1.
|
1
(10)
|
(2)
|
|
Argumentai:
Įstatymo projekto 1 straipsniu išdėstomo 10 straipsnio 2 dalyje numatyta, kad
konkursus į karjeros ir laikinojo valstybės tarnautojo pareigas organizuoja
pačios institucijos, kuriose dirbs valstybės tarnautojas, ir tik tais
atvejais, jei jos nori, gali prašyti, kad asmenis į karjeros valstybės tarnautojus
atrinktų Vyriausybės įgaliota institucija ar įstaiga. Pastaroji
įgaliota institucija ar įstaiga konkursus privalomai organizuoja
centralizuotai tik priimant asmenis į įstaigos vadovus.
Manytina, kad toks teisinis reguliavimas gali
sudaryti prielaidas neskaidriam karjeros valstybės tarnautojų priėmimui į
pareigas, toks reguliavimas sumažina galimybes pritraukti didesnį kandidatų,
pretenduojančių į karjeros valstybės tarnautojus, skaičių. Todėl siūlau nustatyti,
kad konkursą į karjeros valstybės tarnautojo pareigas centralizuotai
organizuoja Vyriausybės įgaliota institucija; nurodyti, kad valstybės ar savivaldybės
institucijos ar įstaigos į pareigas priimantis asmuo yra kviečiamas dalyvauti
konkurso procedūrose, kurių metu centralizuota
institucija atrenka
2 geriausiai konkurse įvertintus pretendentus, o tais atvejais, jei dalyvavo
tik vienas kandidatas – konkursą laimėjusį asmenį, taip pat nustatyti, kad konkurse
stebėtojo teisėmis gali dalyvauti valstybės ar savivaldybės institucijoje ar
įstaigoje veikiančios darbo tarybos, profesinės sąjungos atstovai. Siūlome
konkursui paskelbti nustatyti ne ilgesnį kaip vieno mėnesio terminą nuo
pareigų atsilaisvinimo, naujos pareigybės įsteigimo.
Pasiūlymas:
Pakeisti 1 straipsnyje nauja redakcija dėstomo 10 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip:
“2. „Konkursus Vyriausybės nustatyta
tvarka organizuoja valstybės ar savivaldybių institucijos ar įstaigos. Valstybės
ar savivaldybių institucijos ar įstaigos prašymu į karjeros valstybės
tarnautojo pareigas valstybės tarnautojus atrenka Vyriausybės įgaliota
institucija ar įstaiga.“ Pagal valstybės ir
savivaldybių institucijų ir įstaigų poreikį konkursus į karjeros valstybės
tarnautojų pareigas Vyriausybės nustatyta tvarka pagal patvirtintus
ir viešai paskelbtus vertinimo metodus ir kriterijus centralizuotai
organizuoja Vyriausybės įgaliota įstaiga, kuri atrenka 2 geriausiai
centralizuotame konkurse įvertintus pretendentus, o tais atvejais, jei dalyvavo
tik vienas kandidatas – konkursą laimėjusį asmenį. Į pareigas priimantis
asmuo priima galutinį sprendimą, kurį iš atrinktų pretendentų priimti į
valstybės tarnautojo pareigas. Valstybės ar savivaldybės institucijos ar
įstaigos į pareigas priimantis asmuo ir (ar) jo įgalioti asmenys yra
kviečiami dalyvauti centralizuoto konkurso procedūrose. Stebėtojo teisėmis gali dalyvauti valstybės ar
savivaldybės institucijoje ar įstaigoje veikiančios darbo tarybos, o kai jos
nėra, profesinės sąjungos atstovas. Konkursas skelbiamas ne vėliau
kaip per mėnesį nuo pareigų atsilaisvinimo ar naujos pareigybės įsteigimo.“
|
2.
|
1
(10)
|
(3)
|
(1)
|
Argumentai:
Siekiant nesudaryti prielaidų aiškinti
Projektu siūlomą teisinį reguliavimą (10 straipsnio 3 dalį ir 14 straipsnio 4
dalį) kaip leidžiantį laikinai 3 metų laikotarpiui priimtam į pareigas
valstybės tarnautojui tuo metu užimti be konkurso ir kitas pareigas, būtina
papildyti Projekto 10 straipsnio 3 dalies 1 punktą nuostata, kad
laikinai be konkurso į pareigas priimtas valstybės tarnautojas negali būti
perkeltas į kitas lygiavertes, žemesnes ar aukštesnes karjeros valstybės
tarnautojo pareigas, išskyrus atvejus, nurodytus šio straipsnio 3 dalies 2
punkte.
Pasiūlymas:
Pakeisti 1 straipsnyje nauja redakcija dėstomo 10 straipsnio 3 dalies 1 punktą ir šį punktą
išdėstyti taip:
„1)
kai priimama pakeisti laikinai negalintį pareigų eiti karjeros valstybės
tarnautoją ar politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautoją, iki
kol grįžta pareigų negalintis eiti tarnautojas, bet ne ilgiau kaip
3 metų laikotarpiui. Laikinai be konkurso 3
metų laikotarpiu į pareigas priimtas valstybės tarnautojas negali būti
perkeltas į kitas lygiavertes, žemesnes ar aukštesnes karjeros valstybės
tarnautojo pareigas toje pačioje ar kitoje valstybės ar savivaldybės
institucijoje ar įstaigoje, išskyrus atvejus, nurodytus šio straipsnio 3
dalies 2 punkte. „
|
3.
|
1
(33)
|
(4)
|
|
Argumentai:
Projekto 33 straipsnio 4 dalyje numatyta
garantija įstaigų vadovams ar valstybės karjeros valstybės tarnautojams (kai
jie atleidžiami 35 straipsnio1 dalies 4 punkte numatytu pagrindu – kai
pasibaigia įstaigos vadovo kadencija ar karjeros valstybės tarnautojo
kadencija) per 6 mėnesius nuo atleidimo iš pareigų dienos būti priimtiems į
lygiavertes arba žemesnes karjeros valstybės tarnautojo pareigas valstybės institucijoje
be konkurso. Panaši garantija numatyta ir Konstitucinio Teismo įstatymo 16
straipsnio 5 dalyje, pagal kurią „pasibaigus teisėjo įgaliojimų laikui,
išskyrus kai Konstitucinio Teismo teisėjas pašalinamas iš pareigų apkaltos
proceso tvarka, teisėjui turi būti suteiktas iki tol turėtas darbas arba
pareigos valstybinėse įstaigose, o jei galimybių nėra, – kitas tolygus darbas
arba pareigos“. Atsižvelgiant į tai, kad šios garantijos vykdymas vyksta per
tą pačią Vyriausybės įgaliotą instituciją, kuriai pavesta spręsti su
valstybės tarnyba susijusius klausimus, tokios garantijos įgyvendinimas
turėtų būti reglamentuotas būtent šiame įstatyme.
Atsižvelgiant į tai siūlau papildyti
Projekto 33 straipsnio 4 dalį, nustatant garantijos teisėjams, kurie prieš
tapdami teisėjais ėjo karjeros valstybės tarnautojo ar vadovo (išskyrus
įstaigos vadovo, priimamą į pareigas politinio (asmeninio) pasitikėjimo
pagrindu), pareigas,
įgyvendinimą.
Pasiūlymas:
Pakeisti 1 straipsnyje nauja redakcija dėstomo 33 straipsnio 4 dalį ir ją išdėstyti taip:
„4.
Įstatymuose
nustatytai kadencijai į pareigas priimti įstaigų vadovai, išskyrus įstaigos
vadovą, priimamą į pareigas politinio (asmeninio) pasitikėjimo pagrindu, ar
kadencijai priimti karjeros valstybės tarnautojai Vyriausybės nustatyta
tvarka per 6 mėnesius nuo atleidimo iš pareigų dienos (kai iš pareigų
atleidžiama šio įstatymo 35 straipsnio 1 dalies 4 punkte
nustatytu pagrindu) gali būti priimti į lygiavertes ar žemesnes karjeros
valstybės tarnautojo pareigas toje pačioje valstybės įstaigoje ar kitoje valstybės
ar savivaldybės institucijoje ar įstaigoje be konkurso. Ši garantija taikoma ir
kadencijai priimtam teisėjui, pasibaigus teisėjo įgaliojimų laikui,
išskyrus atvejį, kai Konstitucinio Teismo teisėjas pašalinamas iš pareigų
apkaltos proceso tvarka.“
|