PASIŪLYMAS

DĖL KŪNO KULTŪROS IR SPORTO ĮSTATYMO NR.I-1151 PAKEITIMO

ĮSTATYMO PROJEKTO  NR. XIIIP-149(2)

2018-05-11

Vilnius

 

Eil. Nr.

Siūloma keisti

Pasiūlymo turinys

str.

str. d.

p.

1.       

 

 

 

Argumentai:

Lietuvos sporto bendruomenė  dėl sąvokų „kūno kultūra“ ir  „sportas“ aktyviai diskutuoja  nuo pat Lietuvos Nepriklausomybės – 1990 metų. Aiškumo ir paprastumo sumetimais dar 2007 m. Europos Komisija Baltojoje knygoje dėl sporto vartojo Europos Tarybos  nustatytą „sporto“ apibrėžtį: „Sportas, tai visos fizinės veiklos formos, kuriomis organizuotai ar individualiai siekiama gerinti fizinę ištvermę ir psichinę gerovę, kurti ir plėtoti socialinius  santykius ar siekti rezultatų įvairaus lygio varžybose“. 

Panašiai  „sporto“ sąvoka apibrėžiama ir Lietuvos Respublikos terminų banke: „Sportas – visos fizinės veiklos formos, kuriomis organizuotai ar individualiai siekiama gerinti fizinę ištvermę ir psichikos sveikatą (gerovę), kurti ir plėtoti socialinius  santykius ar siekti rezultatų įvairaus lygio varžybose“.

Registruojant ankstesnę Kūno kultūros ir  sporto įstatymo naują redakciją buvo kreiptasi į Seimo Kanceliarijos Teisės departamentą dėl minėto įstatymo projekto atitikimo Konstitucijos 53 str. 2 d. Teisės departamentas (2008-03-18, raštu Nr. V-2008-1056) pažymėjo, kad Konstitucinis Teismas savo aktuose ne kartą yra konstatavęs, kad Konstitucijos negalima aiškinti vien pažodžiui, vien taikant lingvistinį (verbalinį) metodą. Konstitucinio Teismo 2006 m. sausio 16 d., 2006 m. rugpjūčio 19 d. nutarimuose yra konstatuota, kad Konstitucija  neužkerta kelio įstatymuose, kituose teisės aktuose tiems patiems reiškiniams apibūdinti vartoti kitus žodžius ar formuluotes, negu vartojami Konstitucijos tekste. Teisės departamentas pažymėjo, kad vien tik vienokių ar kitokių sąvokų vartojimas įstatymų pavadinimuose bei kitose įstatymų nuostatose, negali apspręsti ir nelemia įstatymo atitikimo Konstitucijai. Būtina sistemiškai vertinti visas įstatymo normas  bei jų turinį. Taip pat pažymėjo, kad  galiojančio Kūno kultūros ir sporto įstatymo  keitimas, atsisakant pavadinime žodžių „kūno kultūros“, neprieštarauja Konstitucijos 53 straipsnio 2  daliai, nustatančiai, kad „Valstybė  skatina visuomenės kūno kultūrą ir remia sportą.“.

Seimo ŠMKK  2011-10-12 posėdyje buvo pritarta nuostatai  dėl įstatymo pavadinimo keitimo, vietoj pavadinimo „Kūno kultūros ir sporto įstatymas“ naudoti pavadinimą  „Sporto įstatymas

“.

Tokia pozicija atsispindi ir Švietimo ir mokslo ministro 2016 m. gruodžio 1 d. įsakymu  Nr. V-1075 „Dėl studijų krypčių ir krypčių grupių, pagal kurias vyksta studijos aukštosiose mokyklose, sąrašo, jo keitimo tvarkos, kvalifikacinių laipsnių sąrangos ir studijų programų pavadinimų sudarymo principų patvirtinimo“ patvirtintose Studijų krypčių ir krypčių grupių, pagal kurias vyksta studijos aukštosiose mokyklose, sąrašas. Jame įtvirtinta sporto krypties kvalifikacinis laipsnis (sporto bakalauras, sporto magistras) ir sporto studijų krypties kodas ir pavadinimas aukštosiose mokyklose – R01 pasiekimų sportas, R02 laisvalaikio sportas.

Atsižvelgiant  į Seimo 2011 m. kovo 24 d. nutarimu Nr. XI-1296 patvirtintą 2011-2020 metų valstybinę sporto plėtros strategiją bei  siekiant aiškumo ir paprastumo, tiksliau profesionalaus  supratimo apie sportą, kaip svarbų socialinį ir ekonominį reiškinį, apimantį visas fizinės veiklos formas, nemenkinant ir neišskiriant nė vienos fizinės veiklos  formos (rūšies – mėgėjiško ar profesionalaus (didelio meistriškumo) sporto, ar kurios nors sporto šakos) siūlau pakeisti Švietimo ir mokslo ministerijos pavadinimą į „Švietimo, mokslo ir sporto ministeriją“.

Pakeisti įstatymo pakeitimo įstatymo projekto pavadinimą ir jį išdėstyti taip:

„Lietuvos Respublikos sporto įstatymas

Atsižvelgiant į Europos Sąjungos teisės aktus, reglamentuojančius  sporto sritį, atitinkamai patikslinti ir tarpusavyje suderinti vartojamas projekte sąvokas, išbraukiant „kūno kultūrą“, „kūno kultūros ir
/ar“ ir pan.

 

2.

2

2, 11

 

Argumentai:

Įstatymo projekte įvardintos dar sovietmečiu sukurtos sąvokos, kaip kūno kultūra, kūno kultūros pratybos ir  kitos, kurios vartojamos kartu su žodžiu „sportas‘ ir įneša daug neaiškumų, pvz., „kūno kultūros sąvoka“  ir „fizinio aktyvumo paskirtis“  aiškinamos vienodai ir jų kurių paskirtis: „šviesti (!)  visuomenę sporto, fizinio aktyvumo ir jais pasiekiamo sveikatos stiprinimo  klausimais“.

 

Pasiūlymas:

Išbraukti  2 straipsnio 2 dalį:

2. Kūno kultūra – fizinio ir psichinio ugdymo ar sveikatą stiprinanti aktyvi fizinė asmens veikla, kuria tobulinamos fizinės ir psichinės savybės bei įgūdžiai, tačiau kurios tikslas nėra rengimasis sporto varžyboms ir (ar) dalyvavimas jose, taip pat veikla šviečiant visuomenę sporto, fizinio aktyvumo ir jais pasiekiamo sveikatos stiprinimo klausimais.“.

2. Pakeisti 2 straipsnio 11 dalį ir ją išdėstyti taip:

„11. Sportas, tai visos fizinės veiklos formos, kuriomis organizuotai ar individualiai siekiama gerinti fizinę ištvermę ir psichinę gerovę, kurti ir plėtoti socialinius  santykius ar siekti rezultatų įvairaus lygio varžybose“. 

 

3.

2

7

 

Argumentai:

Siekiant sąvokų aiškumo atsisakyti perteklinės sąvokos „kūno kultūros pratybos“ papildant „sporto pratybų“ sąvoką, kuri padėtų visiems suprasti, kad kiekvienas gyventojas, besimankštinantis,  žaidžiantis ar bėgantis, užsiima sportu, t. y. sportuoja, gerina savo sveikatą, savo fizines ir psichines galias, siekia arba nesiekia asmeninių sporto rezultatų.

 

Pasiūlymas:

Siūloma išbraukti 2 straipsnio 7 dalį:

 

„7. Kūno kultūros pratybos – kūno kultūros specialisto vadovaujama aktyvi fizinė veikla, kurios tikslas nėra rengimasis  sporto varžyboms ir (ar) dalyvavimas jose“.

 

4.

2

13

 

 

Pasiūlymas:

Pakeisti 2 straipsnio 13 dalį ir ją išdėstyti taip:

„13. Sporto pratybos (treniruotė) – sporto srities specialisto prižiūrima arba aktyvi asmens savarankiška fizinė veikla, kurios tikslas tobulinti asmens fizines ir psichines savybes bei įgūdžius, gerinti bendrą ar specialų fizinį pasirengimą (pajėgumą), visomis fizinės veiklos formomis stiprinti sveikatą.“. 

5.

2

15

 

Argumentai:

Švietimo ir mokslo ministro 2016 m. gruodžio 1 d. įsakymu  Nr. V-1075 „Dėl studijų krypčių ir krypčių grupių, pagal kurias vyksta studijos aukštosiose mokyklose, sąrašo, jo keitimo tvarkos, kvalifikacinių laipsnių sąrangos ir studijų programų pavadinimų sudarymo principų patvirtinimo“ patvirtintos Studijų krypčių ir krypčių grupių, pagal kurias vyksta studijos aukštosiose mokyklose, sąrašas, kuriame įtvirtinta sporto krypties kvalifikacinis laipsnis (sporto bakalauras, sporto magistras) ir sporto studijų krypties kodas ir pavadinimas aukštosiose mokyklose – R01 pasiekimų sportas, R02 laisvalaikio sportas.

 

Pasiūlymas:

Pakeisti 2 straipsnio 15 dalį ir ją išdėstyti taip:

„2. Sporto specialistas – sporto krypties aukštąjį išsilavinimą turintis asmuo.“.

 

6.

4

 

 

Argumentai:

Lietuvos Respublikos Konstitucijos  53 straipsnis laiduoja, jog valstybė skatina visuomenės kūno kultūrą ir remia sportą. Todėl siūloma įstatymo projektą papildyti nauju straipsniu apie gyventojų teises šioje srityje.

 

 

Pasiūlymas:

1.      Papildyti nauju 4 straipsniu ir jį išdėstyti taip:

 

„4 straipsnis. Lietuvos Respublikos gyventojų teisės sporto srityje

Lietuvos Respublikos gyventojai turi teisę:

1)      laisvai pasirinkti fizinės veiklos formas ir sporto šakas,

2)   turėti sveiką, saugią fizinę aplinką bei gauti informaciją apie pavojų sportuojant sveikatai šioje aplinkoje;

3)   vienytis į sporto organizacijas, dalyvauti  sporto valdyme,

4)  užsiimti profesionalia sporto veikla, kita sporto veikla, kurios nedraudžia įstatymai;

5) gauti sveikatai saugų vartojimui maistą, maisto priedus, atitinkančius saugos ir kitus privalomuosius teisės aktų nustatytus reikalavimus, bei apie juos informaciją;

6) gauti informaciją apie sporto organizacijas (klubus ir pan.) bei jų teikiamas paslaugas;

7) gauti informaciją apie savo sveikatą (jos būklę),  fizinį pajėgumą, bei teisę į šios informacijos konfidencialumą, taip pat rekomendacijas, kaip fizine veikla ją stiprinti;

8) vaikams, jaunimui gauti valstybės laiduojamą ir savivaldybių remiamą neformalųjį sveikatinamąjį fizinį aktyvumą ir (ar) sporto  ugdymą šio ir kitų įstatymų nustatyta tvarka;

9) siekti sporto rezultatų, atstovauti regionui, valstybei atitinkamo lygio varžybose.

“.

 

2.  Buvusį 4 straipsnį laikyti 6  straipsniu.

 

 

7.

5

 

 

Argumentai:

Lietuvos Respublikos Konstitucijos  53 straipsnis laiduoja, jog valstybė skatina visuomenės kūno kultūrą ir remia sportą. Todėl siūloma įstatymo projektą papildyti nauju straipsniu apie gyventojų pareigas šioje srityje.

 

 Pasiūlymas:

1.      Papildyti nauju 5 straipsniu ir jį išdėstyti taip:

 

Papildyti įstatymo projektą nauju 5 straipsniu ir jį išdėstyti taip:

„5 straipsnis. Lietuvos Respublikos gyventojų pareigos sporto srityje

Lietuvos Respublikos gyventojai privalo:

1) rūpintis savo sveikatinamuoju  fiziniu aktyvumu, stiprinančiu sveikatą, sveika gyvensena;

2) rūpintis savo nepilnamečių vaikų (įvaikių, globotinių) sveikatinamuoju fiziniu aktyvumu, stiprinančiu sveikatą, sveika gyvensena;

3) sportuojant nekenkti aplinkai, nepažeisti kitų asmenų teisių,  laikytis teisės aktų ir saugumo reikalavimų;

4) tikrintis  sveikatą, fizinį pajėgumą sveikatos priežiūros įstaigose arba specializuotose sporto medicinos paslaugas teikiančiose sveikatos priežiūros įstaigose;“.

 

2.  Buvusį  straipsnį laikyti 6  straipsniu.

 

 

8.

6

1

 

Argumentai:

Siekiant aiškumo – konkrečiai  išdėstyti vienos iš Lietuvos valdžios institucijų – Seimo,   kompetenciją.

 

Pasiūlymas:

Pakeisti  6 straipsnio 1 dalį  ir ją išdėstyti taip:

  4 6 straipsnis. Lietuvos Respublikos Seimo kompetencija sporto srityje

 1. Lietuvos Respublikos Seimas:

1) nustato strategines sporto politikos kryptis;

2) tvirtina valstybinę sporto strategiją;

3) tvirtina valstybės biudžeto asignavimus sveikatinamajam fiziniam aktyvumui ir sporto priemonėms finansuoti;

4) ratifikuoja ir denonsuoja svarbiausias Lietuvos Respublikos sporto tarptautines sutartis;

5) vykdo kitas įstatymų nustatytas funkcijas.“.

 

9.

6

2

 

Argumentai:

Siekiant aiškumo – konkrečiai  išdėstyti vienos iš Lietuvos valdžios institucijų – Vyriausybės,   kompetenciją.

 

Pasiūlymas:

Papildyti  6 straipsnį nauja 2 dalimi ir  ją išdėstyti taip:

 

„2. Lietuvos Respublikos Vyriausybė:

1) rengia ir teikia Seimui tvirtinti Valstybinę sporto strategiją;

2) tvirtina Valstybinės sporto strategijos įgyvendinimo programą;

3) tvirtina prioritetines sporto plėtros kryptis ir programas;

4) nustato didelio meistriškumo sporto finansavimo kriterijus;

5) nustato valstybės premijų didelio meistriškumo sportininkams premijų skyrimo ir mokėjimo tvarką, valstybės stipendijų dydžius;

6) nustato rentų buvusiems sportininkams mokėjimo sąlygas ir tvarką.“.

2. Buvusią 6 straipsnio 2 dalį laikyti 3 dalimi.

 

10.

6

3

 

 

Pasiūlymas:

Pakeisti 6 straipsnio 3 dalį iš ją išdėstyti taip:

„3. Lietuvos Respublikos Švietimo, mokslo ir sporto ministerija, plėtodama sportą Lietuvoje:

1) formuoja valstybės politiką sporto srityje, organizuoja, koordinuoja ir kontroliuoja šios politikos įgyvendinimą;

2) rengia valstybinę sporto strategiją ir plėtros programas, institucijos strateginius veiklos planus, kontroliuoja, kaip jie vykdomi;

3) teikia pasiūlymus Vyriausybei dėl  sporto plėtros prioritetų;

4)tvirtina strateginių sporto šakų sąrašą;

5) disponuoja valstybės biudžeto asignavimais, taip pat valstybės biudžeto asignavimais, skirtais fizinio aktyvumo projektams įgyvendinti ir kitomis teisėtai gautomis lėšomis, kontroliuoja, kaip jos naudojamos;

6) nustato sporto įstaigų vadovų, trenerių bei specialistų kvalifikacinius reikalavimus, jų atestavimo, kategorijų suteikimo, tvarką;

7) rengia bendrojo ugdymo fizinio ugdymo dalyko, taip pat  sveikatos, sporto ugdymo programas, prižiūri jų įgyvendinimą, atsako už fizinio ugdymo dalyko vadovėlių, metodinių priemonių rengimą ir būtiną kiekį sporto inventoriaus, sporto infrastruktūros plėtrą;

8) nustato mokinių fizinio pajėgumo  ir jų testavimo tvarką, vykdo mokinių fizinio pajėgumo stebėseną, pagal kurios rezultatus priima atitinkamus sprendimus mokinių sveikatai stiprinti;

9) prižiūri, kaip įgyvendinamos sveikatos, fizinio, sporto ugdymo pamokos bendrojo ugdymo mokyklose, kontroliuoja, kaip įgyvendinami reikalavimai  dėl aktyvios fizinės veiklos vaikams ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo įstaigose;

10) skatina ir remia mokinių neformalųjį fizinį aktyvumą ir  (ar) sporto ugdymą;

11) organizuoja fizinio ugdymo (kūno kultūros), sveikos gyvensenos, sveikatos, sporto ugdymo dalyko mokytojų poreikio ir jų rengimo būklės tyrimą, rūpinasi jų kvalifikacija.

12) skatina  sporto mokslo plėtrą;

13) kaupia ir analizuoja sporto statistinę informaciją;

14) Vyriausybei įgaliojus įgyvendina sporto ir medicinos centrų ir kitų iš valstybės biudžeto ar valstybės pinigų fondų išlaikomų biudžetinių įstaigų savininko teises ir pareigas ar viešųjų įstaigų dalininko (savininko) turtines ir neturtines teises.“.

 

 

11.

6

4

 

Argumentai:

Sportas vis didesnės reikšmės įgaunantis socialinis ir ekonominis reiškinys, padedantis siekti valstybės gerovės tikslų, todėl būtina aptarti kitų ministerijų ir Seimui atskaitingų valstybės institucijų kompetenciją sporto srityje.

Pasiūlymas:

Papildyti 6 straipsnio  4 dalį ir ją išdėstyti taip:

 

„4. Kitos ministerijos ir Seimui atskaitingos valstybės institucijos atlieka tokias funkcijas  sporto srityje:

1) dalyvauja sporto politiką reglamentuojančių dokumentų rengimo darbo grupėse, teikia siūlymus Švietimo, mokslo ir sporto ministerijai dėl rengiamų teisės aktų projektų, dalyvauja sporto programų įgyvendinime;

2)  kartu su Švietimo, mokslo ir sporto ministerija  leidžia su fiziniu aktyvumu, sportu susijusius teisės aktus;

3) Aplinkos ministerija kartu su savivaldybėmis rengia projektus viešųjų erdvių pritaikymui sporto reikmėms, gyventojų fiziniam aktyvumui, sportavimui skatinti;

4) Socialinės apsaugos ir darbo ministerija skatina neįgaliuosius dalyvauti fizinio aktyvumo veiklose, savivaldybes ir bendruomenes didinti neįgaliesiems  įvairių sporto veiklų prieinamumą bei remia šeimos, bendruomenės fizinio aktyvumo, sporto programas bei iniciatyvas; 

5) Susisiekimo ministerija reglamentuoja aviacijos sportininkų ir specialistų rengimo  ir kvalifikacijos, skrydžių saugos, orlaivių techninės būklės kontrolės, skrydžių, motorlaivių, automobilių ir motociklų sporto organizavimo ir valdymo, medicinos  klausimus, koordinuoja dviračių ir pėsčiųjų takų tinklo plėtrą;

6) Sveikatos apsaugos ministerija plėtoja sveikos gyvensenos principus, vykdo suaugusių asmenų gyvensenos tyrimus ir su ja susijusius veiksnius, pagal kurių rezultatus teikia Vyriausybei siūlymus ir  priemones gyventojų sveikatai stiprinti, nustato mokinių, sportininkų sveikatos tikrinimo tvarkas ir reikalavimus, dalyvauja sprendžiant kovos su dopingo vartojimu sporte klausimus.“.

 

12.

12

2

 

Pasiūlymas:

Papildyti 12 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip:

„2. Įgyvendinant pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programas ir vykdant pirminį profesinį mokymą mokykline profesinio mokymo organizavimo forma yra privalomos ne mažiau kaip trys kūno kultūros pamokos per savaitę, įgyvendinant pradinio, pagrindinio ugdymo programas  – fizinio aktyvumo ir grūdinimosi pertraukos gryname ore kasdien. Įgyvendinant pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programas turi būti sudaryta galimybė mokiniui pasirinkti neformaliojo švietimo programą, skirtą fizinio aktyvumo veikloms vykdyti. Pradinis, pagrindinis ir vidurinis ugdymas gali būti vykdomas kartu su sportiniu ugdymu, skirtu išskirtinių sportinių gabumų turintiems mokiniams

13.

12

3, 4, 5

 

Argumentai:

2017/2018 mokslo metais Lietuvoje iš 324 tūkst. bendrojo ugdymo mokyklų mokinių apie 10-15 proc. yra nustatyti specialieji ugdymosi poreikiai. Kai kuriose šalies švietimo įstaigose šie skaičiai dar didesni.  2016 m. Lietuvoje 15 proc. ikimokyklinio amžiaus vaikų nustatyti  raidos sutrikimai (cerebrinis paralyžius, protinis atsilikimas, autizmo diagnozė, kalbos, regos ir klausos, kiti sutrikimai). Todėl būtina stiprinti tokių vaikų sveikatą sveikatinamuoju fiziniu aktyvumu – judėjimu, mankštomis, žaidimais ir pan.

Lietuvoje iki šiol nesukurta  vaikų ir jaunimo fizinio pajėgumo vertinimo ir stebėjimo sistema.

Pasiūlymas:

1.      Papildyti 12 straipsnį naujomis 3,  4  ir 5  dalimis ir jas išdėstyti taip:

 

„3. Mokinių, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių fizinis ugdymas organizuojamas Sveikatos apsaugos ministro ir  Švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatyta tvarka.

4. Mokinių, turinčių  specialiųjų ugdymosi poreikių  fizinį ugdymą įgyvendina visos privalomąjį ir visuotinį švietimą teikiančios mokyklos, kiti švietimo teikėjai. 

 5. Mokinių, besimokančių pagal pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programas, fizinio pajėgumo vertinimas  vykdomas ne rečiau kaip  kartą per mokslo metus pagal švietimo,  mokslo ir sporto ministro nustatytus rodiklius.“.

 

2.      Buvusias 12 straipsnio 3 ir  4  dalis laikyti 6 - 7  dalimis.

 

14.

12

8

 

Argumentai:

Įteisinti švietimo teikėjo ir savininko teises  ir pareigas įgyvendinančios institucijos atsakomybę už mokinių fizinio ugdymo  dalyko, kaip ypatingos ugdymo svarbos, kokybę, saugią ir sveiką sportavimo aplinką.

 

Pasiūlymas:

 Papildyti 12 straipsnį nauja 8 dalimi ir ją išdėstyti taip:

„8. Švietimo teikėjas ir savininko teises bei pareigas įgyvendinanti institucija (dalyvių susirinkimas) atsako už fizinio ugdymo dalyko ugdymo kokybę, sporto infrastruktūros  (stadionų, sporto salių, sporto aikštelių), sporto inventoriaus ir įrangos bei mokymo priemonių būklę, saugią ir sveiką sportavimo aplinką.“.

 

15.

15

7

 

Argumentai:

Šis projektas nustato saugumo reikalavimus  tik sporto renginio (varžybų) dalyviui ir žiūrovui, bet ne kultūros renginio dalyviui ir žiūrovui.

 

Pasiūlymas:

Pakeisti 15 str. 7 dalį ir ją išdėstyti taip:

 

 „7. Dalyviai ir žiūrovai turi laikytis organizatoriaus nustatytų saugumo reikalavimų, nurodytų kultūros ar sporto renginio saugumo taisyklėse.“.

 

16.

17

1

 

Argumentai:

Skirstant valstybės biudžeto, savivaldybių biudžetų asignavimus fizinio aktyvumo projektams remti siekti ne tik aiškumo ir logiškumo, bet ir laikytis sąžiningumo, viešumo  bei skaidrumo principų.

 

Pasiūlymas:

Pakeisti 17 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip:

„1. Valstybės biudžeto lėšomis, nurodytomis šio įstatymo 16 straipsnyje,  finansuojamų  fizinio aktyvumo projektų, susijusių su sporto inventoriaus ir įrangos įsigijimu, sporto renginių organizavimu bei fizinio aktyvumo veiklomis, skatinančiomis gyventojus būti fiziškai aktyviems, įgyvendinimui, rėmimo prioritetus, rėmimo ir vertinimo kriterijus, projektų teikimo, lėšų skyrimo ir atsiskaitymo už panaudotas lėšas tvarką nustato Vyriausybė. Vyriausybė valstybės biudžeto lėšomis finansuojamiems fizinio aktyvumo projektams gali nustatyti kofinansavimo dydį iš kitų šaltinių.

Savivaldybių biudžetų lėšomis finansuojamų fizinio aktyvumo projektų finansavimo tvarką nustato savivaldybių tarybos.“.

 

17.

17

4

 

Argumentai:

Siekiant išvengti nesąžiningų sprendimų dėl fizinio aktyvumo projektų įvertinimo įteisinti ekspertų veiklą ir jų kompetenciją.

Pasiūlymas:

   Pakeisti 17 straipsnio 4 dalį ir ją išdėstyti taip:

4. Fizinio aktyvumo  projektų komisija pateiktiems projektams įvertinti gali kviesti ekspertus:

1)      Ekspertų atrankos kriterijus ir jiems keliamus reikalavimus tvirtina Švietimo, mokslo ir sporto ministerija;

2)      Komisija projektui įvertinti tvirtina Ekspertų grupės sudėtį ar pavienį ekspertą. Su ekspertu sutartį pasirašo Komisijos pirmininkas ar kitas komisijos įgaliotas asmuo. Sutartys skelbiamos viešai;

3)      Atsižvelgiant į vertinamąjį projektą, ekspertai atrenkami pagal būtinas tam objektui įvertinti ekspertines kompetencijas, patirtį bei gebėjimus. Ekspertų skaičių, atsižvelgdama į gautų dokumentų skaičių, pobūdį, apimtis, nustato Komisija,  suderinusi su Švietimo, mokslo ir sporto ministerija; 

4)      Ekspertai prieš pradėdami ekspertinį darbą turi pasirašyti Komisijos nustatytos formos nešališkumo deklaraciją ir  eksperto pasižadėjimą;

5)      Ekspertas ar  Ekspertų grupės narys turi nusišalinti, kad nesukeltų interesų konflikto, kai sprendžiamas su jo darboviete ar kitais giminystės ryšiais susijęs klausimas;

6)      Ekspertų teikiamų paslaugų  apmokėjimo tvarką nustato Švietimo, mokslo ir sporto ministerija. Projektų ekspertavimui skiriama ne daugiau kaip 2-4 proc. fizinio aktyvumo projektų  lėšų.“.

 

18.

17

6

 

 

Argumentai:

Siekiant objektyvumo ir  skaidrumo siūloma nustatyti Komisijos narių kadencijos trukmę, Komisijos narių delegavimo tvarką. 

 

Pasiūlymas:

Papildyti 17 straipsnio 6 dalį ir ją išdėstyti taip:

„6. Fizinio aktyvumo projektų komisijos institucinę sudėtį, jos sudėties pakeitimus Švietimo, mokslo ir sporto ministro teikimu dvejiems metams ir jos nuostatus  tvirtina Vyriausybė. Komisijos sudėtis skelbiama viešai. Į fizinio aktyvumo projektų komisiją įtraukiami valstybės institucijų ir įstaigų, Lietuvos savivaldybių asociacijos ir kūno kultūros ir sporto organizacijų atstovai. Po vieną atstovą į fizinio aktyvumo projektų komisijos narius turi teisę deleguoti olimpiniam sąjūdžiui Lietuvoje vadovaujanti nevyriausybinė organizacija ir po vieną bendrą atstovą:

1)  neįgaliųjų sporto judėjimams Lietuvoje vadovaujančios nevyriausybinės organizacijos;

2) kūno kultūrą plėtojančios skėtinės organizacijos, vienijančios ne mažiau kaip dvidešimt nevyriausybinių organizacijų; sveiką gyvenseną propaguojančios  organizacijos;

3) sporto visiems judėjimui Lietuvoje vadovaujančios nevyriausybinės organizacijos.

Komisijos  pirmininkas renkamas pirmame komisijos posėdyje pagal Vyriausybės patvirtintus komisijos nuostatus. Komisijos nariai konsultuoja projektų vykdytojus, atlieka vykdomų projektų stebėseną ir analizę. Tas pats asmuo komisijos nariu gali būti skiriamas ne daugiau kaip vieną kadenciją. Pasibaigus  komisijos nario kadencijai, komisijos narį delegavusi institucija, į komisiją  deleguoja naują narį dvejiems metams. Kai nepasibaigus komisijos nario kadencijos laikotarpiui komisijoje atsiranda laisva vieta, komisijos  pirmininkas kreipiasi į instituciją (organizaciją), delegavusią komisijos narį, prašydamas deleguoti naują komisijos narį iki kadencijos, kuriai buvo patvirtintas atsistatydinęs, atšauktas ar kitaip netekęs komisijos nario statuso, pabaigos.

Komisija turi teisę atsistatydinti nepasibaigus kadencijai. Jeigu komisija atsistatydina, komisijos ir visų jos narių įgaliojimai nutrūksta naujai sudarytai komisijai susirinkus į pirmąjį posėdį.

Švietimo, mokslo ir sporto ministerija užtikrina komisijos veiklai  reikiamas organizacines sąlygas.“.

 

19.

17

7

 

Pasiūlymas:

Pakeisti 17 straipsnio 7 dalį ir jį išdėstyti taip:

 

7. Fizinio aktyvumo  projektų komisijos nariu gali būti nepriekaištingos reputacijos asmuo, turintis žinių bei gebėjimų, padedančių įgyvendinti  šiai sričiai  keliamus uždavinius.  Nepriekaištingos reputacijos laikomas asmuo, kuris atitinka šiuos kriterijus:

1) jo elgesys atitinka sporto etikos vertybes – sąžiningumo,  nešališkumo;

2) nėra įsiteisėjusiu teismo nuosprendžiu pripažintas padaręs nusikalstamą veiką;

3) nebuvo atleistas iš tarnybos ar darbo už drausmės pažeidimus;

4) nepiktnaudžiauja alkoholiu, nevartoja narkotikų, psichotropinių ar toksinių medžiagų ir neturi azartinių lošimų priklausomybės;

5) kai sprendžiamas  klausimas, susijęs su komisijos nario delegavusia organizacija, komisijos  narys turi nusišalinti, kad nesukeltų interesų konflikto.“.

 

20.

17

8

 

Argumentai:

Siekiant atsakomybės už valstybės biudžeto lėšų panaudojimą ir jų panaudojimo tikslingumą viešinti priimtus sprendimus.

Pasiūlymas:

 

Pakeisti 17 straipsnio 8 dalį ir ją išdėstyti taip:

„8. Sprendimą dėl fizinio aktyvumo projektų finansavimo valstybės biudžeto lėšomis priima Švietimo, mokslo ir sporto ministras fizinio aktyvumo projektų komisijos siūlymu ar jo įgaliotos institucijos vadovas ir skelbia viešai.“.

 

 


 

 

Teikia

Seimo nariai                                                                Dainius   Kepenis

Stasys Jakeliūnas

Tomas Tomilinas

Zenonas Streikus

Jonas Jarutis

Aurimas Gaidžiūnas

Simonas Gentvilas

Gediminas Vasiliauskas

Bronius Markauskas

Jonas Liekys

Jaroslav Narkevič

Artūras Skardžius

Valius Ąžuolas