PASIŪLYMAS
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS NACIONALINIO SAUGUMO PAGRINDŲ ĮSTATYMO NR. VIII-49 PRIEDĖLIO PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO NR. XIVP-1828(2)
2022-11-25
Vilnius
Eil. Nr. |
Siūloma keisti |
Pasiūlymo turinys |
||
str. |
str. d. |
p. |
||
1 |
5 |
|
|
Argumentai: Siekiant aiškiau apibrėžti krizės valdyme dalyvaujančių subjektų kompetenciją ir atsakomybę, siūloma patikslinti šio įstatymo projekto 5 straipsniu keičiamą įstatymo priedėlio III dalies 14 skyriaus antrąjį skirsnį.
Pasiūlymas: Pakeisti projekto 5 straipsnį, kuriuo keičiamas keičiamo įstatymo priedėlio III dalies 14 skyriaus antrasis skirsnis ir šį skirsnį išdėstyti taip::
„ANTRASIS SKIRSNIS KRIZIŲ valdymo ir civilinės saugos sistema
Krizių valdymo ir civilinės saugos sistema kuriama ir plėtojama grėsmę Lietuvos Respublikos nacionaliniam saugumui keliantiems reiškiniams prognozuoti, stebėti, prevencinėms priemonėms parengti ir vykdyti, krizėms nustatyti bei valdyti, padariniams pašalinti, siekiant apsaugoti gyventojus nuo nelaimių karo ir taikos metu, jiems patiems šioje veikloje aktyviai dalyvaujant. Ši sistema užtikrina visų valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų, ūkio subjektų, savanorių parengtį ir prevencinius veiksmus, o ekstremaliųjų situacijų, kitų krizių ir ginkluoto užpuolimo atvejais – krašto gyventojų perspėjimą ir informavimą, jų gyvybės ir turto apsaugą, reikalingą neatidėliotiną pagalbą ir evakuaciją iš pavojingų rajonų. Strateginius klausimus dėl Seimo
nutarimu tvirtinamoje Nacionalinio saugumo strategijoje apibrėžtų rizikos
veiksnių, pavojų ir grėsmių Lietuvos Respublikos nacionalinio saugumo
interesams prevencijos, pasirengimo valdyti krizes ir krizių valdymo Prireikus Nacionalinio saugumo komisija,
atsižvelgdama į krizės pobūdį, siūlo Vyriausybei Rizikos veiksnių, pavojų ir grėsmių Lietuvos Respublikos nacionalinio saugumo interesams stebėseną, grėsmių vertinimą ir prognozavimą atlieka, jų prevenciją ir pasirengimą valdyti krizes koordinuoja Nacionalinis krizių valdymo centras. Nacionalinis krizių valdymo centras koordinuoja grėsmių prevencijos bei krizių ir ekstremaliųjų situacijų valdymo planų ir priemonių rengimą; ministerijos ir kitos valstybės institucijos bei įstaigos pagal savo kompetenciją rengia šiuos planus ir priemones. Ekstremaliosioms situacijoms ir kitoms krizėms likviduoti, jų padariniams šalinti, gelbėjimo ir kitiems neatidėliotiniems darbams vykdyti gali būti pasitelkiama kariuomenė, specialistai iš ministerijų, kitų valstybės ir savivaldybių institucijų bei įstaigų, panaudojami joms priklausantys ištekliai, pasitelkiami ūkio subjektai ir savanoriai. Krizių valdymą ir civilinę saugą reglamentuoja įstatymai ir kiti teisės aktai.“
|
Teikia
Seimo narys Laurynas Kasčiūnas