PASIŪLYMAS
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS DIPLOMATINĖS TARNYBOS ĮSTATYMO NR. VIII-1012 3, 5, 8, 16, 17, 23, 25, 28, 30, 35, 37, 39, 41, 42, 43, 44, 45, 48, 49, 60, 61, 62, 64, 65, 66, 67, 68, 70, 71, 84, 85, 86, 87, 89, 90, 92, 95, 96, 97 STRAIPSNIŲ, ĮSTATYMO 1 PRIEDO PAKEITIMO, ĮSTATYMO PAPILDYMO 161 ,711 IR 901 STRAIPSNIAIS IR ĮSTATYMO 3 PRIEDO PRIPAŽINIMO NETEKUSIU GALIOS ĮSTATYMO PROJEKTO
NR. XIVP-1229
2022-03-29
Vilnius
Eil. Nr. |
Siūloma keisti |
Pasiūlymo turinys |
||
str. |
str. d. |
p. |
||
1. |
6 |
2 |
|
Argumentai: Aštuonioliktosios Lietuvos Respublikos Vyriausybės programos 135.3 papunktyje nurodytoje iniciatyvoje dėl pajėgios Lietuvos ekonominės diplomatijos numatoma, kad bus stiprinami Lietuvos ekonominės diplomatijos pajėgumai Lietuvos verslui aktualiausiose, strategiškai ir geopolitiškai svarbiausiose pasaulio rinkose. Šio tikslo būtina siekti ieškant naujų veiklos būdų ir didinant efektyvumą kiek įmanoma mažesnėmis sąnaudomis bei racionaliai paskirstant valdomus išteklius. Šiuo metu Lietuvos diplomatinių atstovybių ir konsulinių įstaigų (toliau – diplomatinės atstovybės) ekonominės diplomatijos personalą sudaro diplomatai ekonominėms funkcijoms ir specialieji atašė (komercijos, žemės ūkio, transporto ir kiti), kurie yra skiriami ar perkeliami į pareigas Užsienio reikalų ministerijos ir kitų valstybės institucijų. Šiuo metu ne visos diplomatinės atstovybės turi darbuotoją, kuris atlieka ekonomines funkcijas. Siūloma Diplomatinės tarnybos įstatyme įtvirtinti padėjėjo diplomatinėse atstovybėse pareigybę. Tai leistų sustiprinti Lietuvos ekonominių interesų atstovavimą tose valstybėse, kuriose veikiančiose diplomatinėse atstovybėse nėra paskirtų diplomatų ekonominėms funkcijoms ir atitinkamų specialiųjų atašė arba kur kokybiškam ekonominių interesų atstovavimui reikalingos labai specifinės kompetencijos, tokios kaip vietos kalbos mokėjimas, gilus vietos verslo etiketo ir kultūros pažinimas, vietinės rinkos dalyvių kontaktų ratas, mokslinio ir techninio bendradarbiavimo potencialo, taip pat tiekimo grandinių išmanymas. Nauja pareigybė sudarytų papildomas sąlygas efektyviau veikti specifinių žinių ir kompetencijų reikalaujančiose aktualiausiose, strategiškai ir geopolitiškai svarbiausiose Lietuvai užsienio rinkose, kurios galėtų būti atvertos inovatyviam, skaitmeniniam ir didelės pridėtinės vertės Lietuvos verslui. Pareigybės pavadinimas siūlomas siekiant sudaryti galimybes ateityje, kilus poreikiui, sustiprinti Lietuvos diplomatines atstovybes ekonomines, bet ir kitas funkcijas vykdančiais darbuotojais, turinčiais specifinių kompetencijų, susijusių su priimančiąja valstybe.
Pasiūlymas: Pakeisti Projekto 6 straipsnio 2 dalimi keičiamą Diplomatinės tarnybos įstatymo 17 straipsnio 4 dalį ir ją išdėstyti taip: „2. Pakeisti 17 straipsnio 4 dalį ir ją išdėstyti taip: „4. Su diplomatinės atstovybės, konsulinės įstaigos ar specialiosios misijos administracinio techninio personalo ir aptarnaujančio personalo nariais, kurie nėra valstybės tarnautojai ar profesinės karo tarnybos kariai, (administratoriais, padėjėjais, vyriausiaisiais specialiaisiais kurjeriais, raštvedžiais, sekretoriais, specialiaisiais kurjeriais, ūkvedžiais, vairuotojais, vyresniaisiais specialiaisiais kurjeriais, valytojais, kiemsargiais) Užsienio reikalų ministerija ar jos įgaliotos diplomatinės atstovybės, konsulinės įstaigos, specialiosios misijos, atsižvelgdamos į Lietuvos Respublikos darbo kodekso 68 straipsnio 4 dalį, sudaro terminuotas darbo sutartis. Užsienio reikalų ministras tvirtina atrankos į šias pareigas ir įdarbinimo tvarką, šių pareigybių skaičių, tipines šių pareigybių aprašymų formas, kuriose nurodomi bendri specialieji reikalavimai, taikomi pareigybei, ir bendros (konkrečiam darbui atlikti reikalingos) darbo funkcijos, (toliau – tipinė pareigybės aprašymo forma) ir darbuotojų pareigybių aprašymus, kuriuose gali būti nurodyti ir kiti, negu nurodyta tipinėje pareigybės aprašymo formoje, specialieji reikalavimai, taikomi konkrečiai pareigybei, ir funkcijos.““
|
2. |
42 |
1 |
|
Argumentai: Siekiant, kad padėjėjo pareigybė būtų patraukli pareigybei keliamų kompetencijų turintiems asmenims ir konkurencinga atlygiu vietos darbo rinkoje, siūloma padėjėjo pareigybei nustatyti 11,5 dydžio pareiginės algos koeficientą, kuris pagal Diplomatinės tarnybos įstatymą yra didžiausias numatytas koeficientas darbuotojams, dirbantiems pagal darbo sutartis diplomatinėse atstovybėse.
Pasiūlymas: Pakeisti Projekto 42 straipsnio 1 dalimi keičiamą Diplomatinės tarnybos įstatymo 96 straipsnio 3 dalį ir ją išdėstyti taip: „1. Pakeisti 96 straipsnio 3 dalį ir ją išdėstyti taip: „3. Darbuotojo pareiginė alga nustatoma taikant pareiginės algos koeficientą, kurio vienetas yra lygus pareiginės algos baziniam dydžiui: 1) administratoriaus, padėjėjo – 11,50; 2) vyriausiojo specialiojo kurjerio, sekretoriaus, raštvedžio, ūkvedžio, vairuotojo – 7,59; 3) vyresniojo specialiojo kurjerio, valytojo, kiemsargio – 5,75; 4) specialiojo kurjerio – 4,60.““ |
Teikia
Seimo nariai Laima Liucija Andrikienė
Audronius Ažubalis
Giedrius Surplys