LIETUVOS RESPUBLIKOS TERITORIJŲ PLANAVIMO ĮSTATYMO NR. I-1120

26 STRAIPSNIO PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO

AIŠKINAMASIS RAŠTAS

 

1. Įstatymo projekto rengimą paskatinusios priežastys, parengto projekto tikslai ir uždaviniai.

2014 m. gruodžio 16 d Lietuvos Respublikos Seime (Nr. XIIP-2636 - XIIP-2648) įregistruoti Lietuvos Respublikos sveikatos sistemos įstatymo Nr. I-552 71 ir 73 straipsnių pakeitimo įstatymo projektas, jo lydimojo Lietuvos Respublikos visuomenės sveikatos priežiūros įstatymo 1, 2, 12, 15, 41 ir 43 straipsnių pakeitimo ir Įstatymo papildymo priedu įstatymo projektas ir kiti lydimųjų įstatymų projektai (toliau – Įstatymų projektai), numatantys dešimties visuomenės sveikatos centrų apskrityse veiklos optimizavimą.

Šiuo metu minėti Įstatymų projektai svarstomi Lietuvos Respublikos Seime.

Įstatymų projektais siekiama pagerinti sveikatos išsaugojimo ir stiprinimo bei visuomenės sveikatos priežiūros klausimų sprendimo efektyvumą, įsteigiant  Nacionalinį visuomenės sveikatos centrą prie Sveikatos apsaugos ministerijos, jungiant visuomenės sveikatos centrus apskrityse.

               Įstatymų projektais siekiama pakeisti atitinkamų  įstatymų nuostatas, apibrėžiant Nacionalinio visuomenės sveikatos centro prie Sveikatos apsaugos ministerijos  funkcijas, todėl būtina keisti ir Lietuvos Respublikos teritorijų planavimo įstatymo Nr. I-1120 26 straipsnį, numatant, kad į Teritorijų planavimo  komisiją įeis ir Nacionalinio visuomenės sveikatos centro atstovas, o ne visuomenės sveikatos centro apskrityje atstovas.

2. Įstatymo projekto iniciatoriai (institucija, asmenys ar piliečių įgalioti atstovai) ir rengėjai.

Projektą iniciavo ir parengė Lietuvos Respublikos Seimo narė Alma Monkauskaitė.

3. Kaip šiuo metu yra reguliuojami įstatymo projekte aptarti teisiniai santykiai.        
               Šiuo metu Lietuvos Respublikos teritorijų planavimo įstatymo Nr. I-1120 26 straipsnio 4 dalyje numatyta, kad į Teritorijų planavimo  komisiją įeina visuomenės sveikatos centro apskrityje atstovas.

4. Kokios siūlomos naujos teisinio reguliavimo nuostatos ir kokių teigiamų rezultatų laukiama.

               Priėmus Įstatymo projektą bus suvienodintas teisinis reguliavimas
            5. Numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimo rezultatai (jeigu rengiant įstatymo projektą toks vertinimas turi būti atliktas ir jo rezultatai nepateikiami atskiru dokumentu), galimos neigiamos priimto įstatymo pasekmės ir kokių priemonių reikėtų imtis, kad tokių pasekmių būtų išvengta. 
Priėmus Įstatymo projektą neigiamų pasekmių nenumatoma. 
            

6. Kokią įtaką priimtas įstatymas turės kriminogeninei situacijai, korupcijai.

Priimtas Įstatymo projektas neturės įtakos kriminogeninei situacijai ir korupcijai. 

7. Kaip įstatymo įgyvendinimas atsilieps verslo sąlygoms ir jo plėtrai.

Priimtas Įstatymo projektas prisidės prie verslo sąlygų gerinimo, nes Nacionalinis visuomenės sveikatos centras prie Sveikatos apsaugos ministerijos formuos vieningą viešojo administravimo praktiką (ūkio subjektų veiklos priežiūrą (patikrinimus ir kt.), ir jo atstovai galės dalyvauti Teritorijų planavimo  komisijos veikloje. 

8. Įstatymo inkorporavimas į teisinę sistemą, kokius teisės aktus būtina priimti, kokius galiojančius teisės aktus reikia pakeisti ar pripažinti netekusiais galios.

            Teisės aktų keisti nereikės

9. Ar įstatymo projektas parengtas laikantis Lietuvos Respublikos valstybinės kalbos, Teisėkūros pagrindų įstatymų reikalavimų, o įstatymo projekto sąvokos ir jas įvardijantys terminai įvertinti Terminų banko įstatymo ir jo įgyvendinamųjų teisės aktų nustatyta tvarka.

Įstatymo projektas parengtas laikantis Lietuvos Respublikos valstybinės kalbos, Teisėkūros pagrindų įstatymų reikalavimų, įstatymo projektu sąvokos neapibrėžiamos. 

10. Ar įstatymo projektas atitinka Žmogaus teisių ir pagrindinių laisvių apsaugos konvencijos nuostatas ir Europos Sąjungos dokumentus.

Įstatymo projekte reglamentuojami klausimai atitinka Žmogaus teisių ir pagrindinių laisvių apsaugos konvenciją ir Europos Sąjungos teisės nuostatas.

11. Jeigu įstatymui įgyvendinti reikia įgyvendinamųjų teisės aktų, – kas ir kada juos turėtų priimti.

Teisės aktų rengti nereikės.

12. Kiek valstybės, savivaldybių biudžetų ir kitų valstybės įsteigtų fondų lėšų prireiks įstatymui įgyvendinti, ar bus galima sutaupyti (pateikiami prognozuojami rodikliai einamaisiais ir artimiausiais 3 biudžetiniais metais).

            Papildomo valstybės biudžeto finansavimo nereikės.

13. Įstatymo projekto rengimo metu gauti specialistų vertinimai ir išvados.

14. Reikšminiai žodžiai, kurių reikia šiam projektui įtraukti į kompiuterinę paieškos sistemą, įskaitant Europos žodyno „Eurovoc“ terminus, temas bei sritis.

Nacionalinis visuomenės sveikatos centras prie Sveikatos apsaugos ministerijos , visuomenės sveikatos centrai apskrityse, 

15. Kiti, iniciatorių nuomone, reikalingi pagrindimai ir paaiškinimai.

 

Teikia Seimo narė Alma Monkauskaitė