LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO
Biudžeto ir finansų komitetas
PAGRINDINIO KOMITETO IŠVADA
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS PROFESINIŲ PENSIJŲ KAUPIMO ĮSTATYMO NR. X-745 PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO
NR. XIIIP-2807
2018-12-05 Nr.109-P-48
Vilnius
1. Komiteto posėdyje dalyvavo: Biudžeto ir finansų komiteto nariai: Stasys Jakeliūnas, Kęstutis Glaveckas, Rasa Budbergytė, Vytautas Kamblevičius, Andrius Palionis, Mykolas Majauskas, Vida Ačienė, Valius Ąžuolas, Andrius Kubilius, Rita Tamašunienė, Juozas Varžgalys. Biudžeto ir finansų komiteto biuras: biuro vedėja Alina Brazdilienė, patarėjai: Janina Alasevičienė, Dalia Mudėnienė, Jolanta Dzikaitė, padėjėjos Danguolė Zabulėnienė ir Jolanta Matiliauskienė.
2. Ekspertų, konsultantų, specialistų išvados, pasiūlymai, pataisos, pastabos (toliau – pasiūlymai):
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pasiūlymo turinys
|
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
str. |
str. d. |
p. |
|||||
1. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2018-10-29 |
2 |
11 |
|
Įvertinę įstatymo projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklių reikalavimams, teikiame šias pastabas: 1. Projekto 1 straipsnyje nauja redakcija dėstomo įstatymo (toliau – keičiamas įstatymas) 2 straipsnio 11 dalyje, apibrėžiant išvestinių finansinių priemonių sąvoką, pateikiama nuoroda į šios sąvokos apibrėžimą Lietuvos Respublikos kolektyvinio investavimo subjektų įstatyme. Atsižvelgiant į tai, kad Seime įregistruoto Lietuvos Respublikos kolektyvinio investavimo subjektų įstatymo pakeitimo įstatymo projekte (reg. Nr. XIIIP-2791, siūloma įsigaliojimo data 2019-01-01) nurodyta sąvoka apibrėžiama, pateikiant nuorodą į išvestinių finansinių priemonių sąvokos apibrėžimą Finansinių priemonių rinkų įstatyme („kaip tai apibrėžta Finansinių priemonių rinkų įstatyme“), siūlytina analizuojamoje straipsnio dalyje taip pat pateikti nuorodą į sąvokos apibrėžimą Finansinių priemonių rinkų įstatyme. |
Pritarti |
Pakeisti keičiamo įstatymo 2 straipsnio 11 dalį ir ją išdėstyti taip: „11.
Išvestinės finansinės priemonės – kaip ši sąvoka apibrėžta
|
2. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2018-10-29 |
4 |
5 |
|
2. Siekiant teisinio reguliavimo aiškumo ir atsižvelgiant į tai, kad pagal Lietuvos Respublikos Lietuvos banko įstatymo 435 straipsnį Lietuvos banko (priežiūros institucijos) sprendimai, veiksmai (neveikimas) skundžiami teismui Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka, siūlytina patikslinti keičiamo įstatymo 4 straipsnio 5 dalį ir po žodžio „teismui“ įrašyti žodžius „Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka“. |
Pritarti |
Pakeisti keičiamo įstatymo 4 straipsnio 5 dalį ir ją išdėstyti taip: „5. Priežiūros institucija turi raštu pranešti šio straipsnio 3 dalyje nurodytam subjektui apie savo sprendimą per 3 mėnesius nuo visų dokumentų ir duomenų pateikimo dienos. Šio straipsnio 3 dalyje nurodyto prašymo nagrinėjimo terminas skaičiuojamas nuo paskutinių dokumentų ar duomenų pateikimo dienos. Atsisakymas tenkinti prašymą turi būti motyvuotas ir gali būti skundžiamas teismui Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.“ |
3. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2018-10-29 |
4 |
3 |
|
3. Keičiamo įstatymo 4 straipsnio 6 dalies nuostatos dėl asociacijos pavadinime vartojamų žodžių ,,profesinių pensijų asociacija“ naudojimo tik asociaciją įtraukus į Pensijų asociacijų sąrašą tarpusavyje derintinos su keičiamo įstatymo 6 straipsnio 2 dalies 1 punktu, nes pagal keičiamo įstatymo 4 straipsnio 3 dalį, pensijų asociacija, prieš kreipdamasi į priežiūros instituciją su prašymu įtraukti ją į Pensijų asociacijų sąrašą, turi būti įregistruota Juridinių asmenų registre, o Juridinių asmenų registrui turi būti pateikti pensijų asociacijų įstatai, kuriuose prie pavadinimo turi būti nurodytas terminas ,,profesinių pensijų asociacija“. |
Pritarti |
1. Pakeisti keičiamo įstatymo 4 straipsnio 3 dalį ir ją išdėstyti taip: „3. Pensijų
asociacijos veiklą pageidaujantis vykdyti subjektas,
2. Papildyti keičiamo įstatymo 4 straipsnį nauja 8 dalimi ir ją išdėstyti taip: „8. Kai į Pensijų asociacijų sąrašą įrašomas jau įsteigtas pensijų asociacijos veiklą pageidaujantis vykdyti subjektas, Juridinių asmenų registre atitinkami įstatų pakeitimai daromi po to, kai priežiūros institucija jį įrašo į Pensijų asociacijų sąrašą.“ |
4. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2018-10-29 |
6 |
2 |
16 |
4. Svarstytina, ar nereikėtų papildyti keičiamo įstatymo 6 straipsnio 2 dalies 16 punkto ir numatyti, kad pensijų asociacijos įstatuose turi būti nurodyta ne tik pensijų asociacijos likvidavimo tvarka, bet ir jos reorganizavimo bei pertvarkymo tvarka, kadangi pagal keičiamo įstatymo 12 straipsnio 1 dalies 5 punktą, visuotiniam pensijų asociacijos narių susirinkimui suteikta teisė priimti sprendimus dėl pensijų asociacijos pertvarkymo ar pabaigos (reorganizavimo ar likvidavimo). |
Pritarti |
Pakeisti keičiamo įstatymo 6 straipsnio 2 dalies 16 punktą ir jį išdėstyti taip: „16) pensijų asociacijos pertvarkymo, pabaigos (reorganizavimo ir likvidavimo) tvarka;“. |
5. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2018-10-29 |
7 |
3 |
6 |
5. Siūlytina sukonkretinti keičiamo įstatymo 7 straipsnio 3 dalies 6 punkte neapibrėžtą nuorodą į kituose teisės aktuose nustatytus reikalavimus, nurodant šių teisės aktų reguliuojamų santykių sritį. |
Pritarti |
Pakeisti keičiamo įstatymo 7 straipsnio 3 dalies 6 punktą ir jį išdėstyti taip: „6) užtikrinti, kad pensijų asociacijos valdymo procedūros ir buhalterinių įrašų bei apskaitos sistemos būtų patikimos ir kad iš jų būtų galima sužinoti visų sandorių šalis, finansuojančius subjektus, įmokų dydžius, įmokų dalies pasiskirstymą tarp finansuojančio subjekto ir pensijų fondo dalyvio, sandorių turinį, laiką ir vietą, nustatyti, ar turtas investuojamas laikantis pensijų fondo taisyklėse, šiame įstatyme ir kituose profesinių pensijų turto investavimą reglamentuojančiuose teisės aktuose nustatytų reikalavimų;“. |
6. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2018-10-29 |
7 |
3 |
9 |
6. Keičiamo įstatymo 7 straipsnio 3 dalies 9 punkte nustatomi nepriekaištingos reputacijos, kvalifikacijos ir patirties reikalavimai vadovaujamas pareigas einantiems asmenims. Tačiau iš projekto nuostatų neaišku, kokie asmenys turi būti laikomi vadovaujamas pareigas einančiais asmenimis. Svarstytina galimybė projektą atitinkamai patikslinti. |
Nepritarti |
Keičiamo įstatymo 2 straipsnio 42 dalyje nustatyta, kad kitos šiame įstatyme vartojamos sąvokos suprantamos, kaip jos apibrėžtos (...) Lietuvos Respublikos finansinių ataskaitų audito įstatyme. Finansinių ataskaitų audito įstatymo 2 straipsnio 29 dalyje vadovaujamos pareigos apibrėžtos, kaip juridinio asmens valdymo ir priežiūros organų narių pareigos ir darbuotojų, turinčių viršesnius įgaliojimus duoti pavaldiems asmenims nurodymus, priimti reikšmingus sprendimus, susijusius su juridinio asmens valdymu ir veikla, pareigos. |
7. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2018-10-29 |
9 |
2 |
|
7. Siūlytina keičiamo įstatymo 9 straipsnio 2 dalyje išbraukti žodžius „arba teisėjas“.
|
Pritarti |
Pakeisti keičiamo įstatymo 9 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip: „2. Priežiūros institucija turi teisę pateikti teismui
pareiškimą dėl bankroto bylos pensijų asociacijai iškėlimo. Tokiu atveju
teismas ne vėliau kaip per 15 dienų nuo pareiškimo gavimo dienos turi priimti
nutartį iškelti bankroto bylą arba atsisakyti ją iškelti. Priėmęs nutartį
iškelti bankroto bylą, teismas |
8. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2018-10-29 |
11 |
2 |
|
8. Keičiamo įstatymo 11 straipsnio 2 dalyje numatyta, kad pensijų asociacijoje turi būti du valdymo organai – pensijų asociacijos valdyba ir pensijų asociacijos vadovas, o esant šioje dalyje nustatytoms sąlygoms, gali būti sudaromas ir vienas valdymo organas. Pažymėtina, kad keičiamame įstatyme pensijų asociacijos vadovui, skirtingai nei valdybai, nėra jokių kompetencijos ir patirties reikalavimų, išskyrus keičiamo įstatymo 7 straipsnio 3 dalies 9 punkto nuostatas dėl bendrųjų reikalavimų visiems vadovaujamas pareigas einantiems asmenims, kur įtvirtinami kvalifikacijos ir patirties reikalavimai ne kiekvienam vadovaujančias pareigas einančiam asmeniui, o visiems bendrai („jų visų bendra kvalifikacija ir patirtis būtų pakankama“).Taip pat nesiūloma nustatyti reikalavimų vadovo kadencijai. Šiame kontekste atkreiptinas dėmesys į tai, kad keičiamo įstatymo 13 straipsnio 6 dalyje siūlomi nustatyti reikalavimai valdybos nariams iš dalies skiriasi nuo 7 straipsnio 3 dalies 9 punkte siūlomų nustatyti reikalavimų vadovaujančias pareigas einantiems asmenims, o 13 straipsnio 7 dalyje valdybos narių kadencija yra ribojama – kadencijos terminas negali būti ilgesnis kaip 5 metai. Atsižvelgiant į tai, kad pagal keičiamo įstatymo 11 straipsnio 2 dalį pensijų asociacijoje gali būti ir vienas valdymo organas, siūlytina projektą papildyti nuostatomis dėl reikalavimų pensijų asociacijos vienasmeniam valdymo organui – vadovui, nes tuo atveju, kai pensijų asociacijos valdyba nebūtų sudaroma, jos funkcijas vykdytų pensijų asociacijos vadovas. |
Pritarti
|
Papildyti keičiamo įstatymo 11 straipsnį nauja 6 dalimi ir ją išdėstyti taip: „6. Pensijų asociacijos vadovui mutatis mutandis taikomi šio įstatymo 13 straipsnio 3, 4, 6, 8 dalių ir 14 straipsnio reikalavimai.“ |
9. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2018-10-29 |
13 |
|
|
9. Keičiamo įstatymo 13 straipsnyje siūloma nustatyti valdybos sudarymo tvarką, įtvirtinamas valdybos sudarymo principas - valdyba sudaroma taip, kad tinkamai ir proporcingai atstovautų finansuojančių subjektų ir pensijų fondų dalyvių interesus. Tuo tarpu projekte nėra jokių reikalavimų pensijų asociacijos vadovo kandidatūrai (nei kai valdyba sudaroma, nei kai ji nesudaroma). Taigi iš projekto nuostatų neaišku, kokia tvarka turėtų būti parenkamas pensijų asociacijos vadovas, ar su juo sudaroma darbo sutartis (pagal keičiamo įstatymo 6 straipsnio 2 dalies 10 punktą, 12 straipsnio 1 dalies 2 punktą, asociacijos organų nariai renkami, taigi ir vienasmenis valdymo organas turėtų būti renkamas, o ne skiriamas). Neaišku ir tai, kaip būtų atstovaujami „tinkamai ir proporcingai“ finansuojančių subjektų ir pensijų fondų dalyvių interesai tais atvejais, kai pensijų asociacijos valdyba nesudaroma. |
Pritarti |
Žiūrėti argumentus pastabai Nr. 8 šioje lentelėje. |
10. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2018-10-29 |
27 |
10 |
|
10. Svarstytina, ar nereikėtų patikslinti keičiamo įstatymo 27 straipsnio 10 dalį ir numatyti galimybę tuo atveju, kai pensijų asociacijoje veikia vienas pensijų fondas ir priimamas sprendimas dėl pensijų fondo panaikinimo, kartu spręsti klausimą ne tik dėl pensijų asociacijos pertvarkymo ar likvidavimo, bet ir jo reorganizavimo. |
Pritarti |
Pakeisti keičiamo įstatymo 27 straipsnio 10 dalį ir ją išdėstyti taip: „10. Tuo atveju, kai pensijų asociacijoje veikia vienas pensijų fondas, priimant sprendimą dėl pensijų fondo panaikinimo kartu turi būti sprendžiamas ir pensijų asociacijos pertvarkymo arba pabaigos (reorganizavimo ar likvidavimo) klausimas.“ |
11. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2018-10-29 |
32 35 |
2 4 |
2 |
11. Pažymėtina, kad pagal Lietuvos Respublikos neįgaliųjų socialinės integracijos įstatymo Nr. I-2044 1, 2, 14, 16, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24 straipsnių, ketvirtojo ir penktojo skirsnių pavadinimų pakeitimo ir Įstatymo papildymo 20-1 straipsniu įstatymo, kuris įsigalios 2019 m. sausio 1 d., 15 straipsnio 4 dalį sąvoka „nedarbingas asmuo“ keičiama sąvoka „asmuo, kuriam nustatytas 0–25 procentų darbingumo lygis“, o sąvoka „iš dalies darbingas asmuo“ –„asmuo, kuriam nustatytas 30–55 procentų darbingumo lygis“. Todėl atsižvelgiant į tai, siūlytina atitinkamai patikslinti keičiamo įstatymo 32 straipsnio 2 dalyje bei 35 straipsnio 4 dalies 2 punkte vartojamas sąvokas. |
Pritarti |
1. Pakeisti keičiamo įstatymo 32 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip: „2. Pensijų fondo dalyvis, Neįgalumo ir darbingumo
nustatymo tarnybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos pripažintas
2. Pakeisti keičiamo įstatymo 35 straipsnio 4 dalies 2 punktą ir jį išdėstyti taip: „2)
likti pensijų asociacijos nariu ir pensijų fondo dalyviu ir pensijų fonde jo
vardu sukauptas lėšas laikyti, kol sukaks to pensijų fondo taisyklėse
nustatytas senatvės pensijos amžius arba iki dienos, kurią Neįgalumo ir
darbingumo nustatymo tarnyba prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos
pripažins jį |
12. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2018-10-29 |
38 |
4 |
|
12. Keičiamo įstatymo 38 straipsnio 4 dalyje po žodžio „neturi“ įrašytinas žodis „teisės“.
|
Pritarti |
Pakeisti keičiamo įstatymo 38 straipsnio 4 dalį ir ją išdėstyti taip: „4. Profesinių pensijų turto saugotojas neturi teisės vykdyti su pensijų asociacija susijusios veiklos, dėl kurios gali kilti pensijų asociacijos, pensijų fondo dalyvių ir išmokų gavėjų bei jo paties interesų konfliktų, nebent profesinių pensijų turto saugotojas funkciškai ir hierarchiškai yra atskyręs turto saugojimo užduočių atlikimą nuo kitų galinčių sukelti konfliktą savo užduočių ir galimi interesų konfliktai yra tinkamai nustatomi, valdomi, stebimi ir atskleidžiami pensijų fondo dalyviams ir išmokų gavėjams, taip pat pensijų asociacijos valdymo organams.“ |
13. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2018-10-29 |
42 |
3 |
|
13. Atsižvelgiant į Teisės aktų projektų rengimo rekomendacijų 12 punktą ir į keičiamo įstatymo 24 straipsnio 7 dalyje vartojamą formuluotę, siūlytina keičiamo įstatymo 42 straipsnio 3 dalyje vietoj žodžių ,,paveldima įstatymų nustatyta tvarka“ įrašyti žodžius ,,paveldima paveldėjimo santykius reguliuojančių teisės aktų nustatyta tvarka“. |
Pritarti |
Pakeisti keičiamo įstatymo 42 straipsnio 3 dalį ir ją išdėstyti taip: „3. Gyvybės draudimo sutartyse, pagal kurias kaupiamos profesinės
pensijos, naudos gavėju gali būti tik apdraustasis, o jam mirus draudimo
išmoka paveldima paveldėjimo santykius reguliuojančių
teisės aktų nustatyta |
14. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2018-10-29 |
44 |
1 |
|
14. Atsižvelgiant į tai, kad keičiamo įstatymo 41 straipsnio 4 dalyje yra nurodyta, kokie šio įstatymo straipsniai yra taikomi profesinių pensijų kaupimo veiklą vykdančioms gyvybės draudimo įmonėms bei siekiant teisinio reguliavimo koncentruotumo, siūlytina keičiamo įstatymo 44 straipsnio 1 dalyje pateiktas nuorodas į gyvybės draudimo įmonėms taikomus šio įstatymo 47-50 straipsnius perkelti į keičiamo įstatymo 41 straipsnio 4 dalį. |
Pritarti |
1. Pakeisti keičiamo įstatymo 41 straipsnio 4 dalį ir ją išdėstyti taip: „4. Profesinių pensijų kaupimo veiklą vykdančioms gyvybės draudimo įmonėms ir jų priežiūrai mutatis mutandis taikomi šio įstatymo 7 straipsnio 3 dalis, 15–20 straipsniai, 21 straipsnio 4–8 dalys, išskyrus reikalavimą pateikti įstatus, 22, 23, 29–34 straipsniai, 36–38 straipsniai, 46 straipsnio 3 dalis, 47-50 straipsniai, dešimtasis, vienuoliktasis, dvyliktasis ir tryliktasis skirsniai.“
2. Pakeisti keičiamo įstatymo 44 straipsnį ir jį išdėstyti taip: „44 straipsnis. Techniniai atidėjiniai
|
15. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2018-10-29 |
48 |
2 |
|
15. Siekiant teisinio reguliavimo apibrėžtumo, keičiamo įstatymo 48 straipsnio 2 dalyje siūlytina vietoj žodžio ,,šis“ įrašyti žodžius ,,šio straipsnio 1 dalyje nustatytas“. |
Pritarti |
Pakeisti keičiamo įstatymo 48 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip: „2. Jeigu ši |
16. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2018-10-29 |
61 |
1 |
|
16. Siūlytina tikslinti keičiamo įstatymo 61 straipsnio 1 dalį, nes neaišku, kokius ,,kitus asmenis“ galės kontroliuoti priežiūros institucija. |
Pritarti |
Pakeisti keičiamo įstatymo 61 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip: „1. Priežiūros institucija, siekdama nustatyti, kaip pensijų asociacijos ir kiti asmenys, kuriems taikomi profesinių pensijų kaupimo veiklą reglamentuojantys teisės aktai, laikosi šio įstatymo ir kitų teisės aktų, kurių laikymosi priežiūra priskirta jos kompetencijai, organizuoja ir atlieka patikrinimus.“ |
17. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2018-10-29 |
64 |
1 |
2 |
17. Svarstytina, ar nereikėtų keičiamo įstatymo 64 straipsnio 1 dalies 2 punkte patikslinti, kokiems asmenims gali būti skiriamos baudos. Pastebėtina, kad keičiamame įstatyme nėra vartojama juridinio asmens vadovo sąvoka, jame vartojamos sąvokos „valdymo organai“ ir „vadovaujančias pareigas einantys asmenys“. Be to, pagal keičiamo įstatymo 11 straipsnį, juridiniam asmeniui (asociacijai) gali vadovauti valdyba, o vienasmenis valdymo organas gali būti nesudarytas. |
Pritarti
|
Pakeisti keičiamo įstatymo 64 straipsnio 1 dalies 2 punktą ir jį išdėstyti taip: „2) juridinio asmens |
18. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2018-10-29 |
64 |
3,4 |
|
18. Siekiant teisinio reguliavimo nuoseklumo, siūlytina keičiamo įstatymo 64 straipsnio 3 ir 4 dalis sukeisti vietomis. |
Pritarti |
Sukeisti vietomis keičiamo įstatymo 64 straipsnio 3 ir 4 dalis ir jas išdėstyti taip: „
|
19. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2018-10-29 |
66 |
7 |
|
19. Svarstytina, ar tikslinga keičiamo įstatymo 66 straipsnio 7 dalyje nurodyti valstybės narės kompetentingai priežiūros institucijai terminą (aštuonias savaites), per kurį ji turi pateikti savo vertinimo rezultatus, nes valstybės narės kompetentinga priežiūros institucija vadovaujasi savo šalies teisės aktais ir Europos Sąjungos teisės aktais. |
Nepritarti |
Pagal direktyvą (ES) 2016/2341 yra nustatomi terminai per kuriuos kompetentingos priežiūros institucijos turi atlikti tam tikrus veiksmus, kad sklandžiai vyktų leidimo išdavimo procedūra. Taip pat palikti nustatytą terminą yra tikslinga, kad priežiūros institucija pagal įstatymo 66 straipsnio 13 dalį galėtų kreiptis dėl tarpininkavimo į Europos draudimo ir profesinių pensijų instituciją dėl perleidžiančiosios pensijų asociacijos buveinės valstybės narės kompetentingos priežiūros institucijos neveikimo. |
20. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2018-10-29 |
66 |
12 |
|
20. Atsižvelgiant į tai, kad keičiamo įstatymo 66 straipsnio 9 dalyje nustatytas terminas, per kurį priežiūros institucija priima sprendimą išduoti leidimą perleisti teises ir pareigas, siūlytina patikslinti keičiamo įstatymo 66 straipsnio 12 dalyje pateiktą nuorodą į šio straipsnio 11 dalį (turi būti nuoroda į 9 dalį). |
Pritarti iš dalies |
Argumentai: Pagal direktyvą (ES) 2016/2341 nustatoma, kad pensijų fondą galima pradėti valdyti arba kai išduodamas leidimas, arba jei informacija apie leidimo išdavimą negaunama – pasibaigus nustatytiems terminams (skirtiems apsikeisti informacija tarp kompetentingų priežiūros institucijų ir perduoti informaciją profesinių pensijų asociacijai). Pasiūlymas: 1. Pakeisti keičiamo įstatymo 66 straipsnio 9 dalį ir ją išdėstyti taip: „9. Priežiūros institucija per 3 mėnesius nuo šio straipsnio 6 dalyje nurodyto prašymo ir informacijos gavimo dienos priima sprendimą išduoti leidimą perleisti teises ir pareigas arba atsisakyti išduoti leidimą ir apie priimtą sprendimą praneša perimančiajai pensijų asociacijai. Priežiūros institucija taip pat apie priimtą sprendimą per dvi savaites nuo sprendimo priėmimo dienos informuoja perleidžiančiosios pensijų asociacijos buveinės valstybės narės kompetentingą priežiūros instituciją, kuri, jeigu dėl teisių ir pareigų perleidimo bus vykdoma tarpvalstybinė veikla, per keturias savaites nuo šios informacijos gavimo dienos praneša priežiūros institucijai galiojančius socialinės apsaugos ir darbo teisės aktų reikalavimus, kurie yra taikomi profesinių pensijų srityje ir pagal kuriuos turi būti valdomas pensijų fondas, investavimo taisykles, kurios taikomos kitų valstybių narių pensijų asociacijų ar analogiškų subjektų pensijų fondams, informacijos pateikimo pensijų fondo dalyviams ir išmokų gavėjams reikalavimus. Priežiūros institucija negali išduoti leidimo perleisti teises ir pareigas, jeigu nėra gautas perleidžiančiosios pensijų asociacijos buveinės valstybės narės kompetentingos priežiūros institucijos sutikimas dėl teisių ir pareigų perleidimo.“
2. Pakeisti keičiamo įstatymo 66 straipsnio 11 dalį ir ją išdėstyti taip: „11. Jeigu |
21. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2018-10-29 |
2P |
2 |
|
21. Siūlytina projekto 2 straipsnio 2 dalyje nustatyti ankstesnę datą įstatymo įgyvendinamiesiems aktams priimti, kad ūkio subjektai galėtų tinkamai pasirengti įstatymo įgyvendinimui. |
Nepritarti |
Šiuo metu Lietuvoje nėra registruotų ūkio subjektų, kuriems būtų taikomas šis įstatymas, todėl nustatyti ankstesnę datą įstatymo įgyvendinamiesiems aktams priimti nėra tikslinga. |
3. Piliečių, asociacijų, politinių partijų, lobistų ir kitų suinteresuotų asmenų pasiūlymai: negauta.
4. Valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų pasiūlymai: negauta.
5. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai: negauta.
6. Seimo paskirtų papildomų komitetų / komisijų pasiūlymai:
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pastabos |
Pasiūlymo turinys |
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
str. |
str. d. |
p. |
||||||
|
Socialinių reikalų ir darbo komitetas, 2018-12-04 |
|
|
|
|
Siūlyti pagrindiniam komitetui pritarti iniciatorių pateiktam įstatymo projektui ir jį patobulinti atsižvelgiant į Seimo kanceliarijos Teisės departamento pastabas ir pasiūlymus, kuriems komitetas pritarė.
|
Pritarti. |
|
7. Komiteto sprendimas ir pasiūlymai:
7.1. Sprendimas:
Pritarti įstatymo projektui Nr. XIIIP-2807, Komiteto patobulintam atsižvelgiant į Seimo kanceliarijos Teisės departamento pastabas, ir Komiteto išvadoms.
8. Balsavimo rezultatai: už –10, prieš –0, susilaikė –1.
9. Komiteto paskirti pranešėjai: Valius Ąžuolas, Kęstutis Glaveckas.
10. Komiteto narių atskiroji nuomonė: nėra.
PRIDEDAMA. Komiteto siūlomas įstatymo projektas (nauja redakcija).
Komiteto pirmininkas Stasys Jakeliūnas
Komiteto biuro patarėja Jolanta Žaltkauskienė