1.
|
1
|
|
|
Argumentai:
1. Pagal galiojančią įstatymo pakeitimo formuluotę būtų nepagrįstai
ir neproporcingai sudarytos galimybės rinkti vietos nustatymo duomenis apie
visus piliečius, nes jie potencialiai galėtų pateikti į nesaugią teritoriją.
Siekiant įstatymo nuostatų aiškumo, kad vietos duomenys būtų renkami tik tų
asmenų, kurių judėjimas yra apribotas, siūloma išbraukti nuostatą dėl kitų
asmenų vietos nustatymo duomenų teikimo.
2. Vietos nustatymo duomenys sudaro
galimybę nustatyti asmenų, kurių judėjimas apribotas, judėjimą, todėl
papildomai formuluotėje nėra tikslinga papildomai įvardinti judėjimo, kaip
priežasties tikslo.
Pasiūlymas: Pakeisti
Įstatymo projekto 1 straipsnį ir jį išdėstyti taip:
“1 straipsnis. 68 straipsnio pakeitimas.
Papildyti 68 straipsnį 51 dalimi:
„51. Siekiant užtikrinti visuomenės
saugumą ir asmenų sveikatą bei gyvybę valstybės lygio ekstremaliosios
situacijos ar teritorijų karantino metu, viešųjų ryšių tinklų ir (arba)
viešųjų elektroninių ryšių paslaugų teikėjai neatlygintinai teikia duomenis
įgaliotai institucijai, kai reikia stebėti ir nustatyti asmenų, kurių
judėjimas yra apribotas arba kurie gali patekti į tam tikrą nesaugią
teritoriją, buvimo vietą ar jų judėjimą arba juos perspėti, o kitų
priemonių naudojimas negalimas ar netikslingas. Vyriausybės nutarime, kuriuo
skelbiama valstybės lygio ekstremalioji situacija ar teritorijų karantinas,
nurodoma, kokius šio Įstatymo 1 priede nurodytų kategorijų vietos nustatymo
duomenis viešųjų ryšių tinklų ir (arba) viešųjų elektroninių ryšių paslaugų teikėjai
turi teikti įgaliotai valstybės institucijai (duomenų valdytojui). Tokie
duomenys teikiami nedelsiant, kai tik raštu arba elektroninėmis priemonėmis
gaunama Vyriausybės įgaliotos institucijos vadovą ar jo įgaliotą darbuotoją
identifikuojanti motyvuota užklausa. Pateikiant ar siunčiant motyvuotą
užklausą elektroninių ryšių priemonėmis, ji turi būti pasirašyta
kvalifikuota elektroniniu parašu. Vietos nustatymo duomenų teikimas
nutraukiamas, o gauti ir tvarkomi duomenys nedelsiant sunaikinami, kai atšaukiama
valstybės lygio ekstremalioji situacija ar teritorijų karantinas arba kai jie
nebereikalingi tikslams, dėl kurių buvo tvarkomi. Vietos nustatymo duomenys
renkami, kaupiami ir tvarkomi įgaliotos institucijos (duomenų valdytojo)
nustatyta tvarka. Įgaliota institucija (duomenų valdytojas) nedelsiant
informuoja asmenį apie sprendimą rinkti jo vietos nustatymo duomenis.
Įgaliotos institucijos (duomenų valdytojo) sprendimas gali būti skundžiamas
teismui Administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.“
|