PASIŪLYMAS

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS COVID-19 LIGOS (KORONAVIRUSO INFEKCIJOS) SUKELTŲ PASEKMIŲ POVEIKIO VARTOJIMO SUTARČIŲ DĖL RENGINIŲ ORGANIZAVIMO PASLAUGŲ TEIKIMO VYKDYMUI

ĮSTATYMO PROJEKTO NR. XIIIP-4753

 

2020-04-28

Vilnius

 

 

Eil.

Nr.

Siūloma keisti

 

Pasiūlymo turinys

 

Straipsnis

Straipsnio dalis

Punktas

 

1.

 

 

 

Argumentai:

Įstatymo projektu siekiama švelninti dėl karantino metu įsigaliojusių draudimų kilusias neigiamas pasekmes renginių organizavimo verslui, nustatant palankias atsiskaitymo su vartotojais sąlygas, prioritetą suteikiant vėlesnės renginių datos nustatymui. Tačiau teikiamo įstatymo projekto 4 straipsnio 5 dalyje numatoma, jog vartotojui, pranešus apie objektyvias priežastis”, neleidžiančias dalyvauti renginyje nustatytą vėlesnę renginio datą, paslaugų teikėjas privalo grąžinti vartotojui už bilietą sumokėtus pinigus, įskaitant visus mokesčius, ne vėliau kaip per 14 dienų nuo vartotojo pranešimo apie objektyvią priežastį, dėl kurios jis negali dalyvauti renginyje. Tokia įstatyme numatoma išimtis prieštarauja pagrindiniam teisės akto tikslui – nukelti pinigų grąžinimo terminą, taip išgelbėjant renginių organizatorius nuo nemokumo. Egzistuojant išimčiai, galimai susidarys situacija, kai vartotojai, siekdami kuo skubiau pasinaudoti pinigų grąžinimo galimybe, nurodys įvairiausias priežastis, neleidžiančias dalyvauti renginyje. Dideli išimtimi pasinaudoti norinčių vartotojų srautai lemtų išaugusį spaudimą finansinius sunkumus patiriančiam ir išgyventi siekiančiam renginių organizavimo verslui, taip apsunkinant pagrindinio projekto tikslo įgyvendinimą. Taip pat pažymėtina, jog dėl sąvokos „objektyvios priežastys“ neapibrėžtumo, minėtų aplinkybių vertinimas bus paliekamas paslaugų teikėjo valiai, taip galimai sukuriant terpę ginčams tarp vartotojo, paslaugų teikėjo ir Vartotojų teisių apsaugos tarnybos.

Todėl siūloma nustatyti ilgesnį pinigų grąžinimo terminą, per kurį paslaugų teikėjas, vartotojui pranešus apie objektyvias priežastis, neleisiančias dalyvauti renginyje vėlesnę renginio datą, turėtų grąžinti vartotojo sumokėtus pinigus, dabar numatytą 14 dienų laikotarpį pakeičiant į 3 mėnesių laikotarpį, taip suteikiant paslaugų teikėjui palankesnes pinigų išmokėjimo sąlygas tuo atveju, jei vartotojai nuspręstų pasinaudoti įstatyme numatyta išankstinio pinigų susigrąžinimo galimybe.

 

Pasiūlymas:

Pakeisti įstatymo 4 straipsnio 5 dalį ir ją išdėstyti taip:

5. Nesant šio straipsnio 3 dalyje nurodyto susitarimo, paslaugų teikėjas privalo grąžinti vartotojui už bilietą sumokėtą kainą, įskaitant visus mokesčius, ne vėliau kaip per 14 dienų nuo vėlesnės renginio datos, nustatytos pagal šio straipsnio 1 dalį, išskyrus atvejus, kai dėl objektyvių priežasčių vartotojas negali dalyvauti renginyje nustatytą vėlesnę renginio datą. Tokiu atveju paslaugų teikėjas privalo grąžinti vartotojui už bilietą sumokėtą kainą, įskaitant visus mokesčius, ne vėliau kaip per 14 dienų 3 mėnesius nuo vartotojo pranešimo apie objektyvią priežastį, dėl kurios jis negali dalyvauti renginyje.”

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Teikia

 

Seimo nariai                                                                                                    Mykolas Majauskas    

Edmundas Pupinis

Vytautas Juozapaitis

Andrius Kupčinskas