Lietuvos
Respublikos specialiųjų tyrimų
tarnybos atliekamo teisės aktų ar jų projektų
antikorupcinio vertinimo tvarkos aprašo
3 priedas
LIETUVOS RESPUBLIKOS SPECIALIŲJŲ TYRIMŲ TARNYBOS
ANTIKORUPCINIO VERTINIMO IŠVADOS
ĮGYVENDINIMO PAŽYMA
STT pastabos ir pasiūlymai
1
Informacija apie pastabų ir pasiūlymų
įgyvendinimą
2
Specialiųjų
tyrimų
tarnybos
vertinimas
3
Kritinės
antikorupcinės
pastabos ir
pasiūlymai
1.1. Išankstinės
pacientų registracijos
informacinėje
sistemoje (E.sveikata)
nesudaromos
galimybės registruotis
visoms, tiek iš PSDF
biudžeto lėšų
apmokamoms, tiek
kitoms, išskyrus „be
siuntimo“ mokamoms,
asmens sveikatos
priežiūros paslaugoms.
Kas, savo ruoštu,
sukuria asmens,
pageidaujančio gauti
asmens sveikatos
priežiūros paslaugas,
poreikį tiesiogiai
kreiptis į Poliklinikos
darbuotojus, dėl ko
didėja piktnaudžiavimo
galimybės.
1. Atnaujintas Mokamų asmens sveikatos
priežiūros paslaugų teikimo ir apmokėjimo
tvarkos aprašas, be kitų pakeitimų taip pat
įtvirtinant nuostatą, kad mokamoms
paslaugoms gauti gali registruotis nedrausti
privalomuoju sveikatos draudimu asmenys,
asmenys, neturintys siuntimo, asmenys
pageidaujantys gauti papildomų ar
brangesnių paslaugų arba pageidaujantys
paslaugas gauti ne eilės tvarka ir kt.
atvejais, kaip nurodyta šio Aprašo 13
punkte ir jo papunkčiuose. Pastarąja
nuostata apie mokamų paslaugų gavėjus
taip pat papildytos įstaigos Vidaus tvarkos
taisyklės;
2. Įstaigos internetinėje svetainėje detaliau
paaiškinta, kas gali registruotis mokamoms
sveikatos priežiūros paslaugoms gauti;
3. VšĮ Centro poliklinikos direktoriaus
2023-04-19 įsakymu Nr. V-105 patvirtintas
Privalomojo sveikatos draudimo fondo
biudžeto lėšų apmokamų konsultacijų ir
mokamų konsultacijų santykis, jo
vertinimas ir vykdymo kontrolė.
1.2. Nepakankamai
išsamiai
reglamentuojama
registracijos asmens
sveikatos priežiūros
paslaugoms gauti
tvarka.
Siekiant įgyvendinti Lietuvos Respublikos
sveikatos apsaugos ministro 2018 m. liepos
16 d. įsakymu Nr. V-812 patvirtinto
Pacientų registravimo asmens sveikatos
priežiūros paslaugoms gauti tvarkos aprašo
(toliau – Aprašas) nuostatas, atlikta:
1. įstaigos informacinėje sistemoje
ir Išankstinėje pacientų registracijos
informacinėje sistemoje (toliau – IPR
1
Pildo subjektas, kuriam adresuota STT antikorupcinio vertinimo išvada.
2
Pildo subjektas, kuriam adresuota STT antikorupcinio vertinimo išvada.
3
Pildo STT.
sistema)
registruoti pacientai apie
registracijos patvirtinimą gauna el. paštu
laišką apie registraciją bei SMS žinutę –
priminimą likus 2 dienoms iki vizito
(Aprašo 5 p.: paslaugas teikianti ASPĮ turi
patvirtinti paciento registraciją ne vėliau
kaip per vieną darbo dieną nuo paciento
registracijos IPR informacinėje sistemoje
arba ASPĮ elektroninėje registracijos
sistemoje bei ryšių ir (ar) informacinių
technologijų priemonėmis informuoti
pacientą ir (ar) registruojančią ASPĮ apie
registracijos patvirtinimą). Pridedamas el.
laiško pavyzdys bei įstaigos IS formuojamo
žurnalo vaizdas;
2. įstaigos informacinėje sistemoje
sukurtas Registracijų eilių pas specialistus
žurnalas, į kurį registruojami visi pacientai
(Aprašo 11 p.: nustatyta tvarka visus
pacientus registruoti jų kreipimosi į ASPĮ
momentu, neribodama registravimosi
terminų, nepriklausomai nuo to, ar IPR
informacinėje sistemoje paskelbti paslaugų
teikimo grafikai.). Pridedamas Registracijų
eilių pas specialistus žurnalo vaizdas;
3. Įstaigoje rengiamas vidaus
teisės aktas, reglamentuosiantis pacientų
registravimo įstaigoje tvarką.
Kitos
antikorupcinės
pastabos ir
pasiūlymai
Esama pacientų
papildomų
apsilankymų
(priėmimų) galimybė
nėra pakankamai
reglamentuota, dėl ko
atsiranda prielaidos
atskiriems asmenims
asmens sveikatos
priežiūros paslaugas
gauti apeinant paslaugų
laukimo eiles.
Atnaujintas VšĮ Centro poliklinikos
direktoriaus 2022 m. birželio 2 d. įsakymo
Nr. V-66 „Dėl pirminės asmens sveikatos
priežiūros gydytojų darbo grafikų“ 1, 2, 3
priedai bei VšĮ Centro poliklinikos
direktoriaus 2022 m. rugpjūčio 25 d.
įsakymo Nr. V-111 „Dėl pirminės asmens
sveikatos priežiūros gydytojų darbo
grafikų“ 4, 5 priedai, detaliai
reglamentuojant papildomus apsilankymus.
Kitos pastabos
ir pasiūlymai
Atkreipiame dėmesį,
kad Vidaus tvarkos
taisyklėse yra
perrašytos kitų teisės
aktų normos,
pavyzdžiui: 6.1
papunktyje išvardintos
privalomąjį sveikatos
draudimą vykdančios
institucijos, 6.4
papunktyje išvardinti
Įstaiga ruošiami šeimos medicinos
paslaugos akreditavimui, todėl pasirengimo
šiam procesui etape bus peržiūrėta daug
vidaus teisės aktų, tame tarp - ir Vidaus
tvarkos taisyklės, jas atnaujinant bus
atsižvelgta į pastabą.
asmenys,
kurie
draudžiami valstybės
lėšomis, 7 punkte
aprašoma
tarpvalstybinės
sveikatos priežiūros
išlaidų kompensavimo
tvarka. Abejotina, ar
toks reglamentavimas
yra tinkamas nustatant
įstaigos vidaus darbo
tvarką.
____________
Parengė:
V. Gelžinytė, tel. (8 5) 251 4030, el. p. vitalija.gelzinyte@pylimas.lt