LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO

TEISĖS IR TEISĖTVARKOS KOMITETAS

 

 

PAGRINDINIO KOMITETO IŠVADA

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS CIVILINIO KODEKSO

2.46, 2.47, 2.54, 2.57, 2.62, 2.63, 2.64, 2.66, 2.68, 2.70 IR 2.184 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO

ĮSTATYMO PROJEKTO XIVP-3213

 

2024-04-10 Nr. 102-P-10

Vilnius

 

 

1. Komiteto posėdyje dalyvavo: komiteto pirmininkė Irena Haase, komiteto pirmininkės pavaduotoja Agnė Širinskienė, nariai: Aušrinę Armonaitę pavaduojantis Kasparas Adomaitis, Česlav Olševski, Julius Sabatauskas, Gabrielių Landsbergį pavaduojanti Jurgita Sejonienė, Vilius Semeška, Algirdas Stončaitis, Andrius Vyšniauskas.

Komiteto biuro vedėja Dalia Komparskienė, patarėjai: Martyna Civilkienė, Jurgita Janušauskienė, Rita Karpavičiūtė, Dalia Latvelienė, Irma Leonavičiūtė, Rita Varanauskienė, Loreta Zdanavičienė, vyriausioji specialistė Aidena Bacevičienė, padėjėjos: Meile Čeputienė, Rivena Zegerienė.

Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos atstovės: viceministrė Gabija Grigaitė-Daugirdė, Teisinių paslaugų politikos grupės vadovė Aurelija Giedraitytė, vyresnioji patarėja Reda Nikrėvičė, Vį Registrų centro atstovės: Irma Jauniškė, Jolanta Kazlauskienė, Lina Kaminskaitė, Lietuvos notarų rūmų teisininkė Ieva Mikaliūkštytė, Lietuvos advokatūros atstovas Paulius Griciūnas.

 

2. Ekspertų, konsultantų, specialistų išvados, pasiūlymai, pataisos, pastabos (toliau – pasiūlymai):

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

 

Pasiūlymo turinys

 

Komiteto nuomonė

Argumentai,

pagrindžiantys nuomonę

str.

str. d.

p.

1.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas

2023-10-31

1

 

14

(5)

 

4,

5,

6

 

Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklėms, teikiame šias pastabas.

1. Svarstytina, ar siekiant teisinio aiškumo, projekto 1 straipsniu keičiamo Civilinio kodekso 2.46 straipsnio 5 dalyje nereikėtų nustatyti, kad Teisės aktų registre skelbiamuose teisės aktuose (kuriais steigiami ir veikia viešieji juridiniai asmenys, arba kuriais tvirtinami arba keičiami viešųjų juridinių asmenų steigimo dokumentai) neturėtų būti nurodomi ne tik teisės aktų identifikacinių kodų pateikimo Juridinių asmenų registrui terminai, tačiau ir šiuos identifikacinius kodus įpareigoti pateikti subjektai. Jeigu, vis dėlto, būtų siekiama įtvirtinti bendrą taisyklę, kad teisės aktų identifikacinius kodus Juridinių asmenų registrui visada pateiktų konkretus subjektas (pvz., Teisės aktų registro tvarkytojas, teisės aktą priėmusi institucija, viešojo juridinio asmens savininko teises ir pareigas įgyvendinanti (įgyvendinsianti) institucija), tai taip pat turėtų būti aiškiai nurodyta. Analogiško turinio pastaba taikytina ir projekto 13 straipsnio 4-6 dalių nuostatoms, kuriose taip pat pateikiama neapibrėžtam subjektui adresuota pareiga pateikti teisės aktų identifikacinius kodus juridinių asmenų registro tvarkytojui.

Nepritarti

Tobulinti projektą, nurodant subjektus, kurie būtų įpareigoti juridinių asmenų registrui pateikti teisės aktų identifikacinius kodus, netikslinga, nes  tokia nuostata dubliuotų CK 2.67 straipsnį, kuriame numatyti asmenys, atsakingi už juridinio asmens dokumentų ir JAR duomenų pateikimą JAR tvarkytojui:

2.67 straipsnis. Asmenys, atsakingi už juridinio asmens dokumentų ir registro duomenų pateikimą registro tvarkytojui

Už juridinio asmens dokumentų, duomenų bei kitos juridinių asmenų registrui teiktinos informacijos pateikimą laiku juridinių asmenų registrui atsako juridinio asmens valdymo organas, jei įstatymuose ar steigimo dokumentuose nenurodyta kitaip.“

 

2.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas

2023-10-31

7

 

9

2

 

1

 

2. Derinant projekto nuostatas tarpusavyje, projekto 7 straipsniu keičiamo Civilinio kodekso 2.64 straipsnio 2 dalies 2 punktas turėtų būti patikslintas, vietoj žodžių „jeigu viešasis juridinis asmuo veikia pagal Teisės aktų registre skelbiamus steigimo dokumentus“ įrašant žodžius „jeigu viešasis juridinis asmuo veikia pagal įstatymą ar valstybės ar savivaldybės institucijos priimtą teisės aktą dėl viešojo juridinio asmens steigimo arba pagal Teisės aktų registre skelbiamus steigimo dokumentus“. Analogiško turinio pastaba taikytina ir projekto 9 straipsniu keičiamo Civilinio kodekso 2.66 straipsnio 1 dalies naujam 15 punktui.

Pritarti

Projektas patobulintas.

3.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas

2023-10-31

8

 

 

3. Projekto 8 straipsniu keičiamo Civilinio kodekso 2.66 straipsnio 7 dalyje siūloma nustatyti, kad „Juridinių asmenų registro tvarkytojui teikiamuose dokumentuose neturi būti nurodyta asmens duomenų, kurių pateikimo juridinių asmenų registrui nenumato šis kodeksas ar kiti įstatymai“. Projekto aiškinamajame rašte nurodoma, kad „jeigu įregistruoti juridinį asmenį, taip pat registruoti juridinio asmens dokumentų ir duomenų pakeitimus JAR tvarkytojui teikiamuose dokumentuose visgi būtų pateikiami asmens duomenys, kurių pateikimo JAR nenumato CK ar kiti įstatymai, JAR tvarkytojas, vadovaudamasis CK 2.68 straipsnio 1 dalies 4 punktu, galėtų atsisakyti įregistruoti juridinį asmenį ar juridinio asmens dokumentų ir duomenų pakeitimus“. Šiame kontekste pažymėtina, jog valstybės ar savivaldybių institucijų teisės aktai, kuriais tvirtinami, keičiami ar pripažįstami netekusiais galios viešojo juridinio asmens steigimo dokumentai, skelbiami Teisės aktų registre. Taigi galima situacija, kai juridinių asmenų registras atsisakys įregistruoti juridinį asmenį ar juridinio asmens dokumentų ir duomenų pakeitimus, jeigu juose bus perteklinių asmens duomenų, tačiau šie dokumentai, kaip teisės aktai (net ir vėliau juos pakeitus ar pripažinus netekusiais galios) ir toliau bus skelbiami Teisės aktų registre. Atsižvelgus į tai, svarstytina, kaip tokiu atveju turėtų būti užtikrinamas projektu siekiamas tikslas – 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) 5 straipsnio 1 dalies c punkte įtvirtintas duomenų kiekio mažinimo principo įgyvendinimas.  

Nepritarti

Valstybės ar savivaldybių institucijų teisės aktų rengėjams ir šiuo metu taikomas BDAR, todėl Teisės aktų registre skelbiamuose teisės aktuose negali būti asmens duomenų, kurių skelbimo nenumato teisės aktai, kadangi tokių asmens duomenų skelbimas iš esmės prieštarauja BDAR reikalavimams. Todėl teisės aktus priimančios valstybės ar savivaldybės institucijos jau teisės aktų projektų rengimo stadijoje turi įvertinti ir užtikrinti, kad Teisės aktų registre skelbiamuose teisės aktuose nebūtų asmens duomenų. Kartu atkreiptinas dėmesys, kad JAR tvarkytojas turi teisę (ne pareigą) atsisakyti įregistruoti viešąjį juridinį asmenį ar jo dokumentų ir duomenų pakeitimus dėl įvairių CK 2.68 straipsnio 1 dalyje nurodytų priežasčių[1]. Todėl JAR tvarkytojas gali atsisakyti registruoti Teisės aktų registre paskelbtus teisės aktus, kuriais tvirtinami, keičiami ar pripažįstami netekusiais galios viešojo juridinio asmens steigimo dokumentai, ne tik dėl galimai juose nurodytų asmens duomenų.

4.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas

2023-10-31

14

1,

2

 

4. Atsižvelgus į tai, kad projekto 10 straipsniu keičiamo Civilinio kodekso 2.68 straipsnio 1 dalies 2 punkto pakeitimas tiesiogiai susijęs su projekto 1 straipsniu keičiamo Civilinio kodekso 2.46 straipsnio pakeitimu (o projekto 1 straipsnio įsigaliojimas numatytas 2025 m. sausio 2 d.), projekto 10 straipsnio įsigaliojimas taip pat turėtų būti nukeltas į 2025 m. sausio 2 d.

Pritarti

Pastabai pritartina, tačiau pastaboje nurodyta konkreti tam tikrų įstatymo nuostatų įsigaliojimo data patikslinta.

5.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas

2023-10-31

13

 

 

5. Projekto 12 straipsniu keičiamo Civilinio kodekso 2.184 straipsnio 1 dalies 6 punktas tikslintinas kalbiniu požiūriu jį suderinant su Civilinio kodekso 2.184 straipsnio 1 dalies sakiniu iki dvitaškio „Prokūra pasibaigia, kai:“.

Pritarti

Projektas patobulintas

6.

Teisės ir teisėtvarkos komiteto biuro patarėja

M. Civilkienė

14

 

 

Kadangi svarstomo projekto (kaip pagrindinio paketo projekto) Nr. XIVP-3213 13 straipsnyje nurodyta dalies nuostatų  įstatymo įsigaliojimo data (2024 m. balandžio 1 d.) jau praėjusi, sistemiškai turi būti įvertintos ir patikslintos visuose paketo projektuose nurodytos įstatymų įsigaliojimo datos.

Pritarti

Projektas patobulintas

 

3. Piliečių, asociacijų, politinių partijų, lobistų ir kitų suinteresuotų asmenų pasiūlymai: negauta.

4. Valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų pasiūlymai:

 

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

 

Pasiūlymo turinys

 

Komiteto nuomonė

Argumentai,

pagrindžiantys nuomonę

str.

str. d.

p.

1.

Valstybės įmonė „Registrų centras“

2024-04-03

11

 

(2.70)

 

 

(2)

 

Lietuvos Respublikos Seimo Teisės ir teisėtvarkos komitete artimiausiu metu bus svarstomas Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos inicijuotas ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2023 m. spalio 18 d. nutarimu Nr. 795 „Dėl Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 2.46, 2.47, 2.54, 2.57, 2.62, 2.63, 2.64, 2.66, 2.68, 2.70 ir 2.184 straipsnių pakeitimo įstatymo projekto ir su juo susijusių įstatymų projektų pateikimo Lietuvos Respublikos Seimui“ Seimui pateiktas Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 2.46, 2.47, 2.54, 2.57, 2.62, 2.63, 2.64, 2.66, 2.68, 2.70 ir 2.184 straipsnių pakeitimo įstatymo projektas Nr. XIVP-3213 (toliau – Projektas).

Pažymėtina, kad praėjus nemažai laiko nuo Projekto pateikimo Seimui, Juridinių asmenų registro (toliau – JAR) veiklos praktikoje išryškėjo tam tikri probleminiai reguliavimo trūkumai, kuriuos siūlytume sureguliuoti ir įtraukti į Projektu reglamentuojamų klausimų apimtį:

·                     Įgyvendinant Lietuvos Respublikos civilinio kodekso (toliau – CK) 2.70 straipsnyje numatytą juridinių asmenų likvidavimo JAR tvarkytojo iniciatyva procedūrą bei siekiant užtikrinti, kad pranešimas apie numatomą inicijuoti juridinio asmens likvidavimą pasiektų adresatą (juridinį asmenį, jo valdymo organo narius), nustačius, kad JAR nurodytas valdymo organo nario adresas nesutampa su Gyventojų registre nurodytu gyvenamosios vietos adresu, tikslinga pranešimą apie numatomą inicijuoti juridinio asmens likvidavimą taip pat siųsti ir Gyventojų registre nurodytu asmens gyvenamosios vietos adresu. Įvertinus tai bei atsižvelgiant į CK 2.70 straipsnio tikslus, siūlytina CK 2.70 straipsnio 2 dalį išdėstyti taip:

„2. Kai yra šio straipsnio 1 dalyje numatytos aplinkybės, juridinių asmenų registro tvarkytojas turi išsiųsti pranešimą apie numatomą inicijuoti juridinio asmens likvidavimą juridinio asmens elektroninio pristatymo dėžutės adresu, o jeigu toks adresas nenurodytas juridinių asmenų registre, – į juridinio asmens buveinę ir juridinių asmenų registre nurodytais valdymo organo narių adresais. Jei juridinių asmenų registre nurodytas valdymo organo nario adresas nesutampa su Lietuvos Respublikos gyventojų registre nurodytu jo gyvenamosios vietos adresu, pranešimas apie numatomą inicijuoti juridinio asmens likvidavimą siunčiamas taip pat ir Gyventojų registre nurodytu gyvenamosios vietos adresu. Tuo atveju, kai nėra galimybės pranešimo apie numatomą inicijuoti juridinio asmens likvidavimą išsiųsti juridinio asmens elektroninio pristatymo dėžutės adresu, į juridinio asmens buveinę ir (arba) juridinių asmenų registre nurodytais valdymo organo narių adresais, Gyventojų registre nurodytais šių asmenų gyvenamosios vietos adresais, registro tvarkytojas apie numatomą inicijuoti juridinio asmens likvidavimą viešai paskelbia juridinių asmenų registro nuostatuose nurodytame šaltinyje ir šį pranešimą įteikia kitais juridinių asmenų registro nuostatuose nurodytais būdais.“

Pritarti

 

2.

Valstybės įmonė „Registrų centras“

2024-04-03

11

 

(2.70)

 

 

(3)

 

·                     Įgyvendinant CK 2.70 straipsnyje numatytą juridinių asmenų likvidavimo JAR tvarkytojo iniciatyva procedūrą, praktikoje pasitaiko atvejų, kai išsiuntus pranešimą apie numatomą inicijuoti juridinio asmens likvidavimą (dar nesant įregistruotam teisiniam statusui „inicijuojamas likvidavimas“), JAR tvarkytojas ne iš juridinio asmens, o iš kitų suinteresuotų subjektų, gauna atitinkamus dokumentus, į kuriuos atsižvelgus nebėra tikslo tęsti pradėtą procedūrą (pvz. gaunamas teismo pranešimas apie ieškinio dėl bankroto bylos iškėlimo priėmimą). Įvertinus tai bei atsižvelgiant į CK 2.70 straipsnio tikslus, siūlytina CK 2.70 straipsnio 3 dalį tikslinti taip, kad juridinio asmens likvidavimo inicijavimo procedūros nutraukimas nebūtų siejamas išskirtinai su juridinio asmens pateiktais dokumentais. Siūlytina CK 2.70 straipsnio 3 dalį išdėstyti taip:

„3. Jeigu per tris mėnesius nuo pranešimo apie numatomą inicijuoti juridinio asmens likvidavimą išsiuntimo ar viešo paskelbimo juridinis asmuo registro tvarkytojui nepateikia nepateikiami šio straipsnio 1 dalyje ar juridinių asmenų registro nuostatuose nustatytų dokumentų nustatyti dokumentai, paneigiančių paneigiantys šio straipsnio 1 dalyje nurodytų aplinkybių buvimą, registro tvarkytojas juridinių asmenų registro nuostatuose nustatyta tvarka priima sprendimą inicijuoti juridinio asmens likvidavimą ir juridinis asmuo įgyja juridinio asmens, kuriam inicijuojamas likvidavimas, statusą. Apie tai registro tvarkytojas viešai paskelbia juridinių asmenų registro nuostatuose nurodytame šaltinyje.“

Pritarti

 

3.

Valstybės įmonė „Registrų centras“

2024-04-03

11

 

(2.70)

 

 

(6)

 

·                     Atsižvelgiant į CK 2.70 straipsnio tikslus, teisinio statuso „inicijuojamas likvidavimas“ išregistravimą taip pat siūlytina sieti ne tik su juridinio asmens bankroto, bet ir su restruktūrizavimo proceso[1] pradžia. Įvertinus tai, CK 2.70 straipsnio 6 dalyje vartotinas abi (tiek bankroto, tiek restruktūrizavimo) bylas (procesus) apimantis „nemokumo bylos“[2] terminas. CK 2.70 straipsnio 6 dalį siūlytina išdėstyti taip:

„6. Juridinio asmens kreditoriai turi teisę pareikšti ieškinį teisme dėl skolininko prievolių įvykdymo ar bankroto nemokumo bylos iškėlimo per vienerių metų ieškinio senaties terminą, skaičiuojamą nuo juridinio asmens, kuriam inicijuojamas likvidavimas, statuso įgijimo. Teismas, priėmęs šioje dalyje numatytą ieškinį, privalo ne vėliau kaip kitą darbo dieną apie tai pranešti juridinių asmenų registro tvarkytojui. Registro tvarkytojas, gavęs šį teismo pranešimą, juridinių asmenų registro nuostatuose nustatyta tvarka išregistruoja juridinio asmens, kuriam inicijuojamas likvidavimas, statusą.

Pritarti

 

4.

Valstybės įmonė „Registrų centras“

2024-04-03

12

 

(2.110)

 

 

(3)

(4)

N

·                     Pažymėtina, kad Europos Tarybos ekspertų komitetas dėl priemonių, nukreiptų kovai su pinigų plovimu bei teroristų finansavimu (MONEYVAL), vertindamas Lietuvos Respublikoje įgyvendinamus tarptautinius reikalavimus, nustatytus Finansinių veiksmų darbo grupės kovai su pinigų plovimu ir teroristų finansavimu priimtose tarptautinėse rekomendacijose, akcentavo būtinybę užtikrinti JAR tvarkomų duomenų aktualumą ir teisingumą. Įvertinus tai bei siekiant užtikrinti, kad JAR duomenys būtų tikri, teisingi ir JAR ilgus metus nebūtų tvarkomi neaktualūs likviduojamų juridinių asmenų duomenys, siūlytina CK 2.110 straipsnį papildyti 3 ir 4 dalimis ir jose numatyti reikalavimą juridinio asmens likvidatoriui juridinio asmens likvidavimo procedūras užbaigti ir juridinį asmenį iš JAR išregistruoti per vienerių metų terminą. Atkreiptinas dėmesys, kad JAR tvarkytojo duomenimis, vidutiniškai juridinis asmuo likviduojamas per 4–5 mėnesių laikotarpį. Už numatytų likvidatoriaus pareigų nevykdymą arba netinkamą vykdymą siūlytina taip pat numatyti likvidatoriaus atsakomybę. CK 2.110 straipsnio 3 ir 4 dalis siūlytina išdėstyti taip:

3. Likvidatorius juridinio asmens likvidavimo procedūras turi užbaigti ir juridinį asmenį išregistruoti iš juridinių asmenų registro ne vėliau kaip per vienerius metus nuo likviduojamo juridinio asmens statuso įregistravimo juridinių asmenų registre dienos. Nepasibaigus šiam terminui juridinis asmuo gali pateikti prašymą juridinių asmenų registro tvarkytojui terminą pratęsti vieneriems metams. Jeigu per šioje dalyje nustatytus terminus likvidatorius likvidavimo procedūrų neužbaigia ir juridinio asmens iš juridinių asmenų registro neišregistruoja, juridinių asmenų registro nuostatuose nustatytus veiksmus, reikalingus likviduojamam juridiniam asmeniui išregistruoti, atlieka juridinių asmenų registro tvarkytojas.

4. Likvidatorius, nevykdantis arba netinkamai vykdantis šiame straipsnyje ir atitinkamos teisinės formos juridinius asmenis reglamentuojančiuose įstatymuose nurodytas pareigas, privalo visiškai atlyginti dėl to atsiradusią žalą.

Pritarti

 

5.

Valstybės įmonė „Registrų centras“

2024-04-03

14

 

 

·                     Atsižvelgiant į siūlymą CK 2.110 straipsnį papildyti 3 ir 4 dalimis, Projekto 13 straipsnį siūlytume papildyti atitinkamomis įgyvendinamosiomis nuostatomis (t. y. naujomis 9–10 dalimis), kartu patikslinant įstatymo įsigaliojimo datas (suderinta su Lietuvos Respublikos teisingumo ministerija). Taigi Projekto 13 straipsnį siūlytina išdėstyti taip:

„13 straipsnis. Įstatymo įsigaliojimas ir įgyvendinimas

1. Šis įstatymas, išskyrus 1, 6, 7, 9 ir 10 straipsnius ir šio straipsnio 2 dalį, įsigalioja 2024 m. rugsėjo 1 d.

2. Šio įstatymo 1, 6, 7, 9 ir 10 straipsniai įsigalioja 2025 m. sausio 15 d.

3. Lietuvos Respublikos Vyriausybė iki 2024 m. rugpjūčio 31 d. priima šio įstatymo įgyvendinamuosius teisės aktus.

4. Valstybės ar savivaldybių institucijų teisės aktai, kuriais patvirtinti viešųjų juridinių asmenų steigimo dokumentai ir kurie iki šio įstatymo įsigaliojimo dienos nebuvo paskelbti Teisės aktų registre, taip pat Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 2.46 straipsnio 3 dalyje nurodyti teisės aktai, kurie iki šio įstatymo įsigaliojimo dienos nebuvo paskelbti Teisės aktų registre, turi būti paskelbti Teisės aktų registre ir šių teisės aktų identifikaciniai kodai Teisės aktų registre turi būti pateikti juridinių asmenų registro tvarkytojui ne vėliau kaip iki 2025 m. gruodžio 31 d.

5. Šio straipsnio 4 dalyje nurodytų teisės aktų, kurie iki šio įstatymo įsigaliojimo dienos buvo paskelbti Teisės aktų registre, identifikaciniai kodai Teisės aktų registre turi būti pateikti juridinių asmenų registro tvarkytojui pirmą kartą po šio įstatymo įsigaliojimo dienos keičiant viešojo juridinio asmens steigimo dokumentus, bet ne vėliau kaip iki 2025 m. gruodžio 31 d.

6. Valstybės ar savivaldybių institucijų teisės aktai, kuriais patvirtinti daugiau negu vieno viešojo juridinio asmens steigimo dokumentai, turi būti pripažinti netekusiais galios ir vietoj jų priimti nauji teisės aktai, atitinkantys šio įstatymo 1 straipsniu pakeisto Civilinio kodekso 2.46 straipsnio 7 dalyje nustatytą reikalavimą. Šių teisės aktų identifikaciniai kodai Teisės aktų registre turi būti pateikti juridinių asmenų registro tvarkytojui ne vėliau kaip iki 2025 m. gruodžio 31 d.

7. Juridiniai asmenys, iki šio įstatymo įsigaliojimo dienos įgiję juridinio asmens, kuriam inicijuojamas likvidavimas, statusą, šį statusą gali atšaukti šio įstatymo 11 straipsniu pakeistoje Civilinio kodekso 2.70 straipsnio 5 dalyje nustatyta tvarka juridinių asmenų registro tvarkytojui pateikę joje nurodytus dokumentus.

8. Jeigu iki šio įstatymo įsigaliojimo dienos Civilinio kodekso 2.70 straipsnio 5 dalyje nustatyta tvarka į teismą su prašymu atšaukti inicijuojamą juridinio asmens likvidavimą kreipėsi juridinio asmens dalyvis ar valdymo organo narys ir teismas šį prašymą priėmė, prašymas baigiamas nagrinėti iki šio įstatymo įsigaliojimo dienos galiojusia tvarka.

9. Juridinių asmenų registro tvarkytojas ne vėliau kaip iki 2025 m. sausio 1 d. atlieka juridinių asmenų registro nuostatuose nustatytus veiksmus, reikalingus išregistruoti juridinius asmenis, įgijusius likviduojamo juridinio asmens statusą iki 2023 m. rugsėjo 1 d.

10. Jeigu juridinis asmuo likviduojamo juridinio asmens statusą įgijo laikotarpiu nuo 2023 m. rugsėjo 1 d. iki 2024 m. rugsėjo 1 d., juridinis asmuo turi būti likviduotas ne vėliau kaip iki 2025 m. rugsėjo 1 d. Jeigu iki 2025 m. rugsėjo 1 d. juridinio asmens likvidavimo procedūros neužbaigiamos ir juridinis asmuo iš juridinių asmenų registro neišregistruojamas, juridinių asmenų registro nuostatuose nustatytus veiksmus, reikalingus likviduojamam juridiniam asmeniui išregistruoti, atlieka juridinių asmenų registro tvarkytojas.“

Pritarti

 

 

5. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai: negauta.

6. Seimo paskirtų papildomų komitetų / komisijų pasiūlymai:

 

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

Pastabos

Pasiūlymo turinys

Komiteto nuomonė

Argumentai,

pagrindžiantys nuomonę

str.

str. d.

p.

1.

Valstybės valdymo ir savivaldybių komitetas

2024-03-20

 

 

 

 

1) iš esmės pritarti įstatymo projektui Nr. XIVP-3213 ir siūlyti pagrindiniam komitetui projektą tobulinti pagal Teisės departamento pastabas, kurioms komitetas pritarė.

2) pritarti komiteto išvadoms.

 

Pritarti iš dalies

Argumentai:

Teisės ir teisėtvarkos Pagrindinis nepritarė trečiai Teisės departamento pastabai, kuriai papildomas komitetas buvo pritaręs.  

 

7. Komiteto sprendimas ir pasiūlymai

7.1. Sprendimas: Pritarti komiteto patobulintam įstatymo projektui Nr. XIVP-3213(2) ir komiteto išvadoms.

8. Balsavimo rezultatai: už – 8, prieš – 0, susilaikė – 0.

9. Komiteto paskirti pranešėjai: Irena Haase, Agnė Širinskienė.

10. Komiteto narių atskiroji nuomonė: negauta.

 

PRIDEDAMA. Komiteto siūlomas įstatymo projektas, jo lyginamasis variantas.

 

Komiteto pirmininkė                                                                           (Parašas)                                                                      Irena Haase

 

 

 

 

 

 

 

 

Komiteto biuro patarėja Martyna Civilkienė

 



[1] 1. Registro tvarkytojas gali atsisakyti įregistruoti juridinį asmenį, taip pat registruoti juridinio asmens dokumentų ir duomenų pakeitimus tik tuo atveju, jeigu: 1) pateiktas prašymas įregistruoti juridinį asmenį (registre registruotinų duomenų ir dokumentų pakeitimus, išbraukti duomenis) neatitinka nustatytos formos arba pateikti ne visi dokumentai, nurodyti šio kodekso 2.63 ir 2.64 straipsniuose; 2) praleisti šio kodekso 2.46 straipsnio 4 dalyje nurodyti terminai; 3) pateikti registrui duomenys ir dokumentai neatitinka vieni kitų, yra neaiškūs arba klaidinantys; 4) dokumentų forma ar turinys prieštarauja įstatymams.

[1] Pagal Lietuvos Respublikos juridinių asmenų nemokumo įstatymo 2 straipsnio 10 dalį juridinio asmens restruktūrizavimo procesas – visuma šio įstatymo nustatytų procedūrų, kuriomis siekiama įveikti juridinio asmens finansinius sunkumus, išsaugoti jo gyvybingumą ir išvengti bankroto, gaunant kreditorių pagalbą finansiniams sunkumams įveikti, taikant ekonomines, technines, organizacines ir kitas priemones.

[2] Juridinių asmenų nemokumo įstatymo 2 straipsnio 24 dalis.