PASIŪLYMAS

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VIEŠOJO ADMINISTRAVIMO ĮSTATYMO

NR. VIII-1234 3 IR 9 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO

ĮSTATYMO PROJEKTO NR. XIIIP-1642(2)

 

2018-00-00

Vilnius

 

Eil. Nr.

Siūloma keisti

Pasiūlymo turinys

str.

str. d.

p.

 

1

 

 

Argumentai:

Atsižvelgiant į tai, kad dabartiniu metu dar nėra baigtos diskusijos dėl Viešojo administravimo įstatymo 3 straipsnyje siūlomo įtvirtinti naujo – draudimo keisti į blogąją pusę (non reformatio in peius) – principo turinio ir įgyvendinimo, tikslinga šį principą apibrėžti siaurai, t. y. būtent taip, kaip tai pasiūlė pats projekto iniciatorius („šis principas reiškia, kad viešojo administravimo subjektas, priimdamas administracinės procedūros sprendimą, negali pabloginti asmens, dėl kurio yra pradėta administracinė procedūra, padėties“) ir jį įgyvendinti tik vykdant administracinę procedūrą. Po tam tikro laiko įvertinus principo įgyvendinimo metu kilusias problemas, bus galima siūlyti keisti šio principo sampratą ir išplėsti jo taikymo ribas.

Taip pat atsižvelgiant į tai, Projekto 2 straipsniu turėtų būti keičiamas ne Viešojo administravimo įstatymo 9 straipsnis, bet, kaip ir siūlė projekto iniciatorius – šio įstatymo 34 straipsnio 1 dalis.

 

Pasiūlymas:

Įstatymo projekto 1 straipsnį išdėstyti taip:

„1 straipsnis. 3 straipsnio pakeitimas

Papildyti 3 straipsnį 14 punktu:

„14) draudimo keisti į blogąją pusę (non reformatio in peius). Šis principas reiškia, kad viešojo administravimo subjektas, priimdamas administracinės procedūros sprendimą, negali pabloginti asmens, dėl kurio yra pradėta administracinė procedūra, padėties, taip pat negali savo iniciatyva pakeisti ar panaikinti savo anksčiau priimtą administracinį sprendimą ir priimti naują administracinį sprendimą kuriuo būtų pabloginta bet kurio asmens padėtis, jeigu viešojo administravimo subjektui tokia teisė nėra nustatyta įstatymuose.“

 

2

 

 

Pasiūlymas:

Įstatymo projekto 2 straipsnį išdėstyti taip:

„2 straipsnis. 9 34 straipsnio pakeitimas

Papildyti 9 straipsnį 4 dalimi:

„4. Viešojo administravimo subjektas, nustatęs, kad jo administracinis sprendimas buvo ar yra neteisėtas, turi teisę jį panaikinti ar pakeisti, jeigu tuo nėra pabloginama bet kurio asmens padėtis, o tuo atveju, jeigu viešojo administravimo subjektui panaikinus ar pakeitus savo anksčiau priimtą administracinį sprendimą asmens padėtis būtų pabloginta, dėl administracinio sprendimo panaikinimo ar pakeitimo viešojo administravimo subjektas turi kreiptis į teismą.“

Pakeisti 34 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip:

„1. Administracinė procedūra baigiama administracinės procedūros sprendimo priėmimu. Viešojo administravimo subjektas, priimdamas administracinės procedūros sprendimą, negali pabloginti asmens, dėl kurio buvo pradėta administracinė procedūra, padėties. Asmeniui, dėl kurio buvo pradėta administracinė procedūra, ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo administracinės procedūros sprendimo priėmimo dienos raštu pranešama apie priimtą administracinės procedūros sprendimą ir nurodomos faktinės aplinkybės, nustatytos skundo nagrinėjimo metu, teisės aktai, kuriais vadovaujantis priimtas administracinės procedūros sprendimas, ir sprendimo apskundimo tvarka. Asmeniui, kuris kreipėsi dėl administracinės procedūros pradėjimo, per 3 darbo dienas nuo administracinės procedūros sprendimo priėmimo dienos, laikantis asmens duomenų teisinę apsaugą reglamentuojančių teisės aktų reikalavimų, raštu pateikiama informacija apie priimtą administracinės procedūros sprendimą.“

 

 

Teikia:

 

Seimo narys                                                                                         Stasys Šedbaras