LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO

Biudžeto ir finansų komitetas

 

 

PAGRINDINIO KOMITETO IŠVADA

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VALSTYBĖS REZERVO ĮSTATYMO NR. VIII-1908 2, 8, 10, 13, 17 ir 181 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO

ĮSTATYMO PROJEKTO NR. XIVP-846

 

 

2022-02-09  Nr. 109-P-7

Vilnius

 

 

1. Komiteto posėdyje dalyvavo: Mykolas Majauskas, Liudas Jonaitis, Antanas Čepononis, Matas Maldeikis, Vytautas Mitalas, Vytautas Gapšys, Andrius Palionis, Valius Ąžuolas, Juozas Varžgalys.

2. Ekspertų, konsultantų, specialistų išvados, pasiūlymai, pataisos, pastabos (toliau – pasiūlymai):

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

 

Pasiūlymo turinys

 

Komiteto nuomonė

Argumentai,

pagrindžiantys nuomonę

str.

str. d.

p.

1.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2021 m. rugsėjo 21 d.

5

1

 

Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklių reikalavimams, atkreipiame dėmesį, kad projekto pavadinime esantis žodis „ir“ rašytinas didžiosiomis raidėmis, projekto 5 straipsnio 1 dalyje dėstant Valstybės rezervo įstatymo 17 straipsnio 1 dalies 6 punktą vietoj nuorodos „181“ įrašytina nuoroda „181“.

Pritarti.

 

 

3. Piliečių, asociacijų, politinių partijų, lobistų ir kitų suinteresuotų asmenų pasiūlymai: negauta.

4. Valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų pasiūlymai: negauta.

5. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai: negauta.

6. Seimo paskirtų papildomų komitetų / komisijų pasiūlymai:

 

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

Pastabos

Pasiūlymo turinys

Komiteto nuomonė

Argumentai,

pagrindžiantys nuomonę

str.

str. d.

p.

1.

Kaimo reikalų komitetas, 2021 m. rugsėjo 29 Nr.  Nr. 110-P-33.

 

 

 

 

Pritarti Lietuvos Respublikos Vyriausybės pateiktam Valstybės rezervo įstatymo Nr. VIII-1908 2, 8, 10, 13, 17 ir 18(1) straipsnių pakeitimo įstatymo projektui Nr. XIVP- 846 ir komiteto išvadoms (balsavimo rezultatai: už – 7, prieš – 0, susilaikė – 0.).

Atsižvelgti.

 

2.

Nacionalinio saugumo ir gynybos komitetas, 2021 m. spalio 20 d. Nr. 114-P-63.

 

 

 

 

Siūlyti pagrindiniam komitetui pritarti iniciatorių pateiktam projektui bei komiteto išvadai (balsavimo rezultatai: bendru sutarimu).

Atsižvelgti.

 

 

7. Komiteto sprendimas ir pasiūlymai:

7.1. Sprendimas (pagal Lietuvos Respublikos Seimo statuto 150 straipsnį. Jeigu siūlomas sprendimas numatytas Seimo statuto 150 straipsnio 1 dalies 3–6 punktuose, pateikiami šio sprendimo argumentai): pritarti iniciatorių pateiktam ir komiteto patobulintam įstatymo projektui ir komiteto išvadoms.

7.2. Pasiūlymai:

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

Pastabos

Pasiūlymo turinys

Komiteto nuomonė

Argumentai,

pagrindžiantys nuomonę

str.

str. d.

p.

1.

Biudžeto ir finansų komitetas, 2022 m. vasario 9 d.

3

 

 

 

Siekiant užtikrinti, jog rezervavimo atveju valstybės rezervo materialinių išteklių atsargos būtų laikomos Lietuvos Respublikos teritorijoje bei siekiant užtikrinti, jog valstybės rezervo materialinių išteklių atsargos pagal rezervavimo sutartis būtų rezervuojamos ir laikomos atskirose/atskirtose patalpose ir ekstremalios situacijos, krizės, paskelbtos mobilizacijos atveju ar įvedus nepaprastąją ar karo padėtį negalėtų būti naudojamos jokiems kitiems tikslams be Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijai leidimo, Biudžeto ir finansų komitetas siūlo patikslinti įstatymo projekto 3 straipsnį ir jį išdėstyti taip:

,,3 straipsnis. 10 straipsnio pakeitimas

10 straipsnis. Valstybės rezervo materialinių išteklių atsargų saugojimas ir užtikrinimas

1. Valstybės rezervo materialinių išteklių atsargos saugomos ir (arba) rezervavimo atveju laikomos Lietuvos Respublikos teritorijoje. Valstybės rezervo materialinių išteklių atsargos saugomos:

1) joms saugoti skirtuose statiniuose, kurių projektavimo techninės ir specialiosios sąlygos ir statinio techninės charakteristikos privalo atitikti Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos nustatytus saugomų valstybės rezervo materialinių išteklių atsargų kokybės, saugumo ir panaudojimo galimybių reikalavimus;

2) valstybės rezervo atsakingųjų saugotojų sandėliuose, vadovaujantis valstybės rezervo tvarkytojo ir valstybės rezervo atsakingojo saugotojo pasaugos sutartyje nustatyta materialinių išteklių atsargų saugojimo tvarka.“

2. Materialinių išteklių atsargos, kurių pirkimas numatytas pagal preliminariąsias ir (arba) rezervavimo sutartis, nėra nuolatos saugomos; jų tiekimas šiame įstatyme numatytais atvejais užtikrinamas valstybės rezervo tvarkytojo ir tiekėjo sudarytos preliminariosios ir (arba) rezervavimo sutarties sąlygomis.

3. Materialinių išteklių atsargos, kurių pirkimas numatytas pagal rezervavimo sutartis, rezervuojamos ir laikomos atskiruose statiniuose/patalpose arba atskirtose patalpose ir, susidarius ekstremaliajai situacijai, krizės atveju, paskelbus mobilizaciją ir (arba) įvedus nepaprastąją ar karo padėtį,  negali būti panaudojamos jokiems kitiems tikslams be Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos leidimo.“

Pritarti

 

2.

Biudžeto ir finansų komitetas, 2022 m. vasario 9 d.

6

 

 

 

Siekiant užtikrinti, jog valstybės rezervo tvarkytojas ne rečiau kaip du kartus per metus patikrintų tiekėjo galimybes užtikrinti rezervavimo sutartyje nustatyto kiekio ir rūšies valstybės rezervo materialinių išteklių atsargų tiekimą ir jų pristatymą per rezervavimo sutartyje nustatytą terminą, Biudžeto ir finansų komitetas siūlo patikslinti įstatymo projekto 181 straipsnį ir jį išdėstyti taip:

6 straipsnis. 181 straipsnio pakeitimas.

181 straipsnis. Tiekėjo pareigos ir pareigų laikymosi priežiūra

1. Tiekėjas, sudaręs preliminariąją arba rezervavimo sutartį su valstybės rezervo tvarkytoju, užtikrina, kad valstybės rezervo materialinių išteklių atsargos sudarius pirkimo sutartį preliminariosios sutarties pagrindu arba pagal rezervavimo sutartį būtų laiku perduotos Vyriausybės ar jos pavedimu valstybės rezervo tvarkytojo nustatytiems subjektams, sudaro galimybę valstybės rezervo tvarkytojui ne rečiau kaip du kartus kartą per metus patikrinti tiekėjo galimybes užtikrinti preliminariojoje arba rezervavimo sutartyje nustatyto kiekio ir rūšies valstybės rezervo materialinių išteklių atsargų tiekimą ir jų pristatymą per preliminariojoje arba rezervavimo sutartyje nustatytą terminą (toliau – tiekimas ir pristatymas).

2. Tikrinant tiekėjo galimybes užtikrinti tiekimą ir pristatymą, valstybės rezervo tvarkytojo prašymu tiekėjas per valstybės rezervo tvarkytojo nustatytą ne trumpesnį kaip 5 darbo dienų terminą privalo pateikti dokumentus, patvirtinančius tiekėjo galimybę užtikrinti tiekimą ir pristatymą. Tiekėjo motyvuotu prašymu šioje dalyje nurodytas 5 darbo dienų terminas valstybės rezervo tvarkytojo sprendimu vieną kartą gali būti pratęstas ne daugiau kaip 5 darbo dienomis. Tiekėjas, negalėdamas pateikti dokumentų, patvirtinančių tiekėjo galimybę užtikrinti tiekimą ir pristatymą, turi teisę pateikti kitus faktinius duomenis, patvirtinančius galimybę užtikrinti tiekimą ir pristatymą. Valstybės rezervo tvarkytojas, atsižvelgdamas į preliminariojoje arba rezervavimo sutartyje nurodytų valstybės rezervo materialinių išteklių atsargų kiekį ir rūšį, pristatymo terminus, vertina, ar tiekėjo pateikti dokumentai arba kiti faktiniai duomenys patvirtina tiekėjo galimybę užtikrinti tiekimą ir pristatymą.

3. Valstybės rezervo tvarkytojas privalo vienašališkai nutraukti preliminariąją arba rezervavimo sutartį su tiekėju, kuris per valstybės rezervo tvarkytojo nustatytą terminą nepateikia dokumentų ir (arba) faktinių duomenų, patvirtinančių tiekėjo galimybę užtikrinti tiekimą ir pristatymą, ir neprašo pratęsti termino reikalingiems dokumentams ar kitiems faktiniams duomenims pateikti arba, pratęsus terminą, nepateikia reikiamų dokumentų ir (arba) faktinių duomenų, arba pateikia dokumentus ir (arba) faktinius duomenis, kurie nepatvirtina tiekėjo galimybės užtikrinti tiekimą ir pristatymą. Nutraukiant preliminariąją arba rezervavimo sutartį, laikomasi Viešųjų pirkimų įstatyme ir Viešųjų pirkimų, atliekamų gynybos ir saugumo srityje, įstatyme nustatytos preliminariųjų ir pirkimų sutarčių nutraukimo tvarkos.

4. Kiti tiekėjo įsipareigojimai ir atsakomybė, atsižvelgiant į preliminariojoje arba rezervavimo sutartyje nurodomą tiekimą ir pristatymą, nustatomi valstybės rezervo tvarkytojo ir tiekėjo sudarytoje preliminariojoje arba rezervavimo sutartyje.“

Pritarti.

 

 

8. Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu.

9. Komiteto paskirti pranešėjai: Mykolas Majauskas, Juozas Varžgalys.

10. Komiteto narių atskiroji nuomonė: negauta.

PRIDEDAMA. Komiteto siūlomas įstatymo projektas Nr. XIVP-846(2), jo lyginamasis variantas.

 

Komiteto pirmininkas                                                                                                                                                                         Mykolas Majauskas

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Biudžeto ir finansų komiteto biuro patarėja Agnė Gedraitytė