2.
|
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas,
2024-06-03
|
2,
3
|
1,
2
|
|
2. Siekiant teisinio aiškumo, siūlytina projekto
2 straipsniu keičiamo Pirkimų, atliekamų vandentvarkos, energetikos,
transporto ar pašto paslaugų srities perkančiųjų subjektų įstatymo (toliau -
keičiamas įstatymas) 29 straipsnio 5 dalyje vietoje formuluotės „veikiantis gynybos srityje, veikiantis srityse“
įrašyti formuluotę „veikiantis gynybos srityje ar srityse“. Analogiška
pastaba taikytina ir projekto 3 straipsnio 1 ir 2 dalimis keičiamo įstatymo
50 straipsnio 8 ir 9 dalims.
|
Pritarti
|
Pasiūlymas 1:
Projekto 2
straipsniu keičiamo įstatymo 29 straipsnio 5 dalį išdėstyti
taip:
„5. Perkantysis subjektas,
veikiantis gynybos srityje ar srityse, veikiantis srityse, kurios
laikomos nacionaliniam saugumui užtikrinti strategiškai svarbių ūkio
sektorių dalimi, įrašytas į Saugiojo valstybinio duomenų perdavimo tinklo
naudotojų sąrašą (toliau – Saugiojo tinklo naudotojų sąrašas), ar laikomas
esminiu kibernetinio saugumo subjektu, nurodytu Kibernetinio saugumo
įstatyme, (toliau – esminis subjektas), atlikdamas su nacionaliniu
saugumu susijusių prekių, paslaugų ar darbų pirkimus, įvertina visus
galinčius kelti grėsmę nacionalinio saugumo interesams rizikos veiksnius ir
sprendžia, ar šiuose pirkimuose gali dalyvauti tiekėjai, jų subtiekėjai ir
ūkio subjektai, kurių pajėgumais remiamasi, kurie nėra registruoti (jeigu
tiekėjas, jo subtiekėjas ar ūkio subjektas, kurio pajėgumais remiamasi, yra
fizinis asmuo – nuolat gyvenantis ar turintis pilietybę) Europos Sąjungos
valstybėje narėje, Šiaurės Atlanto sutarties organizacijos valstybėje narėje
ar trečiojoje šalyje, pasirašiusioje šio straipsnio 4 dalyje nurodytus
tarptautinius susitarimus.“
Pasiūlymas 2:
Projekto 3
straipsniu keičiamo įstatymo 50 straipsnio 8 dalį išdėstyti
taip:
„8.
Perkantysis subjektas, veikiantis gynybos srityje ar srityse, veikiantis
srityse, kurios laikomos nacionaliniam saugumui užtikrinti strategiškai
svarbių ūkio sektorių dalimi, ar laikomas esminiu subjektu, rengdamas su
nacionaliniu saugumu susijusių pirkimų technines specifikacijas, reikalauja,
kad tiekėjo siūlomos prekės (įskaitant jų gamintojus), paslaugos ar darbai
nekeltų grėsmės nacionaliniam saugumui. Perkantysis subjektas, veikiantis
gynybos srityje, sprendžia, ar tiekėjo siūlomos prekės (įskaitant jų
gamintojus), paslaugos ar darbai kelia grėsmę nacionaliniam saugumui,
įvertinęs kompetentingų institucijų pateiktą informaciją. Perkantysis
subjektas, veikiantis srityse, kurios laikomos nacionaliniam saugumui
užtikrinti strategiškai svarbių ūkio sektorių dalimi, ar laikomas esminiu
subjektu esminis subjektas, kelia reikalavimą, kad tiekėjo
siūlomos prekės (įskaitant jų gamintojus), paslaugos ar darbai nekeltų
grėsmės nacionaliniam saugumui, kai sandorio pagrindu susidarytų aplinkybės,
nurodytos Nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbių objektų apsaugos įstatymo
13 straipsnio 4 dalies 1 punkte. Perkantysis subjektas, veikiantis
srityse, kurios laikomos nacionaliniam saugumui užtikrinti strategiškai
svarbių ūkio sektorių dalimi, ar laikomas esminiu subjektu ar
esminis subjektas, laiko, kad tiekėjo siūlomos prekės (įskaitant jų
gamintojus), paslaugos ar darbai kelia grėsmę nacionaliniam saugumui, kai
Lietuvos Respublikos Vyriausybė yra priėmusi sprendimą, patvirtinantį, kad
ketinamas sudaryti sandoris neatitinka nacionalinio saugumo interesų
vadovaujantis Nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbių objektų apsaugos
įstatymu.“
Pasiūlymas 3:
Projekto 3
straipsniu keičiamo įstatymo 50 straipsnio 9 dalį išdėstyti
taip:
„9. Perkantysis subjektas, veikiantis gynybos
srityje ar srityse, veikiantis srityse, kurios laikomos nacionaliniam saugumui užtikrinti
strategiškai svarbių ūkio sektorių dalimi, įrašytas į Saugiojo tinklo
naudotojų sąrašą, ar laikomas esminiu
subjektu, atlikdamas pirkimus, kurių
objektas apima Viešųjų pirkimų įstatymo 92 straipsnio 13 dalyje numatytame
sąraše nurodytų BVPŽ kodų prekes ar paslaugas, laiko, kad prekės ar paslaugos
kelia grėsmę nacionaliniam saugumui, kai:“
|
3.
|
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas,
2024-06-03
|
2
|
|
|
3. Pastebėtina, kad projekto 2 straipsniu
keičiamo įstatymo 29 straipsnio 5 dalyje įvardinto „esminio
kibernetinio saugumo subjekto“ sąvoka nėra apibrėžta kartu su teikiamu
projektu teikiamo Kibernetinio saugumo įstatymo Nr. XII-1428 pakeitimo
įstatymo projekto (reg. Nr. XIVP-3815) 1 straipsnyje išdėstytame Kibernetinio
saugumo įstatyme (jame apibrėžiama tik „kibernetinio saugumo subjekto“
sąvoka, nurodoma, kad kibernetinio saugumo subjektai skirstomi į esminius
kibernetinio saugumo subjektus ir svarbius kibernetinio saugumo subjektus bei
įvardijami bendrieji esminių kibernetinio saugumo subjektų identifikavimo
kriterijai). Atsižvelgiant į tai, manome, kad projekto 1 straipsniu keičiamo
įstatymo 2 straipsnio 28 dalies nuostata, kad „kitos šiame įstatyme
vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžiamos <...>
Lietuvos Respublikos kibernetinio saugumo įstatyme“, nėra pakankama, todėl
siūlytume projekto 2 straipsniu keičiamo įstatymo 29 straipsnio 5
dalyje po žodžių „ar laikoma esminiu kibernetinio saugumo subjektu“
įrašyti žodžius „nurodytu Lietuvos Respublikos kibernetinio saugumo
įstatyme“.
|
Pritarti
|
Žr. Pasiūlymas 1
prie 2 TD pastabos.
|