Projekto
lyginamasis variantas
LIETUVOS RESPUBLIKOS
PAPILDOMO SAVANORIŠKO PENSIJŲ KAUPIMO
ĮSTATYMO NR. VIII-1212 2, 6, 8, 45, 47, 56, 57, 58, 59 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO, ĮSTATYMO PAPILDYMO 61, 391, 571, 581, 582, 583 STRAIPSNIAIS IR PRIEDU IR 15, 16, 17 IR 60 STRAIPSNIŲ PRIPAŽINIMO NETEKUSIAIS GALIOS
ĮSTATYMAS
2018 m. d. Nr.
Vilnius
1. Pakeisti 2 straipsnio 3 dalį ir ją išdėstyti taip:
„3. Finansinės priemonės –
Lietuvos Respublikos finansinių priemonių rinkų įstatymo (toliau – Finansinių
priemonių rinkų įstatymas) 3 straipsnio 4 15 dalies 1, 2, 3 ir 4
punktuose nustatytos finansinės priemonės, taip pat indėliai.“
2. Pakeisti 2 straipsnio 7 dalį ir ją išdėstyti taip:
„7. Išvestinės finansinės
priemonės – Finansinių priemonių rinkų įstatymo 3 straipsnio 4 15
dalies 1, 2, 3 ir 4 punktuose nurodytos finansinės priemonės, kurių vertė
keičiasi priklausomai nuo palūkanų normos, perleidžiamųjų vertybinių popierių
kainos, valiutos keitimo kurso arba finansinio indekso.“
2 straipsnis. 6 straipsnio pakeitimas
Pakeisti 6 straipsnio 1 dalies 10 punktą ir jį išdėstyti taip:
„10) užtikrinti, kad sprendimus
dėl turto valdymo priimantys asmenys turėtų priežiūros institucijos
nustatytą tinkamą kvalifikaciją ir darbo patirtį, būtų
nepriekaištingos reputacijos. Sprendimus priimančių asmenų kvalifikacija ir darbo patirtis
vertinama atsižvelgiant į asmens išsilavinimo lygį ir pobūdį, kvalifikacijos
kėlimą, profesinės veiklos ar darbo patirties pobūdį ir trukmę bei į kitus
veiksnius, kurie gali turėti įtakos asmens kvalifikacijai ir patirčiai.“
3 straipsnis. Įstatymo papildymas 61 straipsniu
Papildyti Įstatymą 61 straipsniu:
„61 straipsnis. Pranešimas apie pažeidimus valdymo įmonėje
Valdymo įmonė turi užtikrinti, kad būtų įdiegtos priemonės, leidžiančios jų darbuotojams specialiu, nepriklausomu ir autonomišku kanalu valdymo įmonėje atsakingam asmeniui pranešti apie padarytą ar galimą šio įstatymo, Reglamento (ES) Nr. 1286/2014 ir kitų pensijų kaupimo veiklą reglamentuojančių teisės aktų pažeidimą. Šioms priemonėms įdiegti valdymo įmonė gali pasitelkti trečiuosius asmenis. Šioms priemonėms taikomi Lietuvos Respublikos Lietuvos banko įstatymo 437 straipsnio 1 dalies 2–4 punktuose nustatyti reikalavimai.“
3 straipsnis. 8 straipsnio pakeitimas
Pakeisti 8 straipsnio pavadinimą ir jį išdėstyti taip:
„8 straipsnis. Priežiūros
institucijos teisės
teisė priimti šio įstatymo įgyvendinamuosius teisės aktus“.
4 straipsnis. 15, 16 ir 17 straipsnių pripažinimas netekusiais galios
Pripažinti netekusiais galios 15, 16 ir 17 straipsnius.
15 straipsnis. Valdymo įmonėms taikomos poveikio priemonės
1. Priežiūros institucija
turi teisę taikyti valdymo įmonėms šias poveikio priemones:
1) įspėti dėl veiklos
trūkumų bei pažeidimų ir nustatyti jų pašalinimo terminus;
2) skirti šiame įstatyme
nustatytas baudas;
3) apriboti teisę pensijų
fondo sąskaita sudaryti sandorius dėl finansinių priemonių įsigijimo;
4) paskirti laikinąjį
priežiūros institucijos atstovą veiklai prižiūrėti;
5) įpareigoti pakeisti
valdymo įmonės vadovą;
6) įpareigoti valdymo
įmonę teises ir pareigas, atsirandančias iš pensijų kaupimo sutarčių, perduoti
kitai valdymo įmonei;
7) sustabdyti licencijos
teikti vieną, kelias ar visas paslaugas galiojimą tol, kol egzistuoja pagrindas
licencijai sustabdyti; išnykus licencijos sustabdymo pagrindui, priežiūros
institucija nedelsdama, bet ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo tada, kai
įsitikino, kad pagrindas išnyko, atnaujina licencijos teikti vieną, kelias ar
visas paslaugas galiojimą;
8) panaikinti licencijos teikti
vieną, kelias ar visas paslaugas galiojimą.
2. Priežiūros institucija
turi teisę skirti Lietuvos
Respublikos administracinių teisės pažeidimų kodekse numatytas nuobaudas
valdymo įmonės vadovams ar darbuotojams.
3. Priežiūros institucija
turi teisę taikyti depozitoriumui šio straipsnio 1 dalies 1 ir 2 punktuose
nurodytas poveikio priemones.
16
straipsnis. Poveikio priemonių taikymo pagrindai
1. Šiame įstatyme
nustatytos poveikio priemonės gali būti taikomos, kai yra bent vienas iš šių
pagrindų:
1) valdymo įmonė
priežiūros institucijai pateikė neteisingą informaciją;
2) priežiūros
institucijai nepateikta priežiūrai atlikti būtina informacija ir (ar) dokumentai;
3) nebetenkinamos
sąlygos, kuriomis remiantis buvo išduota licencija;
4) pažeisti Lietuvos
Respublikos įstatymai ar kiti teisės aktai;
5) valdymo įmonė nesugeba
įvykdyti savo įsipareigojimų dalyviams arba yra duomenų, kad nesugebės to
padaryti ateityje.
2. Priežiūros institucija
taiko poveikio priemones Finansinių priemonių rinkų įstatymo nustatyta tvarka.
3. Sprendimas taikyti
poveikio priemones gali būti priimtas, jeigu praėjo ne daugiau kaip 2 metai nuo
pažeidimo padarymo dienos, o jeigu tęstinis ar trunkamasis pažeidimas, – nuo
paskutinių tęstinio pažeidimo veiksmų atlikimo dienos ar trunkamojo pažeidimo
paaiškėjimo dienos.
17
straipsnis. Laikinasis atstovas veiklai prižiūrėti
1.
Neatidėliotinais atvejais, siekdama išvengti pensijų turto nuvertėjimo ar
kitokio jo netekimo, priežiūros institucija turi teisę paskirti savo laikinąjį
atstovą valdymo įmonės veiklai prižiūrėti.
2. Valdymo
įmonės vadovai, prieš imdamiesi priežiūros institucijos sprendime dėl laikinojo
atstovo veiklai prižiūrėti paskyrimo išvardytų veiksmų, turi gauti laikinojo
atstovo veiklai prižiūrėti sutikimą.
3. Laikinasis atstovas
veiklai prižiūrėti atšaukiamas, kai:
2) valdymo įmonei
iškeliama bankroto byla;
3) panaikinamas valdymo
įmonės licencijos galiojimas.
5. Straipsnis. Įstatymo papildymas 391 straipsniu
Papildyti Įstatymą 391 straipsniu:
„391 straipsnis. Skundų nagrinėjimas
1. Valdymo įmonė privalo priežiūros institucijos nustatyta tvarka nagrinėti pensijų fondų dalyvių skundus (prašymus), susijusius su dalyvavimu pensijų kaupimo veikloje (toliau – skundai).
2. Valdymo įmonė privalo išnagrinėti rašytinius pensijų fondo dalyvio skundus ir raštu jam atsakyti ne vėliau kaip per 15 darbo dienų nuo jų gavimo dienos. Esant sudėtingam atvejui, valdymo įmonė privalo leisti pensijų fondo dalyviui dalyvauti nagrinėjant jo skundą ir raštu informuoti pensijų fondo dalyvį apie ilgesnį nagrinėjimo terminą. Šis terminas negali viršyti 35 darbo dienų nuo skundo gavimo dienos. Valdymo įmonė pensijų fondo dalyvio skundus nagrinėja neatlygintinai.“
6 straipsnis. 45 straipsnio pakeitimas
1. Pakeisti 45 straipsnio 2 dalies 4 punktą ir jį išdėstyti taip:
„4) išleistos priežiūros institucijos patvirtintus kriterijus atitinkančios įmonės, kurios kapitalas ir rezervai sudaro mažiausiai 10 000 000 eurų, kuri rengia ir skelbia konsoliduotąsias finansines ataskaitas ir atlieka įmonių grupės finansavimo funkciją, kai bent vienos iš jos grupei priklausančių įmonių perleidžiamieji vertybiniai popieriai yra įtraukti į prekybą reguliuojamoje rinkoje, ar kuri naudojama banko paskolomis finansuojamiems vertybiniams popieriams išleisti, o investicijos į tokias pinigų rinkos priemones apsaugotos ne mažiau, kaip nurodyta šios dalies 1, 2, 3 punktuose.“
2. Pakeisti 45 straipsnio 3 dalį ir ją išdėstyti taip:
„3. Pensijų turtas negali būti investuotas į
tauriuosius metalus arba į suteikiančius į juos teises perleidžiamuosius
vertybinius popierius ir nekilnojamąjį turtą.“
7 straipsnis. 47 straipsnio pakeitimas
Pakeisti 47 straipsnio 9 dalį ir ją išdėstyti taip:
„9. Į įmonių,
priklausančių grupei, kuri turi sudaryti konsoliduotąsias finansines
ataskaitas, finansines priemones ir indėlius išleistus
perleidžiamuosius vertybinius popierius ir pinigų rinkos priemones gali
būti investuota ne daugiau kaip 20 procentų grynųjų aktyvų.“
8 straipsnis. 56 straipsnio pakeitimas
Pakeisti 56 straipsnį ir jį išdėstyti taip:
„56 straipsnis. Priežiūros institucija
1. Valdymo įmonių ir depozitoriumų veiklą prižiūri priežiūros institucija.
2. Priežiūros institucija
priežiūros funkcijas atlieka vadovaudamasi Lietuvos banko įstatymu,
šiuo įstatymu, Finansinių priemonių rinkų įstatymu Kolektyvinio
investavimo subjektų įstatymu, šiuo įstatymu ir kitais teisės aktais, kurių
laikymosi priežiūra priskirta priežiūros institucijos kompetencijai turi
šio ir kitų įstatymų nustatytas teises ir pareigas.
3. Priežiūros
institucijos veiksmai ar neveikimas skundžiami Lietuvos Respublikos
administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.“
9 straipsnis. 57 straipsnio pakeitimas
Pakeisti 57 straipsnį ir jį išdėstyti taip:
„57 straipsnis. Priežiūros institucijos funkcijos prižiūrint valdymo įmonių ir depozitoriumų veiklą
1. Priežiūros institucija
atlieka šias funkcijas:
1)
rengia, tvirtina, keičia ir pripažįsta netekusiais galios šiame įstatyme
nurodytus teisės aktus;
2)
taiko valdymo įmonėms ir kitiems asmenims poveikio priemones;
3)
taiko administracines nuobaudas asmenims;
4) teikia oficialius
išaiškinimus ir rekomendacijas valdymo įmonių veiklos klausimais, taip pat
konsultacijas ir kitą metodinę pagalbą jos kompetencijos klausimais;
51) išduoda valdymo
įmonėms licencijas ir panaikina ar sustabdo jų galiojimą;
62) tvirtina pensijų
fondų taisykles ir jų pakeitimus, pripažįsta pensijų fondų taisykles
netekusiomis galios;
73) stebi, analizuoja,
tikrina ir kitaip prižiūri valdymo įmonių ir depozitoriumų veiklą;
8) duoda valdymo įmonėms
ir depozitoriumams privalomuosius nurodymus dėl teisės aktų pažeidimų šalinimo;
9) turi teisę įstatymų
nustatyta tvarka gauti duomenis apie asmenis, kurie pagal šį įstatymą privalo
būti nepriekaištingos reputacijos;
10) bendradarbiauja su
užsienio priežiūros institucijomis ir keičiasi su jomis priežiūrai reikalinga
informacija;
114) atlieka kitas šiame
ir kituose įstatymuose nustatytas funkcijas.
2. Priežiūros
institucija, atstovaudama pensijų fondo dalyvių interesams, turi teisę kreiptis
į teismą dėl viešojo intereso gynimo.“
10 straipsnis. Įstatymo papildymas 571 straipsniu
Papildyti Įstatymą 571 straipsniu:
„571 straipsnis. Priežiūros tikslu gautos informacijos apsauga
Informacijai, kurią priežiūros institucija gauna priežiūros tikslu, apsaugoti taikomos Lietuvos banko įstatymo 43 straipsnio nuostatos.“
11 straipsnis. 58 straipsnio pakeitimas
Pakeisti 58 straipsnį ir jį išdėstyti taip:
„58 straipsnis. Priežiūros institucijos teisės nagrinėjant pensijų kaupimo veiklą reglamentuojančių teisės aktų pažeidimus
1. Priežiūros institucija,
siekdama nustatyti, kaip laikomasi šio įstatymo ir jo pagrindu priimtų teisės
aktų, turi teisę organizuoti ir atlikti patikrinimus. Priežiūros
institucija organizuoja ir atlieka patikrinimus, kad nustatytų, ar laikomasi
šio įstatymo ir kitų teisės aktų, kurių laikymosi priežiūra priskirta
priežiūros institucijos kompetencijai.
2. Atlikdami
patikrinimą, priežiūros institucijos tarnautojai turi Finansinių
priemonių rinkų įstatymo 81 straipsnio 2 dalyje Lietuvos banko įstatyme,
Finansinių priemonių rinkų įstatyme ir šiame įstatyme nustatytas
teises. Šioms teisėms įgyvendinti priežiūros institucija gali pasitelkti
policijos pareigūnų.
3.
Priežiūros institucija, turėdama pagrindą įtarti, kad valdymo įmonės,
depozitoriumo ar kitų asmenų atliekami veiksmai pažeidžia šio įstatymo ar jo
pagrindu priimtų priežiūros institucijos teisės aktų nuostatas, ir siekdama
išvengti esminės žalos ar nepataisomų padarinių pensijų kaupimo dalyviams, turi
teisę įpareigoti nutraukti tokią veiklą, iki bus atliktas tyrimas ir priimtas
priežiūros institucijos sprendimas dėl įtariamo pažeidimo. Priežiūros institucijos
sprendimas įpareigoti nutraukti veiklą gali būti priimtas tik gavus Vilniaus
apygardos administracinio teismo leidimą.
3. Priežiūros institucija, nustačiusi arba turėdama pagrindą įtarti teisės aktų, kurių laikymosi priežiūra priskirta jos kompetencijai, pažeidimus arba valdymo įmonės veiklos trūkumus, taip pat jei kyla grėsmė valdymo įmonės veiklos stabilumui ir patikimumui arba visuomenės, investuotojų ir (arba) pensijų kaupimo dalyvių interesams, Lietuvos banko įstatymo nustatyta tvarka valdymo įmonei duoda šiuos privalomus nurodymus:
1) apriboti teisę pensijų fondo sąskaita sudaryti sandorius dėl finansinių priemonių įsigijimo;
2) per priežiūros institucijos nustatytą terminą pašalinti teisės aktų pažeidimus arba veiklos trūkumus;
3) atkurti prieš pažeidžiant teisės aktus buvusią padėtį;
4) nutraukti Reglamente (ES) Nr. 1286/2014 nustatytų reikalavimų neatitinkančio pagrindinės informacijos investuotojams dokumento viešą skelbimą bei jo teikimą investuotojams ir paskelbti naują teisės aktų reikalavimus atitinkantį pagrindinės informacijos investuotojams dokumentą;
5) įpareigoti valdymo įmonę teises ir pareigas, atsirandančias iš pensijų kaupimo sutarčių, perduoti kitai valdymo įmonei;
6) priežiūros institucijai pateikti papildomą informaciją arba teikti dažniau, nei nustatyta teisės aktuose, informaciją, reikalingą priežiūros funkcijoms vykdyti;
7) viešai atskleisti papildomą informaciją;
8) atlikti kitus veiksmus arba neatlikti tam tikrų veiksmų, kad būtų pašalinti teisės aktų pažeidimai ar veiklos trūkumai.
4. Priežiūros institucijos
sprendimas įpareigoti nutraukti veiklą gali būti skundžiamas Vilniaus apygardos
administraciniam teismui per vieną mėnesį nuo sprendimo priėmimo dienos. Skundo
padavimas sprendimo vykdymo nesustabdo.
4. Priežiūros institucija, nustačiusi arba turėdama pagrindą įtarti teisės aktų pažeidimus, valdymo įmonės veiklos trūkumus, taip pat jei kyla grėsmė valdymo įmonės veiklos stabilumui ir patikimumui arba visuomenės, investuotojų ir (arba) pensijų kaupimo dalyvių interesams, turi teisę prašyti teismo nutartimi laikinai areštuoti asmenų turtą. Priežiūros institucijos prašymus areštuoti turtą nagrinėja Vilniaus apygardos administracinis teismas.
5. Jeigu priežiūros institucija nustato teisės aktų, reglamentuojančių riziką ribojančius reikalavimus, pažeidimus arba jeigu valdymo įmonės veikla kelia grėsmę įmonės veiklos stabilumui ir patikimumui, priežiūros institucija turi teisę valdymo įmonei nustatyti individualius veiklos riziką ribojančių normatyvų dydžius ar papildomus reikalavimus dėl veiklos rizikos ribojimo.
6. Priežiūros institucija turi
teisę iš valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų, kitų asmenų gauti
duomenis (tarp jų ir asmens duomenis), dokumentus arba jų nuorašus, reikalingus
valdymo įmonių veiklos priežiūraiValdymo įmonės privalo vykdyti šio
straipsnio 3 ir 5 dalyse nustatytus privalomus nurodymus priežiūros institucijos
nustatytais terminais ir nedelsdamos, ne vėliau kaip kitą darbo dieną po
nurodymo įvykdymo, apie tai raštu pranešti priežiūros institucijai.“
12 straipsnis. Įstatymo papildymas 581 straipsniu
Papildyti Įstatymą 581 straipsniu:
„581 straipsnis. Poveikio priemonės
1. Priežiūros institucija taiko asmenims šias poveikio priemones:
1) viešai paskelbia šio įstatymo ir kitų teisės aktų, kurių laikymosi priežiūra priskirta priežiūros institucijos kompetencijai, pažeidimą ir jį padariusį asmenį;
2) įspėja dėl šio įstatymo ir kitų teisės aktų pažeidimų, kurių laikymosi priežiūra priskirta priežiūros institucijos kompetencijai, ir nurodo per nustatytą terminą nutraukti teisės akto pažeidimą;
3) skiria šiame įstatyme nustatytas pinigines baudas;
5) laikinai, kol yra pagrindas, sustabdo (apriboja) valdymo įmonės akcininko balsavimo teisę;
6) paskiria laikinąjį priežiūros institucijos atstovą veiklai prižiūrėti;
7) įpareigoja pakeisti valdymo įmonės vadovą ir (arba) sprendimus dėl turto valdymo priimantį asmenį;
8) sustabdo licencijos teikti vieną, kelias arba visas paslaugas galiojimą, kol yra pagrindas sustabdyti licenciją; išnykus licencijos sustabdymo pagrindui, priežiūros institucija nedelsdama, bet ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo tada, kai įsitikino, kad pagrindas išnyko, atnaujina licencijos teikti vieną, kelias arba visas paslaugas galiojimą;
9) panaikina licencijos teikti vieną, kelias arba visas paslaugas galiojimą.
2. Priežiūros institucija turi teisę taikyti depozitoriumui šio straipsnio 1 dalies 1‑3 punktuose nurodytas poveikio priemones.“
13 straipsnis. Įstatymo papildymas 582 straipsniu
Papildyti Įstatymą 582 straipsniu:
„582 straipsnis. Poveikio priemonių taikymo pagrindai ir tvarka
1. Poveikio priemonės taikomos, kai yra bent vienas iš šių pagrindų:
1) verčiamasi pensijų kaupimo veikla, jei neturima tam šio įstatymo nustatyta tvarka suteiktos teisės ar ši teisė apribota pagal šį įstatymą arba atliekami kiti veiksmai ar veikla, kuriuos draudžia šis įstatymas;
2) šio įstatymo nustatyta licencija arba leidimas gautas pateikus priežiūros institucijai klaidingą informaciją arba pasinaudojus kitomis neteisėtomis priemonėmis;
3) nustatytais terminais nepateikiama šio įstatymo, kitų teisės aktų, kurių laikymosi priežiūra priskirta priežiūros institucijos kompetencijai, nustatyta ar priežiūros institucijos pareikalauta informacija arba pateikiama neišsami, neteisinga arba netiksli informacija;
4) nebetenkinamos sąlygos, kuriomis remiantis buvo išduota licencija;
5) valdymo įmonė nesugeba įvykdyti savo įsipareigojimų dalyviams arba yra duomenų, kad nesugebės to padaryti ateityje;
6) nustatyta tvarka nevykdomi arba netinkamai vykdomi priežiūros institucijos pagal šio įstatymo 58 straipsnį duoti privalomi nurodymai;
7) pažeidžiami Reglamente (EB) Nr. 1286/2014 nustatyti reikalavimai;
8) valdymo įmonės vadovais paskiriami arba vadovų pareigas eina vienas ar keli asmenys, neatitinkantys Kolektyvinio investavimo subjektų įstatyme nustatytų reputacijos, kvalifikacijos ir patirties reikalavimų;
9) trukdoma priežiūros institucijai arba jos įgaliotiems asmenims atlikti patikrinimus;
10) padaromi kiti šio įstatymo arba kitų teisės aktų, kurių laikymosi priežiūra priskirta priežiūros institucijos kompetencijai, pažeidimai.
2. Poveikio priemonių taikymo tvarką nustato Lietuvos banko įstatymas.“
14 straipsnis. Įstatymo papildymas 583 straipsniu
Papildyti Įstatymą 583 straipsniu:
„583 straipsnis. Laikinasis atstovas veiklos priežiūrai
1. Neatidėliotinais atvejais, kai yra duomenų apie grėsmę saugiai ir patikimai valdymo įmonės veiklai, siekdama išvengti pensijų turto nuvertėjimo arba kitokio jo netekimo, priežiūros institucija turi teisę paskirti savo laikinąjį atstovą valdymo įmonės veiklai prižiūrėti (toliau – atstovas veiklos priežiūrai).
2. Atstovu veiklos priežiūrai gali būti paskirtas juridinis ar fizinis asmuo. Atstovu veiklos priežiūrai skiriamam fiziniam asmeniui ar juridinio asmens vadovui mutatis mutandis taikomi Kolektyvinio investavimo subjektų įstatymo 9 straipsnio 4 dalyje nustatyti nepriekaištingos reputacijos ir patirties reikalavimai. Jei atstovu veiklos priežiūrai skiriamas fizinis asmuo, gali būti paskirtas atstovo veiklos priežiūrai padėjėjas. Atlyginimus atstovui veiklos priežiūrai ir jo padėjėjui, atsižvelgdama į jų veiklos mastą, kvalifikaciją, veiklos terminus, nustato priežiūros institucija. Atlyginimai išmokami iš valdymo įmonės lėšų. Atstovu veiklos priežiūrai ir jo padėjėju negali būti paskirtas priežiūros institucijos darbuotojas.
3. Valdymo įmonės vadovai turi gauti atstovo veiklos priežiūrai sutikimą dėl kiekvieno su valdymo įmonės veikla susijusio sprendimo. Visi be atstovo veiklos priežiūrai sutikimo valdymo įmonės ar investicinės bendrovės sprendimai, priimti po sprendimo paskirti atstovą veiklos priežiūrai įsigaliojimo dienos, yra negaliojantys.
4. Atstovas veiklos priežiūrai nesutinka su valdymo įmonės vadovų sprendimais, jei jie, jo nuomone, prieštarauja saugią ir patikimą valdymo įmonės ar investicinės bendrovės veiklą reglamentuojantiems teisės aktams ar dėl kitų priežasčių kelia grėsmę valdymo įmonės veiklos stabilumui ir patikimumui. Atstovui veiklos priežiūrai, atliekančiam savo funkcijas, mutatis mutandis taikomos Lietuvos banko įstatymo 421 straipsnio 5 dalies nuostatos. Atstovas veiklos priežiūrai privalo teikti priežiūros institucijai jos nustatytą informaciją.
5. Apie priimtą sprendimą paskirti atstovą veiklos priežiūrai ar jį atšaukti ne vėliau kaip kitą darbo dieną po sprendimo priėmimo dienos pranešama valdymo įmonei ar investicinei bendrovei ir Juridinių asmenų registrui, taip pat paskelbiama priežiūros institucijos interneto svetainėje.
6. Atstovas veiklos priežiūrai atšaukiamas, kai:
1) nustatoma, kad valdymo įmonė gali stabiliai ir patikimai veikti;
2) valdymo įmonei iškeliama bankroto byla;
3) panaikinamas valdymo įmonės licencijos galiojimas.“
15 straipsnis. 59 straipsnio pakeitimas
Pakeisti 59 straipsnį ir jį išdėstyti taip:
„59 straipsnis. Piniginės
bBaudos
Priežiūros institucija,
vadovaudamasi Finansinių priemonių rinkų įstatyme nustatyta tvarka, turi teisę
skirti baudas:
1) juridiniams asmenims,
veikiantiems kaip valdymo įmonės, bet neturintiems šiame įstatyme nustatytos
licencijos, – iki 57 924 eurų;
2) juridiniams asmenims,
pažeidusiems pensijų fondo turto investavimo tvarką, – iki 86 886 eurų;
3) juridiniams asmenims,
pažeidusiems šio įstatymo ketvirtajame skirsnyje nustatytus reikalavimus, – iki
57 924 eurų;
4) juridiniams asmenims,
nevykdantiems arba netinkamai vykdantiems šio įstatymo 6 straipsnyje nustatytas
pareigas, – iki 57 924 eurų;
5) juridiniams asmenims,
kurie sudaro pensijų kaupimo sutartis neturėdami patvirtintų pensijų fondo
taisyklių, – iki 28 962 eurų;
6) juridiniams asmenims,
pažeidusiems teisės aktų reikalavimus, nustatytus paslaugų siūlymui ir
reklamai, – iki 28 962 eurų;
7) juridiniams asmenims,
nevykdantiems priežiūros institucijos nurodymų, neteikiantiems priežiūros
institucijai šiame ir kituose įstatymuose nurodytos informacijos arba
trukdantiems priežiūros institucijai ar jos įgaliotiems asmenims atlikti
tyrimus ar patikrinimus, – iki 28 962 eurų;
8) juridiniams asmenims,
pažeidusiems kitus šiame įstatyme ir jo įgyvendinamuosiuose teisės aktuose
nustatytus reikalavimus, – iki 28 962 eurų.
1. Priežiūros institucija skiria:
1) juridiniams asmenims iki 10 procentų bendrųjų metinių pajamų baudą;
2) juridinio asmens vadovams ir kitiems fiziniams asmenims iki 50 000 eurų dydžio baudą.
2. Už Reglamento (EB) Nr. 1286/2014 pažeidimus, priežiūros institucija skiria baudas, kurių maksimalus dydis yra ne didesnis, nei nurodyta Reglamento (EB) Nr. 1286/2014 24 straipsnyje.
3. Juridinio asmens bendrosios metinės pajamos, pagal kurias nustatomas skiriamos baudos dydis, nustatomos pagal paskutinių sudarytų (pasirašytų) metinių finansinių ataskaitų duomenis. Jeigu juridinis asmuo priklauso patronuojančiajai įmonei, kaip ji apibrėžta Įmonių, priklausančių finansų konglomeratui, papildomos priežiūros įstatymo 2 straipsnio 22 dalyje, bendrosios metinės pajamos, pagal kurias nustatomas skiriamos baudos dydis, yra pajamos, nurodytos pagrindinės patronuojančiosios įmonės paskutinėse sudarytose (pasirašytose) metinėse konsoliduotosiose finansinėse ataskaitose.
2. 4. Jeigu dėl
šio įstatymo 582 straipsnio
1 dalyje dalies 1–6 punktuose išvardytų pažeidimų padarymo buvo
neteisėtai gauta pajamų, kitokios turtinės naudos, išvengta nuostolių ar
padaryta žalos ir tokių pajamų, kitokios turtinės naudos, išvengtų nuostolių ar
padarytos žalos dydis, jei jį įmanoma nustatyti, viršijo minėtuose
punktuose šio straipsnio 1 arba 5 dalyje nurodytų baudų dydžius,
priežiūros institucija turi teisę skirti skiria baudą iki dvigubo
neteisėtai gautų pajamų, kitokios turtinės naudos, išvengtų nuostolių ar
padarytos žalos dydžio.
3. Šio
straipsnio 1 dalyje nustatytų sankcijų taikymas juridiniams asmenims neatleidžia
jų vadovų ar darbuotojų nuo įstatymų nustatytos civilinės, administracinės ir
baudžiamosios atsakomybės, taip pat neužkerta kelio priežiūros institucijai
svarstyti klausimą dėl jos išduotų licencijų galiojimo sustabdymo ar
panaikinimo.
5. Tais atvejais, kai sunku ar neįmanoma nustatyti juridinio asmens bendrųjų metinių pajamų arba kai juridinio asmens bendrosios metinės pajamos yra mažesnės negu 1 milijonas eurų, priežiūros institucija vietoj šio straipsnio 1 dalies 1 punkte nurodytos baudos juridiniam asmeniui skiria iki 100 000 eurų baudą.
6. Šio įstatymo 582 straipsnio 1 dalies 6 punkte nurodytais atvejais priežiūros institucija skiria baudą iki 1 procento bendrųjų metinių pajamų arba iki 1 500 eurų už kiekvieną privalomo nurodymo nevykdymo arba netinkamo vykdymo dieną.
7. Baudos apskaičiuojamos vadovaujantis Lietuvos banko įstatymo 433 straipsnyje nustatyta tvarka.“
16 straipsnis. 60 straipsnio pripažinimas netekusiu galios
Pripažinti 60 straipsnį netekusiu galios.
60 straipsnis. Priežiūros
institucijos
sprendimų vykdymo tvarka
1. Piniginės baudos į
valstybės biudžetą sumokamos ne vėliau kaip per vieną mėnesį nuo dienos, kurią
asmuo gavo priežiūros institucijos sprendimą skirti baudą.
2. Savanoriškai
neįvykdytas priežiūros institucijos sprendimas vykdomas Lietuvos Respublikos
civilinio proceso kodekso nustatyta tvarka.
17 straipsnis. Įstatymo papildymas priedu
Papildyti Įstatymą priedu:
„Lietuvos Respublikos papildomo
savanoriško pensijų kaupimo įstatymo
priedas
ĮGYVENDINAMI EUROPOS SĄJUNGOS TEISĖS AKTAI
2014 m. lapkričio 26 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (ES) Nr. 1286/2014 dėl mažmeninių investicinių produktų paketų ir draudimo principu pagrįstų investicinių produktų (MIPP ir DIP) pagrindinės informacijos dokumentų (OL L 352, 2014, p. 1).“
17 straipsnis. Įstatymo įsigaliojimas ir įgyvendinimas
1. Šis įstatymas, išskyrus šio straipsnio 3 dalį, šio įstatymo 3 straipsnį, 12 straipsnyje išdėstyto Lietuvos Respublikos papildomo savanoriško pensijų kaupimo įstatymo 58 straipsnio 3 dalies 4 punktą, 14 straipsnyje išdėstyto Lietuvos Respublikos papildomo savanoriško pensijų kaupimo įstatymo 582 straipsnio 1 dalies 7 punktą ir 18 straipsnį, įsigalioja 2018 m. gegužės 1d.
2. Jei pensijų kaupimo bendrovė, rengdama pagrindinės informacijos investuotojams dokumentą vietoj Reglamento (ES) Nr. 1286/2014 nustatytų reikalavimų pasirenka vadovautis Lietuvos Respublikos kolektyvinio investavimo įstatyme ir jo įgyvendinamuosiuose teisės aktuose pagrindinės informacijos investuotojams dokumento rengimui ir teikimui nustatytais reikalavimais, šio įstatymo 3 straipsnis ir kiti Reglamento (ES) Nr. 1286/2014 nustatyti reikalavimai joms taikomi nuo 2020 m. sausio 1 d. Pensijų kaupimo bendrovė apie tokį savo pasirinkimą informuoja Priežiūros instituciją nedelsiant po šio įstatymo įsigaliojimo.
3. Priežiūros institucija iki šio įstatymo įsigaliojimo dienos priima šio įstatymo įgyvendinamuosius teisės aktus.
Skelbiu šį Lietuvos Respublikos Seimo priimtą įstatymą.
Respublikos Prezidentas