Projekto Nr. XIIIP-1112(2)
lyginamasis variantas
LIETUVOS RESPUBLIKOS
VIETOS SAVIVALDOS ĮSTATYMO NR. I-533 9 IR 91 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO ĮSTATYMAS
2018 m. d. Nr.
Vilnius
1 straipsnis. 9 straipsnio pakeitimas
Pakeisti 9 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip:
„2. Savivaldybė steigia naujus viešųjų paslaugų teikėjus tik tais
atvejais, kai kiti teikėjai viešųjų paslaugų neteikia arba negali jų teikti
gyventojams ekonomiškai ir geros kokybės. Tais atvejais, kai dėl viešųjų
paslaugų teikimas yra susijęs su ūkinės veiklos vykdymu taip,
kaip jis suprantamas Lietuvos Respublikos konkurencijos įstatymo 3 straipsnio
16 dalyje teikimo reikia vykdyti ūkinę veiklą, turi būti įgyvendinti
šio įstatymo 91 straipsnyje nustatyti reikalavimai. Ūkinės
veiklos vykdymu nelaikoma tokia viešosios paslaugos teikėjo veikla, kuri
papildo jo teikiamą viešąją paslaugą ir teikiama tik kartu su šia viešąja
paslauga (mokinių maitinimas mokykloje, medicinos paslaugos globos namuose ir
panašiai).“
2 straipsnis. 91 straipsnio pakeitimas
Pakeisti 91 straipsnį ir jį išdėstyti taip:
„91 straipsnis. Naujos Ūūkinės veiklos vykdymas
1. Savivaldybės valdomi juridiniai asmenys nevykdo Savivaldybė
gali priimti sprendimą dėl naujos ūkinės veiklos, išskyrus atvejus vykdymo,
kai:
1) vykdoma nauja ūkinė veikla yra būtina siekiant
patenkinti savivaldybės bendruomenės bendruosius interesus ir
2) atsižvelgdami į savo komercinius interesus, kiti ūkio subjektai tokios veiklos nevykdytų arba vykdytų ne visa apimtimi, kuri yra būtina savivaldybės bendruomenės bendriesiems interesams patenkinti, ir tik
3) jeigu dėl to tokiu sprendimu nebus teikiama
privilegijų arba diskriminuojami atskiri ūkio subjektai ar jų grupės.
2. Jeigu vykdyti ūkinę veiklą yra būtina siekiant patenkinti
savivaldybės bendruomenės bendruosius interesus ir nėra pažeidžiamos
pažeidžiami šio straipsnio 1 dalyje išvardytos sąlygos nustatyti
reikalavimai, savivaldybė gali steigti naują juridinį asmenį šiai ūkinei
veiklai vykdyti arba patikėti naujos ūkinės veiklos vykdymą pavesti
naują ūkinę veiklą vykdyti jau veikiantiems savivaldybės valdomiems
juridiniams asmenims, tik gavusi išankstinį Lietuvos Respublikos
konkurencijos tarybos (toliau – Konkurencijos taryba) sutikimą. Nauju
juridiniu asmeniu nelaikomas po juridinių asmenų reorganizavimo veiklą
tęsiantis juridinis asmuo, taip pat po pertvarkymo naują teisinę formą įgijęs
juridinis asmuo. Nauja ūkine veikla laikoma ūkinė veikla, kurios savivaldybės
valdomas juridinis asmuo per pastaruosius trejus metus iki savivaldybės sprendimo
pavesti jam tokią veiklą vykdyti priėmimo faktiškai nevykdė. Jeigu ūkinę veiklą
vykdyti pavedama per paskutinius trejus metus po juridinių asmenų
reorganizavimo veiklą tęsiančiam savivaldybės valdomam juridiniam asmeniui,
bent vieno iš po juridinių asmenų reorganizavimo pasibaigusių juridinių asmenų faktiškai
vykdyta atitinkama ūkinė veikla yra laikoma po juridinių asmenų reorganizavimo
veiklą tęsiančio juridinio asmens faktiškai vykdyta ūkine veikla.
3. Siekdama gauti šio straipsnio 2 dalyje nurodytą Konkurencijos
tarybos sutikimą, savivaldybė per 6 mėnesius iki prašymo dėl sutikimo turi
įvykdyti konkurencingą procedūrą dėl ūkio subjektų atrankos. Konkurencinga
procedūra turi būti tokia, kad atskleistų, ar kiti rinkoje veikiantys ar
potencialiai galintys veikti ūkio subjektai, atsižvelgdami į savo komercinius
interesus, gali užtikrinti atitinkamos veiklos vykdymą.
4. Teikdama Konkurencijos tarybai prašymą dėl šio straipsnio 2 dalyje
nurodyto sutikimo, savivaldybė pateikia įrodymus dėl įvykdytos konkurencingos
procedūros, jos rezultatų ir kitą Konkurencijos tarybos nurodytą informaciją.
5. Gavusi šio straipsnio 4 dalyje nurodytą savivaldybės prašymą,
Konkurencijos taryba sprendimą dėl sutikimo priima ne vėliau kaip per 30 dienų
nuo Konkurencijos tarybos nustatytus reikalavimus atitinkančio savivaldybės
prašymo gavimo dienos.
6. Konkurencijos taryba išduoda šio straipsnio 2 dalyje nurodytą
sutikimą, jeigu savivaldybė per 6 mėnesius iki prašymo dėl leidimo išdavimo
įvykdė konkurencingą procedūrą ir jeigu šios procedūros rezultatai rodo, kad
kiti rinkoje veikiantys ar potencialiai galintys veikti ūkio subjektai,
atsižvelgdami į savo komercinius interesus, negali užtikrinti tinkamos veiklos
vykdymo.
7. Konkurencijos taryba neduoda šio straipsnio 2 dalyje nurodyto
sutikimo, jeigu savivaldybė per 6 mėnesius iki prašymo dėl leidimo išdavimo
neįvykdė konkurencingos procedūros arba jeigu įvykdytos konkurencingos
procedūros rezultatai rodo, kad rinkoje veikiantys ar potencialiai galintys
veikti ūkio subjektai, atsižvelgdami į savo komercinius interesus, gali
užtikrinti tinkamos veiklos vykdymą.
83. Savivaldybės
valdomi juridiniai asmenys negali savo iniciatyva pradėti vykdyti naujos
ūkinės veiklos negali, susijusios su savivaldybės administruojamų
viešųjų paslaugų teikimu gyventojams. Jie Šie juridiniai asmenys gali
pradėti vykdyti naują ūkinę veiklą, susijusią su savivaldybės
administruojamų viešųjų paslaugų teikimu gyventojams, tik tuo atveju, kai šią
veiklą vykdyti ši veikla jiems šio ir tokių juridinių asmenų veiklą
reglamentuojančių įstatymų nustatyta tvarka patiki pavedama vykdyti savivaldybės
sprendimu ir tik gavę Konkurencijos tarybos sutikimą pagal šio
straipsnio 2 dalį.
4. Siekdama įvertinti, ar naujos ūkinės veiklos vykdymas atitinka šio
straipsnio
1 dalyje nustatytus reikalavimus, savivaldybė Konkurencijos tarybos nustatyta
tvarka gali kreiptis išvados į Konkurencijos tarybą. Kartu su šiuo kreipimusi
savivaldybė pateikia Konkurencijos tarybos išvadai priimti reikalingus
dokumentus. Konkurencijos taryba išvadą pateikia per 30 dienų nuo savivaldybės
kreipimosi ir išvadai priimti reikalingų dokumentų gavimo. Jeigu savivaldybė
sprendimą priima neatsižvelgdama į Konkurencijos tarybos išvadą arba tokios
išvados nebuvo kreiptasi, sprendime dėl naujos ūkinės veiklos vykdymo privaloma
nurodyti motyvus, pagrindžiančius, kad sprendimas atitinka šio straipsnio 1
dalyje nustatytus reikalavimus. Savivaldybei tenka pareiga įrodyti, kad nauja
ūkinė veikla atitinka šio įstatymo reikalavimus.“
9. Jeigu šio straipsnio 3 dalyje nurodytai konkurencingai procedūrai
taikomi Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo reikalavimai ir
kompetentinga institucija įsiteisėjusiu sprendimu nustato, kad vykdant šią
konkurencingą procedūrą minėto įstatymo reikalavimai buvo pažeisti,
Konkurencijos taryba gali atšaukti pagal šio straipsnio 6 dalį duotą sutikimą.
Jeigu Konkurencijos taryba atšaukia savo sprendimą dėl duoto sutikimo,
savivaldybė privalo iš naujo kreiptis į Konkurencijos tarybą dėl sutikimo šiame
straipsnyje nustatyta tvarka.
10. Konkurencijos taryba nustato šio straipsnio 4 dalyje nurodytų
prašymų dėl savivaldybių vykdomos ūkinės veiklos įvertinimo teikimo ir
nagrinėjimo tvarką ir tokių prašymų tipinę formą.
11. Konkurencijos tarybos sprendimai, nurodyti šio straipsnio 6, 7 ir 9
dalyse, gali būti skundžiami teismui Lietuvos Respublikos administracinių bylų
teisenos įstatymo nustatyta tvarka.“
3 straipsnis. Įstatymo įsigaliojimas ir įgyvendinimas
1. Šis įstatymas, išskyrus šio straipsnio 2 ir 3 dalis, įsigalioja 2018 m. liepos 1 d.
2. Lietuvos Respublikos konkurencijos taryba iki 2018 m. birželio 30 d. patvirtina kreipimosi dėl išvados, ar savivaldybės nauja ūkinė veikla atitinka šio įstatymo reikalavimus, teikimo ir nagrinėjimo tvarkos aprašą ir Konkurencijos tarybai teikiamo kreipimosi dėl išvados tipinę formą.
3. Iki šio įstatymo įsigaliojimo pradėtos naujų juridinių asmenų, vykdančių ūkinę veiklą, steigimo savivaldybėse procedūros tęsiamos ir sprendimai dėl steigimo priimami vadovaujantis iki šio įstatymo įsigaliojimo dienos galiojusio Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo ir kitų teisės aktų nuostatomis.
Skelbiu šį Lietuvos Respublikos Seimo priimtą įstatymą.
Respublikos Prezidentas
Teikia
Valstybės valdymo ir savivaldybių komiteto vardu
Komiteto pirmininkas Povilas Urbšys