LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO KANCELIARIJOS
IŠVADA
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VADOVYBĖS APSAUGOS ĮSTATYMO NR. IX-1183 2, 17, 18, 31, 36, 37, 38, 39, 43, 44, 45, 47, 48, 49, 50, 55, 59, 61, 65, 70 STRAIPSNIŲ IR PRIEDO PAKEITIMO, ĮSTATYMO PAPILDYMO 521 STRAIPSNIU IR 46 STRAIPSNIO PRIPAŽINIMO NETEKUSIU GALIOS
ĮSTATYMO PROJEKTO
2023-10-23 Nr. XIVP-3180
Vilnius
Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklėms, teikiame šias pastabas.
1. Atsižvelgiant į tai, kad Valstybės tarnybos įstatymo Nr. VIII-1316 pakeitimo įstatymu Nr. XIV-1985 nauja redakcija išdėstyto Valstybės tarnybos įstatymo 3 straipsnio 4 dalyje numatyta atskira valstybės tarnautojų grupė – laikinieji valstybės tarnautojai, kurie yra priimami į pareigas terminuotam laikui, svarstytina, ar nereikėtų papildyti projekto 2 straipsniu keičiamo Vadovybės apsaugos įstatymo (toliau – keičiamas įstatymas) 17 straipsnio 2 dalį ir numatyti, kad Vadovybės apsaugos tarnybos personalą taip pat sudaro ir laikinieji valstybės tarnautojai. Pritarus šiai pastabai, atitinkamai tikslintina keičiamo įstatymo 23 straipsnio 6 dalis.
2. Projekto 4 straipsnį siūlytina papildyti nuostatomis, kuriomis keičiamo įstatymo 31 straipsnio 1 dalies 1 ir 3 punktuose būtų atsisakoma politinių partijų įvardijimo, nes aptariamose nuostatose vartojama politinių organizacijų samprata, be kita ko, apima politines partijas (žr., pavyzdžiui, Politinių organizacijų įstatymo2 straipsnio 7 dalį).
3. Tikslintina projekto 13 straipsniu keičiamo įstatymo 47 straipsnio 1 dalis, atsižvelgiant į tai, kad po reorganizacijos Kalėjimų departamentas prie Teisingumo ministerijos buvo pervadintas į Lietuvos kalėjimų tarnybą. Pritarus šiai pastabai, atitinkamai turi būti patikslintas keičiamo įstatymo 47 straipsnio 1 dalies 5 punktas.
4. Siūlytume braukti projekto 19 straipsniu keičiamo įstatymo 59 straipsnio 4 dalies paskutinį sakinį kaip perteklinį, kadangi delspinigių dydžio tvirtinimo tvarka ir kriterijai, kuriais remiantis socialinės apsaugos ir darbo ministras tvirtina šį dydį yra nustatyta Darbo kodekso 147 straipsnio 1 dalyje.
5. Tikslintinas projekto 23 straipsnis, kadangi keičiamo įstatymo priedas turėtų būti dėstomas pačiame 23 straipsnyje, o ne kaip pridedama nauja redakcija.
6. Atsižvelgiant į projekto 24 straipsnio nuostatų dėstymo eiliškumą, siūlytume patikslinti šio straipsnio pavadinimą, jį išdėstant taip – „Įstatymo įsigaliojimas, įgyvendinimas ir taikymas“.
7. Atsižvelgdami į tai, kad vertinamas projektas parengtas, kaip nurodyta jo aiškinamajame rašte, siekiant įgyvendinti antrąjį valstybės tarnybos pertvarkos etapą, atsižvelgiant į pirmojo šios pertvarkos etapo pagrindinius principus ir, be kita ko, į 2023 m. gegužės 25 d. priimtą Valstybės tarnybos įstatymo Nr. VIII-1316 pakeitimo įstatymą Nr. XIV-1985 (įsigaliosiantį 2024 m. sausio 1 d.), atkreipiame dėmesį į tai, kad projekte numatytas Vadovybės apsaugos tarnybos pareigūnų pareiginės algos teisinis reguliavimas (pagal kurį įstatyme būtų nustatyti tik minimalūs pareigūnų pareiginės algos koeficientai, o maksimalūs pareiginės algos koeficientai, negalintys viršyti tik Vadovybės apsaugos tarnybos direktoriaus pareiginės algos koeficiento dydžio, būtų nustatomi ne įstatymu, o Vadovybės apsaugos tarnybos direktoriaus tvirtinamoje Vadovybės apsaugos tarnybos pareigūnų darbo apmokėjimo sistemoje) yra iš esmės analogiškas Valstybės tarnybos įstatymo Nr. VIII-1316 pakeitimo įstatymu Nr. XIV-1985 nustatytam valstybės tarnautojų pareiginės algos teisiniam reguliavimui, kurį Teisės departamentas 2022 m. lapkričio 15 d. išvadoje Nr. XIVP-2066(3) įvertino kaip prieštaraujantį Konstitucijai (žr. tos išvados 1.2 papunktyje išdėstytą pastabą).
Departamento direktorius Dainius Zebleckis
J. Meškienė, tel. +370 5 209 6089, el. p. [email protected]
J. Raškauskaitė, tel. +370 5 209 6842, el. p. [email protected]
I. Šambaraitė, tel. +370 5 209 6850, el. p. [email protected]