1.
|
3
|
|
|
Argumentai:
Šiuo laikotarpiu
Lietuvoje itin svarbu mažinti administracinę naštą nepasiturintiems gyventojams
bei savivaldybių administracijoms. Tačiau to kas daroma šiuo metu nepakanka
siekiant užtikrinti kiek įmanoma didesnį gerai veikiančios šildymo bei
vandens išlaidų kompensavimo sistemos prieinamumą. Kadangi piniginės paramos
teikimas yra savarankiška savivaldybių funkcija, dėl išplėstos prieinamumo
apimties ir rekordiškai išaugusių energetinių kainų, savivaldybės turės
papildomai dengti išaugusias kompensavimo išlaidas. Normalu, kad tai slopina
savivaldybių administracijų motyvaciją skatinti žmones naudotis
kompensacijomis, o neturint aktyvaus savivaldybių įsitraukimo, sunku tikėtis
Vyriausybės siekiamo pasinaudojimo kompensacijomis. Norint, kad savivaldybės
pilna apimtimi įsitrauktų į priemonės plėtrą, reikia sukurti įstatyminę
garantiją, kad visos lėšos, kurios papildomai išleidžiamos kompensacijoms,
būtų grąžinamos.
Pasiūlymas:
Papildyti 3
straipsnį 5 dalimi:
5. Lietuvos
Respublikos piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatymo
5 straipsnio 2 punktu savivaldybių teikiamos paramos patiriamos išlaidos,
viršijančios kiekvienos savivaldybės 2021 m. šios paramos rūšies išlaidų
lygį, Vyriausybės nustatyta tvarka savivaldybėms kompensuojamos iš valstybės
biudžeto.
Lėšų
šaltinis:
Viršplaninės
kompensacijos už elektrą gyventojams ir verslui bei kitas finansavimas.
|