LIETUVOS RESPUBLIKOS TEISINGUMO MINISTERIJA
Biudžetinė įstaiga, Gedimino pr. 30, LT-01104 Vilnius,
tel. (8 5) 266 2984, faks. (8 5) 262 5940, el. p. [email protected],
atsisk. sąskaita LT267044060000269484 AB SEB bankas, banko kodas 70440.
Duomenys kaupiami ir saugomi Juridinių asmenų registre, kodas 188604955
Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerijai |
2014- - Nr. |
Į 2014-06-18 Nr. SR-2818 |
Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimo „DĖL Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2009 m. gruodžio 23 d. nutarimo Nr. 1801 „Dėl Socialinių stipendijų aukštųjų mokyklų studentams skyrimo ir administravimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo“ projekto
Teisingumo ministerija, įvertinusi pateiktą derinimui Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimo „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2009 m. gruodžio 23 d. nutarimo Nr. 1801 „Dėl Socialinių stipendijų aukštųjų mokyklų studentams skyrimo ir administravimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo“ projektą, neturėdama pastabų dėl numatomo teisinio reguliavimo tikslo, teikia šias pastabas dėl numatomo teisinio reguliavimo priemonių, galimų pasekmių ir teisinės technikos:
1. Pastebėtina, kad keičiamo aprašo 4.1 papunktyje siūloma vartoti formuluotė „turi teisę gauti“ apima atvejus, kai asmuo dėl vienų ar kitų priežasčių, nors ir turi teisę gauti stipendiją, jos nerealizuoja. Atsiradus aplinkybėms, dėl kurių priimamas sprendimas asmeniui neskirti socialinės pašalpos arba jos mokėjimą nutraukti (pvz., pagal Lietuvos Respublikos piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatymo 23 straipsnio nuostatas), asmuo teisės į socialinę išmoką netenka (nors ir ribotam laike momentui), todėl formuluotė „įskaitant tuos atvejus, kai socialinė pašalpa teikiama tik su studentu bendrai gyvenantiems asmenims“ nėra tinkama. Visų pirma, esant sprendimui neskirti socialinės pašalpos ar jos mokėjimą nutraukti, asmuo atitinkamą laikotarpį neturėtų teisės į socialinę pašalpą, o konstrukcija „turi teisę..., įskaitant tuos atvejus...“ būtų nekorektiška ir pati sau prieštaraujanti. Kita vertus, tokia formuluotė diskriminuotų vienus gyvenančius asmenis, kadangi atsiradus lygiavertėms aplinkybėms (Lietuvos Respublikos piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatymo 23 straipsnio 1 dalies 3 ir 4 punktuose nurodytoms), vieni gyvenantys asmenys atsidurtų blogesnėje padėtyje ir netektų socialinės stipendijos.
Siekiant išvengti skirtingo asmenų traktavimo, siūlome vartoti konstrukciją „arba socialinė pašalpa neskirta ar socialinės pašalpos mokėjimas nutrauktas ....“ nurodant Lietuvos Respublikos piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatymo nuostatas, kurių pagrindu buvo neskirta socialinė pašalpa ar jos mokėjimas nutrauktas.
2. Keičiamo aprašo 42 punkto pirmame sakinyje pakartotinis konstrukcijos „toje pačioje ar kitoje aukštojoje mokykloje“ vartojimas palieka neapibrėžtumą ir lieka neaišku, kurioje mokykloje turi (ar gali) būti išmokama socialinė stipendija. Siūlome formuluotę konkretizuoti ir stipendijos išmokėjimo vietą sieti su studijų po programos pakeitimo vykdymo vieta.
3. Atsižvelgiant į bendruosius terminų skaičiavimo principus, nutarimo projekto 7 punktu atliekamas pakeitimas perteklinis.
4. Taip pat pastebėtina, kad pertekliniu būtų ir aprašo pildymas 18.4 papunkčiu, kadangi, papildžius aprašą 5.4 papunkčiu, asmenys, įvykdę studijų programos reikalavimus, tačiau kuriems atidėtas baigiamojo darbo gynimas ar baigiamojo egzamino laikymas, teisės į socialinę stipendiją netektų pagal aprašo 18.3 papunktį.
5. Atkreiptinas dėmesys, kad projekto lyginamajame variante dėstant aprašo 19 punktą prieš skaičių „18“ praleistas žodis „Aprašo“.
Teisingumo ministras Juozas Bernatonis
Darius Trinkūnas, (8 5) 266 2912, el. p. [email protected] Originalas nebus siunčiamas