LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTERIJA
Lietuvos Respublikos ūkio ministerijai
|
Į 2018-09-04 Nr. (13.2-31)-3-3574
|
|
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS CIVILINIO KODEKSO 2.49 STRAIPSNIO PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO |
|
|
Lietuvos Respublikos finansų ministerija, susipažinusi su Lietuvos Respublikos ūkio ministerijos pateiktu derinti Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 2.49 straipsnio pakeitimo įstatymo projektu (toliau – įstatymo projektas) bei lydimaisiais dokumentais, pagal kompetenciją teikia pastabas bei pasiūlymus.
Pažymėtina, kad Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 1.1 straipsnio 2 dalyje nustatyta, kad turtiniams santykiams, kurie pagrįsti įstatymų nustatytu asmenų pavaldumu valstybės institucijoms ir kurie tiesiogiai atsiranda, kai valstybės institucijos atlieka valdžios funkcijas (realizuojamas pavaldumas) arba įstatymų nustatytas asmenims pareigas valstybei ar jos taiko įstatymų nustatytas administracines ar baudžiamąsias sankcijas, įskaitant valstybės mokesčių, kitų privalomų rinkliavų ar įmokų valstybei ar jos institucijoms, valstybės biudžeto santykius, bei kitokiems santykiams, kuriuos reglamentuoja viešosios teisės normos, Civilinio kodekso normos taikomos tiek, kiek šių santykių nereglamentuoja atitinkami įstatymai, taip pat Civilinio kodekso įsakmiai nurodytais atvejais.
Taipogi atkreipiame dėmesį, kad Finansų ministerija jau yra pateikusi Ūkio ministerijai nuomonę, kad galimybė juridiniam asmeniui turėti virtualią buveinę sudarytų problemų mokesčių ir muitų srityje įgyvendinant tam tikras Europos Sąjungos teisės aktų nuostatas, kurios reikalauja apmokestinamojo asmens fizinės buveinės adreso, bei keltų dideles kontrolės problemas (Finansų ministerijos 2018 m. gegužės 22 d. raštas Nr. ((14.1403)-5K-1807960)-6K-180281). Todėl, Finansų ministerijos nuomone, mokesčių įstatymuose turėtų išlikti reikalavimai juridiniam asmeniui turėti registruotą fizinę vietą (buveinę).
Atsižvelgdami į tai, kas išdėstyta, bei į tai, kad verslas vykdomas tikslu gauti optimalią naudą, abejojame naujai sukuriamo teisinio reguliavimo nauda, sudarant galimybę juridinio asmens buveine laikyti arba fizinę, arba virtualią buveinę.
Be kita ko, atkreipiame dėmesį, jog tikslinga koreguoti įstatymo projekto 2 straipsnį, atsižvelgiant į tai, jog pagal Lietuvos Respublikos Konstitucijos 68 straipsnio nuostatas įstatymų leidybos iniciatyvos teisę turi tik minėtame straipsnyje nurodyti subjektai.
G.Grigaitė, tel. (8 5) 2390 153, el. p. Gintare.Grigaite@finmin.lt
A. Žvikevičienė, tel. (8 5) 2390 057, el. p. Asta.Zvikeviciene@finmin.lt
G. Morkūnienė, tel. (8 5) 2390 229, el. p. Giedre.Morkuniene@finmin.lt