PASIŪLYMAS

 

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS

VALSTYBĖS TARNYBOS ĮSTATYMO NR. VIII-1316 PAKEITIMO

ĮSTATYMO PROJEKTO NR. XIVP-2066(3)

 

2023-01 -

Vilnius

 

Eil. Nr.

Siūloma keisti

Pasiūlymo turinys

str.

str. d.

p.

1

1

(1)

 

(6)

 

Argumentai:

Siekiant suderinti Vietos savivaldos įstatymo, įsigaliosiančio 2023 m. balandžio 1 d. ir šio Valstybės tarnybos įstatymo pakeitimo įstatymo projekto nuostatas, reglamentuojančias seniūno (seniūnijos - savivaldybės administracijos filialo, ir seniūnijos - savivaldybės biudžetinės įstaigos vadovo) statusą ir priėmimo į pareigas sąlygas ir tvarką (tam tikrų išlygų ir specifinių sąlygų taikymą), būtina pakeisti Projekto 1 straipsniu nauja redakcija dėstomo Valstybės tarnybos įstatymo 1 straipsnio 6 dalį.

 

Pasiūlymas:

Pakeisti Projekto 1 straipsniu nauja redakcija dėstomo Valstybės tarnybos įstatymo 1 straipsnio 6 dalį ir ją išdėstyti taip“

„6. Priimant į seniūno pareigas, Seniūnui šio įstatymo nuostatos taikomos tiek, kiek jo statuso ir priėmimo į seniūno pareigas sąlygų nenustato Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymas.

2

1

(31)

N

 

 

Argumentai:

Valstybės tarnybos įstatymo pakeitimo įstatymo projekte Nr. XIVP-2066(3) yra galimai pažeidžiamas balansas tarp nuostatų, reglamentuojančių valstybės tarnautojų veiklos ir etikos principus (savo esme – valstybės tarnautojų pareigas) ir nuostatų, reglamentuojančių valstybės tarnautojų teises.  Ši spraga gali būti užpildyta Projekto 1 straipsnyje nauja redakcija dėstomą Valstybės tarnybos įstatymą papildant nauju 31 straipsniu, kuriuo būtų nustatomos svarbiausios (beje – įtvirtintos ir šiuo metu galiojančiame Valstybės tarnybos įstatyme) valstybės tarnautojų teisės.

 

Pasiūlymas:

Projekto 1 straipsnyje nauja redakcija dėstomą Valstybės tarnybos įstatymą papildyti nauju 31 straipsniu:

31 straipsnis. Valstybės tarnautojų teisės

1. Valstybės tarnautojai turi teisę:

1) gauti įstatymų nustatytą darbo užmokestį, taip pat gauti įstatymų ir kitų teisės aktų pagrindu nustatytą atlyginimą:

a) už darbą visų lygių rinkimų, referendumo komisijose ir kitose komisijose (tarybose);

b) už darbą atliekant savivaldybės tarybos nario pareigas ne tarnybos (darbo) metu arba tarnybos (darbo) laiku;

c) kitą šio įstatymo ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka mokamą atlyginimą;

2) į Darbo kodekse nustatytas atostogas, taip pat šio įstatymo nustatyta tvarka suteikiamas kasmetines papildomas atostogas;

3) į socialinio draudimo pensiją, šio įstatymo ir kitų teisės aktų nustatytas socialines ir kitas garantijas;

4) streikuoti, išskyrus valstybės tarnautojus, einančius valstybės ar savivaldybės institucijos ar įstaigos padalinio vadovo ar aukštesnes pareigas;

5) būti profesinių sąjungų, organizacijų ar susivienijimų nariais, taip pat politinių partijų ar organizacijų nariais ne tarnybos (darbo) laiku, išskyrus valstybės tarnautojus, atliekančius savivaldybės tarybos nario pareigas, dalyvauti politinėje veikloje (taikant įstatymu nustatytus apribojimus);

6) būti atleisti nuo tarnybinių pareigų dalyvauti Seimo, Respublikos Prezidento, Europos Parlamento ar savivaldybių tarybų rinkimuose įstatymų nustatyta tvarka paskelbus juos kandidatais, už tą laikotarpį negaudami darbo užmokesčio;

7) būti paskirti (išrinkti) eiti pareigas įmonių, įstaigų, organizacijų, nepaisant jų nuosavybės formos, teisinės formos, rūšies bei veiklos pobūdžio, kolegialiuose organuose;

8) tobulinti kvalifikaciją valstybės ir savivaldybių biudžetų lėšomis ar kitomis teisėtomis lėšomis;

9) į karjerą valstybės tarnyboje pagal turimą kvalifikaciją;

10) į saugias ir sveikatai nekenksmingas darbo sąlygas ir būti aprūpinti kokybiška darbo įranga ir priemonėmis, o naudodami asmeninę įrangą ir priemones, – į kompensaciją už jų naudojimą;

11) į ne trumpesnę negu vieno mėnesio nuo priėmimo, perkėlimo ar grįžimo į pareigas dienos adaptaciją (su mentoriumi arba be mentoriaus) Vyriausybės nustatyta tvarka.

3

1

(22)

 

(1)

 

(5)

N

Argumentai:

Teigtina, kad Valstybės tarnybos įstatymo pakeitimo įstatymo projekte Nr. XIVP-2066(3) yra nepagrįstai pamiršta valstybės tarnautojų kokybiškos veiklos ir kompetencijos didinimo skatinimo priemonė, susijusi su jų kvalifikacijos tobulinimo finansavimu. Ši spraga gali būti užpildyta Projekto 1 straipsnyje nauja redakcija dėstomą Valstybės tarnybos įstatymo 22 straipsnio 1 dalį papildant nauju 5 punktu.

 

Pasiūlymas:

Papildyti Projekto 1 straipsnyje nauja redakcija dėstomą Valstybės tarnybos įstatymo 22 straipsnio 1 dalį nauju 5 punktu:

„5) finansuojant kvalifikacijos tobulinimą ne didesne kaip valstybės tarnautojo vienos pareiginės algos dydžio suma per metus.“

4

1

(30)

 

(3)

N

 

Argumentai:

Atsižvelgiant į tai, kad Valstybės tarnybos įstatymo pakeitimo įstatymo projekte Nr. XIVP-2066(3) siūloma atsisakyti priedo už valstybei ištarnautus metus kaip priemonės, kuri jaunimą skatino pasirinkti šią profesinę veiklą, o tapus valstybės tarnautojais ilgą laikotarpį tinkamai ir kokybiškai eiti savo pareigas, tikslinga bent iš dalies kompensuoti šią spragą kita panašų poveikį darančia priemone – kasmetinių papildomų atostogų suteikimu už kiekvienų 5 metų tarnybos stažą.

 

Pasiūlymas:

Papildyti Projekto 1 straipsnyje nauja redakcija dėstomą Valstybės tarnybos įstatymą 30 straipsnį nauja 3 dalimi:

„3. Valstybės tarnautojui už kiekvienų 5 metų tarnybos stažą suteikiamos 3 darbo dienos kasmetinių papildomų atostogų, tačiau bendra kasmetinių papildomų atostogų trukmė negali būti ilgesnė kaip 15 darbo dienų.“

5

1

(36)

 

(1)

 

Argumentai:

Manytina, kad Vidaus reikalų ministerijos kompetencija (įgaliojimai) valstybės tarnybos klausimais yra apibrėžta nepakankamai išsamiai. Ši spraga gali būti užpildyta pakeičiant Projekto 1 straipsnyje nauja redakcija dėstomą Valstybės tarnybos įstatymo 36 straipsnio 1 dalį ir detaliau apibrėžiant Vidaus reikalų ministerijos kompetenciją valstybės tarnybos klausimais.

 

Pasiūlymas:

Pakeisti Projekto 1 straipsnyje nauja redakcija dėstomą Valstybės tarnybos įstatymo 36 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip:

„1. Vidaus reikalų ministerija:

1) formuoja valstybės politiką ministrui pavestoje valstybės tarnybos valdymo srityje organizuoja, koordinuoja ir kontroliuoja jos įgyvendinimą;

2) teikia Vyriausybei su valstybės tarnyba susijusių teisės aktų projektus;

3) prižiūri, kaip įgyvendinami šis įstatymas ir su juo susiję teisės aktai, teisės aktuose nustatytais atvejais ir tvarka atlieka patikrinimus įstaigose, taip pat tiria asmenų pranešimus, skundus ir prašymus dėl šio įstatymo ir kitų su juo susijusių teisės aktų įgyvendinimo, teikia metodinę pagalbą ir konsultuoja šio įstatymo ir su juo susijusių teisės aktų taikymo klausimais arba šią funkciją paveda vykdyti Vyriausybės įgaliotai institucijai ar įstaigai;

4) analizuoja patirtį valstybės tarnybos valdymo klausimais, dalyvauja kuriant žmogiškųjų išteklių valdymo standartus valstybės tarnyboje, teikia pasiūlymus įstaigoms žmogiškųjų išteklių valdymo valstybės tarnyboje tobulinimo klausimais arba šią funkciją paveda vykdyti Vyriausybės įgaliotai institucijai ar įstaigai;

5) vykdo pokyčių valstybės tarnyboje stebėseną ir jos rezultatus skelbia Valstybės tarnybos departamento interneto svetainėje arba šią funkciją paveda vykdyti Vyriausybės įgaliotai institucijai ar įstaigai;

3 6) atlieka kitas šiame įstatyme ir kituose teisės aktuose nustatytas funkcijas valstybės tarnybos valdymo srityje.“

 

Teikia

Seimo nariai