LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO KANCELIARIJOS

TEISĖS DEPARTAMENTAS

 

IŠVADA

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS ALTERNATYVIŲJŲ DEGALŲ ĮSTATYMO NR. XIV-196 1 STRAIPSNIO PAKEITIMO ĮSTATYMO

PROJEKTO

 

2024-08-02 Nr. XIVP-2939(2)

Vilnius

 

Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklėms, teikiame šią pastabą.

Projekto 1 straipsniu keičiamo Alternatyviųjų degalų įstatymo (toliau – keičiamas įstatymas) 2 straipsnio 1 dalyje vartojama formuluotė „nesukeliant ekosistemų degradacijos pavojaus“. Atkreiptinas dėmesys, jog sąvoka „ekosistema“ gali būti suprantama skirtingai – tiek tiesiogine prasme, kaip aplinkos srityje vartojama sąvoka apibrėžti įvairių rūšių gyvųjų organizmų ir jų gyvenamosios aplinkos sistemai (pavyzdžiui, gamtinė ekosistema, jūros ekosistema), tiek perkeltine prasme, kaip kokios nors srities sistema, kurią sudaro bendri komponentai, sąlygos ir sieja tarpusavio ryšiai (pavyzdžiui, mokslinių tyrimų infrastruktūrų ekosistema, tvaraus ženklinimo ekosistema). Siekiant teisinio aiškumo, projektas tobulintinas nustatant, kokių konkrečių ekosistemų apsaugos siekiama. Pažymėtina, kad ne iš Aplinkos apsaugos komiteto išvadoje[1] pateiktų argumentų, jog „iškastinio kuro vartojimo mažinimas siekiant klimato kaitos mažinimo tikslų neturėtų vykti biologinės įvairovės naikinimo sąskaita“, o iš įstatymo teksto turi būti aišku, kokios konkrečios ekosistemos minimos įstatyme. Pastebėtina, jog sąvoka „ekosistema“ jau yra apibrėžta Aplinkos apsaugos įstatyme, Saugomų teritorijų įstatyme, todėl svarstytina, ar nebūtų tikslinga keičiamo įstatymo 2 straipsnio 38 dalyje pateikti nuorodą į vieną iš paminėtų įstatymų.

 

Privatinės teisės skyriaus vyresnioji patarėja,

pavaduojanti departamento direktorių                                                                    Irena Šambaraitė

A. Dulevičiūtė-Akimovienė, tel. (0 5)  209 6164, el. p. [email protected]



[1] https://e-seimas.lrs.lt/portal/legalAct/lt/TAK/88ed0ea2403b11efb121d2fe3a0eff27?jfwid=-1cyamqn3jo