LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO
KAIMO REIKALŲ KOMITETAS
PAGRINDINIO KOMITETO IŠVADA
DĖL Narkotinių ir psichotropinių medžiagų kontrolės įstatymo Nr. VIII-602 8 straipsnio pakeitimo
įstatymo projektO NR. XIVP-3585
2024-10-02 Nr. 110-P-30
Vilnius
1. Komiteto posėdyje dalyvavo: Komiteto pirmininkas Viktoras Pranckietis, pirmininko pavaduotojas Vidmantas Kanopa, komiteto nariai: Jonas Gudauskas, Sergejus Jovaiša, Kęstutis Mažeika.
2. Ekspertų, konsultantų, specialistų išvados, pasiūlymai, pataisos, pastabos (toliau – pasiūlymai):
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pasiūlymo turinys
|
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
str. |
str. d. |
p. |
|||||
1. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas 2024-04-08 Nr. XIVP-3585 |
2(8)
|
1(1)
|
4N
|
1. Projekto 1 straipsnio 1 dalimi Narkotinių ir psichotropinių medžiagų kontrolės įstatymo (toliau – keičiamas įstatymas) 8 straipsnio 1 dalį siūloma papildyti nuostata, numatančia, jog vykdyti į I sąrašą įtrauktų medžiagų teisėtą apyvartą būtų galima tuo atveju, kai į I sąrašą įtrauktos medžiagos (toliau – medžiagos) būtų „naudojamos įgyvendinant Lietuvos Respublikos pluoštinių kanapių įstatymo bei susijusių poįstatyminių teisės aktų nuostatas“. Konstruojama blanketinio pobūdžio norma stokoja teisinio aiškumo. Pluoštinių kanapių įstatymas nustato veiklos, susijusios su pluoštinių kanapių auginimu, priežiūros ir veiklos, susijusios su pluoštinių kanapių produktų gavimu ir pluoštinių kanapių gaminių gamyba, jų tiekimu rinkai, importu, priežiūros ir pluoštinių kanapių produktų importo licencijavimo tvarką Lietuvos Respublikoje (1 straipsnio 1 dalis). Tačiau iš teikiamo teisinio reguliavimo nėra aišku nei kokio pobūdžio, nei kokios sudėties ir stiprumo, nei kokia paskirtimi, nei kokiu būdu į I sąrašą įtrauktos medžiagos galės būti teisėtai naudojamos įgyvendinant Lietuvos Respublikos pluoštinių kanapių įstatymo ar poįstatyminių teisės aktų nuostatas. Pažymėtina, kad nors projekto aiškinamajame rašte teigiama, kad projektu siūloma užtikrinti, kad Pluoštinių kanapių įstatymo projekte (Reg. Nr. XIVP-3584) siūlomi minėto įstatymo 3 straipsnio 5 dalies bei 4 straipsnio 4 dalies pakeitimai (dėl akredituotos laboratorijos įgalinimo ir įveiklinimo) būtų tinkamai įgyvendinami, siūlomi keičiamo įstatymo pakeitimai nedera su deklaruojamu tikslu. Manytina, kad siekiant teisinio aiškumo, reikėtų aiškiai nurodyti, kad I sąrašą įtrauktų medžiagų apyvarta yra teisėta, kai į I sąrašą įtrauktų medžiagų mėginius akredituotos laboratorijos naudoja pluoštinių kanapių produktų bei jų gaminių ištyrimui. Jeigu, vis dėlto, siekiama nustatyti kitus teisėtos į I sąrašą įtrauktų medžiagų apyvartos atvejus, reiktų tiksliai ir aiškiai apibrėžti tokios apyvartos teisėtumo kriterijus, kad nekiltų jokių praktinių šios teisės normos taikymo problemų. |
Pritarti |
Argumentai: Atsižvelgiant į tai, kad Komitetas pritarė LRV siūlomai formuluotei, Pasiūlymas išdėstytas prie LRV 2.1. pastabos.
|
2. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas 2024-04-08 Nr. XIVP-3585 |
2(8) |
1(1) |
4 |
2. Projekto 1 straipsnio 1 dalimi keičiamo įstatymo 8 straipsnio 1 dalyje formuluotė „bei susijusių poįstatyminių teisės aktų nuostatas“ keistina formuluote „ir jo įgyvendinamuosius teisės aktus“. |
Nepritarti |
Argumentai: Atsižvelgiant į tai, kad Komitetas pritarė LRV siūlomai formuluotei, Pasiūlymas išdėstytas prie LRV 2.1. pastabos. |
3. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas 2024-04-08 Nr. XIVP-3585 |
2(8) |
2(11-13) |
N |
3. Projekto 1 straipsnio 2 dalyje keičiamo įstatymo 8 straipsnį siūloma papildyti 11 dalimi, kurioje numatoma, kad pluoštinių kanapių produktus, tarpinių pluoštinių kanapių produktus ir pluoštinių kanapių gaminius, kurių sudėtyje yra į I sąrašą įtrauktų medžiagų, gaminantis juridinis asmuo turi teisę įsigyti THC pamatinį etaloną (standartą). Siūlomas reguliavimas diskutuotinas keliais aspektais. Pirma, projekto nuostatose vartojami terminai „pluoštinių kanapių produktai“, „tarpinių pluoštinių kanapių produktai“, „pluoštinių kanapių gaminiai“, „THC pamatinis etalonas (standartas)“ bei „THC“, atkreiptinas dėmesys, kad šių sąvokų turinys turėtų būti apibrėžtas įstatyme, kadangi nuo sąvokų turinio gali priklausyti tam tikrų asmenų teisių ir pareigų apimtis. Pažymėtina, kad sąvokų įstatyminis turinys turi būti aiškus ir negali būti nustatomas poįstatyminiais teisės aktais. Atsižvelgiant į tai, minėtos sąvokos arba turėtų būti aiškiai apibrėžtos keičiamame įstatyme, arba jame turėtų būti pateikta nuoroda į kitą teisės aktą, kuriame šios sąvokos yra apibrėžtos (keičiant galiojančio įstatymo 2 straipsnio 14 dalį ir nurodant, jog ji suprantama, kaip tai nustatyta nurodytame įstatyme arba kitame įgyvendiname Europos Sąjungos teisės akte). Antra, teikiamu reguliavimu siūloma nustatyti, kad juridinis asmuo turi teisę įsigyti standartą, siekiant atlikti THC kiekio šiuose produktuose ir gaminiuose nustatymą. Vertindami siūlomą nuostatą, pažymime, kad pluoštinių kanapių produktus bei pluoštinių kanapių gaminius gaminantys subjektai turi teisę įsigyti bei naudoti visas minėtų produktų gamybai reikalingas gamybos priemones, tame tarpe ir nurodytą THC pamatinį etaloną (turbūt nelogiška būtų manyti, kad gaminant pluoštinių kanapių produktus bei gaminius toks standartas apskritai gali būti neįsigyjamas). Galbūt turima omenyje, kad minėtus standartus turėtų teisę įsigyti ne pluoštinių kanapių produktus bei gaminius gaminantis, o tyrimus dėl gamintojų gaminamų pluoštinių kanapių produktų bei gaminių atliekantis subjektas (tą suponuoja projekto aiškinamasis raštas). Jeigu, vis dėlto, yra kita siūlomos normos paskirtis, iš teikiamo reguliavimo nėra aišku, kur juridinis asmuo turėtų įsigyti standartą, taip pat nėra aiškus THC standarto įsigijimo tikslas. Atkreiptinas dėmesys, kad nei galiojančio įstatymo nuostatos, nei projekto nuostatos šių reglamentavimo spragų nepašalina. Siekiant teisinio aiškumo ir atsižvelgiant į tai, kad šio standarto išdavimas ir THC kiekio nustatymas minimuose produktuose ar gaminiuose būtų laikomas kaip tiesiogiai susijęs su juridinio asmens teisės užsiimti atitinkama ūkine veikla įgyvendinimu, visos aukščiau paminėtos reglamentavimo spragos turėtų būti pašalintos. |
Pritarti |
Argumentai: Komitetas pritarė LRV 2.3. pasiūlymui - projekto 1 straipsnio 2 dalies atsisakyti, vietoje jos siūloma papildyti keičiamą įstatymo 8 straipsnį naujomis 11–13 dalimis. Pasiūlymas išdėstytas prie LRV 2.3. pastabos |
4. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas 2024-04-08 Nr. XIVP-3585 |
3 |
|
|
4. Projekto 2 straipsnyje turėtų būti patikslintos įstatymo įsigaliojimo bei įgyvendinimo datos.
|
Pritarti |
Argumentai: Pasiūlymas išdėstytas prie LRV 2.4. pastabos, t. p. žr. KRK patobulinto Projekto Nr. XIVP-3585(2) 3 str. |
5. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas 2024-04-08 Nr. XIVP-3585 |
2(8) |
1(1) |
(4) |
5. Vadovaujantis Teisės aktų projektų rengimo rekomendacijose, patvirtintose Lietuvos Respublikos teisingumo ministro 2013 m. gruodžio 23 d. įsakymu Nr. 1R-298 „Dėl Teisės aktų projektų rengimo rekomendacijų patvirtinimo“, nustatytais teisės technikos reikalavimais: 5.1. Atsižvelgiant į tai, kad projekto 1 straipsniu keičiamo įstatymo 8 straipsnis yra pildomas tik 4 punktu, reikėtų nurodyti tik šį daromą pakeitimą, o ne dėstyti visą keičiamo įstatymo 8 straipsnio 1 dalį. Atitinkamai tikslintina projekto 1 straipsnio 1 dalies pakeitimų esmė, ją išdėstant taip „Papildyti 8 straipsnio 1 dalį 4 punktu“. |
Pritarti |
Pasiūlymas išdėstytas prie LRV 2.1. pastabos, t. p. žr. KRK patobulinto Projekto Nr. XIVP-3585(2) 2 str. |
6. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas 2024-04-08 Nr. XIVP-3585 |
2 |
1 |
|
5.2. Projekto 1 straipsnio 2 dalies pakeitimų esmė dėstytina taip: „Papildyti 8 straipsnį 11 dalimi“; |
Pritarti |
Pastabai pritartina, tačiau atsižvelgta į LRV siūlomą formuluotę, žr. LRV 2.3. pasiūlymą. |
7. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas 2024-04-08 Nr. XIVP-3585 |
3 |
1 |
|
5.3. Projekto 2 straipsnio 1 dalyje po žodžio „įstatymas“ įrašytina formuluotė „išskyrus šio straipsnio 2 dalį“. |
Pritarti |
|
8. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas 2024-04-08 Nr. XIVP-3585 |
|
|
|
6. Atsižvelgiant į galiojančiame įstatyme numatyta Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerijos kompetenciją, siūlytina dėl projekto gauti Vyriausybės išvadą. |
Pritarti |
LRV išvada gauta: 2024-08-12 Reg. Nr. 2024-14406 |
9. |
Teisingumo ministerijos Europos Sąjungos teisės grupė 2024-04-15 |
|
|
|
Įvertinę Lietuvos Respublikos narkotinių ir psichotropinių medžiagų kontrolės įstatymo Nr. VIII-602 8 straipsnio pakeitimo įstatymo projekto Nr. XIVP-3585 atitiktį Europos Sąjungos teisei, pažymime, kad pastabų ir pasiūlymų neturime. |
Pritarti |
|
3. Piliečių, asociacijų, politinių partijų, lobistų ir kitų suinteresuotų asmenų pasiūlymai: negauta.
4. Valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų pasiūlymai: negauta.
5. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai:
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pastabos |
Pasiūlymo turinys |
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
str. |
str. d. |
p. |
||||||
1. |
Lietuvos Respublikos Vyriausybė 2024-08-07 d. Nr. 663 |
1(2) |
(14) |
|
N |
Argumentai: 2.2. Atsižvelgdami į tai, kad projekte Nr. 2 yra vartojamos sąvokos, kurios neapibrėžtos Narkotinių ir psichotropinių medžiagų kontrolės įstatyme, tačiau apibrėžtos kituose įstatymuose (t. y. PKĮ, Lietuvos Respublikos atitikties vertinimo įstatyme), Pasiūlymas (2.2.): siūlome papildyti Narkotinių ir psichotropinių medžiagų kontrolės įstatymo 2 straipsnio 14 dalį – nurodyti, kad šiame įstatyme vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos nurodytuose įstatymuose, ir ją išdėstyti taip: „14. Kitos šiame įstatyme vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos atitikties vertinimo įstatyme, Lietuvos Respublikos biomedicininių tyrimų etikos įstatyme, Lietuvos Respublikos farmacijos įstatyme, Lietuvos Respublikos gyvūnų gerovės ir apsaugos įstatyme, Lietuvos Respublikos mokslo ir studijų įstatyme, Lietuvos Respublikos pluoštinių kanapių įstatyme, Lietuvos Respublikos sveikatos sistemos įstatyme, Lietuvos Respublikos veterinarijos įstatyme ir 2014 m. balandžio 16 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamente (ES) Nr. 536/2014 dėl žmonėms skirtų vaistų klinikinių tyrimų, kuriuo panaikinama Direktyva 2001/20/EB.“ |
Pritarti |
Pasiūlymas: Papildyti projektą nauju 1 straipsniu: „1 straipsnis. 2 straipsnio pakeitimas Pakeisti 2 straipsnio 14 dalį ir ją išdėstyti taip: „14. Kitos šiame įstatyme vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos atitikties vertinimo įstatyme, Lietuvos Respublikos biomedicininių tyrimų etikos įstatyme, Lietuvos Respublikos farmacijos įstatyme, Lietuvos Respublikos gyvūnų gerovės ir apsaugos įstatyme, Lietuvos Respublikos mokslo ir studijų įstatyme, Lietuvos Respublikos pluoštinių kanapių įstatyme, Lietuvos Respublikos sveikatos sistemos įstatyme, Lietuvos Respublikos veterinarijos įstatyme ir 2014 m. balandžio 16 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamente (ES) Nr. 536/2014 dėl žmonėms skirtų vaistų klinikinių tyrimų, kuriuo panaikinama Direktyva 2001/20/EB.“ |
2. |
Lietuvos Respublikos Vyriausybė 2024-08-07 d. Nr. 663 |
2(8) |
1(1) |
(4) |
N |
2. Siūlome patikslinti ir papildyti projektą Nr. 2: Argumentai: 2.1. Siekdami aiškiai ir nedviprasmiškai nustatyti į pirmąjį sąrašą, į kurį įtraukti augalai, narkotinės ir psichotropinės medžiagos, uždraustos (-i) vartoti ir (ar) naudoti dėl žalingų padarinių, kai jais piktnaudžiaujama, žmogaus sveikatai, (toliau – I sąrašas) įtrauktų medžiagų teisėtos apyvartos kriterijus, užkirsti kelią bet kokiam piktnaudžiavimui šiomis nuostatomis ir nesudaryti praktinių šios teisės normos taikymo problemų, siūlome atsisakyti siūlomo abstraktaus kriterijaus, kad jos yra naudojamos įgyvendinant Lietuvos Respublikos pluoštinių kanapių įstatymo bei susijusių poįstatyminių teisės aktų nuostatas, ir tikslinti projekto Nr. 2 1 straipsnio 1 dalyje keičiamo Narkotinių ir psichotropinių medžiagų kontrolės įstatymo 8 straipsnio 1 dalies 4 punktą – ne tik aiškiai nurodyti kriterijų, kurį tenkinant galima vykdyti į I sąrašą įtrauktų medžiagų teisėtą apyvartą, tačiau ir atsisakyti konkrečios I sąrašo medžiagos minėjimo (taip sudaryti galimybę akredituotoms laboratorijoms tirti visų natūraliai pluoštinėje kanapėje randamų I sąrašo medžiagų kiekį), ir jį išdėstyti taip: Pasiūlymas (2.1.): „4) yra naudojamos kaip pamatinės medžiagos laboratorijų, veikiančių pagal standartą LST EN ISO/IEC 17025 „Tyrimų, bandymų ir kalibravimo laboratorijų kompetencijai keliami bendrieji reikalavimai“ (toliau – standartas LST EN ISO/IEC 17025) ir pagal šį standartą akredituotų nacionalinės akreditavimo įstaigos, veikiančios pagal Reglamentą (EB) Nr. 765/2008 (toliau – akredituotos laboratorijos), atlikti I sąrašo medžiagų, esančių pluoštinių kanapių gaminiuose, pluoštinių kanapių produktuose ir pluoštinių kanapių tarpiniuose produktuose, nustatymą ir tam reikalingos įrangos kalibravimą arba siekiant akredituoti laboratoriją pagal standartą LST EN ISO/IEC 17025.“ |
Pritarti |
Pasiūlymas: Pakeisti Projekto 2 straipsnio 1 dalimi keičiamo įstatymo 8 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip: „
„4) yra naudojamos kaip pamatinės medžiagos laboratorijų, veikiančių pagal standartą LST EN ISO/IEC 17025 „Tyrimų, bandymų ir kalibravimo laboratorijų kompetencijai keliami bendrieji reikalavimai“ (toliau – standartas LST EN ISO/IEC 17025) ir pagal šį standartą akredituotų nacionalinės akreditavimo įstaigos, veikiančios pagal Reglamentą (EB) Nr. 765/2008 (toliau – akredituotos laboratorijos), atlikti I sąrašo medžiagų, esančių pluoštinių kanapių gaminiuose, pluoštinių kanapių produktuose ir pluoštinių kanapių tarpiniuose produktuose, nustatymą ir tam reikalingos įrangos kalibravimą arba siekiant akredituoti laboratoriją pagal standartą LST EN ISO/IEC 17025.“ |
3. |
Lietuvos Respublikos Vyriausybė 2024-08-07 d. Nr. 663 |
2(8) |
2(11-13) |
|
N |
Argumentai: 2.3. Vertindami tai, kad poreikis įsigyti THC pamatinę medžiagą (THC pavyzdinį medžiagos kiekį kaip kalibravimo etaloną), siekiant akredituoti laboratoriją arba vykdyti THC kiekio tyrimus, gali kilti ne tik pluoštinių kanapių produktus ar gaminius gaminančiam juridiniam asmeniui, tačiau ir juridiniam asmeniui, kuris vykdo tik laboratorijos veiklą ir teikia tyrimų paslaugas (įskaitant valstybės įsteigtas laboratorijas), ir atsižvelgdami į tai, kad turi būti nustatytos aiškios pareigos pamatines medžiagas įsigysiantiems juridiniams asmenims,
Pasiūlymas (2.3.): siūlome tikslinti projekto Nr. 2 1 straipsnį ir vietoje 2 dalimi siūlomo Narkotinių ir psichotropinių medžiagų kontrolės įstatymo 8 straipsnio papildymo 11 dalimi projekto Nr. 2 1 straipsnio 2–4 dalimis siūlome papildyti Narkotinių ir psichotropinių medžiagų kontrolės įstatymo 8 straipsnį 11–13 dalimis: „11. Šio straipsnio 1 dalies 4 punkte nustatytu tikslu juridiniai asmenys turi teisę įsigyti, laikyti, gabenti valstybės viduje, importuoti ir naudoti I sąrašo medžiagų pamatinius standartus, būtinus atlikti tetrahidrokanabinolio (toliau – THC) ir tik tų I sąrašo medžiagų, kurios susidaro perdirbant pluoštines kanapes, nustatymą pluoštinių kanapių gaminiuose, pluoštinių kanapių produktuose ir pluoštinių kanapių tarpiniuose produktuose, atlikti šiems tyrimams reikalingos įrangos kalibravimą. Jiems specialiojo leidimo ar licencijos verstis veikla, susijusia su vaistiniais preparatais, kurių sudėtyje yra I sąrašo medžiagų, ir II, III sąrašų narkotinėmis ir psichotropinėmis medžiagomis, įgyti nereikia. 12. Šio straipsnio 1 dalies 4 punkte nustatytu tikslu juridiniams asmenims reikalingas į I sąrašą įtrauktų medžiagų pamatines medžiagas turi teisę importuoti, laikyti ir gabenti valstybės viduje juridiniai asmenys, turintys šio įstatymo 10 straipsnio 1 dalies 2 punkte nurodytą licenciją. Šio straipsnio 1 dalies 4 punkte nustatytus kriterijus atitinkantiems juridiniams asmenims reikalingos pamatinės I sąrašo medžiagos turi būti importuojamos, laikomos ir gabenamos valstybės viduje laikantis šio įstatymo 14, 15 ir 21 straipsniuose nustatytų į II sąrašą įtrauktų medžiagų importo, laikymo ir gabenimo valstybės viduje reikalavimų. Importuotos į I sąrašą įtrauktų medžiagų pamatinės medžiagos gali būti patiektos tik užsakymus pateikusiems šio straipsnio 1 dalies 4 punkte nustatytus kriterijus atitinkantiems juridiniams asmenims. 13. Šio straipsnio 1 dalies 4 punkte nustatytu tikslu į I sąrašą įtrauktų medžiagų pamatines medžiagas naudojantys juridiniai asmenys turi: 1) laikyti pamatines I sąrašo medžiagas šio įstatymo 218 straipsnio 2 punkte nurodytus reikalavimus atitinkančiose patalpose; 2) paskirti asmenį, atsakingą už I sąrašo pamatinių medžiagų įsigijimą, laikymą ir apskaitą; 3) naudoti tik pagrįstą būtiną naudoti THC tyrimui ir (ar) įrangos kalibravimui I sąrašo pamatinių medžiagų kiekį; 4) vykdyti I sąrašo pamatinių medžiagų apyvartos apskaitą ir teikti ataskaitas šio įstatymo 23 straipsnyje nustatyta tvarka; 5) importuoti pamatines I sąrašo medžiagas laikantis šio įstatymo 2111 straipsnio 9 punkte nustatytų į I sąrašą įtrauktų medžiagų importo reikalavimų ir gabenti jas laikantis šio įstatymo 217 straipsnio 7 dalyje nustatytų reikalavimų.“ |
Pritarti |
Pasiūlymas: 1. Išbraukti Projekto Nr. XIVP-3585 1 straipsnio 2 dalį, kuria siūloma papildyti keičiamo įstatymo 8 straipsnį nauja 11 dalimi: „
2. Pakeisti Projekto 2 straipsnį ir jo 2 dalį išdėstyti taip: „2. Papildyti 8 straipsnį naujomis 11-13 dalimis ir jas išdėstyti taip: „11. Šio straipsnio 1 dalies 4 punkte nustatytu tikslu juridiniai asmenys turi teisę įsigyti, laikyti, gabenti valstybės viduje, importuoti ir naudoti I sąrašo medžiagų pamatinius standartus, būtinus atlikti tetrahidrokanabinolio (toliau – THC) ir tik tų I sąrašo medžiagų, kurios susidaro perdirbant pluoštines kanapes, nustatymą pluoštinių kanapių gaminiuose, pluoštinių kanapių produktuose ir pluoštinių kanapių tarpiniuose produktuose, atlikti šiems tyrimams reikalingos įrangos kalibravimą. Jiems specialiojo leidimo ar licencijos verstis veikla, susijusia su vaistiniais preparatais, kurių sudėtyje yra I sąrašo medžiagų, ir II, III sąrašų narkotinėmis ir psichotropinėmis medžiagomis, įgyti nereikia. 12. Šio straipsnio 1 dalies 4 punkte nustatytu tikslu juridiniams asmenims reikalingas į I sąrašą įtrauktų medžiagų pamatines medžiagas turi teisę importuoti, laikyti ir gabenti valstybės viduje juridiniai asmenys, turintys šio įstatymo 10 straipsnio 1 dalies 2 punkte nurodytą licenciją. Šio straipsnio 1 dalies 4 punkte nustatytus kriterijus atitinkantiems juridiniams asmenims reikalingos pamatinės I sąrašo medžiagos turi būti importuojamos, laikomos ir gabenamos valstybės viduje laikantis šio įstatymo 14, 15 ir 21 straipsniuose nustatytų į II sąrašą įtrauktų medžiagų importo, laikymo ir gabenimo valstybės viduje reikalavimų. Importuotos į I sąrašą įtrauktų medžiagų pamatinės medžiagos gali būti patiektos tik užsakymus pateikusiems šio straipsnio 1 dalies 4 punkte nustatytus kriterijus atitinkantiems juridiniams asmenims. 13. Šio straipsnio 1 dalies 4 punkte nustatytu tikslu į I sąrašą įtrauktų medžiagų pamatines medžiagas naudojantys juridiniai asmenys turi: 1) laikyti pamatines I sąrašo medžiagas šio įstatymo 218 straipsnio 2 punkte nurodytus reikalavimus atitinkančiose patalpose; 2) paskirti asmenį, atsakingą už I sąrašo pamatinių medžiagų įsigijimą, laikymą ir apskaitą; 3) naudoti tik pagrįstą būtiną naudoti THC tyrimui ir (ar) įrangos kalibravimui I sąrašo pamatinių medžiagų kiekį; 4) vykdyti I sąrašo pamatinių medžiagų apyvartos apskaitą ir teikti ataskaitas šio įstatymo 23 straipsnyje nustatyta tvarka; 5) importuoti pamatines I sąrašo medžiagas laikantis šio įstatymo 2111 straipsnio 9 punkte nustatytų į I sąrašą įtrauktų medžiagų importo reikalavimų ir gabenti jas laikantis šio įstatymo 217 straipsnio 7 dalyje nustatytų reikalavimų.“ |
4. |
Lietuvos Respublikos Vyriausybė 2024-08-07 d. Nr. 663 |
3 |
|
|
|
Argumentai: 2.4. Atsižvelgdami į šio nutarimo 1.8 papunktyje išdėstytus argumentus ir į tai, kad projektas Nr. 1 ir projektas Nr. 2 turėtų įsigalioti vienu metu,
Pasiūlymas: siūlome nustatyti, kad Narkotinių ir psichotropinių medžiagų kontrolės įstatymo pakeitimai įsigalioja 2025 m. lapkričio 1 d. |
Pritarti |
Pasiūlymas: 3 straipsnis. Įstatymo įsigaliojimas ir įgyvendinimas 1. Šis įstatymas
įsigalioja, išskyrus šio
straipsnio 2 dalį, 2. Lietuvos
Respublikos Vyriausybė ir jos įgaliotos institucijos pagal kompetenciją iki |
6. Seimo paskirtų papildomų komitetų / komisijų pasiūlymai:
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pastabos |
Pasiūlymo turinys |
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
str. |
str. d. |
p. |
||||||
1. |
Seimo sveikatos reikalų komitetas 2024-09-25 |
|
|
|
|
Komiteto sprendimas ir pasiūlymai: iš esmės pritarti įstatymo projektui Nr. XIVP-3585 ir siūlyti pagrindiniam Seimo Kaimo reikalų komitetui jį tobulinti, atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos Vyriausybės išvadą ir Seimo kanceliarijos Teisės departamento pastabas bei pasiūlymus, kuriems pritarė Komitetas. Balsavimo rezultatai: už – 8, prieš – 1, susilaikė – 0. |
Pritarti |
|
7. Komiteto sprendimas ir pasiūlymai:
7.1. Sprendimas (pagal Lietuvos Respublikos Seimo statuto 150 straipsnį. Jeigu siūlomas sprendimas numatytas Seimo statuto 150 straipsnio 1 dalies 3–6 punktuose, pateikiami šio sprendimo argumentai): pritarti Komiteto patobulintam Narkotinių ir psichotropinių medžiagų kontrolės įstatymo Nr. VIII-602 2 ir 8 straipsnių pakeitimo įstatymo projektui Nr. XIVP-3585(2) ir Komiteto išvadoms bei pasiūlymui.
7.2. Pasiūlymai:
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pastabos |
Pasiūlymo turinys |
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
str. |
str. d. |
p. |
||||||
1. |
Seimo Kaimo reikalų komitetas 2024-10-02 |
|
|
|
I |
Argumentai: Komiteto patobulintame Projekte Nr. XIVP-3585(2) papildomai keičiamas Įstatymo 2 straipsnis, siūlytina tikslinti Įstatymo projekto pavadinimą.
Pasiūlymas: Pakeisti Įstatymo projekto pavadinimą ir jį išdėstyti taip:
„NARKOTINIŲ IR PSICHOTROPINIŲ MEDŽIAGŲ KONTROLĖS ĮSTATYMO NR. VIII-602 2 IR 8 STRAIPSNIO PAKEITIMO ĮSTATYMAS“
|
Pritarti |
|
8. Balsavimo rezultatai: už – 5, prieš – 0, susilaikė – 0.
9. Komiteto paskirti pranešėjai: Viktoras Pranckietis.
10. Komiteto narių atskiroji nuomonė: negauta.
PRIDEDAMA. Komiteto siūlomas Narkotinių ir psichotropinių medžiagų kontrolės įstatymo Nr. VIII-602 2 ir 8 straipsnio pakeitimo įstatymo projektas Nr. XIVP-3585(2), jo lyginamasis variantas.
Komiteto pirmininkas Viktoras Pranckietis
Komiteto biuro patarėja Simantė Kairienė