PASIŪLYMAS

 

DĖL SEIMO NUTARIMO „DĖL BENDROJO UGDYMO MOKYKLOS KAITOS GAIRIŲ PATVIRTINIMO“ NR. XIIIP-742

 

2017-06-08

Vilnius

 

Eil. Nr.

Siūloma keisti

Pasiūlymo turinys

str.

str. d.

p.

 

14.2

 

 

Argumentai:

 

Pasiūlymu siekiama suvienodinti Seimo nutarime „Dėl bendrojo ugdymo mokyklos kaitos gairių patvirtinimo“ (toliau – Nutarimas) esančią nuostatą dėl pedagogų kvalifikacijos kėlimo su  LR Švietimo įstatymo Nr. I-1489 23 straipsnio (Pagalba mokyklai ir mokytojui) 5 punktu, kuriame numatyta, jog kvalifikacijos tobulinimo programas įgyvendina švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka akredituotos kvalifikacijos tobulinimo įstaigos.

 

Teikiant pasiūlymą atsižvelgiama į 2016 m. gegužės 10 d. Valstybinio audito ataskaitą Nr. VA-P-50-3-5, kurioje sakoma, jog „siekiant užtikrinti pedagogų kvalifikacijos tobulinimo paslaugų kokybę, numatyti, kad pedagogų kvalifikacijos tobulinimo paslaugas, įgyvendinant ES struktūrinių fondų projektus, teiktų tik akredituotos pedagogų kvalifikacijos tobulinimo įstaigos (1.3. išvada)“. Be to, šiuo metu didelės dalies kvalifikacijos programų, kurias vykdo akredituotos institucijos, vykdytojai yra aukštųjų mokyklų dėstytojai.

 

 

Pasiūlymas:

 

Pakeisti Nutarimo 4 skyriaus 14.2 punktą jį išdėstyti taip:

 

14.2. Suformuoti nacionalinę pedagogų rengimo, kvalifikacijos tobulinimo ir perkvalifikavimo sistemą.

Bendrojo ugdymo įstaigų pedagogai rengiami edukologijos mokslinius tyrimus vykdančiuose universitetuose, užtikrinančiuose tinkamas pedagoginės praktikos ir pradedančiųjų mokytojų podiplominės stažuotės sąlygas. Studijos gali vykti lygiagrečiuoju, gretutiniu ir nuosekliuoju būdu, lanksčiai taikant nuolatinių ir ištęstinių studijų formas ir individualų studijų planavimą. Rengiant plataus akiračio mokytojus, pirmumas teikiamas dviejų mokomųjų dalykų mokytojų rengimui. Mokytojai pradeda dirbti savarankiškai tik įgiję magistro kvalifikacinį laipsnį.

Kvalifikacijos tobulinimo ir perkvalifikavimo veikla sutelkiama vykdoma pedagogus rengiančiuose universitetuose švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka akredituotose pedagogų kvalifikacijos tobulinimo įstaigose. Kvalifikacijos tobulinimas grindžiamas moksliniais tyrimais ir kritine pažangios praktikos analize, atsižvelgiant į aktualius bendrojo ugdymo kaitos bei konkrečios mokyklos poreikius, pirmumą teikiant tęstiniams mokymams, mokyklų komandų mokymams ir konsultavimui darbo vietoje.

 


 

 

 

 

 

Teikia

Seimo narys                                                                                                     Edmundas Pupinis