PASIŪLYMAS
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS
SVEIKATOS DRAUDIMO ĮSTATYMO NR. I-1343 4, 6, 7, 8, 9, 91, 92, 11, 121, 14, 16, 18, 20, 23, 26, 261, 262, 27, 28, 30, 31 STRAIPSNIŲ, V IR VI SKYRIŲ PAKEITIMO, ĮSTATYMO PAPILDYMO 311 STRAIPSNIU IR 32, 33, 34, 35, 36 STRAIPSNIŲ PRIPAŽINIMO NETEKUSIAIS GALIOS ĮSTATYMO projektO Nr. XIVP-3249(3)
2024-06-13
Vilnius
Eil. Nr. |
Siūloma keisti |
Pasiūlymo turinys |
||
str. |
str. d. |
p. |
||
1. |
22 |
1 |
6 |
Argumentai: Pagal šiuo metu nustatytą teisinį reglamentavimą Valstybinei ligonių kasai ir teritorinėms ligonių kasoms priskirtos funkcijos prižiūrėti ir tikrinti asmens sveikatos priežiūros įstaigų, vaistinių ir kitų ūkio subjektų, sudariusių sutartis su ligonių kasomis, veiklą, tačiau ligonių kasos neturi pakankamai įstatymuose įtvirtintų veiksmingų poveikio priemonių, kurias galėtų taikyti sistemingai teisės aktus pažeidinėjantiems subjektams, todėl jos susiduria su sunkumais ir negali užtikrinti, kad PSDF biudžeto lėšos būtų panaudotos teisingai ir efektyviai, o pacientai nebūtų klaidinami. Atkreiptinas dėmesys, kad kitų ūkio subjektų priežiūrą vykdančių institucijų (Lietuvos banko, LR Konkurencijos tarybos, Valstybinės mokesčių inspekcijos, Vartotojų teisių reguliavimo tarnyba ir kitos) teisės taikyti poveikio priemones įtvirtintos įstatymuose. Pažymėtina, kad specialiųjų tyrimų tarnyba, įvertinusi ambulatorinių slaugos paslaugų namuose ir kitų asmens sveikatos priežiūros paslaugų teikimo priežiūros teisinį reglamentavimą 2024-05-06 pateikė antikorupcinio vertinimo išvadą, kurioje, be kita ko, pažymėjo, kad teisinis reglamentavimas nenustato proporcingų, atgrasančių poveikio priemonių už fiktyvių duomenų apie suteiktas asmens sveikatos priežiūros paslaugų namuose teikimą. Lietuvos vyriausiojo administracinio teismo išplėstinė teisėjų kolegija (2015 m. gruodžio 3 d. nutartis administracinėje byloje Nr. A-1820-502/2015) pažymėjo, kad „<...> Valstybinės ligonių kasos sudarytos komisijos pareiškėjui duotam patvarkymui (įpareigojimui) trūksta teisinio privalomumo galios, taigi jis savo esme prilygsta raginimui savanoriškai (geruoju) atlyginti Valstybinės ligonių kasos nustatytą ir apskaičiuotą, Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžetui padarytos, žalos sumą, išplaukusiam iš, atsakovo vertinimu, pareiškėjo sutartinių įsipareigojimų nevykdymo (netinkamo vykdymo). Nei Sveikatos draudimo įstatymas, nei Sveikatos sistemos įstatymas, nei kiti Valstybinės ligonių kasos kompetenciją ir funkcijas reglamentuojantys teisės aktai nesuteikia šiai institucijai teisės Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžetui padarytą žalą priverstinai išieškoti (kaip antai, palyginimo dėlei – mokesčių administratoriui Mokesčių administravimo įstatymo penktojo skirsnio suteikiamos teisės priverstinai išieškoti mokestinę nepriemoką)“. Nors Įstatymo projekte XIVP-3249(3) ir siūloma numatyti įrankius, reikalingus Valstybinei ligonių kasai vykdant ūkio subjektų, sudariusių sutartis su Valstybine ligonių kasa, veiklos priežiūrą, tačiau, vertinant nustatytų pažeidimų mastą ir sistemiškumą, manytina, kad šios priemonės nėra pakankamos.
Atsižvelgiant į aukščiau išdėstytus argumentus, siūloma papildyti 22 straipsniu pildomo įstatymo 311 straipsnį nuostatomis, numatant galimybę nutraukti sutartį su minėtais ūkio subjektais dėl pakartotinių pažeidimų, o naujas sutartis sudaryti tik po 1 metų.
Pasiūlymas: papildyti projekto 22 straipsniu keičiamo įstatymo 311 straipsnio 1 dalį 6 punktu ir jį išdėstyti taip: „6) nutraukti sutartį ar jos dalį su asmens sveikatos priežiūros įstaiga, vaistine ar kitu ūkio subjektu, jei per dvejus metus nuo ankstesnio teisės aktų pažeidimo nustatymo dienos padaryta ne mažiau kaip du analogiški tų pačių teisės aktų reikalavimų pažeidimai.“ |
2. |
22 |
2 |
|
Argumentai: tie patys. Pasiūlymas: papildyti projekto 22 straipsniu keičiamo įstatymo 311 straipsnį nauja 2 dalimi ir ją išdėstyti taip: „2. Valstybinės ligonių kasos direktoriui priėmus šio straipsnio 1 dalies 5-6 punktuose nurodytą sprendimą nutraukti sutartį ar jos dalį, asmens sveikatos priežiūros įstaiga, vaistinė ar kitas ūkio subjektas turi teisę pateikti prašymą sudaryti sutartį dėl tų asmens sveikatos priežiūros paslaugų, vaistų, medicinos pagalbos priemonių ar medicinos priemonių, dėl kurių buvo nutraukta sutartis, ne anksčiau kaip po vienų metų nuo sprendimo nutraukti sutartį ar jos dalį priėmimo dienos.“ |
3. |
22 |
|
|
Argumentai: tie patys. Pasiūlymas: buvusias projekto 22 straipsniu keičiamo įstatymo 311 straipsnio 2-7 dalis laikyti 3-8 dalimis. |
Teikia
Rimantė Šalaševičiūtė
Aurelijus Veryga
Asta Kubilienė
Dainius Gaižauskas
Orinta Leiputė
Juozas Varžgalys
Valius Ąžuolas
Guoda Burokienė
Aušrinė Norkienė
Algimantas Dumbrava
Gintautas Kindurys
Deividas Labanavičius
Agnė Širinskienė
Stasys Tumėnas
Dainius Kepenis
Jonas Jarutis
Rita Tamašunienė
Zenonas Streikus
Algirdas Sysas
Julius Sabatauskas
Andrius Palionis
Antanas Vinkus
Jonas Pinskus
Valentinas Bukauskas
Artūras Skardžius
Vaida Giraitytė-Juškevičienė
Rasa Budbergytė
Eugenijus Sabutis
Algirdas Butkevičius
Valdemaras Valkiūnas
Aidas Gedvilas
Vigilijus Jukna