Argumentai:
Netoli Lietuvos Respublikos pradėjus veikti Astravo atominei
elektrinei būtina išlaikyti savarankišką išskirtinai radiacinės saugos
srityje veiklą vykdančią įstaigą. Toks siūlymas grindžiamas tuo, kad galimų
branduolinių ar radiologinių avarijų atvejais būtinas išankstinis ir specialus
pasiruošimas tokių atvejų galimai grėsmei, prevencinių priemonių taikymas, o
įvykus branduoliniam įvykiui, greitas sprendimų priėmimas likviduojant galimų
branduolinių ar radiologinių avarijų atvejus. Būtina išlaikyti Radiacinės
saugos centre turimus resursus radiacinės saugos srityje nesusiejant šios
specifinės funkcijos su bendra visuomenės sveikatos saugos funkcija. Minėtas
siūlymas taip pat neatitiktų nei Europos Sąjungos, nei pasaulinės radiacinės
saugos reguliavimo praktikos.
Atsižvelgiant į tai kas išdėstyta, siūloma nepritarti radiacinės
saugos funkcijų perdavimui Nacionaliniam
visuomenės sveikatos centrui prie Sveikatos apsaugos ministerijos, atitinkamai tikslinant Įstatymo projekto nuostatas.
Pasiūlymas:
Panaikinti
projekto 1 straipsnį:
1 straipsnis. 27 straipsnio pakeitimas
Pripažinti
netekusiu galios 27 straipsnio 9 dalies 5 punktą.
|