PASIŪLYMAS

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS

ŠVIETIMO ĮSTATYMO NR. I-1489 28, 42, 43, 44, 66 IR 67 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO XIVP-2759(2)

 

 

2023-06-20

Vilnius

 

Eil. Nr.

Siūloma keisti

Pasiūlymo turinys

str.

str. d.

p.

1.

4

 

 

Argumentai:

Siūloma teisiniame reguliavime panaikinti specialiuosius kriterijus gimnazijoms. Manytina, kad Projekto 4 straipsniu papildomame 43 straipsnio 8 dalies 8 punkte numatyti bendrieji kriterijai įgalina įvertinti visus mokinių ugdymosi poreikius, atsižvelgiant į mokyklos tipą ir paskirtį ir Projekto 4 straipsniu papildomoje 43 straipsnio 14 dalyje numatytu specialiuoju kriterijumi yra neproporcingai apsunkinamas gimnazijų klasių formavimas, šio tipo mokykloms keliant gerokai griežtesnius klasių formavimo reikalavimus negu kitų tipų mokykloms. Taip pat manytina, kad siūlomas teisinis reguliavimas neatitinka regioninės politikos, gali lemti kaimiškųjų gimnazijų, kurios dažnai yra ir vietovės kultūrinis centras, uždarymą. Be to, toks teisinis reguliavimas yra ypatingai formalizuotas, atima iš savivaldybių ir pačių ugdymo įstaigų teisę spręsti mokinių ugdymosi poreikių tenkinimą individualiais atvejais bei tinkamiausiais būdais.

 

Pasiūlymas:

Panaikinti Projekto 4 straipsniu papildomą 43 straipsnio 14 dalį:

14. Gimnazija akredituotą vidurinio ugdymo programą gali vykdyti, jeigu atitinka klasių skaičiaus, kurį nustato Vyriausybė, atsižvelgdama į mokinių ugdymosi poreikių pasirinkti ugdymo turinį, atsižvelgiant į mokinio planuojamą tolesnį mokymąsi ar studijų kryptį, tenkinimą, ekonomišką, efektyvų, rezultatyvų mokymo lėšų naudojimą ir mokymo kalbą, mokyklos geografinę padėtį ar regiono, kuriame yra mokykla, specifiką, reikalavimą.“

2.

5

 

 

Argumentai:

Siūloma teisiniame reguliavime, pakeitimui įsigaliojant nuo 2026 m. rugsėjo 1 d., kaip vieną iš bendrųjų kriterijų numatyti mokyklos veiklos rezultatų kriterijų - mokinių ugdymosi pasiekimų ir pažangos kriterijų.

Siūlomi pakeitimai sąlygotų teisinio reguliavimo vientisumą, užtikrinant, kad nustatyti bendrieji kriterijai apima ir rezultatų rodiklius, taip bendruosius kriterijus susiejant su Projekto 1 straipsniu keičiamo 28 straipsnio 8 dalyje numatytais mokyklų tinklo pertvarkos kriterijais.

 

Pasiūlymas:

Papildyti Projekto 5 straipsnį ir  jį išdėstyti taip:

“1. Papildyti 43 straipsnį 8 dalies 9 punktu ir  jį išdėstyti taip:

„9) mokinių ugdymosi pasiekimai ir pažanga atitinka Vyriausybės nustatytus mokyklos veiklos rezultatų kokybės rodiklius.“

12. Papildyti 43 straipsnį nauja 17 dalimi ir ją išdėstyti taip:

“17. Jeigu mokyklos veikla, atlikus pakartotinį jos išorinį vertinimą įvertinama neigiamai, be to, ši mokykla, bendradarbiaudama su jos savininko teises ir pareigas įgyvendinančia institucija  (dalyvių susirinkimu) ir iš jos gaudama pagalbą, nėra įgyvendinusi prieš tai atlikto jos veiklos išorinio vertinimo rekomendacijų, Vyriausybės nustatyta tvarka stabdomas bendrojo ugdymo programos ar jos dalies vykdymas.“

2 3. Buvusias 43 straipsnio 1723 dalis laikyti atitinkamai 1824 dalimis.”

3.

8

 

 

Argumentai:

Siekiant teisinio aiškumo, siūlome papildyti Projekto 8 straipsniu keičiamą 67 straipsnį reikšmingomis straipsnio taikymui sąvokomis.

 

Pasiūlymas:

Papildyti Projekto 8 straipsniu keičiamą 67 straipsnį 14 dalimi ir ją išdėstyti taip:

“ 14. Sąlyginės klasės (grupės) - tai mokinių grupės, į kurias sąlyginai suskaidomi mokinių srautai, kad, kiekvienai iš jų skiriant bazines ugdymo lėšas, būtų apskaičiuotos lėšos ugdymo planui (ugdomajai veiklai) įgyvendinti. Mažiausias sąlyginės klasės (grupės) mokinių skaičius - nustatytas mažiausias mokinių skaičius mokinių sraute, kuriam esant laikoma, kad yra viena sąlyginė klasė (grupė), kuriai skiriama atitinkamo mokinių srauto mažiausio dydžio bazinės ugdymo lėšos. Bazinės ugdymo lėšos - vienai sąlyginei klasei (grupei) metams ugdymo planui (ugdomajai veiklai) įgyvendinti skiriamos lėšos, kurių dydis priklauso nuo sąlyginio klasės (grupės) dydžio mokinių sraute.”

 


 

 

Teikia

Seimo narė

 

Laima Nagienė