TEISĖS AKTŲ PROJEKTO ANTIKORUPCINIO VERTINIMO PAŽYMA

 

Teisės akto projekto pavadinimas: DĖL ŠIAULIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBOS 2020 M. SAUSIO 28 D. SPRENDIMO NR. T-23 ,,DĖL ŠIAULIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS 2020 METŲ UŽIMTUMO DIDINIMO PROGRAMOS PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO“

Teisės akto projekto rengėjas: Turto valdymo skyriaus vyriausioji specialistė Birutė Jurkaitienė.

Antikorupciniu požiūriu rizikingos teisės akto projekto nuostatos: nėra

Antikorupciniu požiūriu rizikingos teisės akto projekto nuostatos, nustatytos atliekant antikorupcinį vertinimą po tarpinstitucinio derinimo (nurodyti kriterijaus numerį, kurį taikant nustatytai korupcijos rizikai šalinti ar valdyti teisės akto projekte nenumatyta priemonių)[1]:

 

Eil. Nr.

Kriterijus

Pagrindimas (nurodomos konkrečios teisės akto projekto ar kitų teisės aktų nuostatos, pagrindžiančios teigiamą atsakymą, arba pateikiamos antikorupcinį teisės akto projekto vertinimą atliekančio specialisto pastabos ir pasiūlymai dėl korupcijos rizikos mažinimo)

Teisės akto projekto pakeitimas, mažinantis korupcijos riziką, arba teisės akto projekto tiesioginio rengėjo argumentai, kodėl neatsižvelgta į pastabą

Išvada dėl teisės akto projekto pakeitimų arba argumentų, kodėl neatsižvelgta į pastabą

 

 

pildo teisės akto projekto vertintojas

pildo teisės akto projekto rengėjas

pildo teisės akto projekto vertintojas

1.

Teisės akto projektas nesudaro išskirtinių ar nevienodų sąlygų subjektams, su kuriais susijęs teisės akto įgyvendinimas

Projektas nesukuria išskirtinių ar nevienodų sąlygų darbdaviams dalyvaujantiems programoje.

 

X tenkina

□ netenkina

2.

Teisės akto projekte nėra spragų ar nuostatų, leisiančių dviprasmiškai aiškinti ir taikyti teisės aktą

Projekte nėra nuostatų ,kurios leistų dviprasmiškai aiškinti ir taikyti teisės aktą.

 

X tenkina

□ netenkina

3.

Teisės akto projekte nustatyta, kad sprendimą dėl teisių suteikimo, apribojimų nustatymo, sankcijų taikymo ir panašiai priimantis subjektas atskirtas nuo šių sprendimų teisėtumą ir įgyvendinimą kontroliuojančio (prižiūrinčio) subjekto

Projekte numatyta, kad rekomendacinį siūlymą teikia atrankos komisija, o sprendimą priima administracijos direktorius.

 

X tenkina

□ netenkina

4.

Teisės akto projekte nustatyti subjekto įgaliojimai (teisės) atitinka subjekto atliekamas funkcijas (pareigas)

Projekte nustatyti administracijos direktoriaus įgaliojimai (teisės) atitinka administracijos direktoriaus funkcijas (pareigas) nustatytas Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatyme.

 

X tenkina

□ netenkina

5.

Teisės akto projekte nustatytas baigtinis sprendimo priėmimo kriterijų (atvejų) sąrašas

Projekto 33 punkte nustatyta, kad administracijos direktorius paskirsto lėšas, atsižvelgdamas į atrankos rezultatus, tačiau teisės akto projekte nenumatyti atvejai ir galimi tokių atvejų sprendimo būdai, jei administracijos direktorius nesutinka su atrankos rezultatais, arba sutinka skirti mažesnę ar didesnę paramos sumą.

 

X tenkina

□ netenkina

6.

Teisės akto projekte nustatytas baigtinis sąrašas motyvuotų atvejų, kai priimant sprendimus taikomos išimtys

Projekte išimčių nenumatyta. Nustatytas baigtinis prioritetų sąrašas.

 

X tenkina

□ netenkina

7.

Teisės akto projekte nustatyta sprendimų priėmimo, įforminimo tvarka ir priimtų sprendimų viešinimas

Projekte numatyta sprendimų priėmimo ir įforminimo tvarka nurodant blanketinę teisės normą (nuorodą į kitą teisės aktą) – administracijos direktoriaus nustatytą tvarką. Sprendimų viešinimas numatytas projekto 38-39 punktuose.

 

X tenkina

□ netenkina

8.

Teisės akto projekte nustatyta sprendimų dėl mažareikšmiškumo priėmimo tvarka

Sprendimų dėl mažareikšmiškumo priėmimo tvarkos projekte nėra ir neturi būti.

 

X tenkina

□ netenkina

9.

Jeigu pagal numatomą reguliavimą sprendimus priima kolegialus subjektas, teisės akto projekte nustatyta kolegialaus sprendimus priimančio subjekto:

9.1. konkretus narių skaičius, užtikrinantis kolegialaus sprendimus priimančio subjekto veiklos objektyvumą;

9.2. jeigu narius skiria keli subjektai, proporcinga kiekvieno subjekto skiriamų narių dalis, užtikrinanti tinkamą atstovavimą valstybės interesams ir kolegialaus sprendimus priimančio subjekto veiklos objektyvumą ir skaidrumą;

9.3. narių skyrimo mechanizmas;

9.4. narių rotacija ir kadencijų skaičius ir trukmė;

9.5. veiklos pobūdis laiko atžvilgiu;

9.6. individuali narių atsakomybė

Projekte numatyta, kad rekomendacinius siūlymus administracijos direktoriui teikia atrankos komisija administracijos direktoriaus nustatyta tvarka (blanketinė teisės norma - nuoroda į kitą teisės aktą). Sprendimus priima vienasmenis subjektas – administracijos direktorius.

 

X tenkina

□ netenkina

10.

Teisės akto projekto nuostatoms įgyvendinti numatytos administracinės procedūros yra būtinos, nustatyta išsami jų taikymo tvarka

Projekte nustatyta blanketinė teisės norma (nuoroda į teisės aktą) -į administracijos direktoriaus nustatytą tvarką, kurioje aprašomos procedūros.

 

X tenkina

□ netenkina

11.

Teisės akto projekte nustatytas baigtinis sąrašas motyvuotų atvejų, kai administracinė procedūra netaikoma

Procedūra taikoma visiems teisės akto taikymo rėmuose susiklosčiusiems teisinimas santykiams.

 

X tenkina

□ netenkina

12.

Teisės akto projektas nustato jo nuostatoms įgyvendinti numatytų administracinių procedūrų ir sprendimo priėmimo konkrečius terminus

Projekte konkretūs administracinių procedūrų terminai nenustatyti, tačiau nustatyta blanketinė teisės norma (nuoroda į kitą teisės aktą) – administracijos direktoriaus nustatytą tvarką.

 

X tenkina

□ netenkina

13.

Teisės akto projektas nustato motyvuotas terminų sustabdymo ir pratęsimo galimybes

Projekte nenumatyta terminų sustabdymo ir atnaujinimo galimybė.

 

X tenkina

□ netenkina

14.

Teisės akto projektas nustato administracinių procedūrų viešinimo tvarką

Projekte administracinių procedūrų viešinimo tvarka nenustatyta.

 

X tenkina

□ netenkina

15.

Teisės akto projektas nustato kontrolės (priežiūros) procedūrą ir aiškius jos atlikimo kriterijus (atvejus, dažnį, fiksavimą, kontrolės rezultatų viešinimą ir panašiai)

Projekto 35 punkte nustatyta, kokie skyriai koordinuoja įgyvendinimą, tačiau nėra numatyta kokius veiksmus jie atlieka. Projekto 37 punkte nustatyta, kad lėšų naudojimo kontrolę vykdo Savivaldybės centralizuota vidaus audito tarnyba.

 

X tenkina

□ netenkina

16.

Teisės akto projekte nustatytos kontrolės (priežiūros) skaidrumo ir objektyvumo užtikrinimo priemonės[2]

Projekte nenustatytos kontrolės (priežiūros) skaidrumo ir objektyvumo užtikrinimo priemonės.

 

X tenkina

□ netenkina

17.

Teisės akto projekte nustatyta subjektų, su kuriais susijęs teisės akto projekto nuostatų įgyvendinimas, atsakomybės rūšis (tarnybinė, administracinė, baudžiamoji ir panašiai)

Nenumatyta.

 

X tenkina

□ netenkina

18.

Teisės aktų projekte numatytas baigtinis sąrašas kriterijų, pagal kuriuos skiriama nuobauda (sankcija) už teisės akto projekte nustatytų nurodymų nevykdymą, ir nustatyta aiški jos skyrimo procedūra

Nenumatyta.

 

X tenkina

□ netenkina

 

Teisės akto projekto  rengėjas:

Turto valdymo skyriaus

 vyr. specialistė Birutė Jurkaitienė

Teisės akto projekto vertintojas:

Teisės ir personalo administravimo skyriaus vedėja

Jurgita Mickūnė

 

(pareigos) (vardas ir pavardė)

 

(pareigos) (vardas ir pavardė)

 

 

 

 

 

(parašas) (data)

 

 (parašas) (data)

 

 

 



[1] Tas pat.

[2]Pavyzdžiui, aiškiai ir išsamiai išdėstytos kontroliuojančio subjekto teisės ir pareigos, nustatyta standartizuota kontrolės atlikimo procedūra, reikalavimas fiksuoti atskirus kontrolės procedūros etapus ir jų rezultatus, atsakingų specialistų rotacija, užkirstas kelias kontroliuojančio ir kontroliuojamo subjektų tiesioginiam kontaktui be liudininkų ir panašiai.