2018-03-29
PASIŪLYMAS
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS
SVEIKATOS DRAUDIMO ĮSTATYMO NR. I-1343 2, 26, 30, 31, 33, 34, 39 STRAIPSNIŲ IR V SKYRIAUS PAVADINIMO PAKEITIMO, 36 IR 37 STRAIPSNIŲ PRIPAŽINIMO NETEKUSIAIS GALIOS IR ĮSTATYMO PAPILDYMO 341, 342 IR 343 STRAIPSNIAIS
ĮSTATYMO PROJEKTO XIIIP-793(3)
Eil. Nr. |
Siūloma keisti |
Pasiūlymo turinys
|
||
Straipsnis |
Straipsnio dalis |
Punktas |
||
1. |
2 (26) |
|
Argumentai: Atsižvelgiant į š. m. sausio 1 d. įsigaliojusį Lietuvos Respublikos sveikatos draudimo įstatymo Nr. I-1343 1, 2, 9, 121, 15, 21, 26, 27 ir 30 straipsnių pakeitimo ir įstatymo papildymo 122 ir 261 straipsniais įstatymą Nr. XIII-736, kuriuo 26 straipsnis papildytas 3 punktu, atitinkamai turi būti pakoreguotas Projekto 2 straipsniu keičiamas Sveikatos draudimo įstatymo 26 straipsnis. Pasiūlymas: Pakeisti 26 straipsnį ir jį išdėstyti taip: „26 straipsnis. Teritorinių ligonių kasų ir sveikatos priežiūros įstaigų bei teritorinių ligonių kasų ir vaistinių sutartys 1. Apdraustųjų asmens sveikatos priežiūros išlaidos apmokamos vadovaujantis teritorinės ligonių kasos ir sveikatos priežiūros įstaigos sutartimis, išlaidos už vaistinėse išduotus kompensuojamuosius vaistus ir medicinos pagalbos priemones – vadovaujantis teritorinės ligonių kasos ir vaistinių sutartimis. Teritorinės ligonių kasos sudaro sutartis su valstybės, savivaldybių ir kitomis licenciją sveikatos priežiūros ir farmacinei veiklai turinčiomis bei pageidaujančiomis tokias sutartis sudaryti asmens sveikatos priežiūros įstaigomis ir vaistinėmis. Su šia sutartimi turi teisę susipažinti visi apdraustieji. 2. Sutartys tarp teritorinių ligonių kasų ir sveikatos priežiūros įstaigų, tarp teritorinių ligonių kasų ir vaistinių, vadovaujantis šiuo ir kitais įstatymais, sudaromos sveikatos apsaugos ministro nustatyta tvarka atsižvelgus į Valstybinės ligonių kasos ir Privalomojo sveikatos draudimo tarybos nuomones. 3. Teritorinės ligonių kasos ir sveikatos priežiūros įstaigos sutartis yra rašytinis susitarimas, kuriuo sveikatos priežiūros įstaiga įsipareigoja šio įstatymo ir kitų teisės aktų nustatytais reikalavimais teikti apdraustiesiems valstybės laiduojamą (nemokamą) asmens sveikatos priežiūrą, o teritorinės ligonių kasos įsipareigoja šio įstatymo ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka apmokėti įstaigai sveikatos priežiūros paslaugų išlaidas. 4. Teritorinės ligonių kasos ir vaistinės sutartis yra rašytinis susitarimas, kuriuo vaistinė įsipareigoja šio įstatymo ir kitų teisės aktų nustatytomis sąlygomis parduoti (išduoti) apdraustiesiems kompensuojamuosius vaistus ir kompensuojamąsias medicinos pagalbos priemones, o teritorinės ligonių kasos įsipareigoja šio įstatymo ir kitų teisės aktų nustatytomis sąlygomis atsiskaityti su vaistine už parduotus (išduotus) kompensuojamuosius vaistus ir kompensuojamąsias medicinos pagalbos priemones, Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto lėšomis visiškai ar iš dalies kompensuodama jų įsigijimo išlaidas. 5. Šiame straipsnyje nurodytų sutarčių tipines formas, kuriose nurodytos esminės sutarties sąlygos: sutarties šalių teisės ir pareigos, teisės aktuose nustatyti asmens sveikatos priežiūros paslaugų teikimo reikalavimai ar reikalavimai dėl išlaidų už vaistinėse išduodamus kompensuojamuosius vaistus ir medicinos pagalbos priemones, kainodaros taisyklės, atsiskaitymų tvarka, sutarties šalių atsakomybė, ginčų sprendimo tvarka, sutarties nutraukimo tvarka, sutarties galiojimas, papildymas ar sustabdymas, tvirtina Valstybinės ligonių kasos direktorius.“ |
|
2. |
4 (31)
|
1 (11)
|
|
Argumentai: Atsižvelgiant į 2018 m. sausio 24 d. Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarime Nr. 83 pateiktas pastabas ir pasiūlymus įstatymo projektui, siūloma patikslinti Projekto 4 straipsniu keičiamo Sveikatos draudimo įstatymo 31 straipsnio 11 punkto formuluotę.
Pasiūlymas: Pakeisti Projekto 31 straipsnio 11 punktą ir jį išdėstyti taip: Papildyti 31 straipsnį nauju 11 punktu: „11) taikyti šiame |
3. |
6 (34) |
1 (10) |
|
Argumentai: Atsižvelgiant į 2018 m. sausio 24 d. Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarime Nr. 83 pateiktas pastabas ir pasiūlymus įstatymo projektui, siūloma patikslinti Projekto 6 straipsniu keičiamo Sveikatos draudimo įstatymo 34 straipsnio 10 punkto formuluotę.
Pasiūlymas: Pakeisti Projekto 34 straipsnio 10 punktą ir jį išdėstyti taip: „Papildyti 34 straipsnį nauju 10 punktu: „10) taikyti šiame |
4. |
7 (341)
|
|
Argumentai: Atsižvelgiant į 2018 m. sausio 24 d. Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarime Nr. 83 pateiktas pastabas bei pasiūlymus, Projekto 7 straipsnį, kuriuo Sveikatos draudimo įstatymas papildomas 341 straipsniu, siūloma išdėstyti taip:
Pasiūlymas: Pakeisti Projekto 7 straipsniu pildomą Sveikatos draudimo įstatymo 341 straipsnį ir jį išdėstyti taip: „341 straipsnis. Valstybinės ligonių
kasos direktoriaus ar jo įgalioto asmens, teritorinių ligonių kasų direktorių
ar jų įgaliotų asmenų 1. Valstybinės
ligonių kasos direktorius ar jo įgaliotas asmuo, teritorinių ligonių kasų
direktoriai ar jų įgalioti asmenys, vykdydami sveikatos priežiūros įstaigų ir
vaistinių veiklos priežiūrą, priima 1) sprendimą nutraukti sutartį, kai 2) sprendimą
43) sprendimą dėl iš apdraustojo neteisėtai paimto papildomo mokesčio už asmens sveikatos priežiūros paslaugas ir (ar) vaistus grąžinimo, jei asmens sveikatos priežiūros paslaugas ir (ar) vaistus jis turėjo gauti nemokamai;
2. Nustačius įstatymų ir (arba) kitų teisės aktų reikalavimų
nesilaikymo ar netinkamo vykdymo faktą, kuris vertintinas kaip mažareikšmis
teisės aktų reikalavimų pažeidimas ir kurį galima ištaisyti nedelsiant, tokio
pažeidimo tyrimas nutraukiamas, o ūkio subjektui pareiškiama žodinė pastaba.
Tais atvejais, kai mažareikšmio teisės aktų reikalavimų pažeidimo nedelsiant
ištaisyti negalima priežiūrą atliekančio valstybės tarnautojo ar darbuotojo
akivaizdoje, tikrinamai sveikatos priežiūros įstaigai ar vaistinei 3. Valstybinės ligonių kasos direktoriaus ar jo įgalioto asmens, teritorinių ligonių kasų direktorių ar jų įgaliotų asmenų sprendimas tvirtinamas individualiu administraciniu teisės aktu. 4. Valstybinės ligonių kasos direktoriaus ar jo įgalioto asmens,
teritorinių ligonių kasų direktorių ar jų įgaliotų asmenų 5. Valstybinės ligonių kasos direktorius ar jo įgaliotas asmuo, teritorinių ligonių kasų direktoriai ar jų įgalioti asmenys prieš priimdami šio straipsnio 1 dalyje nurodytą sprendimą, nustato 14 dienų terminą tikrintai sveikatos priežiūros įstaigai ar vaistinei paaiškinimams pateikti. 6. Apie posėdžio, kuriame bus priimami šio straipsnio 1 dalyje nustatyti sprendimai, datą ir laiką tikrinamai sveikatos priežiūros įstaigai ar vaistinei turi būti pranešta ne vėliau kaip prieš 14 dienų iki posėdžio. 7. Posėdžio metu sprendimai, nustatyti šio straipsnio 1 dalyje, gali būti priimami nesant sveikatos priežiūros įstaigos ar vaistinės atstovui tik tada, kai jiems tinkamai pranešta apie posėdžio laiką ir vietą ir jie nepateikia dokumentų, pateisinančių savo neatvykimą. Tinkamu pranešimu laikytinas šaukimas, išsiųstas registruotu paštu Juridinių asmenų registre nurodytu buveinės adresu, išskyrus atvejus, kai juridinis asmuo nurodo kitą korespondencijos įteikimo adresą, arba šaukimas, išsiųstas Juridinių asmenų registre nurodytu elektroninių siuntų pristatymo adresu. 8. Jeigu posėdyje apklausiami liudytojai, sveikatos priežiūros įstaigai ar vaistinei suteikiama teisė apklausti juos, taip pat siūlyti savo liudytojus, teikti kitus įrodymus. 9. Jeigu bet kuriuo proceso metu priimant šio straipsnio 1 dalyje nustatytus sprendimus paaiškėja naujų aplinkybių ar įrodymų, sveikatos priežiūros įstaigai ar vaistinei suteikiama teisė ne mažiau kaip per 5 darbo dienas su jais susipažinti ir pateikti savo paaiškinimus dėl jų. 10. Valstybinės ligonių kasos direktoriaus ar jo įgalioto
asmens, teritorinių ligonių kasų direktorių ar jų įgaliotų asmenų priimtas
|
|
5. |
8 (342) |
|
|
Argumentai: Atsižvelgiant į 2018 m. sausio 24 d. Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarime Nr. 83 pateiktas pastabas ir pasiūlymus įstatymo projektui, siūloma išbraukti Projekto 8 straipsnį.
Pasiūlymas: Išbraukti Projekto 8 straipsnį dėl įstatymo papildymo 342 straipsniu:
|
6. |
9 (343) |
|
|
Argumentai: Atsižvelgus į 2018 m. sausio 24 d. Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarime Nr. 83 pateiktas pastabas ir pasiūlymus įstatymo projektui bei į aukščiau esantį pasiūlymą išbraukti iš įstatymo projekto 8 straipsnį (siūloma atsisakyti teisės Valstybinei ligonių kasai ir teritorinėms ligonių kasoms skirti ekonomines sankcijas ūkio subjektams, kurie pažeidė sveikatinimo veiklą reglamentuojančius teisės aktus), atitinkamai siūloma išbraukti projekto 9 straipsnį, reglamentuojantį paskirtų ekonominių sankcijų vykdymo tvarką.
Pasiūlymas: Išbraukti Projekto 9 straipsnį dėl įstatymo papildymo 343 straipsniu:
„
|
7. |
11 (37) |
|
|
Argumentai: 2018 m. sausio 1 d. įsigaliojo Lietuvos Respublikos sveikatos draudimo įstatymo Nr. I-1343 14, 21, 23 straipsnių pakeitimo ir 37 straipsnio pripažinimo netekusiu galios įstatymas, todėl Projekto 11 straipsniu siūlomas pakeitimas yra neaktualus.
Pasiūlymas: Išbraukti Projekto 11 straipsnį:
Atsižvelgus į siūlomus pakeitimus, atitinkamai įstatymo projekte turi būti turi būti patikslinta straipsnių numeracija.
|
8. |
(VI) |
|
Y |
Argumentai: Siekiant aiškesnio reglamentavimo, tikslinamas Sveikatos draudimo įstatymo VI skyriaus pavadinimas.
Pasiūlymas: Pakeisti VI skyriaus pavadinimą ir jį išdėstyti taip:
„VI SKYRIUS GINČŲ NAGRINĖJIMO TVARKA“
|
9. |
(391) |
|
N |
Argumentai: Siūloma nustatyti privalomą ikiteisminį ginčų dėl ligonių kasų (tiek teritorinių ligonių kasų, tiek dėl Valstybinės ligonių kasos) priimtų sprendimų, individualių administracinių aktų ar veiksmų (neveikimo), taip pat dėl šių institucijų vilkinimo atlikti jų kompetencijai priskirtus veiksmus nagrinėjimą; šiuos ginčus nagrinėtų centrinė privaloma ikiteisminė ginčų nagrinėjimo institucija – Taikinimo komisija. Atsižvelgiant į tai, siūloma papildyti Projektą 391 straipsniu, reglamentuojant Taikinimo komisijos sudarymo tvarką, komisijos nariams keliamus reikalavimus, kadencijas, Taikinimo komisijos pirmininko išrinkimą ir kitus Taikinimo komisijos veiklos pagrindus.
Pasiūlymas: Papildyti Projektą 391 straipsniu: „391 straipsnis. Taikinimo komisija 1. Taikinimo komisija yra nepriklausoma ikiteisminė institucija, nagrinėjanti ginčus, nurodytus šio įstatymo 40 straipsnio 1 dalyje. Taikinimo komisiją sudaro, jos sudėtį ir Išankstinio ginčų ne teismo tvarka nagrinėjimo taisykles bei Taikinamojo tarpininkavimo taisykles tvirtina Valstybinės ligonių kasos direktorius. 2. Taikinimo komisiją sudaro 6 nariai: trys valstybės institucijų atstovai – po vieną Sveikatos apsaugos ministerijos, Valstybinės ligonių kasos prie Sveikatos apsaugos ministerijos ir teritorinių ligonių kasų atstovą; trys visuomeninių asociacijų atstovai: po vieną pacientų interesus ginančių organizacijų, asmens sveikatos priežiūros įstaigų organizacijų ir vaistinių asociacijos atstovą. Taikinimo komisijos nariu gali būti tik Lietuvos Respublikos piliečiai, turintys aukštąjį universitetinį išsilavinimą. Taikinimo komisijos nariu negali būti asmuo, kuris įstatymų nustatyta tvarka pripažintas kaltu dėl sunkaus ar labai sunkaus nusikaltimo, nusikaltimo valstybės tarnybai ir viešiesiems interesams, korupcinio pobūdžio nusikaltimo ar nusikaltimo, kuriuo padaryta turtinė žala valstybei, padarymo ir turi neišnykusį ar nepanaikintą teistumą. Taikinimo komisijos narių kandidatūrų pateikimo, atrankos tvarką tvirtina Valstybinė ligonių kasa. 3. Taikinimo komisija sudaroma dvejų metų kadencijai. Taikinimo komisijos nariu asmuo gali būti ne ilgiau kaip dvi kadencijas iš eilės. 4. Taikinimo komisijos pirmininkas išrenkami pirmojo posėdžio metu Taikinimo komisijos narių balsų dauguma. Taikinimo komisijos pirmininku negali būti Valstybinės ligonių kasos atstovas. 5. Taikinimo komisijos posėdžiai yra teisėti, jeigu juose dalyvauja ne mažiau kaip 4 Taikinimo komisijos nariai. Taikinimo komisijos sprendimai priimami posėdyje dalyvaujančių komisijos narių balsų dauguma. Kai balsai pasiskirsto po lygiai, Taikinimo komisijos pirmininko arba jam nesant, jį pavaduojančio asmens balsas yra lemiamas.“
|
10. |
(40) |
|
N |
Argumentai: Siūloma patikslinti galiojantį Sveikatos draudimo įstatymo 40 straipsnį jame numatant, kad Taikinimo komisija yra privaloma ikiteisminė ginčų nagrinėjimo institucija (jos sudarymo ir veiklos pagrindai būtų reglamentuoti Projekto siūlomame papildyti 391 straipsnyje), nagrinėjanti ginčus dėl Valstybinės ligonių kasos ir teritorinių ligonių kasų priimtų sprendimų, kuriuos galėtų skųsti tiek draudžiamieji, tiek asmens sveikatos priežiūros įstaigos ir vaistinės); taip pat Taikinimo komisijai suteikti teisę vykdyti ir mediacijos funkciją, o skundą pateikusiems asmenims galimybę pasinaudoti alternatyviu ginčo sprendimo būdu – mediacija.
Pasiūlymas: Pakeisti 40 straipsnį ir jį išdėstyti taip: „40 straipsnis. Ginčų dėl Valstybinės ligonių kasos, teritorinių ligonių kasų priimtų sprendimų, individualių administracinių aktų ar veiksmų (neveikimo), taip pat dėl šių institucijų vilkinimo atlikti jų kompetencijai priskirtus veiksmus nagrinėjimo tvarka 1. Ginčus dėl Valstybinės ligonių kasos direktoriaus, teritorinių ligonių kasų direktorių priimtų sprendimų, individualių administracinių aktų ar veiksmų (neveikimo), taip pat dėl šių institucijų vilkinimo atlikti jų kompetencijai priskirtus veiksmus nagrinėja Taikinimo komisija, kuri yra privaloma ikiteisminė ginčų nagrinėjimo institucija. Taip pat Taikinimo komisija įgyvendina administracinio ginčo šalių sutaikinimo galimybę. 2. Taikinimo komisija privalo per 30 dienų nuo draudžiamojo, sveikatos priežiūros įstaigos ar vaistinės kreipimosi, o jeigu reikia papildomos informacijos ir tyrimo – papildomai per 15 dienų, išnagrinėti ginčą ir priimti sprendimą. 3. Taikinimo komisijos sprendimai gali būti skundžiami Administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka. Sprendimo apskundimas nesustabdo jo vykdymo, jei teismas nenustato kitaip“ |
11. |
(41) |
|
N |
Argumentai: Siūloma įstatymo projektą papildyti Sveikatos draudimo įstatymo 41 straipsnio pakeitimu. T. y. įstatymo 41 straipsnio formuluotę siūloma papildyti, kad teritorinio valstybinio administravimo subjekto priimti sprendimai galėtų būti skundžiami Taikinimo komisijai – centrinei privalomai ikiteisminei ginčų nagrinėjimo institucijai.
Pasiūlymas: Pakeisti 41 straipsnį ir jį išdėstyti taip: „41 straipsnis. Ginčų tarp draudžiamųjų ir sveikatos priežiūros įstaigų dėl privalomojo sveikatos draudimo nagrinėjimo tvarka 1. Draudžiamųjų ir sveikatos priežiūros įstaigų ginčus dėl privalomojo sveikatos draudimo garantuojamų paslaugų sprendžia teritorinės ligonių kasos. Teritorinė ligonių kasa privalo per 30 dienų nuo kreipimosi, o jeigu reikia papildomos informacijos ir tyrimo – papildomai per 15 dienų, išnagrinėti prašymą ir priimti sprendimą. 2. Teritorinės ligonių kasos sprendimą draudžiamasis ar sveikatos priežiūros įstaiga gali apskųsti Taikinimo komisijai.“
|
11. |
14 |
|
|
Argumentai: Būtina patikslinti įstatymo projekto įsigaliojimo datą. Pasiūlymas: Pakeisti Projekto 14 straipsnį ir jį išdėstyti taip: ,,14 straipsnis. Įstatymo įsigaliojimas ir įgyvendinimas 1. Šis įstatymas, išskyrus šio straipsnio 2 dalį,
įsigalioja 2018 m. 2.
|
15. |
|
|
* |
Atsižvelgus į siūlomus pakeitimus, atitinkamai įstatymo projekte turi būti turi būti patikslinta straipsnių numeracija. |
Teikia Seimo nariai:
Rimantė Šalaševičiūtė
Andrius Palionis
Irena Šiaulienė
Ričardas Juška
Jonas Liesys