LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO
ekonomikos komitetas
PAGRINDINIO KOMITETO PAPILDOMA IŠVADA
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS
TECHNOLOGIJŲ IR INOVACIJŲ ĮSTATYMo Nr. XIII-1414 2, 6, 7, 10, 11, 14, 18, 19,
23 straipsnių pakeitimo ir 15, 25, 26, 27 straipsnių pripažinimo netekusiais
galios
ĮSTATYMO PROJEKTO
Nr. XIVP-1059(2)
2021-12-09 Nr. 108-P-56
Vilnius
1. Komiteto posėdyje
(nuotoliniu būdu) dalyvavo: Komiteto pirmininkas Kazys Starkevičius, Komiteto pirmininko pavaduotojas
Gintautas Paluckas, Komiteto nariai: Andrius Bagdonas, Viktoras Fiodorovas,
Andrius Kupčinskas, Deividas
Labanavičius, Arvydas Nekrošius, Ieva Pakarklytė, Jonas Pinskus, Paulius
Saudargas, Lukas Savickas, Mindaugas Skritulskas.
Komiteto biuro vedėja Rima Petkūnienė, patarėjai:
Raimonda Danė, Rasa Ona Duburaitė, Laura Jasiukėnienė, Irina Jurkšuvienė,
Žilvinas Klimka, Darius Šaltmeris, padėjėja Zita Jodkonienė.
Kviestieji asmenys: Ekonomikos ir inovacijų ministrė Aušrinė Armonaitė,
Ekonomikos ir inovacijų viceministrė Eglė Markevičiūtė, EIM ministrės patarėja
Erika Kuročkina, EIM Inovacijų ir pramonės departamento direktorius Ričardas
Valančiauskas, EIM Inovacijų ir pramonės departamento Inovacijų politikos
skyriaus vedėjas Edvinas Grikštas, EIM Inovacijų ir pramonės departamento
Verslo ir mokslo bendradarbiavimo skyriaus vedėja Renata Lygienė, EIM Inovacijų ir pramonės departamento
Inovacijų politikos skyriaus vyriausioji specialistė Olga Lingaitienė, LRV kanceliarijos Strateginių kompetencijų
grupės vadovė Daiva Žaromskytė-Rastenė, VšĮ „Versli Lietuva“ generalinė
direktorė Daiva Kleponė.
2. Seimo kanceliarijos Teisės departamento
išvados ir kitų ekspertų pasiūlymai:
Eil.
Nr.
|
Pasiūlymo teikėjas, data
|
Siūloma keisti
|
Pastabos
|
Pasiūlymo turinys
|
Komiteto nuomonė
|
Argumentai,
pagrindžiantys nuomonę
|
str.
|
str. d.
|
p.
|
1.
|
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas,
2021-12-08
|
4(10)
|
2
|
|
|
Įvertinę teikiamo įstatymo projekto atitiktį
Konstitucijai, galiojantiems įstatymams, teisėkūros principams ir teisės
technikos taisyklių reikalavimams, teikiame šias pastabas:
1. Projekto 4 straipsniu keičiamo įstatymo 10
straipsnio 2 dalies 1, 3, 4 punktuose siūloma nustatyti, jog Taryba „svarsto
ir pritaria pasiūlymams“ dėl tam tikrų klausimų. Atkreipiame dėmesį, jog tuo
atveju, jei įstatymu iš tiesų siekiama imperatyviai nustatyti, kad Taryba
įpareigojama tik „pritarti“ tam tikriems siūlymams, o ne juos apsvarsčius
pateikti savo išvadas dėl šių siūlymų, tai šios Tarybos funkcijos yra
betikslės ir neturinčios teisinio krūvio, nes įstatymu būtų iš karto
nustatytas galutinis Tarybos veiklos rezultatas, o pati Taryba atliktų
visiškai formalų ir jokių papildomų teisinių pasekmių nesukeliantį ir jau
įstatyme nustatytą veiksmą – pritartų siūlymams. Taip pat pažymime, kad iš
keičiamo įstatymo nuostatų nėra aišku nei kokiems subjektams Taryba turėtų
teikti savo pritarimą (t.y. ar atitinkamiems į ją besikreipiantiems
subjektams, ar, vis dėlto, Vyriausybei, kuri savo kompetencijos klausimais
turėtų kreiptis į Tarybą kaip į būtent Vyriausybės patariamąją instituciją),
nei tokio pritarimo (ar nepritarimo) teisinės pasekmės. Galbūt tikslinga būtų
tiesiog nurodyti, kad Taryba svarsto atitinkamus pasiūlymus ir teikia
Vyriausybei ar suinteresuotoms institucijoms išvadas (rekomendacijas) dėl jų.
|
Nepritarti
|
Argumentai:
Aptariamos nuostatos niekaip neapriboja
Tarybos darbo su pasiūlymų dėl strateginių inovacijų politikos ir ekosistemos
klausimų turiniu ir neįpareigoja Tarybos atlikti tik „<...> visiškai
formalų ir jokių papildomų teisinių pasekmių nesukeliantį ir jau įstatyme
nustatytą veiksmą“ – pritarti pasiūlymams.
Nuostata „pritarti“ negali būti vertintina
kaip imperatyvus reikalavimas Tarybai ir jos nariams neturėti savo nuomonės
ir matymo ir automatiškai pritarti pateiktiems pasiūlymams.
Aptariamomis nuostatomis, kaip tik norima
pasakyti, kad dėl konkrečių nuostatose minimų klausimų siūlymus teikiantis
subjektas privalėtų taip ir tiek kartų teikti savo siūlymus svarstyti Tarybai
ir derinti juos su Taryba, kad būtų pasiektas bendras sutarimas tarp Tarybos
ir siūlymus pateikusio subjekto dėl siūlymų turinio, kad pasiūlymų teikėjas
galėtų inicijuoti tolesnį pasiūlymų patvirtinimo (jei to reikia) ir
(ar) įgyvendinimo procesą.
Atkreiptinas dėmesys, kad Taryba teiks rekomendacijas Vyriausybei, kaip
tai numato Projekto 4 straipsniu keičiamo įstatymo 10 straipsnio 2 dalies 5
punktas, tuo tarpu Vyriausybės sprendimų nereikalaujančiais klausimais,
klausimai bus pristatomi, aptariami, dėl jų pasiekiamas bendras sutarimas
Taryboje ir institucijos galės pradėti įgyvendinimo procesą.
|
2.
|
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas,
2021-12-08
|
12
|
1
|
|
|
2. Projekto 12 straipsnio 1 dalyje vietoj
skaičiaus „12“ įrašytinas žodis „šio“.
|
Pritarti
|
|
3.
|
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas,
2021-12-08
|
12
|
2
|
|
|
3. Projekto 12
straipsnio 2 dalyje siūloma nustatyti subjektus, kurie iki 2022 m. kovo 30 d.
turėtų priimti įstatymą įgyvendinančius teisės aktus. Atkreiptinas dėmesys,
kad projekto 4 straipsnis, kuriuo keičiamas įstatymo 10 straipsnis,
įsigaliotų nuo įstatymo paskelbimo Teisės aktų registre, todėl Vyriausybė ir
Ministras Pirmininkas atitinkamus poįstatyminius teisės aktus turėtų priimti
ne iki kitų metų kovo 30 d., tačiau formaliai net iki paties įstatymo
įsigaliojimo. Atsižvelgiant į tai, siūlome įstatymo 4 straipsnio įsigaliojimo
datą numatyti tokią, kuri būtų pakankama tinkamam jį įgyvendinančių
poįstatyminių teisės aktų parengimui ir priėmimui.
|
Pritarti
|
Pasiūlymas:
Projekto 12 straipsnį išdėstyti taip:
„12 straipsnis. Įstatymo įsigaliojimas ir įgyvendinimas
1. Šis įstatymas, išskyrus šio įstatymo 4
straipsnį ir šio straipsnio 2 dalį, įsigalioja 2022 m. kovo 31 d.
2. Šio įstatymo 4 straipsnis įsigalioja 2022
m. vasario 1 d.
3. Lietuvos Respublikos Vyriausybė, Lietuvos
Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministras ir Lietuvos Respublikos
švietimo, mokslo ir sporto ministras iki 2022 m. kovo 30 d. priima šio
įstatymo, išskyrus 4 straipsnio, įgyvendinamuosius teisės aktus.
4. Šio įstatymo 4 straipsnyje numatytus
įgyvendinamuosius teisės aktus Ministras Pirmininkas, Lietuvos Respublikos
Vyriausybė priima iki 2021 m. sausio 31 d.“
|
3. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos
iniciatyvos teisę, pasiūlymai: negauta.
4. Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu.
Komiteto pirmininkas Kazys Starkevičius
Komiteto biuro patarėja Irina Jurkšuvienė