1.
|
7
|
|
|
Argumentai: Pajėgumų mechanizmo taikymo
Lietuvoje poreikis yra grindžiamas 2019 m. balandžio 3 d. Kauno technologijos
universiteto (toliau – KTU) atliktu „Lietuvos elektros energetikos sistemos
adekvatumo vertinimu tikimybiniu metodu 2019-2030 m.“.
Atsižvelgiant į tai,
kad dalis KTU atliktame adekvatumo vertinime naudotų prielaidų yra pasenusios
bei šiuo metu nebėra aktualios, siūlytina pavesti perdavimo sistemos
operatoriui, kuris yra atsakingas už Lietuvos elektros energetikos sistemos
(toliau – LEES) adekvatumo užtikrinimą, kasmet (taip pat dar ir 2020 m.) iki
pajėgumų mechanizmų aukcionų paskelbimo pradžios atlikti naują arba
atnaujinti esamą LEES adekvatumo vertinimą.
Pasiūlymas:
Pakeisti įstatymo projekto 7
straipsnį ir jį išdėstyti taip:
„7 straipsnis. 33 straipsnio pakeitimas
Pakeisti 33 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip:
„1. Perdavimo sistemos operatorius, vadovaudamasis šio įstatymo 18 straipsnyje nustatytais reikalavimais,
parengia ir ne vėliau kaip iki kiekvienų metų liepos 1 dienos
Tarybai pateikia 10 metų perdavimo tinklų plėtros planą, grindžiamą kuriame
pateikiamas esama esamos ir numatoma numatomos
elektros energijos pasiūla pasiūlos ir paklausa paklausos vertinimas elektros energetikos sistemoje, atlikto
tikimybinio elektros
energetikos sistemos adekvatumo vertinimo išvados. Prieš teikiant tinklų plėtros planą Tarybai, perdavimo
sistemos operatoriaus sprendimu vykdomos viešos konsultacijos su
kompetentingomis valstybės institucijomis ir suinteresuotais tinklų
naudotojais, kurių metu pristatomos ir tikimybinio elektros energetikos sistemos adekvatumo vertinimo išvados. Tinklų plėtros plane nurodomos veiksmingos priemonės,
skirtos sistemos pajėgumų pakankamumui ir tiekimo saugumui užtikrinti.“
|
2.
|
8
|
|
|
Argumentai: Žr. pasiūlymui Nr. 1
pateiktus argumentus.
Pasiūlymas:
Pakeisti įstatymo projekto 8 straipsnyje dėstomo
keičiamo įstatymo 704
straipsnio 12
dalį ir ją
išdėstyti taip:
„12. Perdavimo sistemos operatorius, remdamasis atlikto
tikimybinio elektros energetikos sistemos adekvatumo vertinimo išvadomis,
kiekvienais metais iki
liepos 1 dienos pateikia Energetikos ministerijai pasiūlymus dėl skirstomų
pajėgumų nustatymo prielaidų derinimo ir (ar) tolesnių pajėgumų aukcionų
organizavimo ar neorganizavimo tikslingumo. Energetikos ministerija,
įvertinusi perdavimo sistemos operatorius pateiktus pasiūlymus, priima
sprendimą dėl skirstomų pajėgumų nustatymo prielaidų keitimo ir (ar) dėl kitų
pajėgumų aukcionų organizavimo ar neorganizavimo tikslingumo.“
|
3.
|
11
|
1
|
|
Argumentai: Žr. pasiūlymui Nr. 1
pateiktus argumentus.
Pasiūlymas:
Pakeisti įstatymo projekto 11 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip:
„1. Šis įstatymas, išskyrus 7 straipsnį ir šio straipsnio 3 dalį,
įsigalioja 2020 m. liepos 1 d.“
|
4.
|
8
|
|
|
Argumentai: Siekiant teisinio aiškumo ir išvengti dviprasmiško aiškinimo
dėl pajėgumų užtikrinimo
prievolės vykdymo sutarties šalių turimų teisių ir pareigų dėl prievolių
įvykdymo užtikrinimo, siūlau tikslinti Įstatymo projekto 8 straipsnyje dėstomo keičiamo įstatymo 707
straipsnio 4 dalies nuostatas, reglamentuojančias pajėgumų
aukcionų dalyvių prievolių įvykdymo užtikrinimo mechanizmą, ir aiškiai
nurodyti, kad už pajėgumų užtikrinimo prievolės vykdymo sutarties
įpareigojimų nevykdymą prievolių įvykdymo užtikrinimu yra pasinaudojama
Pajėgumų užtikrinimo mechanizmo įgyvendinimo tvarkos apraše nustatytomis
tvarka ir sąlygomis. Taip pat atitinkamai patikslinti nuostatas dėl prievolių
įvykdymo užtikrinimo ar jo dalies grąžinimo sąlygų ir perdavimo sistemos
operatoriaus galimybės pasinaudoti prievolių įvykdymo užtikrinimu ar jo
dalimi, kai pajėgumų vykdytojas
įpareigojimų negalėjo įvykdyti
dėl nenugalimos jėgos (force majeure) ar kitų Civiliniame kodekse
nustatytų aplinkybių, už kurias šis pajėgumų vykdytojas neatsako. Siekiant
proporcingo reguliavimo, siūlau tikslinti reguliavimą, numatant, kad
perdavimo sistemos operatorius turi galimybę pasinaudoti prievolės įvykdymo
užtikrinimo dalimi Pajėgumų užtikrinimo mechanizmo įgyvendinimo tvarkos
apraše numatytomis tvarka ir sąlygomis, jeigu nenugalimos jėgos (force
majeure) ar kitos Civiliniame kodekse nustatytos aplinkybės tęsiasi ne visą
laiką nuo pajėgumų užtikrinimo prievolės vykdymo sutarties sudarymo momento
iki pajėgumų pateikimo laikotarpio pradžios. Taip pat, siekiant
reguliavimo aiškumo, siūlau 4 dalies nuostatą papildyti nukreipiančiąja
nuostata, numatančia, kad prievolių įvykdymo užtikrinimo grąžinimo tvarka bei
sąlygos yra nustatomos Pajėgumų užtikrinimo mechanizmo įgyvendinimo tvarkos
apraše.
Pasiūlymas:
Pakeisti įstatymo projekto 8 straipsnyje dėstomo
keičiamo įstatymo 707
straipsnio 4
dalį ir ją
išdėstyti taip:
„4. Perdavimo sistemos operatorius įgyja teisę pasinaudoti
prievolių įvykdymo užtikrinimu ar jo dalimi Pajėgumų užtikrinimo mechanizmo
įgyvendinimo tvarkos apraše nustatyta tvarka ir sąlygomis, jei pajėgumų vykdytojas
sudaro pajėgumų užtikrinimo prievolės vykdymo sutartį, bet iki pajėgumų
pateikimo laikotarpio pradžios nevykdo ar neįvykdo pajėgumų užtikrinimo
prievolės vykdymo sutartyje nustatytų įpareigojimų, išskyrus atvejus, kai
pajėgumų vykdytojas įrodo, kad šių įpareigojimų negalėjo įvykdyti dėl
nenugalimos jėgos (force majeure) ar kitų Civiliniame kodekse
nustatytų aplinkybių, už kurias šis pajėgumų vykdytojas neatsako. Jeigu
nenugalimos jėgos (force majeure) ar kitos Civiliniame kodekse
nustatytos aplinkybės, už kurias pajėgumų vykdytojas neatsako, tęsėsi ne visą
laiką nuo pajėgumų užtikrinimo prievolės vykdymo sutarties sudarymo momento
iki pajėgumų pateikimo laikotarpio pradžios, perdavimo sistemos operatorius
įgyja teisę pasinaudoti prievolių įvykdymo užtikrinimo dalimi Pajėgumų
užtikrinimo mechanizmo įgyvendinimo tvarkos apraše nustatyta tvarka ir
sąlygomis. Prievolių įvykdymo užtikrinimo grąžinimo tvarka ir sąlygos
nustatomos Pajėgumų užtikrinimo mechanizmo įgyvendinimo tvarkos apraše.“
|