Projekto XIVP-2531(3)
lyginamasis variantas
LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMAS
STATUTAS
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO STATUTO NR. I-399 11, 30, 45, 53, 71, 74, 77, 81, 140 STRAIPSNIŲ, III DALIES PAVADINIMO PAKEITIMO ir statuto papildymo 471 straipsniu
2023 m...................d. Nr.
Vilnius
1 straipsnis. 11 straipsnio pakeitimas
Pakeisti 11 straipsnį ir jį išdėstyti taip:
„11 straipsnis. Seimo narių dalyvavimas posėdžiuose ir užsienio komandiruotės
1. Laikoma, kad Seimo narys dalyvavo Seimo posėdyje, jeigu jis užsiregistravo daugiau kaip pusėje iš anksto numatytų ir numatytu laiku įvykusių balsavimų dėl teisės akto priėmimo ir užsiregistravo visuose tos dienos Seimo posėdžiuose. Laikoma, kad Seimo narys dalyvavo Seimo komiteto ar komisijos posėdyje, jeigu jis užsiregistravo posėdžio protokolo priede pasirašytinai, išskyrus šio statuto 53 straipsnio 8 ir 11 dalyse ir 18613 straipsnio 1 dalyje nustatytus atvejus.
2. Jeigu Seimo narys negali dalyvauti
Seimo posėdyje, Seimo komiteto ar komisijos posėdyje, apie tai iš anksto, o
jeigu negali iš anksto, – ne vėliau kaip per savaitę nuo atitinkamo posėdžio dienos privalo raštu arba
elektroninių ryšių priemonėmis pranešti atitinkamai Seimo posėdžių
sekretoriatui Etikos ir procedūrų komisijai, komiteto ar komisijos
pirmininkui, nurodydamas nedalyvavimo priežastis.
3. Seimo komiteto ar nuolatinės komisijos narys, negalintis dalyvauti komiteto ar nuolatinės komisijos posėdyje, šio statuto 45 straipsnyje nustatyta tvarka praneša komiteto ar nuolatinės komisijos pirmininkui apie posėdyje dalyvausiantį savo pavaduotoją.
43. Nedalyvavimo
Seimo posėdyje, taip pat nedalyvavimo Seimo komiteto ar komisijos posėdyje
svarbiomis pateisinamomis priežastimis laikomas Seimo nario laikinasis
nedarbingumas, komandiruotė, atostogos vaikui prižiūrėti ar kitos svarbios
aplinkybės, taip pat nedalyvavimas posėdžiuose Seimo valdybos pritarimu. Jei
Seimo narys nepraneša, kad posėdyje nedalyvaus, arba nenurodo nedalyvavimo
priežasčių, laikoma, kad posėdis praleistas be svarbios pateisinamos
priežasties.
54. Seimo
posėdžių sekretoriatas Etikos ir procedūrų komisija fiksuoja Seimo
narių pranešimus apie nedalyvavimą Seimo posėdžiuose, o Seimo komitetų biurai
bei komisijas aptarnaujantys Seimo kanceliarijos darbuotojai komisijų
sekretoriatai – apie Seimo narių nedalyvavimą komitetų ir komisijų posėdžiuose.
Informacija
apie Seimo narių nedalyvavimą Seimo komitetų ir komisijų posėdžiuose Ši informacija kartu su
nedalyvavimoą posėdyje pateisinamaisiais dokumentais ir
komitetų bei komisijų pirmininkų išvadomis turi būti pateikta Etikos ir
procedūrų komisijai iki kito mėnesio 10 dienos.
65. Etikos ir
procedūrų komisija sprendžia, ar nedalyvavimo Seimo posėdyje priežastys
svarbios ir pateisinamos, Seimo komitetų ir komisijų pirmininkai sprendžia, ar
nedalyvavimo Seimo komiteto ar komisijos posėdyje priežastys svarbios ir
pateisinamos. Ginčus, ar nedalyvavimo komiteto ar komisijos posėdyje priežastys
svarbios ir pateisinamos, sprendžia Etikos ir procedūrų komisija, atsižvelgusi
į atitinkamų komitetų ir komisijų pirmininkų išvadas ir Seimo nario
paaiškinimus.
76. Etikos ir
procedūrų komisijos pirmininkas iki kiekvieno mėnesio 20 dienos apibendrintus
praėjusio mėnesio duomenis apie Seimo narių nedalyvavimą Seimo, Seimo komitetų
ir komisijų posėdžiuose praneša Seimo valdybai ir skelbia Seimotinklalapyje interneto
svetainėje.
87. Jei Seimo
valdyba komandiruoja į tą patį renginį ne mažiau kaip du Seimo narius, šie
Seimo nariai sudaro grupę ir Seimo valdyba turi paskirti grupės vadovą.
98. Seimo narys, komandiruotas
vienas ar vienas išvykęs į užsienio kelionę, kuriai buvo pritarusi Seimo
valdyba, arba Seimo narių grupės vadovas, grįžęs iš užsienio komandiruotės ar
kelionės, kuriai buvo pritarusi Seimo valdyba, ne vėliau kaip per 10 dienų turi
pateikti užduočių atlikimo ataskaitą Seimo valdybos nustatyta tvarka.
109. Tais
atvejais, Jeikai Seimo valdyba komandiruoja Seimo narį vykti
į komandiruotę Lietuvos Respublikos Prezidentą lydinčioje delegacijoje arba
Lietuvos Respublikos Ministro Pirmininko vadovaujamoje delegacijoje, tai
tokiais atvejais Seimo nariui nereikia rašyti užduočių atlikimo ataskaitos.
Delegacijos, kurioje dalyvavo Seimo narys, veiklos ataskaitos kopiją Seimui
pateikia delegaciją sudariusi institucija.
1110. Šio straipsnio
2 ir 54 dalių nuostatos netaikomos Seimo valdybos nariams, taip
pat Seimo nariams, einantiems Ministro Pirmininko ar ministro pareigas.“
2 straipsnis. 30 straipsnio pakeitimas
Papildyti 30 straipsnį 6 dalimi:
„6. Seimo sprendimai šiame straipsnyje nurodytais klausimais po pateikimo svarstomi ir priimami tame pačiame posėdyje, jeigu Seimas nenusprendžia kitaip.“
3 straipsnis. 45 straipsnio pakeitimas
Pakeisti 45 straipsnį ir jį išdėstyti taip:
„45 straipsnis. Seimo komiteto nario pavaduotojoar
nuolatinės komisijos narių pavaduotojų įgaliojimai
1. Kai Seimo komiteto ar nuolatinės
komisijos narys nedalyvauja komiteto ar nuolatinės komisijos posėdyje,
visas jo teises įgyja tame posėdyje dalyvaujantis tos pačios frakcijos Seimo
narys, kurį posėdyje nedalyvaujantis komiteto ar nuolatinės komisijos narys
nurodo kaip savo pavaduotoją iš Seimo patvirtinto komitetųo ar
nuolatinių komisijų narių pavaduotojų sąrašo, ir apie tai raštu arba
elektroninių ryšių priemonėmis iki posėdžio pradžios praneša komiteto ar
nuolatinės komisijos pirmininkui.
2. Seimo narys, pavaduodamas savo frakcijos narį Seimo komitete ar nuolatinėje komisijoje, negali dirbti kaip to komiteto ar nuolatinės komisijos pirmininkas ar jo pavaduotojas.“
4 straipsnis. III dalies pavadinimo pakeitimas
Pakeisti III dalies pavadinimą ir jį išdėstyti taip:
„III DALIS
SEIMO KOMITETAI IR KOMISIJOS, SEIMO DELEGACIJOS, TARPPARLAMENTINIŲ RYŠIŲ GRUPĖS, SEIMO KANCELIARIJA“.
5 straipsnis. Statuto papildymas 471 straipsniu
Papildyti Statutą 471 straipsniu:
„471 straipsnis. Seimo nutarimų projektų dėl šiame skirsnyje numatytų Seimo sprendimų svarstymo ir priėmimo tvarka
Seimo nutarimų projektai dėl šiame skirsnyje nurodytų sprendimų po pateikimo svarstomi ir priimami tame pačiame posėdyje, jeigu Seimas nenusprendžia kitaip.“
6 straipsnis. 53 straipsnio pakeitimas
Pakeisti 53 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip:
„1.Seimo Ssesijos metu
eiliniai komitetų posėdžiai paprastai rengiami ne rečiau kaip kartą per
savaitę. Seimo posėdžio metu komitetų posėdžiai rengiami tik Seimui sutikus.
Tarp eilinių Seimo sesijų komitetų posėdžiai rengiami pagal poreikįpaprastai
daroma komitetų darbo 1 mėnesio pertrauka.“
7 straipsnis. 71 straipsnio pakeitimas
1. Pakeisti 71 straipsnio 5 dalį ir ją išdėstyti taip:
„5.
Kiekvienas iš pateiktų kandidatų turi duoti žodinį, o jeigu pats posėdyje
nedalyvauja, raštišką sutikimą dirbti komisijoje. Seimas balsuoja už visą taip
suformuotą komisijos narių sąrašą. Seimas nuolatinės komisijos narių pavaduotojus tvirtina
balsuodamas už visą nuolatinės komisijos narių pavaduotojų sąrašą. Jeigu jis atitinkamas
sąrašas nepatvirtinamas, procedūra kartojama.|“
2. Papildyti 71 straipsnį nauja 8 dalimi:
„8. Nuolatinės komisijos narių pavaduotojų skaičius neribojamas. Jų kandidatūras kiekviena frakcija turi pateikti sunumeravusi iš eilės.“
3. Buvusią 71 straipsnio 8 dalį laikyti 9 dalimi.
8 straipsnis. 74 straipsnio pakeitimas
Pakeisti 74 straipsnio 1 dali ir ją išdėstyti taip:
„1. Nuolatinės veikiančios
komisijos pirmininkas ir jo pavaduotojas renkami ir tvirtinami komitetams
nustatyta tvarka. Tokios komisijos pirmininku ir jo pavaduotoju negali būti
Seimo valdybos ar Vyriausybės narys bei kitos komisijos ar komiteto pirmininkas
ar jo pavaduotojas. Laikinosios komisijos pirmininką skiria Seimas šio statuto
71 straipsnio 8 9 dalyje nustatyta tvarka.“
9 straipsnis. 77 straipsnio pakeitimas
1.Pakeisti 77 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip:
„1. Seime sudaroma nuolatinėveikianti
Etikos ir procedūrų komisija. Ši komisija sudaroma laikantis Seimo frakcijų
proporcinio atstovavimo principo iš vienuolikos Seimo narių. Seimo daugumai
priklausantys Seimo nariai pasiūlo iš Seimo daugumai nepriklausančių Seimo
narių į Etikos ir procedūrų komisijąpenkis kandidatus į Etikos ir
procedūrų komisijos narius iš Seimo daugumai nepriklausančių Seimo narių.
Kitus šešis kandidatus į Etikos ir procedūrų komisijos narius iš Seimo
daugumai priklausančių Seimo narių Seimo narius Etikos ir procedūrų
komisijąpasiūlo Seimo mažumai priklausantys Seimo nariaš Seimo daugumai
priklausančių Seimo narių.“
2. Papildyti Seimo statuto 77 straipsnį 4 dalimi:
„4. Etikos ir procedūrų komisijos narių pavaduotojai nėra skiriami.“
10 straipsnis. 81 straipsnio pakeitimas
Papildyti 81 straipsnį 7 dalimi:
„7. Seimo sprendimai šiame straipsnyje nurodytais klausimais po pateikimo svarstomi ir priimami tame pačiame posėdyje, jeigu Seimas nenusprendžia kitaip.“
11 straipsnis.140 straipsnio pakeitimas
Pakeisti 140 straipsnį ir jį išdėstyti taip:
„140 straipsnis. Iniciatorių teisė atsiimti įstatymo projektą
1.Įstatymo projekto
iniciatoriai iki šio projekto svarstymopateikimo Seimo posėdyje
turi teisę įstatymo projektą atsiimti. Apie sprendimą atsiimti įstatymo
projektą iniciatoriai nedelsdami raštu praneša Seimo posėdžių sekretoriatui.
2. Jeigu iniciatorių
atsiimtą įstatymo projektą ne vėliau kaip kitą dieną oficialiai paremia ir
pateikia kitas įstatymų leidybos iniciatyvos teisę turintis subjektas, tokio
projekto svarstymo procedūra tęsiama. Ši nuostata netaikoma įstatymų
projektams, kuriuos teikia Respublikos Prezidentas arba Vyriausybė.“
Seimo Pirmininkas