LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO KANCELIARIJOS

TEISĖS DEPARTAMENTAS

 

IŠVADA

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS ŽEMĖS REFORMOS ĮSTATYMO NR. I-1607 8, 9, 10 IR 19 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO

ĮSTATYMO PROJEKTO

 

2024-07-04 Nr. XIVP-4011

Vilnius

 

Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklėms, teikiame šias pastabas.

1.    Projekto 4 straipsniu keičiamo Žemės reformos įstatymo (toliau – keičiamas įstatymas) 19 straipsnio 1 dalies nuostatos toje apimtyje, kurioje nustatoma, kad „<...> parengiama nekilnojamojo daikto kadastro duomenų byla ir nustatyti kadastro duomenys Vyriausybės nustatyta tvarka įrašomi į Nekilnojamojo turto kadastrą ir registrą“ nėra aiškios, nes pagal Nekilnojamojo turto kadastro įstatymo 8 straipsnio 6 dalį nekilnojamųjų daiktų kadastro duomenų nustatymo detalią tvarką ir reikalavimus, nekilnojamojo daikto planų bei kadastro duomenų formų turinį ir parengimo bei nekilnojamojo daikto kadastro duomenų bylos suformavimo tvarką nustato Kadastro nuostatai, o pagal 13 straipsnio 1 dalį nekilnojamojo daikto kadastro duomenys įrašomi į nekilnojamojo turto kadastrą ir pakeičiami Kadastro nuostatų nustatyta tvarka. Atsižvelgiant į tai ir siekiant įstatymų suderinamumo, projekto 4 straipsniu keičiamo įstatymo 19 straipsnio 1 dalies aptariamoje nuostatoje vietoj žodžių „Vyriausybės nustatyta tvarka“ įrašytini žodžiai Nekilnojamojo turto kadastro nuostatų nustatyta tvarka“ arba žodžiai „Nekilnojamojo turto kadastro įstatymo nustatyta tvarka“.

Kita vertus, atkreiptinas dėmesys, kad Seime yra svarstomas Nekilnojamojo turto kadastro įstatymo Nr. VIII-1764 7, 8, 11, 12 ir 17 straipsnių pakeitimo įstatymo projektas reg. Nr. XIVP- 3589, kurio 2 straipsnio 2 dalimi Nekilnojamojo turto kadastro įstatymo 8 straipsnio 6 dalyje siūloma nustatyti, kad „nekilnojamųjų daiktų kadastro duomenų nustatymo detalią tvarką ir reikalavimus, nekilnojamojo daikto planų bei kadastro duomenų formų turinį ir parengimo bei nekilnojamojo daikto kadastro duomenų bylos suformavimo tvarką nustato Vyriausybės įgaliota institucija“. Atsižvelgiant į tai, abiejų projektų nuostatos derintinos tarpusavyje.

2.    Projekto 5 straipsnio 2 dalyje, siūloma nustatyti, kad prašymai dėl valstybės žemės sklypo (jo dalies) pirkimo išsimokėtinai, kurie buvo pateikti, bet neišnagrinėti iki šio įstatymo įsigaliojimo, turi būti nagrinėjami ir procedūros pabaigtos iki šio įstatymo įsigaliojimo galiojusia tvarka ir sąlygomis. Atkreiptinas dėmesys, kad galiojančiame keičiamame įstatyme nėra nuostatų dėl valstybinės žemės sklypo dalies pirkimo išsimokėtinai. Atsižvelgiant į tai, kyla abejonių ar iki įstatymo įsigaliojimo galėjo būti pateikti prašymai dėl valstybinės žemės sklypo dalies pirkimo, tame tarpe dėl jos pirkimo išsimokėtinai. Atsižvelgiant į tai, svarstytina ar vertinamojoje projekto nuostatoje skliausteliuose esančių žodžių „(jo dalies)“ nereikėtų atsisakyti. Be to, projekto 5 straipsnio 2 dalyje vietoj žodžio „valstybės“ įrašytinas žodis „valstybinės“.

 

 

 

Departamento direktorius                                                                                         Dainius Zebleckis

 

 

 

 

 

 

 

N. Azguridienė, tel. (0 5)  209 6546, el. p. [email protected]

S. Švedas, tel. (0 5)  209 6165, el. p. saulius.svedas@lrs.lt