LIETUVOS RESPUBLIKOS

SEIMO NARIAI

 

Gedimino pr. 53,  01109 Vilnius   Tel. (8 5) 239 6660  El. p.  simonas.gentvilas@lrs.lt

________________________________________________________________________________________________________________

 

 

RAŠTIŠKI KLAUSIMAI

 

Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministrui

Broniui Markauskui

 

2017 m. birželio 22 d.

Vilnius

 

 

                        Lietuvos Respublikos Seimo statuto 208 straipsnio 13 dalyje įtvirtinta teisė Seimo nariams pateikti raštiškai klausimus Vyriausybės nariui, dėl ypač svarbios problemos. Žemiau pasirašę Seimo nariai teikia klausimus Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministrui Broniui Markauskui ir vadovaujantis minėto straipsnio 14 dalimi, prašo į juos atsakyti šio posėdžio pabaigoje.

                        Prašome atsakyti:

1.      2015-03-26 Lietuvos Respublikos atžvilgiu ES pradėjo teisės pažeidimo procedūrą, dėl žemės ūkio paskirties žemės įsigijimo įstatymo prieštaravimo laisvam prekių, asmenų, paslaugų ir kapitalo judėjimui. Atsižvelgiant į tai, Jūsų ministerija pateikė pataisas, kuriomis dalinai siūloma atsisakyti perteklinių ir neproporcingų įstatyme numatytų ribojimų ir reikalavimų žemės pirkėjams. Kaimo reikalų komiteto sprendimu įstatymo projekto svarstymas vėl yra atidėtas iki 2017-11-01. Toks neryžtingumas ir vilkinimas akivaizdžiai yra naudingi stambiesiems Lietuvos ūkininkams. Ar neįžvelgiate sąmoningo įstatymo atidėliojimo, atstovaujant  stambiųjų Lietuvos ūkininkų interesus?

2.      Rinkimų metu buvote paskelbtas šešėliniu LVŽS žemės ūkio ministru. Nuosekliai dalyvavote Vyriausybės veiklos gairių formavime ir programos ruošime. Patvirtintoje Vyriausybės programoje išsikėlėte sau tikslą – „71.7 suteikti savivaldybėms teisę disponuoti valstybine žeme“. Tačiau LRS nariui pateikus Žemės įstatymo pakeitimus, Žemės ūkio ministerijos pažymos pagrindu LR Vyriausybė pateikė neigiamą išvadą. Ar tai reiškia, jog LVŽS ir Vyriausybė išsižada savo programinės nuostatos ir nepasitiki savivaldybėmis?  

3.      Lietuvos nekilnojamojo turto plėtros asociacija yra įvardijusi itin aktualią problemą, jog dėl NŽT inicijuotų žemės nuomos sutarčių nutraukimo su tam tikrais ūkio subjektais, yra sustabdytos investicijos viršijančios 500 milijonų eurų sumą. Tačiau, kitoms įmonėms NŽT išskirtinai toliau leidžia vystyti pastatų/statinių griovimo darbus, bei pradėti naujus statybos darbus, nors šioms įmonėms NŽT taip pat buvo pradėjusi žemės nuomos sutarčių nutraukimo procesą. Atsižvelgiant į tai, kad NŽT taiko nevienodus standartus analogiškose situacijose, prašome atsakyti, kokiu teisiniu pagrindu vienoms įmonėms yra inicijuojami ir tęsiami žemės numos sutarties nutraukimo procesai, o kitoms įmonėms tokios procedūros yra sustabdytos ir žemės nuomos sutartys nebenutraukinėjamos?

4.      Siekiant spręsti 3 klausimu minimą žemės nuomos sutarčių teisinę problematiką ir sugrąžinti pasitikėjimą į sustojusią NT plėtros rinką, 2017-01-25 Vyriausybė pasitarimo protokolu Nr.3 pavedė Žemės ūkio ministerijai (toliau – ŽŪM) peržiūrėti Lietuvos Respublikos vyriausybės 1999-03-09 nutarimą Nr. 260 "Dėl naudojamų kitos paskirties valstybinės žemės sklypų pardavimo ir nuomos" ir pateikti Vyriausybei pakeitimo projektus. 2017-03-15 Vyriausybė papildomai nustatė mėnesio laiko terminą (iki 2017-04-15), per kurį ŽŪM turėjo pateikti minėto nutarimo pakeitimo projektus. Tačiau, nutarimo pakeitimo projektas buvo pateiktas tik 2017 m. gegužės mėnesį. Nutarimo pakeitimo projektą Teisingumo ministerija savo išvadose pasiūlė tobulinti iš esmės. Šiandien ŽŪM žemės reglamentavimo neaiškumas iš esmės sustabdė miestų plėtrą ir regeneraciją apleistose teritorijose. Prašome atsakyti, kada bus priimtas šis nutarimas ir aiškiai reglamentuoti valstybės žemės nuomos teisiniai santykiai; statybų sąlygos valstybės nuomojamoje žemėje; galimybes keisti išnuomoto žemės sklypo paskirtį; ribų nustatymai nuomojamas žemės sklype; suformuoti kriterijai, kuriais vadovaujantis būtų  nustatomas žemės sklypo dydis ?

5.      Žemės ūkio ministerija š.m. kovo 16 d. paskelbė Nacionalinės žemės tarnybos reorganizavimo planus. Šioje Pažymoje nurodyta, jog NŽT veikla bus optimizuojama -panaikinta - 9 vadovaujančių darbuotojų pareigybės. Tačiau, po reformos sukuriamos 9 naujos patarėjų pareigybės ir panaikinamos laisvos valstybės tarnautojų pareigybės. Ar manote, jog iki apskričių administracijų panaikinimo 60 etatų turėjusi, o šiandien iki 964  etatų išsipūtusi tarnyba turi apsiriboti tik kosmetinėmis, o ne esminėmis reorganizacijomis?

6.      2017 kovo 15 d. pareiškėte nepasitikįs NŽT vadovu. Tačiau tam pačiam NŽT direktoriui nuo 2016 metų rugpjūčio mėnesio iki 2017 metų balandžio mėnesio pabaigos buvo mokama 40 proc. priemoka prie atlyginimo. Prašome paaiškinti, kodėl išreiškus nepasitikėjimą tarnybos vadovu, iš karto nepanaikinote ministro įsakymo dėl priedo ir tai padarėte tik po opozicijos viešų klausimų?

 

 

 

 

 

Seimo nariai:                                                                                                               Simonas Gentvilas

 

Jonas Varkalys

Jonas Liesys

Juozas Baublys

Gintaras Vaičekauskas

Virgilijus Alekna

Ričardas Juška

Viktorija Čmilytė-Nielsen

Vitalijus Gailius

Kęstutis Glaveckas

Agnė Bilotaitė

Gintaras Steponavičius