LIETUVOS RESPUBLIKOS

SAUGAUS EISMO AUTOMOBILIŲ KELIAIS ĮSTATYMO NR. VIII-2043

6, 10, 22, 221, 23, 26 IR 27 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO, LIETUVOS RESPUBLIKOS MOTORINIŲ TRANSPORTO PRIEMONIŲ REGISTRACIJOS MOKESČIO ĮSTATYMO NR. XIII-2690 7 STRAIPSNIO PAKEITIMO

ĮSTATYMO PROJEKTO

AIŠKINAMASIS RAŠTAS

 

1.    Įstatymų projektų rengimą paskatinusios priežastys, parengtų projektų tikslai ir uždaviniai

Lietuvos Respublikos saugaus eismo automobilių keliais įstatymo Nr. VIII-2043 6, 10, 22, 221, 23, 26 ir 27 straipsnių pakeitimo įstatymo projektas (toliau – SEAKĮ projektas), Lietuvos Respublikos motorinių transporto priemonių registracijos mokesčio įstatymo Nr. XIII-2690 7 straipsnio pakeitimo įstatymo projektas (toliau – TPRMĮ projektas) (toliau kartu – įstatymų projektai) parengti siekiant sudaryti teisines prielaidas pertvarkyti valstybės įmonę „Regitra“ į akcinę bendrovę.

Įstatymų projektais siekiama įgyvendinti:

1) Ekonominio bendradarbiavimo ir plėtros organizacijos (toliau – EBPO) pateiktas rekomendacijas Lietuvos įmonių valdymo sistemos atitikties EBPO nustatytiems standartams užtikrinti;

2) Aštuonioliktosios Lietuvos Respublikos Vyriausybės programos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Seimo 2020 m. gruodžio 11 d. nutarimu Nr. XIV-72 „Dėl Aštuonioliktosios Lietuvos Respublikos Vyriausybės programos“, valstybės prioritetiniame projekte „Optimali valstybinių įmonių ir viešojo valdymo sistema“ nurodomą tikslą – peržiūrėti juridinių asmenų teisinių formų, kuriomis veikia valstybė, rūšis;

3) Aštuonioliktosios Lietuvos Respublikos Vyriausybės programos nuostatų įgyvendinimo plano, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2021 m. kovo 10 d. nutarimu Nr. 155 „Dėl Aštuonioliktosios Lietuvos Respublikos Vyriausybės programos nuostatų įgyvendinimo plano patvirtinimo“, V misijos (prioriteto) 5.6 Vyriausybės programos projekto „Optimali valstybės įmonių ir viešojo valdymo sistema“ 5.6.1 darbą – numatyti valstybės įmonių pertvarkymą į kitos teisinės formos juridinius asmenis;

4) Valstybės valdomų įmonių pertvarkos ir valdymo centralizavimo priemonių plano, kuriam pritarta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2023 m. sausio 11 d. pasitarime (protokolo Nr. 1, 1 klausimas), 31 priemonę „Valstybės įmonės „Regitra“ pertvarkymas į akcinę bendrovę“.

5) Valstybės kontrolės 2021 m balandžio 6 d. Valstybinio audito ataskaitoje VAE-3 „Valstybės ir savivaldybių valdomų įmonių bei viešųjų įstaigų valdysena“ pateiktą rekomendaciją – siekiant mažinti nepažangios teisinės formos valstybės įmonių (VĮ) skaičių, numatyti priemones jas pertvarkyti į kitų teisinių formų juridinius asmenis.

EBPO atliktoje Lietuvos valstybės valdomų įmonių apžvalgoje pateiktų rekomendacijų įgyvendinimo priemonių plane (Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2016 m. balandžio 4 d. pasitarimo sprendimo (protokolo Nr. 19, 5 klausimas) numatyta rekomendacija peržiūrėti valstybės valdomų įmonių teisinę formą ir mažinti veikiančių valstybės valdomų įmonių skaičių. EBPO yra nurodžiusi, kad reikia supaprastinti ir suvienodinti valstybės valdomų įmonių teisines formas. Pagal EBPO valstybių tendencijas, dalis valstybės įmonių turėtų būti pertvarkytos į ribotos atsakomybės bendroves. Be to, turėtų būti imtasi priemonių siekiant užtikrinti, kad mažų valstybės valdomų įmonių grupės su tapačiomis arba beveik tapačiomis funkcijomis veiksmingai paskirstytų išteklius ir joms būtų taikomi aukštesni valdymo ir skaidrumo standartai (t. y. tokie reikalavimai, kurie šiuo metu taikomi tik didelėms valstybės valdomoms įmonėms).

Lietuvos Respublikos Vyriausybė, remdamasi EBPO atliktos Lietuvos Respublikos valstybės valdomų juridinių asmenų analize, 2021 m. lapkričio 10 d. pasitarimo sprendimu (protokolo Nr. 59, 2 klausimas) pritarė Valstybės valdomų įmonių pertvarkos ir valdymo centralizavimo priemonių planui (toliau – Pertvarkos planas), kuriame valstybės įmonę „Regitra“ numatyta pertvarkyti į kitos teisinės formos juridinį asmenį.

Siekiant tinkamai ir laiku įgyvendinti Pertvarkos plane nurodytus valstybės įmonės „Regitra“ pertvarkymo veiksmus ir priemones, Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro 2021 m. gruodžio 17 d. įsakymu Nr. 1V-905 buvo sudaryta darbo grupė (toliau – darbo grupė), kuriai pavesta atlikti valstybės įmonės „Regitra“ vykdomų funkcijų peržiūrą, įvertinant funkcijų specifiką ir pobūdį, bei nustatyti galimą valstybės įmonės „Regitra“ teisinę formą, atitinkančią juridiniam asmeniui keliamus tikslus. Darbo grupė, išnagrinėjusi skirtingų juridinių formų veikiančių subjektų specifiką bei taikomą teisinį reglamentavimą, atliko trijų teisinių formų (akcinės bendrovės, biudžetinės įstaigos ir viešosios įstaigos) analizę, kurioje įvertino įvairius valstybės įmonės „Regitra“ pertvarkymo į kitos teisinės formos juridinį asmenį aspektus: 1. valstybės įmonės „Regitra“ teikiamų administracinių ir komercinių paslaugų apimtis, paslaugų kainodaros sudarymo principus bei paslaugų teikimo procesų unikalumą; 2. valstybės įmonės „Regitra“ esamos valdysenos atitikimą EBPO rekomendacijoms; 3. valstybės įmonės „Regitra“ turimų žmogiškųjų išteklių struktūrą, kompetencijas; 4. esamą atlygio politiką ir galimą įtaką valstybės įmonės „Regitra“ darbuotojų savanoriškos kaitos didėjimui, keičiant atlygio modelį naujoje teisinėje formoje; 5. valstybės įmonės „Regitra“ įvykdytus ir planuojamus vykdyti valstybinės reikšmės projektus; 6. valstybės įmonės „Regitra“ strategijoje nustatytus tikslus, uždavinius ir jų matavimo rodiklius 7. pertvarkymo į kitą teisinę formą galimas pasekmes valstybės įmonės „Regitra“ klientams, darbuotojams bei teises ir pareigas įgyvendinančiajai institucijai ir kt.

Valstybės įmonės „Regitra“ valdyba 2022 m. rugsėjo 30 d. posėdžio metu įvertino darbo grupės pateiktas valstybės įmonės „Regitra“ pertvarkymo į kitos teisinės formos juridinį asmenį galimas alternatyvas ir pasiūlė valstybės įmonės „Regitra“ savininko teises ir pareigas įgyvendinančiai institucijai – Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijai, pertvarkyti valstybės įmonę „Regitra“ į akcinę bendrovę.

Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos Viešojo valdymo tobulinimo grupės 2022 m gruodžio 9 d. posėdžio protokolu Nr. 1VL-2546 buvo pritarta valstybės įmonės „Regitra“ pertvarkymui į akcinę bendrovę. Vidaus reikalų ministro 2022 m. gruodžio 29 d. įsakymu Nr. 1V-835 „Dėl Valstybės įmonės „Regitra“ pertvarkymo į akcinę bendrovę plano patvirtinimo“ buvo patvirtintas valstybės įmonės „Regitra“ pertvarkymo į akcinę bendrovę planas. Atsižvelgiant į Vidaus reikalų ministerijos pasiūlymą, Lietuvos Respublikos Vyriausybė 2023 m. sausio 11 d. pasitarime (protokolo Nr. 1, 1 klausimas) pritarė Pertvarkos plano pakeitimams ir valstybės įmonės „Regitra“ pertvarkymui į akcinę bendrovę, kurios 100 proc. akcijų priklausys valstybei.

Baigus šią pertvarką, Vidaus reikalų ministerijos reguliavimo srityje neliktų įmonių, turinčių valstybės įmonės teisinę formą ir taip būtų įgyvendinta EBPO rekomendacija peržiūrėti valstybės valdomų įmonių teisines formas. Be to, įgyvendinus pertvarką, bus atsižvelgta ir į Lietuvos Respublikos valstybės kontrolės rekomendacijas, pateiktas 2021 m. balandžio 6 d. Valstybinio audito ataskaitoje Nr. VAE-3 „Valstybės ir savivaldybių valdomų įmonių bei viešųjų įstaigų valdysena“, kuriomis siūloma priimti sprendimus dėl valstybės valdomų įmonių portfelio optimizavimo, kad veiktų tik tokios valstybės įmonės, kurių funkcijos svarbios valstybės uždaviniams įgyvendinti ir siūloma atsisakyti nepažangios valstybės valdomų įmonių valdysenos teisinės formos „valstybės įmonė“.

           Teikiamuose Įstatymų projektuose siūloma pakeisti Lietuvos Respublikos saugaus eismo automobilių keliais įstatymo (toliau – SEAKĮ) ir Lietuvos Respublikos motorinių transporto priemonių registracijos mokesčio įstatymo (toliau – MTPRMĮ) nuostatas, kuriose nurodoma dabartinė valstybės įmonės „Regitra“ (toliau – Įmonė) teisinė forma „valstybės įmonė“, pakeičiant ją į siūlomą teisinę formą „akcinė bendrovė“.

 

2. Įstatymų projektų iniciatoriai (institucija, asmenys ar piliečių įgalioti atstovai) ir rengėjai

Įstatymų projektų parengimą inicijavo Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerija.

 

3.    Kaip šiuo metu yra reguliuojami įstatymų projektuose aptarti teisiniai santykiai

Šiuo metu Įmonė vykdo šias jai deleguotas funkcijas:

 

 

Nuo 2018 m. Įmonė aktyviai vysto ir plėtoja skaitmeniniais kanalais teikiamas paslaugas, skatina savo klientus naudotis elektroninėmis paslaugomis. 2022 m. duomenimis, skaitmeniniais kanalais teikiamų paslaugų apimtys:

Įmonės atliekamos funkcijos yra apibrėžtos atskiruose SEAKĮ ir TPRMĮ straipsniuose:

- SEAKĮ 22 straipsnio 3 dalyje nustatyta, kad: „Asmens teisę vairuoti tam tikrų kategorijų motorines transporto priemones, kai teisė vairuoti transporto priemones nėra atimta, patvirtina įrašas apie išduotą vairuotojo pažymėjimą Lietuvos Respublikos kelių transporto priemonių vairuotojų registre ar valstybės įmonės „Regitra“ išduotas vairuotojo pažymėjimas, kurio duomenys tvarkomi Lietuvos Respublikos kelių transporto priemonių vairuotojų registre, ir šio įstatymo 13 straipsnio 9 dalyje nurodyti užsienio valstybėse išduoti vairuotojo pažymėjimai.“;

- SEAKĮ 221 straipsnio 7 dalyje nustatyta, kad: „Valstybės įmonė „Regitra“, išduodama vairuotojo kvalifikacijos kortelę, patikrina teisės vairuoti tam tikros kategorijos transporto priemones galiojimą, nurodytą vairuotojo pažymėjime.“;

- SEAKĮ 23 straipsnio 1 dalies 6 punkte nustatyta, kad: „automobilio ir priekabos, kurios didžiausioji leidžiamoji masė didesnė kaip 750 kg, junginį, kurio didžiausioji leidžiamoji masė didesnė kaip 3 500 kg, leidžiama vairuoti tik išlaikius įgūdžių ir elgsenos patikrinimo egzaminą valstybės įmonėje „Regitra“;“

- SEAKĮ 26 straipsnio 2 dalyje nustatyta, kad: „Tuo atveju, kai vežamas prie motorinės transporto priemonės ir (ar) priekabos galinės dalies pritvirtintas dviratis (dviračiai) uždengia valstybinio numerio ženklą, motorinės transporto priemonės ir (ar) priekabos gale gerai matomoje vietoje turi būti pritvirtinta valstybės įmonės „Regitra“ išduota lentelė su valstybiniu numeriu.“

MTPRMĮ 7 straipsnyje nustatyta, kad motorinių transporto priemonių registracijos mokesčio apskaičiavimo ir sumokėjimo klausimais konsultacijas ir informaciją apie mokestines prievoles mokesčio mokėtojams teikia valstybės įmonė „Regitra“, taip pat nustatyta valstybės įmonės „Regitra“ sprendimų dėl motorinių transporto priemonių registracijos mokesčio apskaičiavimo ir  sumokėjimo apskundimo tvarka.

 

4. Kokios siūlomos naujos teisinio reguliavimo nuostatos ir kokių teigiamų rezultatų laukiama

Įstatymų projektuose siūloma nustatyti, kad Įmonė po pertvarkymo į akcinę bendrovę toliau vykdys SEAKĮ ir MTPRMĮ atskiruose straipsniuose nurodytas funkcijas, kurios yra tiesiogiai susiję su šios įmonės veiklos tikslais.

Dėl SEAKĮ nuostatų.

              Siūloma papildyti SEAKĮ 10 straipsnį, kuriame išvardinti valstybės ir savivaldybių institucijų, įstaigų ir valstybės valdomų įmonių įgaliojimai eismo saugumo srityje, nauja dalimi ir nustatyti, kad užtikrindama eismo saugumą, akcinė bendrovė „Regitra“:

              1) atlieka motorinių transporto priemonių ir (ar) jų priekabų savininkų apskaitą (priima ir tvarko nuosavybės teisės į motorines transporto priemones  ir (ar) jų priekabas įgijimo arba perleidimo deklaravimo dokumentus, tvarko Transporto priemonių savininkų apskaitos informacinę sistemą);

              2) atlieka motorinių transporto priemonių ir (ar) jų priekabų registraciją (išduoda dokumentus, liudijančius apie transporto priemonės ir (ar) priekabos įregistravimą ir valstybinio registracijos numerio ženklus,  sustabdo ar panaikina motorinės transporto priemonės ir (ar) priekabos leidimą dalyvauti viešajame eisme, tvarko Lietuvos Respublikos kelių transporto priemonių registrą);

3) atlieka motorinių transporto priemonių vairuotojų registraciją (vykdo vairavimo egzaminavimą ir išduoda ir keičia motorinių transporto priemonių vairuotojų pažymėjimus, grąžina teisę vairuoti motorines transporto priemones, tvarko Lietuvos Respublikos kelių transporto priemonių vairuotojų registrą);

4) išduoda ir traukia į apskaitą vairuotojo kvalifikacijos korteles;

5) išduoda ir traukia į apskaitą laikinuosius valstybinio numerio ženklus, skirtus motorinėms transporto priemonėms, priekaboms, savivaldžių automobilių bandymams ženklinti.

Atsižvelgiant į šį papildymą, siūloma atitinkamai patikslinti SEAKĮ 10 straipsnio 5 dalį, išbraukiant dalį Vidaus reikalų ministerijos ar jos įgaliotos institucijos funkcijų, nes šias funkcijas vykdys akcinė bendrovė „Regitra“. 

Be to, siūloma papildyti SEAKĮ 27 straipsnio 4 dalį, siekiant aiškiai nustatyti, kad leidimą motorinei transporto priemonei ir (ar) priekabai dalyvauti viešajame eisme sustabdo Lietuvos Respublikos kelių transporto priemonių registro tvarkytojas. Šiuo metu šioje dalyje nustatyta, kad šio leidimo sustabdymą panaikina Lietuvos Respublikos kelių transporto priemonių registro tvarkytojas, tačiau nėra nustatyta, kas šį leidimą sustabdo.

Taip pat siūloma atitinkamai patikslinti kitas SEAKĮ nuostatas, kuriose minima  Įmonė, vietoje jos nurodant akcinę bendrovę „Regitra“.

Dėl MTPRMĮ nuostatų.

Atsižvelgiant į tai, kad sprendimas dėl motorinių transporto priemonių registracijos mokesčio apskaičiavimo ir jo sumokėjimo laikytinas administraciniu sprendimu, kuriam turėtų būti taikomi Viešojo administravimo įstatymo 10 straipsnyje nustatyti reikalavimai, MTPRMĮ projektu keičiamame 7 straipsnyje konkrečiai nurodoma, kad sprendimus dėl motorinių transporto priemonių registracijos mokesčio apskaičiavimo ir jo sumokėjimo priima akcinė bendrovė „Regitra“.

Dėl įstatymų projektų įsigaliojimo.

Atsižvelgiant į valstybės įmonės „Regitra“ pertvarkai į akcinę bendrovę įvykdyti būtinus atlikti veiksmus (turto vertinimas, Vyriausybės ir Vidaus reikalų ministerijos sprendimų priėmimas, po pertvarkymo veiksiančios akcinės bendrovės „Regitra“ įstatų įregistravimas juridinių asmenų registre ir kt.) siūlomas teikiamų įstatymų projektų įsigaliojimo terminas – 2024 m. liepos 1 d.

Dėl siūlomos teisinės formos pasirinkimo

Valstybės įmonės „Regitra“ pertvarkymo į akcinę bendrovę pranašumai ir numatomos galimybės:

              1. Geresnis korporatyvinis valdymas. Įmonė, tapusi akcine bendrove, bus valdoma vadovaujantis gerosios valdysenos praktikomis. Atsiras aiškus atsakomybių tarp valdymo organų pasiskirstymas ir balansas, aiški pavaldumo ir atskaitingumo struktūra apibrėš aiškias sprendimų priėmimo ribas. Šiuo metu valdymo organus – tiek valdybą, tiek vadovą – skiria savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija. Valdybą akcinės bendrovės juridinėje formoje skiria akcininkas ir teisės aktais valdybai suteikiami platesni įgaliojimai priimant sprendimus su aiškiomis atsakomybės ir aiškiu atskaitingumu akcininkui. Valdyba, įgalinta priimti strateginius sprendimus, prisiima didesnę atsakomybę, jai galima nustatyti aiškius tikslus ir reikalauti rezultatų. Valdyba skiria ir atšaukia vadovą, nustato jam tikslus, tvirtina bendrovės strateginį planą, be kitų funkcijų, gali vykdyti ir priežiūros funkcijas. Tokiu būdu susiklosto aiški atsakomybių ir pavaldumo hierarchija, o tai yra ypač svarbu gerinant korporatyvinį valdymą valstybėje. Šio modelio valdymui mažesnę įtaką daro politinė kaita (vadovo skyrimas, strateginių planų tvirtinimas), tai didina veiklos tęstinumą, tvarumą, grąžą ir efektyvumą. Tai sudaro sąlygas operatyviau priimti strateginius sprendimus, operatyviau juos keisti ar adaptuoti, lanksčiau reaguoti į klientų lūkesčių strateginį įgyvendinimą, lanksčiau priimti veiklos organizavimo, paslaugų teikimo sprendimus. Visa tai veda į didesnę grąžą valstybei ir klientų (piliečių ir ne tik) lūkesčių patenkinimą.

             2. Aukštesnis klientų pasitenkinimas Įmonės teikiamų paslaugų kokybe. Įprastai praktikoje klientų pasitenkinimas akcinės bendrovės statusą turinčių juridinių asmenų teikiamų viešųjų ir administracinių paslaugų kokybe yra aukštesnis nei kito teisinio statuso paslaugų teikėjų.

            3. Galima lankstesnė atlygio politika ir konkurencingesnis aukštos kvalifikacijos specialistų pritraukimas. Pakeitus Įmonės teisinę formą į akcinę bendrovę, atsiras galimybė taikyti paprastesnes atrankos procedūras, operatyviau reaguoti į darbo rinkos pokyčius, atitinkamai keisti darbuotojų darbo apmokėjimo ir skatinimo sistemas, didinant Įmonės, kaip darbdavio, patrauklumą rinkoje, taip pritraukiant ir išlaikant Įmonės veiklai reikalingas darbuotojų, vadovų kompetencijas (pvz., IT specialistų). Šios priemonės ilgalaikėje perspektyvoje darys įtaką ir užtikrins kokybišką paslaugų teikimą ir klientų aptarnavimą, sudarys sąlygas taikyti priemones ir sprendimus, leisiančius tobulinti ir vystyti šias sritis.

4. Skaitmeninių paslaugų teikimo kanalų vystymas ir paslaugų, suteiktų elektroniniu būdu, dalies didinimas. Lankstesnė atlygio politika sudaro didesnes galimybes pritraukti aukštos kvalifikacijos IT specialistų ir turimais ištekliais vystyti paslaugų teikimą skaitmeniniais kanalais. Taip bus užtikrinamas valstybės lūkestis, kad klientams būtų teikiamos kokybiškos paslaugos jiems patogiu būdu.

5. Galimybė teikti ir vystyti komercines paslaugas bei užtikrinti Vyriausybės patvirtintame plane nustatytą grąžą dividendais į valstybės biudžetą.

6. Galimybė administruoti valstybės nustatytus mokesčius ir rinkliavas (pvz., transporto priemonių registracijos mokestis) neatlygintinai ir nenaudojant valstybės biudžeto lėšų administravimo funkcijai. Šiuo metu per metus į valstybės biudžetą surenkama daugiau kaip 30 mln. Eur. transporto priemonių registracijos mokesčio. Valstybės įmonė „Regitra“ mokesčio administravimui negauna finansavimo iš valstybės biudžeto, administravimo funkciją vykdo savo lėšomis.

7. Galimybė dalyvauti ir įgyvendinti valstybinės reikšmės projektus (pvz., Transporto priemonių savininkų apskaitos sistemos sukūrimas, Pilotinis eWallet ir Mobile Driving Licence (MDL) projektas, Vairuotojo pažymėjimų galiojimo stabdymas, kai vairuotojai nepasitikrino sveikatos nustatytu periodiškumu (neturi galiojančios medicininės pažymos) su vidiniais finansiniais ištekliais. Valstybės įmonė „Regitra“ projektus vykdo savo lėšomis ir negauna finansavimo iš valstybės biudžeto.

 

5. Numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimo rezultatai, galimos neigiamos priimtų įstatymų pasekmės ir, kokių priemonių reikėtų imtis, kad tokių pasekmių būtų išvengta

Priėmus įstatymus, neigiamų pasekmių nenumatoma.

 

6. Kokią įtaką įstatymai turės kriminogeninei situacijai, korupcijai

Įstatymų nuostatos nesusijusios su kriminogenine situacija ir korupcija.

 

7. Kaip įstatymų įgyvendinimas atsilieps verslo sąlygoms ir jo plėtrai

Įstatymų priėmimas neigiamos įtakos verslo sąlygoms ir jo plėtrai neturės.

 

8. Ar įstatymų projektai neprieštarauja strateginio lygmens planavimo dokumentams

Įstatymų projektai neprieštarauja strateginio lygmens planavimo dokumentams.

 

9. Įstatymų inkorporavimas į teisinę sistemą, kokius teisės aktus būtina priimti, kokius galiojančius teisės aktus reikia pakeisti ar pripažinti netekusiais galios

                   Pagal šiuo metu galiojantį teisinį reguliavimą (Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo 5 straipsnis), viešojo administravimo įgaliojimai valstybės ir savivaldybių valdomoms bendrovėms negali būti suteikti. Lietuvos Respublikos Vyriausybė 2023 m. gegužės
31 d. nutarimu Nr. 401 yra pateikusi Lietuvos Respublikos Seimui Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo Nr. VIII-1234 1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 9, 19, 20, 23 ir 30 straipsnių pakeitimo įstatymo projektą, kuriuo siūloma išplėsti subjektų, kuriems gali būti suteikti viešojo administravimo įgaliojimai, ratą ir nustatyti, kad šie įgaliojimai gali būti suteikti ne tik valstybės ir savivaldybių įmonėms, bet ir valstybės ir savivaldybių valdomoms bendrovėms (taip, kaip jos yra suprantamos pagal Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių turto valdymo, naudojimo ir disponavimo juo įstatymo 2 straipsnio 5, 6, 15 ir 16 dalių nuostatas). Atsižvelgiant į tai, kad Įstatymų projektais siekiama Įmonę pertvarkius į akcinę bendrovę palikti jai tuos pačius viešojo administravimo įgaliojimus, o šiuo metu esantis reguliavimas akcinėms bendrovėms tokių įgaliojimų suteikti neleidžia, Įstatymų projektai galėtų būti svarstomi ir priimti ne anksčiau, nei bus priimti pirmiau nurodyti Viešojo administravimo įstatymo pakeitimai.

 

10. Ar įstatymų projektai parengti laikantis Lietuvos Respublikos valstybinės kalbos, Teisėkūros pagrindų įstatymų reikalavimų, o įstatymų projektų sąvokos ir jas įvardijantys terminai įvertinti Terminų banko įstatymo ir jo įgyvendinamųjų teisės aktų nustatyta tvarka

Įstatymų projektai parengti laikantis Lietuvos Respublikos valstybinės kalbos, Lietuvos Respublikos teisėkūros pagrindų įstatymų reikalavimų ir atitinka bendrinės lietuvių kalbos normas.

 

11. Ar įstatymų projektai atitinka Žmogaus teisių ir pagrindinių laisvių apsaugos konvencijos nuostatas ir Europos Sąjungos dokumentus

Įstatymų projektai neprieštarauja Žmogaus teisių ir pagrindinių laisvių apsaugos konvencijos nuostatoms ir Europos Sąjungos dokumentams.

 

12. Jeigu įstatymams įgyvendinti reikia įgyvendinamųjų teisės aktų, – kas ir kada juos turėtų priimti

Priėmus įstatymų projektus, Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybės įmonių įstatymo 23 straipsnio nustatyta tvarka turės būti parengtas Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimo „Dėl sutikimo pertvarkyti valstybės įmonę „Regitra“ į akcinę bendrovę ir valstybės turto investavimo“ projektas. Jį priėmus, turės būti parengti vidaus reikalų ministro įsakymų, reikalingų valstybės įmonės „Regitra“ pertvarkymui į akcinę bendrovę, projektai. Šiuos projektus parengs Vidaus reikalų ministerija.

Valstybės įmonę „Regitra“ pertvarkius į akcinę bendrovę  turės būti keičiami ir kiti teisės aktai, kuriuose yra nuorodų į pakeistą institucijos pavadinimą (Vyriausybės nutarimai, vidaus reikalų ministro įsakymai).

 

13. Kiek valstybės, savivaldybių biudžetų ir kitų valstybės įsteigtų fondų lėšų prireiks įstatymams įgyvendinti ar bus galima sutaupyti (pateikiami prognozuojami rodikliai einamaisiais ir artimiausiais 3 biudžetiniais metais)

Įstatymams įgyvendinti valstybės, savivaldybių biudžetų ar kitų valstybės fondų lėšų neprireiks. Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybės įmonių įstatymo 23 straipsnio nustatyta tvarka rengiant ir Lietuvos Respublikos Vyriausybei teikiant Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimo „Dėl sutikimo pertvarkyti valstybės įmonę „Regitra“ į akcinę bendrovę ir valstybės turto investavimo“ projektą, turi būti įsigytos nepriklausomo Įmonės turto vertinimo paslaugos. Šios paslaugos bus įsigytos iš Įmonės vidinių finansinių išteklių, kurių preliminari vertė siekia iki 100 tūkst. Eur.
 

14. Rengiant įstatymų projektus gauti specialistų vertinimai ir išvados

Specialistų vertinimų ir išvadų negauta.

 

15. Reikšminiai žodžiai, kurių reikia šiems projektams įtraukti į kompiuterinę paieškos sistemą, įskaitant Europos žodyno Eurovoc terminus, temas bei sritis

„Saugus eismas“, „transporto priemonė“, „transporto priemonės registracija“.

 

16. Kiti, iniciatorių nuomone, reikalingi pagrindimai ir paaiškinimai

Nėra.