1

 

PASIŪLYMAS

LIETUVOS RESPUBLIKOS

socialinių įmonių įstatymo nr. ix-2251                                 pakeitimo įstatymo projekto xiIip-1530

 

 

2019-02-28

Vilnius

 

Eil. Nr.

Siūloma keisti

Pasiūlymo turinys

str.

str. d.

p.

1.

7.

4.

 

Argumentai: Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnybos (STT) pateiktoje antikorupcinio vertinimo išvadoje dėl socialinių įmonių veiklos teisinio reglamentavimo teigiama, jog tikslinėms grupėms priklausančių asmenų darbinių ir socialinių įgūdžių lavinimo ir socialinės integracijos priemonių plano sudarymo ir vertinimo esamas reglamentavimas yra ydingas antikorupciniu pobūdžiu, nes vertinimas gali būti atliekamas formaliai, vien tik iš dokumentų. Be to, išvadoje teigiama, jog nėra nustatyta, kaip privaloma elgtis priėmus naują asmenį į darbą, o priemonių plano vertintojams nėra nustatyti jokie kompetencijos reikalavimai.

Atsižvelgiant į STT pateiktas išvadas, tikslinga būtų reglamentuoti socialinių įmonių parengtus tikslinėms grupėms priklausančių asmenų darbinių ir socialinių įgūdžių lavinimo ir socialinės integracijos priemonių plano vertinimus, kuriuos atliktų kompetentinga  Vyriausybės įgaliota institucija.

Siekiant, kad socialinių įmonių įstatyme reglamentuojamas valstybės pagalbos modelis būtų labiau orientuotas į pagalbą tikslinėms grupėms priskirtiems asmenims, o ne į pagalbą pačioms socialinėms įmonėms, bei atsižvelgiant į STT pateiktas išvadas, siūloma, kad darbinių ir socialinių įgūdžių lavinimo ir socialinės integracijos priemonių planas būtų individualizuotas, t. y. atsižvelgiama į konkrečius tikslinei grupei priklausančio darbuotojo poreikius. Taip pat siūloma, kad metų eigoje įdarbinus tikslinėms grupėms priklausantį asmenį, jam turėtų būti parengiamas individualus darbinių ir socialinių įgūdžių lavinimo ir socialinės integracijos priemonių planas, kuris būtų pritaikytas konkrečiam, naujai į darbą priimtam asmeniui.

Pasiūlymas teikiamas abiems įstatymo redakcijoms.

Pasiūlymas: Siūlau papildyti įstatymo projekto 7 straipsnio 4 dalį ir išdėstyti ją taip:

 „4. Socialinė įmonė privalo iki einamųjų metų gruodžio 1 dienos parengti kitų kalendorinių metų tikslinėms grupėms priklausančių asmenų individualizuotą darbinių ir socialinių įgūdžių lavinimo ir socialinės integracijos priemonių planą, kurio atitikimą šiame straipsnyje numatytiems kriterijams vertina Vyriausybės įgaliota institucija. Metų eigoje įdarbinus tikslinėms grupėms priklausantį asmenį, jam parengiamas individualus darbinių ir socialinių įgūdžių lavinimo ir socialinės integracijos priemonių planas. Tikslinėms grupėms priklausančių asmenų darbinių ir socialinių įgūdžių lavinimo ir socialinės integracijos priemonių planas sudaromas pagal šiuos rodiklių kriterijus:

1) per kalendorinius metus į darbinių ir socialinių įgūdžių lavinimo ir socialinės integracijos priemones įtraukti ne mažiau kaip 90 procentų tikslinėms grupėms priklausančių darbuotojų;

2) individualiai parinkti darbinių ir socialinių įgūdžių lavinimo ir socialinės integracijos priemones pagal kompetentingų specialistų rekomendacijas ir atsižvelgiant į tikslinėms grupėms priklausančių darbuotojų pageidavimus, profesinę kvalifikaciją, darbo patirtį, motyvaciją dirbti ir įsitraukti į bendruomenės gyvenimą, bet ne mažiau kaip po dvi darbinių ir socialinių įgūdžių lavinimo priemones ir ne mažiau kaip po dvi socialinės integracijos priemones kalendorinių metų laikotarpiui.“

2.

8.

2.

4.

Argumentai: STT pateiktoje antikorupcinio vertinimo išvadoje dėl socialinių įmonių veiklos teisinio reglamentavimo teigiama, jog juridinio asmens veiklos (verslo) plano vertinimo kriterijų neišsamus teisinis reglamentavimas suteikia per plačias diskrecijos galimybes priimant sprendimą dėl socialinės įmonės statuso suteikimo. Be to, teigiama, jog toks teisinis reglamentavimas galimai sudaro prielaidas Lietuvos darbo biržos (nuo 2018 m. spalio – Užimtumo tarnybos) darbuotojams elgtis neobjektyviai skirtingai vertinant tas pačias aplinkybes ar juridinius faktus, diskriminuojant ar proteguojant kai kuriuos juridinius asmenis, pateikusius prašymą suteikti socialinės įmonės statusą. Atsižvelgiant į tai, būtų tikslinga reglamentuoti tai, kad socialinės įmonės statuso siekiantis juridinis asmuo Vyriausybės įgaliotai institucijai turėtų pateikti ne tik pažymą apie planuojamą valstybės pagalbos lėšų poreikį ir veiklos (verslo) planą bet ir būtų gavęs teigiamą Vyriausybės įgaliotos institucijos išvadą dėl pateikto veiklos (verslo) plano atitikimo Socialinės apsaugos ir darbo ministro nustatytiems kriterijams.

Pasiūlymas teikiamas abiems įstatymo redakcijoms.

Pasiūlymas: Siūlau papildyti įstatymo projekto 8 straipsnio 2 dalies 4 punktą ir išdėstyti jį taip:

„4) socialinės įmonės statuso siekiantis juridinis asmuo ar jo padalinys ne mažiau kaip vienus metus iki prašymo suteikti socialinės įmonės statusą pateikimo dienos ir sprendimo dėl socialinės įmonės statuso suteikimo priėmimo dieną vykdė veiklas, numatytas pažymoje apie planuojamą valstybės pagalbos lėšų poreikį ir numatomas vykdyti veiklas, ir yra pateikęs Vyriausybės įgaliotai institucijai pažymą apie planuojamą valstybės pagalbos lėšų poreikį ir veiklos (verslo) planą numatomas vykdyti veiklas 36 mėnesių laikotarpiui pagal Vyriausybės įgaliotos institucijos nustatytą struktūrą bei yra gavęs teigiamą Vyriausybės įgaliotos institucijos išvadą dėl veiklos (verslo) plano atitikimo Socialinės apsaugos ir darbo ministro nustatytiems kriterijams;“

 


 

 

 

Teikia

Seimo narė                                                      (Parašas)                                  Gintarė Skaistė