PASIŪLYMAS
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS STATYBOS ĮSTATYMO NR. I-1240
KETVIRTOJO SKIRSNIO PAVADINIMO PAKEITIMO
IR ĮSTATYMO PAPILDYMO 221 STRAIPSNIU ĮSTATYMO NR. XIV-462
PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO nR. XIVP-1189
2021-12-16
Vilnius
Eil. Nr. |
Siūloma keisti |
Pasiūlymo turinys |
||
str. |
str. d. |
p. |
||
1.
2.
|
221 221
5
|
3 6 |
|
Argumentai: Įstatymo projektas, siekdamas mažinti „šešėlį“ statybos sektoriuje, numato pareigą rangovams tikrinti skaidriai dirbančio asmens identifikavimo kodą (toliau – Kodas), tokiu būdu uždeda administracinę naštą visam sektoriui, įskaitant ir skaidriai dirbančius rangovus. Šiuo metu didelė dalis skaidriai dirbančių rangovų jau turi ir taiko patekimo į statybvietę kontrolės sistemas, kurios fiksuoja patekimo į statybvietę pradžią, pabaigą ir asmenį. Tačiau įstatymo projektas leidžia rangovams taikyti tokias alternatyvias patekimo į statybvietę kontrolės priemones tik tų patenkančių į statybvietę asmenų atžvilgiu, kurie neatlieka statybos darbų (pvz. tiekia medžiagas). O tiems asmenims, kurie atlieka statybos darbus, vis tiek turės būti tikrinamas Kodas. Toks reguliavimas ne tik sukuria perteklinę administracinę naštą, bet ir yra sunkiai įgyvendinamas, nes valstybės institucijoms bus sunku nustatyti, ar į statybvietę patekęs asmuo atlieka statybos darbus, ar tik kitas funkcijas, t.y. ar to asmens atžvilgiu turėjo būti tikrinamas Kodas ar galėjo būti taikoma alternatyvi kontrolės priemonė. Pasiūlymo tikslas: sumažinti administracinę naštą skaidriai dirbantiems rangovams, kurie taiko alternatyvias patekimo į statybvietę kontrolės sistemas. Pasiūlymo esmė: leisti netikrinti Kodo tiems rangovams, kurie taiko alternatyvias patekimo į statybvietę kontrolės sistemas, fiksuojančias patekimo į statybvietę pradžią, pabaigą ir asmenį. Tačiau apie tokių sistemų taikymą informuojant VDI teritorinį skyrių.
Pasiūlymas: Pakeisti 221 straipsnio 3 dalį ir ją išdėstyti taip: „3. Statytojas
(užsakovas) ar jo vienas įgaliotas rangovas nustato statybvietėje statybos darbus atliekančių asmenų,
kurie nurodyti šio straipsnio 1 dalyje, ir
Papildyti 221 straipsnį 6 dalimi ir ją išdėstyti taip: „6. Tais atvejais, kai statytojas (užsakovas) arba jo vienas įgaliotas rangovas pasirenka statybvietėje statybos darbus atliekančių asmenų, kurie nurodyti šio straipsnio 1 dalyje, patekimą į statybvietę kontroliuoti šio straipsnio 2 dalies 2 punkte nustatytu būdu, jis apie tai raštu informuoja Valstybinės darbo inspekcijos teritorinį skyrių pagal statybvietės buvimo vietą.“
Argumentai: Jeigu įstatymo projektas įsigalios 2022 m. sausio 1 d., tokiu atveju visiems šalies rangovams, kurie nori dirbti nuo 2022 m. pradžios, liks tik 5-7 darbo dienos pasirengti įstatymo taikymui, t.y. per šį trumpą laikotarpį gauti savo darbuotojams Kodus, įsigyti jų nuskaitymo priemones, apmokyti statybviečių kontrolę vykdančius asmenis, gauti Kodus iš subrangovų ir t.t. Tai ne tik praktiškai nerealus terminas, bet ir neatitinkantis teisėkūros principų, numatančių, jog naujas teisinis reguliavimas turi įsigalioti tik nustatant pakankamą pereinamąjį laikotarpį, kad verslas galėtų be streso prisitaikyti. Pasiūlymo tikslas ir esmė: nustatyti pakankamą pereinamąjį laikotarpį, kad verslas galėtų prisitaikyti prie naujojo reguliavimo.
Pasiūlymas: Pakeisti 5 straipsnį ir jį išdėstyti taip: „5 straipsnis. Įstatymo įsigaliojimas Šis įstatymas įsigalioja 2022 m.
|
Teikia
Seimo narys
Jonas Varkalys