams remti skirtoms priemonėms, kuriomis švelninamas
didelių elektros energijos kainų poveikis tiems vartotojams, finansuoti,
įskaitant finansuojamas iš biudžeto lėšų, pagal Energetikos įstatymo 192 straipsnį
vykdomoms priemonėms padengti ar biudžeto skolai, atsiradusiai dėl šių
priemonių, sumažinti. Šias lėšas Vyriausybės nustatyta tvarka administruoja
Vyriausybės įgaliota institucija.“
30. 36.
Elektros energija, pagaminta iš atsinaujinančių išteklių, taip pat elektros
energija, pagaminta elektrinėse jų technologinių bandymų metu, kai elektrinė
yra prijungta prie elektros perdavimo tinklų, prekiaujama pagal atsinaujinančių
išteklių elektros energijos pirkimo–pardavimo sutartis ir (ar) energetikos
ministro tvirtinamose elektros energijos rinkos Prekybos elektros
energija taisyklėse nustatyta tvarka ir būdais.
31. 37.
Teritorijų, reikalingų prijungti atsinaujinančius energijos išteklius
naudojančias elektrines, planuojamas plėtoti jūrinės teritorijos dalyje
(dalyse), prie elektros perdavimo tinklų, parengimo inžinerinės infrastruktūros
plėtrai projektas yra pripažįstamas ypatingos valstybinės svarbos projektu,
kurio įgyvendinimui taikomas Lietuvos Respublikos žemės paėmimo visuomenės
poreikiams įgyvendinant ypatingos valstybinės svarbos projektus įstatymas,
išskyrus reikalavimą pateikti projekto galimybių studiją. Projektą
įgyvendinanti institucija yra Energetikos ministerija.“.“
3 straipsnis. 27 straipsnio pakeitimas
Pakeisti 27 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip:
„1. Šio įstatymo 2 straipsnio 1 ir 2 dalys, 3 straipsnio 1–4 dalys, 5, 7, 10, 15 ir 17 straipsniai įsigalioja 2022 m. liepos 1 d., kai yra gautas Europos Komisijos pritarimas pagal Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 108 straipsnio 3 dalies nuostatas, arba praėjus 2 mėnesiams po Europos Komisijos pritarimo pagal Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 108 straipsnio 3 dalies nuostatas, jeigu šis pritarimas gaunamas po 2022 m. liepos 1 d. Lietuvos Respublikos energetikos ministerija nedelsdama informuoja Teisės aktų registro tvarkytoją apie šio įstatymo 2 straipsnio 1 ir 2 dalių, 3 straipsnio 1–4 dalių, 5, 7, 10, 15 ir 17 straipsnių įsigaliojimo datą po Europos Komisijos pritarimo gavimo pagal Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 108 straipsnio 3 dalies nuostatas.“
Skelbiu šį Lietuvos Respublikos Seimo priimtą įstatymą.
Respublikos Prezidentas
Teikia
Ekonomikos komiteto pirmininkas Kazys Starkevičius