LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO
Audito komitetas
PAGRINDINIO KOMITETO IŠVADA
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS LABDAROS IR PARAMOS FONDŲ ĮSTATYMO NR. I-1232 1, 8, 9, 11 IR 12 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO NR. XIIIP-1864
2018-05-09 Nr. 141-P-12
Vilnius
1. Komiteto posėdyje dalyvavo:
Komiteto pirmininkė Ingrida Šimonytė, komiteto pirmininko pavaduotojas Naglis Puteikis, komiteto nariai: Agnė Bilotaitė, Petras Gražulis, Aušra Maldeikienė, Gintaras Vaičekauskas.
Komiteto biuras: vedėja Sigita Ščajevienė, patarėjos: Modesta Banytė, Laura Pranaitytė, Asta Rubežė, Jolanta Zibavičiūtė, padėjėja Lina Virgailytė.
Kviestieji asmenys: Lietuvos Respublikos finansų ministerijos Atskaitomybės, audito, turto vertinimo ir nemokumo politikos departamento direktorė Ingrida Muckutė, Lietuvos Respublikos finansų ministerijos Atskaitomybės, audito, turto vertinimo ir nemokumo politikos departamento direktoriaus pavaduotoja Paulė Svorobovičienė, Atviros Lietuvos fondo Finansų direktorė Julija Motiejūnienė, Nevyriausybinių organizacijų atstovas Rytis Jokubauskas, Nevyriausybinių organizacijų atstovas Paulius Bukelis, Nevyriausybinių organizacijų ir Lietuvos neįgaliųjų forumo atstovė Henrika Varnienė.
2. Ekspertų, konsultantų, specialistų išvados, pasiūlymai, pataisos, pastabos (toliau – pasiūlymai):
3. Piliečių, asociacijų, politinių partijų, lobistų ir kitų suinteresuotų asmenų pasiūlymai:
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pasiūlymo turinys
|
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
str. |
str. d. |
p. |
|||||
1. |
Crypto Economy Organisation, 2018-05-08 |
4 |
|
|
Kripto Ekonomikos Organizacija vienija ir atstovauja kriptografijos pagrindu veikiančių išskirstytų resursų kūrėjus, naudotojus ir kitus kripto ekosistemos dalyvius. Susipažinę su Viešųjų įstaigų įstatymo pakeitimo projektu Nr. XIIIP-1863, Labdaros ir paramos fondų įstatymo pakeitimo projektu Nr. XIIIP-1864 ir Asociacijų įstatymo pakeitimo projektu Nr. XIIIP-1865 teikiame šias pastabas. Lietuva konkuruoja su kitomis šalimis siekdama pritraukti kuo daugiau finansinių technologijų (fintech) startuolių. Startuoliai dažnai kuriasi įvairiuose verslo inkubatoriuose (dar vadinamuose slėniais ar hubais), kurie neretai turi asociacijos, viešosios įstaigos ar labdaros ir paramos fondo statusą. Finansų ministras taip pat viešai deklaruoja fintech ir blokų grandinių (blockchain) verslų pritraukimą į Lietuvą, pirminio žetonų siūlymo (ICO) vykdymą Lietuvoje. Tačiau lietuvių vykdomi ICO paprastai veikia per Estijoje ar Šveicarijoje veikiančius juridinius asmenis, įskaitant ir fondus/asociacijas, o pritraukti fintech startuolių darosi vis sudėtingiau. Taip yra dėl nelabai palankios ir vis bloginamos viešųjų įstaigų/labdaros ir paramos fondų/asociacijų teisinės aplinkos. Šiuo metu siūlomame keisti Viešųjų įstaigų įstatymo pakeitimo projekte XIIIP-1863 siūloma 11 straipsnio 3 dalyje nustatyti, kad viešoji įstaiga turi viešinti visus paramos davėjus (juridinius asmenis), išskyrus teikusius labai mažas paramos sumas: „3. Viešoji įstaiga, kuri per ataskaitinius finansinius metus gavo paramą, į finansinių ataskaitų aiškinamąjį raštą taip pat įtraukia informaciją apie gautą paramą ir jos panaudojimą bei apie kitas per finansinius metus gautas lėšas, jų šaltinius ir panaudojimą. Pateikiant informaciją apie paramos teikėjus juridinius asmenis, turi būti atskirai nurodytas kiekvienas paramą suteikęs juridinis asmuo, jo suteiktos paramos dalykas ir vertė. Jei paramos teikėjo per ataskaitinius finansinius metus suteiktos paramos vertė neviršija 2 vidutinių mėnesinių darbo užmokesčių, paramą suteikęs juridinis asmuo gali būti nenurodomas.“ Analogiškos nuostatos yra ir Labdaros ir paramos fondų bei Asociacijų įstatymų projektuose. Suprantama, kad šie pakeitimai tik performuluoja minėtuose įstatymuose jau esančią nuostatą, kuri įrašyta 2017 metais. Tačiau šia klaidą būtina kuo skubiau taisyti. Minėtu įpareigojimu organizacijoms tik imituojamas skaidrumas (norint nuslėpti rėmimo pagrindą, tai nesudėtinga padaryti). Tačiau tokia viešinimo pareiga yra nepagrįsta biurokratinė našta organizacijai. Ji mažina Lietuvos patrauklumą fintech startuoliams bei norintiems vykdyti ICO. Paminėtina ir tai, kad visos organizacijos teikia Valstybinei mokesčių inspekcijai ataskaitas apie gautą paramą, tad jei jau būtų poreikis viešinti paramos duomenis, tai galėtų daryti pati valstybė. Atsižvelgdami į išvardintus
argumentus, minėtą nuostatą siūlome keisti taip: „3. Viešoji įstaiga, kuri
per ataskaitinius finansinius metus gavo paramą, į finansinių ataskaitų aiškinamąjį
raštą taip pat įtraukia informaciją apie gautą paramą ir jos panaudojimą bei
apie kitas per finansinius metus gautas lėšas, jų šaltinius ir panaudojimą. Analogiškai suformuluoti ir Labdaros ir paramos fondų bei Asociacijų įstatymų pakeitimų projektus. Jei vis tik būtų nuspręsta, kad negalima atleisti visų viešųjų įstaigų, labdaros ir paramos fondų bei asociacijų nuo pareigos viešinti paramos davėjus, prašome įstatymuose nustatyti, kad tokia pareiga netaikoma verslo inkubatoriams bei ICO vykdančioms organizacijoms. |
Nepritarti |
Audito komitetas, siekdamas skaidrumo, ne tik pritaria projektų iniciatorių siūlymams, kad informacija apie gautą, panaudotą paramą, būtų atskleidžiama finansinių ataskaitų aiškinamajame rašte, tačiau įvertinant tai, kad gauta parama gali būti ne tik finansinė, tačiau ir nefinansinė, t. y. turtas, gautas naudotis panaudos teise, siūlytina išplėsti paaiškinant, kokią informaciją apie gautą paramą fondas turės įtraukti į aiškinamąjį raštą. Siūloma papildoma sąlyga, kada paramą teikęs juridinis asmuo gali būti nenurodomas, t. y. ne tik jei paramos teikėjo per ataskaitinius finansinius metus suteiktos paramos vertė neviršija 2 vidutinių mėnesinių darbo užmokesčių, bet ir jei sudaro ne daugiau kaip 10 procentų fondo per ataskaitinius finansinius metus gautos paramos ir (arba) gautų finansavimo sumų iš viso.
|
4. Valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų pasiūlymai: nėra.
5. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai: nėra.
6. Seimo paskirtų papildomų komitetų / komisijų pasiūlymai: nėra.
7. Komiteto sprendimas ir pasiūlymai:
7.1. Sprendimas: pritarti Lietuvos Respublikos Seimo Audito komiteto patobulintam Lietuvos Respublikos labdaros ir paramos fondų įstatymo Nr. I-1232 1, 8, 9, 11, 12, 15, 18 ir 25 straipsnių pakeitimo įstatymo projektui Nr. XIIIP-1864(2) ir komiteto išvadoms.
7.2. Pasiūlymai:
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pastabos |
Pasiūlymo turinys |
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
str. |
str. d. |
p. |
||||||
1. |
Seimo Audito komitetas, 2018-05-09 |
|
|
|
I |
Argumentai: Atsižvelgiant į tai, kad Seimo Audito komitetas savo 7–9 pasiūlymais siūlo papildyti Labdaros ir paramos fondų įstatymo Nr. I-1232 1, 8, 9, 11 ir 12 straipsnių pakeitimo įstatymo projektą Nr. XIIIP-1864 naujais straipsniais, tikslintinas projekto pavadinimas. Pasiūlymas: Patikslinti projekto pavadinimą ir jį išdėstyti taip: „LIETUVOS RESPUBLIKOS LABDAROS IR PARAMOS FONDŲ ĮSTATYMO NR. I-1232 1, 8, 9, 11, ĮSTATYMAS“ |
Pritarti
|
|
2. |
Seimo Audito komitetas, 2018-05-09 |
2 |
1 3 |
|
|
Argumentai: Įvertinant tai, kad nuo 2017 m. kovo 1 d. įsigaliojusiame Finansinių ataskaitų audito įstatyme neliko sąvokos „atestuotas“ auditorius, bei siekiant ištaisyti techninę klaidą, kuomet projekto 2 straipsnio 1 dalyje nepažymėti visi naujai siūlomi pakeitimai, siūlytina patikslinti projekto 2 straipsnio 1 ir 3 dalis. Pasiūlymas: 1. Patikslinti projekto 2 straipsnio 1 dalimi keičiamo Labdaros ir paramos fondų įstatymo (toliau – keičiamas įstatymas) įstatymo 8 straipsnio 2 dalies 5 punktą ir jį išdėstyti taip: „5) per 4 mėnesius nuo finansinių metų pabaigos tvirtinti fondo metinių finansinių ataskaitų rinkinį arba metinę ataskaitą;“. 2. Patikslinti projekto 2 straipsnio 3 dalimi keičiamo įstatymo 8 straipsnio 2 dalies 10 punktą ir jį išdėstyti taip: „10) priimti sprendimą dėl fondo finansinių ataskaitų
audito kitais, nei nurodyta šio įstatymo 11 straipsnio 7 dalyje, atvejais,
rinkti ir atšaukti audito įmonę ar |
Pritarti |
|
3. |
Seimo Audito komitetas, 2018-05-09 |
3 (9)
|
2 (3) |
1 345 |
|
Argumentai: Kadangi Juridinių asmenų registrui (JAR) teiktini dokumentai yra detalizuoti projekto 3 straipsnio 2 dalimi pildomame keičiamo įstatymo 9 straipsnio naujos 3 dalies 3 punkte, o Civilinio kodekso 2.66 straipsnyje yra išvardinti būtini duomenys, kurie turi būti pateikti, tikslintinas keičiamo įstatymo 9 straipsnio 3 dalies 3 punktas. Taip pat siekiant įstatymų nuostatų suderinamumo ir vadovaujantis Teisingumo ministro 2013 m. gruodžio 23 d. įsakymu Nr. 1R-298 patvirtintomis Teisės aktų projektų rengimo rekomendacijomis, bei pritariant Seimo kanceliarijos Teisės departamento 3 pastabai, siūlytina patikslinti projekto 3 straipsnio 2 dalį. Pasiūlymas: 1. Pakeisti projekto 3 straipsnio 2 dalimi pildomą keičiamo įstatymo 9 straipsnio 3 dalies 1 punktą ir jį išdėstyti taip: „1) buhalterinės apskaitos
organizavimą pagal Lietuvos Respublikos buhalterinės apskaitos įstatymą 2. Pakeisti projekto 3 straipsnio 2 dalimi pildomą keičiamo įstatymo 9 straipsnio 3 dalies 3 punktą ir jį išdėstyti taip: „3) duomenų 3. Pakeisti projekto 3 straipsnio 2 dalimi pildomą keičiamo įstatymo 9 straipsnio 3 dalies 4 punktą ir jį išdėstyti taip: „4) metinių finansinių ataskaitų rinkinio, metinio pranešimo ir auditoriaus išvados (tais atvejais, kai finansinių ataskaitų auditas atliktas) arba metinės ataskaitos paskelbimą fondo interneto svetainėje, jei fondas ją turi;“. 4. Pakeisti projekto 3 straipsnio 2 dalimi pildomą keičiamo įstatymo 9 straipsnio 3 dalies 5 punktą ir jį išdėstyti taip: „5) sąlygų tretiesiems asmenims susipažinti su metinių finansinių ataskaitų rinkiniu, metiniu pranešimu ir auditoriaus išvada (tais atvejais, kai finansinių ataskaitų auditas atliktas)arba metine ataskaita fondo buveinėje sudarymą; “. |
Pritarti
|
|
4. |
Seimo Audito komitetas, 2018-05-09 |
4 (11) |
2348 |
|
|
Argumentai: Audito komitetas pritaria projektų iniciatorių siūlymams, kad informacija apie gautą, panaudotą paramą būtų atskleidžiama finansinių ataskaitų aiškinamajame rašte, tačiau įvertinant tai, kad gauta parama gali būti ne tik finansinė, tačiau ir nefinansinė, t. y. turtas, gautas naudotis panaudos teise, siūlytina išplėsti nuostatą paaiškinant, kokią informaciją apie gautą paramą labdaros ir paramos fondas turės įtraukti į aiškinamąjį raštą. Taip pat, būtina įvesti papildomas sąlygas (kriterijus), kada paramą teikęs juridinis asmuo gali būti nenurodomas, t. y. ne tik jei paramos teikėjo per ataskaitinius finansinius metus suteiktos paramos vertė neviršija 2 vidutinių mėnesinių darbo užmokesčių, bet ir jei sudaro ne daugiau kaip 10 procentų fondo per ataskaitinius finansinius metus gautos paramos ir (arba) gautų finansavimo sumų iš viso. Įvertinant tai, kad pagal šiuo metu galiojantį teisinį reglamentavimą, atsakomybė už finansinių dokumentų pateikimą taikoma vienasmeniam valdymo organui, siūlytina po finansinėmis ataskaitomis nereikalauti vyriausiojo buhalterio (buhalterio) parašo, tačiau tai neeliminuoja jo atsakomybės už finansinių ataskaitų parengimą ir buhalterinės apskaitos tvarkymą, nes projektas papildomas nuostata, kad aiškinamajame rašte turi būti nurodyta, kas tvarkė viešosios įstaigos buhalterinę apskaitą. Nes praktikoje neretai pasitaiko atvejų, kai labdaros ir paramos fondai per einamuosius metus vykdo nustatytos trukmės projektus, ir tik jiems vykstant, apskaita tvarkoma buhalterio arba paslauga perkama. Tačiau pasibaigus finansiniams metams, kuomet rengiamas metinių finansinių ataskaitų rinkinys, o projektai yra pasibaigę, labdaros ir paramos fondams būtų papildoma finansinė našta pirkti buhalterines paslaugas. Projekte suvienodinus pelno nesiekiančių subjektų ataskaitų pavadinimus ir įvertinus tai, kad labdaros ir paramos fondai yra pelno nesiekiantys subjektai, tikslinga projekte įvesti vieną kitą tikslinančias sąvokas – perviršis (pelnas) bei deficitas (nuostolis). Siekiant suvienodinti atitinkamų teisės aktų nuostatas su vieno iš pagrindinių Viešųjų įstaigų įstatymo Nr. I-1428 1, 9, 10, 11, 12 ir 13 straipsnių pakeitimo įstatymo projekto Nr. XIIIP-1863 nuostatomis, tokiu būdu užtikrinant teisės aktų nuostatų aiškumą ir tikslumą, bei pritariant Seimo kanceliarijos Teisės departamento 1 ir 2 pastaboms, siūlytina patikslinti projekto 4 straipsnį. Pasiūlymas: 1. Pakeisti projekto 4 straipsniu keičiamo įstatymo 11 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip: „2. Metinių finansinių ataskaitų rinkinį sudaro šios finansinės ataskaitos: 1) finansinės būklės
ataskaita, kurioje rodomas visas 2) veiklos rezultatų
ataskaita, kurioje rodomos
visos 3) finansinių ataskaitų
aiškinamasis raštas, kuriame detalizuojamos ir paaiškinamos 2. Pakeisti projekto 4 straipsniu keičiamo įstatymo 11 straipsnio 3 dalį ir ją išdėstyti taip: „3. 1) informacij 2) informacij 3. Pakeisti projekto 4 straipsniu keičiamo įstatymo 11 straipsnio 4 dalį ir ją išdėstyti taip: „4. Metiniame pranešime turi būti nurodyta: 1) fondo veiklos tikslai,
uždaviniai ir atlikti darbai, 2) fondo dalininkų skaičius
finansinių metų 4. Pakeisti projekto 4 straipsniu keičiamo įstatymo 11 straipsnio 8 dalį ir ją išdėstyti taip: „8. Fond |
Pritarti
|
|
5. |
Seimo Audito komitetas, 2018-05-09 |
5 (12) |
1 |
|
|
Argumentai: Atsižvelgiant į tai, Audito komiteto 4 pasiūlymo argumentaciją dėl parašo tikslingumo, siūlytina patikslinti projekto 5 straipsnį. Pasiūlymas: Pakeisti projekto 5 straipsniu keičiamo įstatymo 12 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip: „1. Metinių finansinių
ataskaitų rinkinys, metinis pranešimas ir metinė ataskaita turi būti
pasirašyti fondo įstatuose nurodyto valdymo organo nario. |
Pritarti
|
|
6. |
Seimo Audito komitetas, 2018-05-09 |
5 (12) |
3 |
|
|
Argumentai: Projekto 5 straipsniu keičiamo įstatymo 12 straipsnio 3 dalyje numatyta, kad Fondo metinis pranešimas turi būti pateiktas Juridinių asmenų registro tvarkytojui. Atsižvelgiant į tai, kad teisinis reguliavimas visais atvejais turi būti aiškus ir negali kelti dviprasmybių, taip pat įvertinant tai, kad VĮ Registrų centrui aktuali informacija yra apie neliečiamojo kapitalo dydį paskutinę finansinių metų dieną, o ne jo sudėtį, siūlytina patikslinti projekto 5 straipsnį. Pasiūlymas: Pakeisti projekto 5 straipsniu keičiamo įstatymo 12 straipsnio 3 dalį ir ją išdėstyti taip: „3. Fondo metinis pranešimas,
taip pat fondo metinių finansinių ataskaitų rinkinys, o tais atvejais, kai
auditas atliktas, audituotas metinių finansinių ataskaitų rinkinys kartu su
auditoriaus išvada turi būti pateikti Juridinių asmenų registro tvarkytojui. Fondo,
kuris priskiriamas prie viešojo sektoriaus subjektų, metinių finansinių
ataskaitų rinkinys, o tais atvejais, kai auditas atliktas, audituotas metinių
finansinių ataskaitų rinkinys kartu su auditoriaus išvada Juridinių asmenų
registro tvarkytojui teikiami Vyriausybės arba jos įgaliotos institucijos
nustatyta tvarka. Fondas, valdantis neliečiamąjį kapitalą, |
Pritarti
|
|
7. |
Seimo Audito komitetas, 2018-05-09 |
6 |
|
|
N |
Argumentai: Šiuo metu galiojantis teisinis reguliavimas numato, kad dalininkas turi teisę bet kada išstoti iš Fondo, o išstojimo atveju dalininko įnašai ar kitaip Fondo nuosavybėn perduotos lėšos ir turtas negrąžinami. Tačiau nėra reglamentuota, kas darytina su liekančiais dalininko įnašais jam išstojus iš Fondo. Siekiant teisinio aiškumo ir nuoseklumo, siūlytina projektą papildyti nauju 6 straipsniu. Pasiūlymas: Papildyti projektą 6 straipsniu ir jį išdėstyti taip: „6 straipsnis. 15 straipsnio pakeitimas Pakeisti 15 straipsnio 1 dalies 3 punktą ir jį išdėstyti taip: „3) bet kada išstoti iš fondo. Tokiu atveju dalininko įnašai ar kitaip fondo nuosavybėn perduotos lėšos ir turtas negrąžinami ir toliau laikomi fondo lėšomis;“ |
Pritarti
|
|
8. |
Seimo Audito komitetas, 2018-05-09 |
7 |
|
|
N |
Argumentai: Įvertinant tai, kad labdaros ir paramos fondai yra pelno nesiekiantys subjektai, projekte suvienodinami pelno nesiekiančių subjektų ataskaitų pavadinimai ir įtvirtinamos viena kitą tikslinančios sąvokos – perviršis (pelnas) bei deficitas (nuostolis). Atsižvelgiant į tai, keičiamo įstatymo 18 straipsnyje taip pat minima sąvoka „pelnas“, kuri yra tikslintina pagal projekto iniciatorių siūlymus, siekiant įstatymų nuostatų suderinamumo, siūlytina projektą papildyti nauju 7 straipsniu. Pasiūlymas: Papildyti projektą 7 straipsniu ir jį išdėstyti taip: „7 straipsnis. 18 straipsnio pakeitimas 1. Pakeisti 18 straipsnio 2 dalies 3 punktą ir jį išdėstyti taip: „3) mokėti fondo dalininkui išmokas iš perviršio (pelno) dalies ar perduoti likviduojamo fondo turto dalį, viršijančią dalininko įnašą;“ 2. Pakeisti 18 straipsnio 2 dalies 4 punktą ir jį išdėstyti taip: „4) fondo turtą ir lėšas, įskaitant perviršį (pelną), kokia nors forma skirstyti to fondo dalininkams ir (ar) jo organų nariams, fonde pagal darbo sutartį dirbantiems asmenims, išskyrus atvejus, kai mokamas darbo užmokestis, kitos su darbo teisiniais santykiais susijusios išmokos ir pagal autorinę sutartį mokamas autorinis atlyginimas;“ |
Pritarti |
|
9. |
Seimo Audito komitetas, 2018-05-09 |
8 |
|
|
N |
Argumentai: Atsižvelgiant į tai, kad projekte pelno nesiekiančių subjektų balansas keičiamas į finansinės būklės ataskaitą, siekiant įstatymų nuostatų suderinamumo, siūlytina projektą papildyti nauju 8 straipsniu. Pasiūlymas: Papildyti projektą 8 straipsniu ir jį išdėstyti taip: „8 straipsnis. 25 straipsnio pakeitimas Pakeisti 25 straipsnio 6 dalies 2 punktą ir jį išdėstyti taip: „2) sudaryti likvidavimo laikotarpio pradžios fondo |
Pritarti
|
|
10. |
Seimo Audito komitetas, 2018-05-09 |
9 |
|
|
N |
Argumentai: Viešosioms įstaigoms nustačius audito privalomumo kriterijus projekte Nr. XIIIP-1863 ir numačius šių nuostatų įsigaliojimo datą – 2018 m. liepos 1 d., taip pat įtvirtinus, kad įstatymų projektai taikomi 2018 m. sausio 1 d. ir vėliau prasidedančių ataskaitinių laikotarpių atitinkamų pelno nesiekiančių subjektų metinių finansinių ataskaitų rinkinių auditams, siekiant įstatymų projektų suderinamumo, taip pat atsižvelgiant į Seimo Audito komiteto 7–9 pasiūlymus, kuriais papildomas projektas naujais straipsniais, tikslintinas projekto 6 straipsnis. Pasiūlymas: Pakeisti projekto 6 straipsnį ir jį išdėstyti taip: „ 1. Šis įstatymas, išskyrus
šio straipsnio 2, 3 ir 5 dal 2. Šio įstatymo 4 straipsniu keičiamo Lietuvos Respublikos labdaros ir paramos fondų įstatymo 11 straipsnio 7 dalis įsigalioja 2018 m. liepos 1 d.
5. Šis įstatymas taikomas 2018 m. sausio 1 d. ir vėliau prasidedančių ataskaitinių laikotarpių fondų metinių finansinių ataskaitų rinkinių auditams.“ |
Pritarti
|
|
8. Balsavimo rezultatai: už – 6, prieš – 0, susilaikė – 0.
9. Komiteto paskirti pranešėjai: A. Maldeikienė.
10. Komiteto narių atskiroji nuomonė: negauta.
PRIDEDAMA. Komiteto siūlomas įstatymo projektas, jo lyginamasis variantas.
Komiteto pirmininkė (Parašas) Ingrida Šimonytė
Komiteto biuro patarėja Asta Rubežė