LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO

ekonomikos komitetas

 

 

PAGRINDINIO KOMITETO PAPILDOMA IŠVADA

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS TECHNOLOGIJŲ IR INOVACIJŲ ĮSTATYMo Nr. XIII-1414 2, 6, 7, 10, 11, 14, 18, 19, 23 straipsnių pakeitimo ir 15, 25, 26, 27 straipsnių pripažinimo netekusiais galios

ĮSTATYMO PROJEKTO Nr. XIVP-1059(2)

 

2021-12-09 Nr. 108-P-56

Vilnius

 

 

1. Komiteto posėdyje (nuotoliniu būdu) dalyvavo: Komiteto pirmininkas Kazys Starkevičius, Komiteto pirmininko pavaduotojas Gintautas Paluckas, Komiteto nariai: Andrius Bagdonas, Viktoras Fiodorovas, Andrius Kupčinskas, Deividas Labanavičius, Arvydas Nekrošius, Ieva Pakarklytė, Jonas Pinskus, Paulius Saudargas, Lukas Savickas, Mindaugas Skritulskas.

Komiteto biuro vedėja Rima Petkūnienė, patarėjai: Raimonda Danė,  Rasa Ona Duburaitė, Laura Jasiukėnienė, Irina Jurkšuvienė,  Žilvinas Klimka, Darius Šaltmeris, padėjėja Zita Jodkonienė.

Kviestieji asmenys: Ekonomikos ir inovacijų ministrė Aušrinė Armonaitė, Ekonomikos ir inovacijų viceministrė Eglė Markevičiūtė, EIM ministrės patarėja Erika Kuročkina, EIM Inovacijų ir pramonės departamento direktorius Ričardas Valančiauskas, EIM Inovacijų ir pramonės departamento Inovacijų politikos skyriaus vedėjas Edvinas Grikštas, EIM Inovacijų ir pramonės departamento Verslo ir mokslo bendradarbiavimo skyriaus vedėja Renata Lygienė, EIM Inovacijų ir pramonės departamento Inovacijų politikos skyriaus vyriausioji specialistė Olga Lingaitienė, LRV kanceliarijos Strateginių kompetencijų grupės vadovė Daiva Žaromskytė-Rastenė, VšĮ „Versli Lietuva“ generalinė direktorė Daiva Kleponė.

 

2. Seimo kanceliarijos Teisės departamento išvados ir kitų ekspertų pasiūlymai:

 

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

Pastabos

Pasiūlymo turinys

Komiteto nuomonė

Argumentai,

pagrindžiantys nuomonę

str.

str. d.

p.

1.

Seimo kanceliarijos  Teisės departamentas,

2021-12-08

4(10)

2

 

 

Įvertinę teikiamo įstatymo projekto atitiktį Konstitucijai, galiojantiems įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklių reikalavimams, teikiame šias pastabas:

1. Projekto 4 straipsniu keičiamo įstatymo 10 straipsnio 2 dalies 1, 3, 4 punktuose siūloma nustatyti, jog Taryba „svarsto ir pritaria pasiūlymams“ dėl tam tikrų klausimų. Atkreipiame dėmesį, jog tuo atveju, jei įstatymu iš tiesų siekiama imperatyviai nustatyti, kad Taryba įpareigojama tik „pritarti“ tam tikriems siūlymams, o ne juos apsvarsčius pateikti savo išvadas dėl šių siūlymų, tai šios Tarybos funkcijos yra betikslės ir neturinčios teisinio krūvio, nes įstatymu būtų iš karto nustatytas galutinis Tarybos veiklos rezultatas, o pati Taryba atliktų visiškai formalų ir jokių papildomų teisinių pasekmių nesukeliantį ir jau įstatyme nustatytą veiksmą – pritartų siūlymams. Taip pat pažymime, kad iš keičiamo įstatymo nuostatų nėra aišku nei kokiems subjektams Taryba turėtų teikti savo pritarimą (t.y. ar atitinkamiems į ją besikreipiantiems subjektams, ar, vis dėlto, Vyriausybei, kuri savo kompetencijos klausimais turėtų kreiptis į Tarybą kaip į būtent Vyriausybės patariamąją instituciją), nei tokio pritarimo (ar nepritarimo) teisinės pasekmės. Galbūt tikslinga būtų tiesiog nurodyti, kad Taryba svarsto atitinkamus pasiūlymus ir teikia Vyriausybei ar suinteresuotoms institucijoms išvadas (rekomendacijas) dėl jų.

Nepritarti

Argumentai:

Aptariamos nuostatos niekaip neapriboja Tarybos darbo su pasiūlymų dėl strateginių inovacijų politikos ir ekosistemos klausimų turiniu ir neįpareigoja Tarybos atlikti tik „<...> visiškai formalų ir jokių papildomų teisinių pasekmių nesukeliantį ir jau įstatyme nustatytą veiksmą“ – pritarti pasiūlymams.

Nuostata „pritarti“ negali būti vertintina kaip imperatyvus reikalavimas Tarybai ir jos nariams neturėti savo nuomonės ir matymo ir automatiškai pritarti pateiktiems pasiūlymams.

Aptariamomis nuostatomis, kaip tik norima pasakyti, kad dėl konkrečių nuostatose minimų klausimų siūlymus teikiantis subjektas privalėtų taip ir tiek kartų teikti savo siūlymus svarstyti Tarybai ir derinti juos su Taryba, kad būtų pasiektas bendras sutarimas tarp Tarybos ir siūlymus pateikusio subjekto dėl siūlymų turinio, kad pasiūlymų teikėjas galėtų inicijuoti tolesnį pasiūlymų patvirtinimo (jei to reikia) ir (ar) įgyvendinimo procesą.

Atkreiptinas dėmesys, kad Taryba teiks rekomendacijas Vyriausybei, kaip tai numato Projekto 4 straipsniu keičiamo įstatymo 10 straipsnio 2 dalies 5 punktas, tuo tarpu Vyriausybės sprendimų nereikalaujančiais klausimais, klausimai bus pristatomi, aptariami, dėl jų pasiekiamas bendras sutarimas Taryboje ir institucijos galės pradėti įgyvendinimo procesą.

2.

Seimo kanceliarijos  Teisės departamentas,

2021-12-08

12

1

 

 

2. Projekto 12 straipsnio 1 dalyje vietoj skaičiaus „12“ įrašytinas žodis „šio“.

 

Pritarti

 

3.

Seimo kanceliarijos  Teisės departamentas,

2021-12-08

12

2

 

 

3. Projekto 12 straipsnio 2 dalyje siūloma nustatyti subjektus, kurie iki 2022 m. kovo 30 d. turėtų priimti įstatymą įgyvendinančius teisės aktus. Atkreiptinas dėmesys, kad projekto 4 straipsnis, kuriuo keičiamas įstatymo 10 straipsnis, įsigaliotų nuo įstatymo paskelbimo Teisės aktų registre, todėl Vyriausybė ir Ministras Pirmininkas atitinkamus poįstatyminius teisės aktus turėtų priimti ne iki kitų metų kovo 30 d., tačiau formaliai net iki paties įstatymo įsigaliojimo. Atsižvelgiant į tai, siūlome įstatymo 4 straipsnio įsigaliojimo datą numatyti tokią, kuri būtų pakankama tinkamam jį įgyvendinančių poįstatyminių teisės aktų parengimui ir priėmimui.

Pritarti

Pasiūlymas:

Projekto 12 straipsnį išdėstyti taip:

„12 straipsnis. Įstatymo įsigaliojimas ir įgyvendinimas

1. Šis įstatymas, išskyrus šio įstatymo 4 straipsnį ir šio straipsnio 2 dalį, įsigalioja 2022 m. kovo 31 d.

2. Šio įstatymo 4 straipsnis įsigalioja 2022 m. vasario 1 d.

3. Lietuvos Respublikos Vyriausybė, Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministras ir Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministras iki 2022 m. kovo 30 d. priima šio įstatymo, išskyrus 4 straipsnio, įgyvendinamuosius teisės aktus.

4. Šio įstatymo 4 straipsnyje numatytus  įgyvendinamuosius teisės aktus Ministras Pirmininkas, Lietuvos Respublikos Vyriausybė priima iki 2021 m. sausio 31 d.“

 

3. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai: negauta.

 

4. Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu.

 

Komiteto pirmininkas                                                                                                                                                                           Kazys Starkevičius

 

 

Komiteto biuro patarėja Irina Jurkšuvienė