PASIŪLYMAS

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS NACIONALINIO SAUGUMO PAGRINDŲ ĮSTATYMO NR. VIII-49 PRIEDĖLIO PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO NR. XIVP-1828(2) 

 

2022-11-25

Vilnius

 

Eil. Nr.

Siūloma keisti

Pasiūlymo turinys

str.

str. d.

p.

1

5

 

 

Argumentai:

Siekiant aiškiau apibrėžti krizės valdyme dalyvaujančių subjektų kompetenciją ir  atsakomybę, siūloma patikslinti šio įstatymo projekto 5 straipsniu keičiamą įstatymo priedėlio III dalies 14 skyriaus antrąjį skirsnį.

 

Pasiūlymas:

Pakeisti projekto 5 straipsnį, kuriuo keičiamas keičiamo įstatymo priedėlio III dalies 14 skyriaus antrasis skirsnis ir šį skirsnį išdėstyti taip::

 

ANTRASIS SKIRSNIS

KRIZIŲ valdymo ir civilinės saugos sistema

 

Krizių valdymo ir civilinės saugos sistema kuriama ir plėtojama grėsmę Lietuvos Respublikos nacionaliniam saugumui keliantiems reiškiniams prognozuoti, stebėti, prevencinėms priemonėms parengti ir vykdyti, krizėms nustatyti bei valdyti, padariniams pašalinti, siekiant apsaugoti gyventojus nuo nelaimių karo ir taikos metu, jiems patiems šioje veikloje aktyviai dalyvaujant. Ši sistema užtikrina visų valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų, ūkio subjektų, savanorių parengtį ir prevencinius veiksmus, o ekstremaliųjų situacijų, kitų krizių ir ginkluoto užpuolimo atvejais – krašto gyventojų perspėjimą ir informavimą, jų gyvybės ir turto apsaugą, reikalingą neatidėliotiną pagalbą ir evakuaciją iš pavojingų rajonų.

Strateginius klausimus dėl Seimo nutarimu tvirtinamoje Nacionalinio saugumo strategijoje apibrėžtų rizikos veiksnių, pavojų ir grėsmių Lietuvos Respublikos nacionalinio saugumo interesams prevencijos, pasirengimo valdyti krizes ir krizių valdymo sprendžia svarsto ir pasiūlymus dėl būtinų sprendimų Vyriausybei teikia Vyriausybės sudaroma Nacionalinio saugumo komisija, kuriai vadovauja Ministras Pirmininkas.

Prireikus Nacionalinio saugumo komisija, atsižvelgdama į krizės pobūdį, siūlo Vyriausybei paskirti už krizės valdymą atsakingą ministeriją ar kitą valstybės instituciją ar įstaigą, kuri kartu su. priimti sprendimą, kad būtina imtis krizės valdymo veiksmų. Vyriausybei priėmus sprendimą, kad būtina imtis krizės valdymo veiksmų, Nacionalinisu krizių valdymo centruas imasi krizės valdymo ir jos padarinių šalinimo organizavimo ir koordinavimo veiksmų.

Rizikos veiksnių, pavojų ir grėsmių Lietuvos Respublikos nacionalinio saugumo interesams stebėseną, grėsmių vertinimą ir prognozavimą atlieka, jų prevenciją ir pasirengimą valdyti krizes koordinuoja Nacionalinis krizių valdymo centras.

Nacionalinis krizių valdymo centras koordinuoja grėsmių prevencijos bei krizių ir ekstremaliųjų situacijų valdymo planų ir priemonių rengimą; ministerijos ir kitos valstybės institucijos bei įstaigos pagal savo kompetenciją rengia šiuos planus ir priemones.

Ekstremaliosioms situacijoms ir kitoms krizėms likviduoti, jų padariniams šalinti, gelbėjimo ir kitiems neatidėliotiniems darbams vykdyti gali būti pasitelkiama kariuomenė, specialistai iš ministerijų, kitų valstybės ir savivaldybių institucijų bei įstaigų, panaudojami joms priklausantys ištekliai, pasitelkiami ūkio subjektai ir savanoriai.

Krizių valdymą ir civilinę saugą reglamentuoja įstatymai ir kiti teisės aktai.“

 

 

Teikia

Seimo narys Laurynas Kasčiūnas